Forum >> Szerelőműhely
admirális28-10-2010 17:33:54 // 32049
Segítség! Ponthegesztést ki-hol csinál, vállal? Budapesten, lehetőleg Zuglóban, vagy körzetében keresek. Kipufogós műhely például érthet hozzá?
Tompi28-10-2010 15:50:56 // 32048
Köszönöm az infókat, utánajárok :)
Dévid28-10-2010 14:52:07 // 32047
Sokan megszívják egy-két szerelővel, amíg megállapodik egynél.
Nekem is Csöri mestert ajánlották itt a nyugati végeken, speciel még nem jártam Nála, de tervben van. Esetleg Szombathelyen kérdezz rá Whiteskull vagy falcokc tagunkra, ha jól tudom ők szervizben dolgoznak, és már láttak Alfa Romeot.
Nekem is Csöri mestert ajánlották itt a nyugati végeken, speciel még nem jártam Nála, de tervben van. Esetleg Szombathelyen kérdezz rá Whiteskull vagy falcokc tagunkra, ha jól tudom ők szervizben dolgoznak, és már láttak Alfa Romeot.
Liquid28-10-2010 14:31:32 // 32046
szerintem a lengőkarok voltak silány minőségűek, ennél mindenképp többet kéne bírniuk, nem emléxem hogy a 17-es felnit használók extrán panaszkodtak volna a gyorsan döglő futóműre, inkább a felnik szoktak sérülni.
Várpalota belefér még? Ha igen keresd meg Csörit
Várpalota belefér még? Ha igen keresd meg Csörit
Tompi28-10-2010 14:11:26 // 32045
Na ja, túl szépek ezek a felnik, hogy eladjam öket :(
Hát, típust nem tudok mondani a lengökarokra, doboz nem volt hozzá, ahogy láttam magán a lengökaron sem volt semmi márka v. típusjelzés.
Lehet, hogy Suzuki lengökarokkal közlekedem? :D Csak a lengökarok lettek cserélve, állítólag azokból volt 3 nagyon oda...
Tudsz esetleg Szombathelyen v. Nyugat-Dunántúlon minöségi szerelöt, akire ilyet rá lehet bízni (nekem nem tünik olyan nagy munkának, de már megjártam 1-2 szerelövel, ezért kérdem :) )?
Hát, típust nem tudok mondani a lengökarokra, doboz nem volt hozzá, ahogy láttam magán a lengökaron sem volt semmi márka v. típusjelzés.
Lehet, hogy Suzuki lengökarokkal közlekedem? :D Csak a lengökarok lettek cserélve, állítólag azokból volt 3 nagyon oda...
Tudsz esetleg Szombathelyen v. Nyugat-Dunántúlon minöségi szerelöt, akire ilyet rá lehet bízni (nekem nem tünik olyan nagy munkának, de már megjártam 1-2 szerelövel, ezért kérdem :) )?
dfg (Tanárúr)28-10-2010 13:08:36 // 32044
elsőként is a felniket mindenképp felejtsd el, de ne félj, elhozom tőled, hogy ne legyenek útban, mert nekem nagyon tetszenek ;)
semmi baj a kerekekkel, nyilván nem tesz jót neki a szélesség, és a gyárinál alacsonyabb gumi falmagasság, de ez nem indokolná, hogy 3 hónap alatt kikészüljön a futómű. esetleg azt kellene megnézni, hogy minden ki lett-e cserélve (pl kutyacsont), mert nem feltétlenül ugyanaz okozza a bajt. Esetleg a németből behozott cucc volt gagyi, milyen tipus volt?
semmi baj a kerekekkel, nyilván nem tesz jót neki a szélesség, és a gyárinál alacsonyabb gumi falmagasság, de ez nem indokolná, hogy 3 hónap alatt kikészüljön a futómű. esetleg azt kellene megnézni, hogy minden ki lett-e cserélve (pl kutyacsont), mert nem feltétlenül ugyanaz okozza a bajt. Esetleg a németből behozott cucc volt gagyi, milyen tipus volt?
