Forum >> Szerelőműhely

PETER_14715-12-2009 20:23:45 // 28086
Véletlenül először 147 topicba írtam, bár eredtileg ide akartam :) Szóval aki kétszer olvassa, attól elnézések

Kedves Alfa tulajdonló kollégák! :)

Egy kis segítséget szeretnék kérni szervizelés ügyben. Szerencsére (erősen kopogok az asztal alatt) semmi konkrét baja nincs a kis drágának, csak szeretném egy tényleg megbízható szakértővel átnézetni, aki ért az Alfákhoz és tudja mit és hol kell nézni.

Ha valaki tudna nekem ajánlani egy, a fenti paramétereknek megfelelő, lehetőleg budapesti vagy környéki (ha környéki akkor főleg Budafok vagy Budakalász irányába) szervizt, vagy olyan valakit aki szervizel azt nagyon szívesen venném!

A rengeteg választ előre is köszi :)

U.I.: jó volt látni ma reggel a budai alsó rakparton az erős olasz jelenlétet... 5 Alfás jött szembe Petőfi-Margit híd között szakaszon!
atesssz15-12-2009 19:50:51 // 28085
én is tudtam, csak elfelejtettem :)
a Ladán már meg szoktam mondjuk hogy hiába húzom be, nem fog :D
Piritu - 1.000.00015-12-2009 19:43:45 // 28084
Így van, akkor fagy be, ha a gumiharmonikák elszakadnak. Nekem is cserés lesz a 156-on, a Pók meg nem közlekedik télen, az csak jól be lesz olajozva:-))
Hari15-12-2009 19:38:09 // 28083
Hmmm! Nem tom?!! :-) Én azt hittem, a kézifék azért van, hogy használjuk?! (Én legalább is mindíg hasznélom -télen is - ha kicsit is gyanús a kötél működése , akkor kicserélem.)
:-)
Balázs156SW15-12-2009 17:01:26 // 28082
Nem akarlak túllicitálni, de az én kézifékes történetem színesebb. Behúztam, de úgy döntött kiugrik. Én már nem voltam az autóban. elindult és 15 m után felkenődött a garázs melletti falra.Lámpacsere, lökös javítás +fújás. Nem igazán értem, hogy egy 2004-ben gyártott autónál a kézifék hogy lehet probléma.... 30 éve a Ladák idején ezt sikerült megoldani...
Tommi15-12-2009 16:56:59 // 28081
Szerintem a szervorásegítés miatt lehet, ahogy pl leállított autóban a kormányt is nehéz tekerni. Persze az is lehet, hogy faxságot beszélek :)
Youri15-12-2009 16:55:21 // 28080
Ezt mindenki tudja ám.... :-DDDD
Buksi15-12-2009 16:50:58 // 28079
Akkor ezek szerint csak te nem tudtad, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket? :-))
atesssz15-12-2009 16:10:36 // 28078
Sziasztok!

Csak azért írok, hogy télen ne használjatok kéziféket, mert olyan kellemetlen perceket szerezhettek magatoknak, mint én tegnap reggel éjszakás után, hogy pl a jobb hátsó bowden befagy, és az út szélén kell a kis híján megégett tárcsafék elől leszedni a kereket, és visszaütögetni a karmantyút :)
bilon15-12-2009 12:39:18 // 28077
nah...megnyugodtam :)
admirális15-12-2009 12:23:56 // 28076
Nekem ilyen első fejtámlát eddig csak úgy sikerült kiszednem, hogy szétszedtem az egész ülést. Egyébként hivatalosan úgy van, hogy valamelyik irányba kell elfordítani a 2 tartó pálcát, ez után kéne engednie hogy kihúzd.
"Száguldosrác"15-12-2009 12:05:00 // 28075
öregszik a vas :D eddig megtartotta a vákum dob a vákumot most már nem :D ezért kemény reggelente,ha járó motornál se puhul fel akkor van baj! de ha hirtelen pumpálgatni kezded akkor is felkeményedik mert kipumpálod a vákumot belőle és nem tud utána szívni olyan mennyiségű vákumot a motor.Ne aggódj nincs baja.
bilon15-12-2009 10:48:37 // 28074
hát eddig nem így volt.
most van, hogy beülök, és be sem tudom nyomni a fékpedált...
Youri15-12-2009 10:46:58 // 28073
Nyugi van,ez a normális!!!!! Akkor lenne baj,ha nem így lenne!:-D
Poló15-12-2009 10:46:40 // 28072
Természetes jelenség.
bilon15-12-2009 10:45:49 // 28071
jah 156 sw-ről van szó :)
bilon15-12-2009 10:43:07 // 28070
szerintetek ez mitől lehet?
ha többszőr benyomom a fékpedált állóhelyzetben, akkor felkeményedik, és nem lehet benyomni, néha alapból sem. ha elindítom akkor megjavul, menet közben még nem volt semmi gond, de kicsit aggaszt. ill. állóhelyzetben, ha nyomom a féket, akkor szuszog a pedál...
Grego15-12-2009 10:03:03 // 28069
Próbáltam forgatni, húzni-vonni, de semmi.
Buddha15-12-2009 09:58:16 // 28068
A 164 ben ha nincs gomb meg ilyesmi, akkor el kell forgatni a fejtámla szárát 90 fokkal, hogy kiakadjon a seeger...
A lényeg, forgasd és húzd! Valahol kiugrik... :-) Talán!
Grego15-12-2009 09:43:33 // 28067
Kedves cartársak! Segítsetek, hogyan lehet levenni 156osban az első üléseken lévő fejtámlát. A hátsókat csak ki kellett húzni, de az elsők nem jönnek. Mi az eljárásmód? Köszi.
Buddha14-12-2009 22:51:51 // 28066
Lengőkarszilentek (lehet alul és felül is), stabilizátorszilent (lehet mindkét oldali), de találkoztam már trapézgömbfej nyekergéssel is! :-)
Általában a szilentek azok, gyakori probléma! ;-)
Tomasman14-12-2009 22:41:03 // 28065
Hali!
Lenne egy kérédésem: Mi nyífoghat a kocsi elejében (NAGYON)?