Tompi28-10-2010 12:58:29 // 32043
Sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni. Fél éve cseréltettem ki az elsö futómüben az alsó/felsö lengökarokat, kb. 3 hónapig csendesen sikerült haladnom, majd az ismerös nyekergés, mostanra már ismét kopog a futómü.
Kérdésem az lenne, hogy mi a megoldás, egyáltalán mi az oka hogy csak eddig bírta? Az elözö kb. 2 évig bírta (már ezekkel vettem az autót, tehát lehet az elözö tulajnál is mentek ugyanennyit). Ami gyanús, hogy az alufelnik felrakása nem sokkal kellett ezeket is kicserélni...
A lengökarok Németországból behozottak, kb. 60 körül volt a 4 db, a felnim 17x8-as, tehát szélesebb mint a normál 17-es felni. Felejtsem el a felniket v. vegyem meg a gyári lengökarokat, esetleg van más megoldás?
Elöre is köszönöm a jótanácsokat :)
Tompi
tanácsot szeretnék kérni. Fél éve cseréltettem ki az elsö futómüben az alsó/felsö lengökarokat, kb. 3 hónapig csendesen sikerült haladnom, majd az ismerös nyekergés, mostanra már ismét kopog a futómü.
Kérdésem az lenne, hogy mi a megoldás, egyáltalán mi az oka hogy csak eddig bírta? Az elözö kb. 2 évig bírta (már ezekkel vettem az autót, tehát lehet az elözö tulajnál is mentek ugyanennyit). Ami gyanús, hogy az alufelnik felrakása nem sokkal kellett ezeket is kicserélni...
A lengökarok Németországból behozottak, kb. 60 körül volt a 4 db, a felnim 17x8-as, tehát szélesebb mint a normál 17-es felni. Felejtsem el a felniket v. vegyem meg a gyári lengökarokat, esetleg van más megoldás?
Elöre is köszönöm a jótanácsokat :)
Tompi
dfg (Tanárúr)28-10-2010 05:45:49 // 32042
A fordulatszám tuti nem fog stimmelni. a sebesség akár jó is lehet.
Riki27-10-2010 20:41:04 // 32041
sziasztok,
Tudnátok abban segíteni aki már cserélt 146-ba kerékagycsapágyat milyen árba van, még azt nem tudom hogy első vagy hátsó kell-e de a hangja alapján valószínű hogy kerékagycsapágyas 2000 évjárat köszönöm előre is a választ.
Üdv: Richie
Tudnátok abban segíteni aki már cserélt 146-ba kerékagycsapágyat milyen árba van, még azt nem tudom hogy első vagy hátsó kell-e de a hangja alapján valószínű hogy kerékagycsapágyas 2000 évjárat köszönöm előre is a választ.
Üdv: Richie
MikeTheDevil27-10-2010 18:44:20 // 32039
A hf fel lett újitva minden fasza meg jó,minden jelre lett rakva.Akkor max gyújtás vagy befecskendezés.
GYFTS27-10-2010 12:45:03 // 32038
Jó állapotú NGK gyertyasorom van. Néztem az Lmm-et, szinte új, nincs rajta tisztítani való.
Buddha27-10-2010 12:23:37 // 32037
Hali!
Tudna valaki segíteni VM diesel vezérlésében?
Az adagoló kerekén van A, B, meg két hármas szám. Melyikre kell állítani, hogy jó legyen?
Elektromos adagoló, 95-ös 164. Sajnos a szervizprogramok nem segítenek. :-(
Tudna valaki segíteni VM diesel vezérlésében?
Az adagoló kerekén van A, B, meg két hármas szám. Melyikre kell állítani, hogy jó legyen?
Elektromos adagoló, 95-ös 164. Sajnos a szervizprogramok nem segítenek. :-(
Dévid27-10-2010 12:10:11 // 32036
Az előző blokkom 1000 km-en elrágott több mint 1 litert.
A mostaniba a 6-7000 km alatt pár decit kellett betöltenem, hogy a maximumon legyen az olaj.
A mostaniba a 6-7000 km alatt pár decit kellett betöltenem, hogy a maximumon legyen az olaj.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:42:12 // 32035
melyik szíj kereke tört el? vezérmű? mert akkor simán összekócolta a vezérlést, beértek a szelepek a dugóba, és nincs kompresszió.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:41:03 // 32034
nekem 3000 alatt megy bele kb 0,5 liter, a 146 ennek tripláját is megette.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:40:18 // 32033
a vezérműtenygely jeladója nem kreál olyan hibát, hogy ne járjon a motor, csak a befecskendezés ideje nem lesz pontos. de attól max a CO-ja, és a fogyija lesz kicsit magasabb. tudom, az enyémben most pont az nem jó.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:35:37 // 32032
ha a kocsi hátulján olajpöttyök vannak, akkor valahol folyik az olaj, amit aztán felver a kocsi saját magára. magyarul ez nem a kipufogóból érkezik, mert ott elégne. nekem a főtengelyszimering hibája után volt mindig pöttyös a kocsi hátulja.
a kék füstnek ehez semmi köze. az inkább benzin lehet, mint olaj.
a kék füstnek ehez semmi köze. az inkább benzin lehet, mint olaj.
Kau27-10-2010 11:24:56 // 32031
Én kb. 2500-3000 km alatt 1 litert töltök utána. Igaz, ahogy korábban is írták, függ, hogy ki mennyire pörgeti a motort.
MikeTheDevil27-10-2010 11:15:37 // 32030
Szevasztok!
Szerintetek mi lehet a gondja haver kocsijának 145 1.6TS?Most raktuk össze mert szílykerék törése volt,mindent úgy raktunk és álitottunk ahogy kell de mégis csak egy henger néha 2 jár és nem pörög ki 2000-nél jobban.Lehet jeladó probléma a vezérműtengelynél?Mert azt is cserélve lett.
Szerintetek mi lehet a gondja haver kocsijának 145 1.6TS?Most raktuk össze mert szílykerék törése volt,mindent úgy raktunk és álitottunk ahogy kell de mégis csak egy henger néha 2 jár és nem pörög ki 2000-nél jobban.Lehet jeladó probléma a vezérműtengelynél?Mert azt is cserélve lett.
Liquid27-10-2010 09:46:20 // 32029
jóesetben semennyit :) de ennyi km után még az 1L se sok, van akinek ennél is többet eszik, attól is függ megy-e sokat magas fordulaton (>4500-5000)
nekem max 0.5l volt amit utántöltöttem, 8e km után (ál. 9-10e-ként cserélem, így jön ki az 1 év)
arra viszont figyelj, hogy lehetőleg mindig a maxon legyen az olajszint, ezzel megnöveled a motor és főleg a vezérlésmódosító élettartamát
nekem max 0.5l volt amit utántöltöttem, 8e km után (ál. 9-10e-ként cserélem, így jön ki az 1 év)
arra viszont figyelj, hogy lehetőleg mindig a maxon legyen az olajszint, ezzel megnöveled a motor és főleg a vezérlésmódosító élettartamát
admirális27-10-2010 09:41:46 // 32028
A 8 deci szinte semmi ennyi km alatt.
Kareszka198427-10-2010 09:32:40 // 32027
hozzám mérten normális, nyugodj meg :)
Németh Laci27-10-2010 09:20:51 // 32026
:( - nyilván nem azért kérdeztem...
Mellékesen korábbi alkalommal Castrol 10W40 volt a verdába, most meg Selenia 10W40 20K és jelenleg 15eKm útán úgy kb. 0,8 litert kellett rátöltenem ( éppen ma reggel ). Biztos van minőségi ( viszkozitás és adalék ) beli különbség a két márka között, de amiért feltettem a kérdést az az, hogy megtudjam ez mennyire normális a TS motoroknál.