Jelenség :
Amikor elindulok (hidegen) amikor bukkanóba megyek akkor Gumis nyífogás de nagyon hangosan! Ha már autózok egy órát akkor már csak a nagyobb bukanókban hallani, de akkor is hangosan! Jobb és bal oldalon is megvan a jelenség! Amióta hideg van azóta durvább! Lehet a teleszkónap van ilyen hangja mert a "kirugózásnál!" van ilyen hang,de olyan mintha a torony tetejétől jönne a hang!?

Mi lehet ez? Volt már valakinek ilyen? Mit lehet vele kezdeni?
Alfa 147 selespeedről van szó, bár most inkább loves szekére hasonlít a hang alapján:S

U.i.: Köszi a válaszokat
EvoGerry14-12-2009 21:58:00 // 28064
Köszi a gyors választ,tegnap néztem végig webes oldalukon az összes kapható alkatrészt 146hoz.:D.,azért kérdeztem mert felújítószettet nem találtam oldalon..itt meg úgyis megmondjátok a frankót:.
FRC14-12-2009 21:54:20 // 28063
http://www.alfaamore.hu/adokveszek/5694
EvoGerry14-12-2009 21:51:26 // 28062
Hali! vki tudna segíteni vez.mód felújtító szettet,honnan,kitől mennyiért tudok kb szerezni,köszi elörre is! Spec szerszám kell hozzá ez biztos,jelölés nem elég,szerszám nélkül ne állj hozzá...!
FRC14-12-2009 21:48:15 // 28061
Relé is OK, fűtéscsap nincs.
Piritu - 1.000.00014-12-2009 21:17:24 // 28060
Két sablon tuti hogy kell, amivel a vezérműtengelyeket lehet rögzíteni.
LeeVonJay14-12-2009 21:15:02 // 28059
Sziasztok.Lenne egy pár kérdésem.A hétvégén szeretném cserélni a vez.módosítót,és az érdekelne,hogy kell-e hozzá valami spéci szerszám?Egy 156 1.6-os ról lenne szó.Előre is köszönöm......
Föckös14-12-2009 19:51:45 // 28058
nem csak a gomba, hanem egy relé is vezérli a ventilátort, nézd meg azt is.
fűtéscsap?
ha jól tudom, akkor ebben van olyan is.
Ruuk14-12-2009 19:47:30 // 28057
Sziasztok!
Az ABS visszajelzőm világít pirosan, és az ABS sem működik....Mi a francot kezdjek vele? Nem lehet hogy csak valami érzékelő probléma? Van valakinek valami ötlete?
Köszi!
Youri14-12-2009 16:28:12 // 28056
És még úgy is mennyire jó....:-D
FRC14-12-2009 16:22:07 // 28055
Nohát azt sem tudom, hogyan kezdjem: :-(

Fűtés/Hűtés gondjaim vannak. "164 TwinSpark"

Utastésrben megszünt meleg lenni, csak hideg levegő jön be, hideg/meleg levegő terelő ajtő rendben van működik...
A hűtőfolyadékot 100°C fölé emeli viszont a hűtő ventilátorja NEM kapcsol be. A hőleadő gomba ami a hűtőben van nem rossz, kimértem műszerrel. Kapcsol rendessen. A kábelekben van áram rendessen, ha rövidre zárom pörög a venti....
Termosztátot, höjeladó gombát cseréltem már.

Ötlet / megoldás?
Whiteskull13-12-2009 00:05:47 // 28054
hmmm... én cseréltem. :)))
Topee13-12-2009 00:03:52 // 28053
Haliho. Kéne egy kis tanács hogy 145 első lámpát hogy tudnék szétszedni mert eltört a magasság állítóm... Lekéne valahogy szedni az első búrát...
TIbor12-12-2009 13:00:35 // 28052
Igenm a szívócsövet, plussz a folytószelpházat is, ha egy kicsit is hozzá akarsz férni
Bilux11-12-2009 17:24:42 // 28051
145-ben hogy lehet hozzáférni az olajnyomás mérő gombához?
Tehát le kell szednem valamit hogy hozzá férjek?
Piritu - 1.000.00011-12-2009 07:07:52 // 28050
Sehogyse érzékeli, a kimenő olajnyomás nem egyenesen arányos a bemenővel, pontosabban egy darabig igen, aztán nem. Minél erősebben fékezek, annál több fékerő jut az első kerekekre és tehermentesíti a hátulját. Gondolom a többit az ABS elintézi.
Janó15510-12-2009 22:03:34 // 28049
Elhiszem , hogy nincs mechanika de nem értem. Akkor mi érzékeli azt ,hogy az autó üres vagy terhelt?
Dzsozy10-12-2009 17:37:34 // 28048
Mivel kint volt a motor, ezért kuplung tárcsa, meg kinyomó csapágy is cserélve lett egyben. Ha már lúd ....... :)
Liquid10-12-2009 11:18:33 // 28047
köszi megnézem...
Ferke10-12-2009 11:14:42 // 28046
Óbazz, ez de kínos, részvét!:((((
Ha nem zúg az ac, akkor kimérheted azt is, hogy kap-e delejt a szivattyúnál..ha kap, akkor sanszos, hogy elköszönt a szivattyú.:( De azért annak is adnék közvetlen delejt, hogy műxik-e.
Liquid10-12-2009 11:12:06 // 28045
Hello!

egy kis segítséget kérnék...

ma reggel a pirosnál állva lefulladt a gép és nem indult többet, nem hallom felbúgni az AC-t, mit nézzek meg? cserélgettem a reléket, úgy sem lett jobb, tehát valszeg nem ott van a bibi, megnézzem az AC csatlakozását, esetleg adjak neki direkt tápot? vagy hogy lehetne kisakkozni hogy mivel van a baj

Gázos volt a szitu, mert a reggeli csúcsban a lekanyarodósávban történt...erősítettem az imidzsünket sajna :(
Ferke10-12-2009 10:15:11 // 28044
Kuplungod milyen? Ott is lehet bibi.
Xixo10-12-2009 02:17:44 // 28043
Ők nem autóklubbosok.

Mondjuk egy ilyen dumától én is hülyét kapnék, de ettől a rendszer még jó szerintem.
Buksi09-12-2009 19:02:46 // 28042
De van, majd meg is nézem! :-)
Köszi a tippet! ;-))
Dzsozy09-12-2009 18:26:07 // 28041
Rieglernél helyre raktak mindent. A vezérlést meg a ballanszt-ot is.Azért mondom, mert ott álltam a srác mellett, megvártam míg kész lesz, bementem a műhelybe,beszélgetni a szerelő sráccal, tehát láttam, néztem, okosodtam. Legalább is láttam, és néztem. :) Az az érdekes, hogy indulásnál ráz egy kicsit,mikor nagyobb a fordutal, "símábban" jár,minden ok.
Erhard 242 (Pure Energy)09-12-2009 18:15:31 // 28040
Balansz szíjaddal mi a helyzet? :)
Dzsozy09-12-2009 17:47:03 // 28039
Muszály volt elmennem a márkaszervízba, mert alapjárati léptető mocit kellett csrélnem és kellett egy gépi alapbeállítás, meg a vezérlést is beállította a srác. Egy foggal el bvolt rakva. Csravhózóval karcolta meg a fogakat a szerelő, mégis elrakta.
Azért mondta a szerelő a márlába, mert hogy terhelésnél, mikor kicsi a fordulat, beremeg a moci,magas fordulaton meg nem.Arra gondol, hogy nem ül fel rendesen a motor a gumibakokon,gondolom én, valami ilyesmit magyarázott. Az tény, hogy terheléskor érezni a fülkében, hogy ráz.
Mit nézzek át szerinted a bakokon, a féltengely kihalytáson?
Dubcsek09-12-2009 17:09:05 // 28038
Onnan tudom,h csak ráhúzták a sablon chipet,h az Öreg mondta saját maga,pont ma, mert kicsit még elbeszélgettünk...Átlagban ez jó mindegyikre, ezért miért is variáljanak-mondta Ő. Csak ne azt írnák, h akkor ott helyben alakítják ki, kocsinak megfelelően. Kicsit átverés...
LacUS09-12-2009 16:45:32 // 28037
Hát ja, csak a probléma az,hogy amíg nem volt rajt, nagy rázkódás. Tehát csak egyenes toltam semmi problem nem volt.Most hogy volt ide-oda rázkódás nagy rajt stb. most kezdte el... Mindegy igazából, mert látom,hogy tényleg ferde a cucc :) Meg úgyis nem sokára kuplungozunk, úgyhogy kardán le, váltó le aztán majd szépen precízen fel :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.