Mellékesen korábbi alkalommal Castrol 10W40 volt a verdába, most meg Selenia 10W40 20K és jelenleg 15eKm útán úgy kb. 0,8 litert kellett rátöltenem ( éppen ma reggel ). Biztos van minőségi ( viszkozitás és adalék ) beli különbség a két márka között, de amiért feltettem a kérdést az az, hogy megtudjam ez mennyire normális a TS motoroknál.
Kareszka198427-10-2010 08:01:01 // 32025
ez most övönaluli volt...nem nyilatkozom :D
Németh Laci27-10-2010 07:57:09 // 32024
Sziasztok,
- csak érdeklödnék, hogy kinek mennyi olajat kell pluszban betölteltenie két szervíz intervallum között a motorba !? Föleg a TS motorok infói érdekelnének...
Köszi,
- csak érdeklödnék, hogy kinek mennyi olajat kell pluszban betölteltenie két szervíz intervallum között a motorba !? Föleg a TS motorok infói érdekelnének...
Köszi,
Kareszka198427-10-2010 07:38:03 // 32023
mert párszor komolyan bedzsuvásodott és ezért dadogott a motor, ropogóssan ment...ezért inkább néha megpucoltatom
Liquid26-10-2010 23:27:45 // 32022
gyertyát pucoltatod? azt meg minek?
Hari26-10-2010 21:50:17 // 32021
Igen van olyan aki leszedés nélkül cseréli a szimeringet! Csak egy célszerzsám kell amivel a gyertya helyén alá lehet támasztaní a szeleptányért. ... de nagyon macerás, és különben is a szelepszár és a tányérokat is érdemes letakarítaní!!! ...ez meg persze nem megy ha nincs leszedva a hf.!
Martin26-10-2010 21:39:15 // 32020
Nos a gyertyás rész nem piszkáltam még de lehet benne valami mert időnként dadog.
Frank26-10-2010 21:34:32 // 32019
Helló mindenki, szerintetek a 156-s 2,4jtd turbója az jó a 166-s 2,4jtd-re????
Kareszka198426-10-2010 21:34:23 // 32018
már ha lekell szedni a hengerfejet :) van aki levétel nélkül cseréli a szimmeringeket, bár akkor vigyázni kell, hogy be ne pottyanjon a szelep a hengerbe, mert akkor nincs más választás, mint a lekapás :-/
Kareszka198426-10-2010 21:32:29 // 32017
szerintem a gyertyáid is szép kormosak lehetnek...tapasztalatbol mondom...én kb 600km-enként pucoltatom :-/
bár elmentek úgy 1000km-t is, miután jelentkezett az első darabos járás...hozzáteszem szinte csak városban használom
bár elmentek úgy 1000km-t is, miután jelentkezett az első darabos járás...hozzáteszem szinte csak városban használom
Piritu - 1.000.00026-10-2010 21:31:13 // 32016
Tudtommal a TS-nél a hengerfej csavarokat is illik cserélni, mert nyúlásra vannak húzva.
Piritu - 1.000.00026-10-2010 21:28:22 // 32015
:-DD
Kareszka198426-10-2010 21:27:01 // 32014
nálam a ValvolineMaxlife 10-40-essel mérsékeltebb lett a "hami-hami" :D de idővel azért szeretném helyrerakni ezt a problémát...
Martin26-10-2010 21:26:40 // 32013
A héten lecserélem az olajat is így talán az is javít a helyzeten kicsit.
De miért tolja a kék füstöt 130-után???
De miért tolja a kék füstöt 130-után???
Hari26-10-2010 21:23:02 // 32012
Akkor bizony az olaj hami-hami!!! ... probáld ki a Selenia HPX-et! (Vagy hasonló 20/50-es olajat) ... ha szimering vagy a gyűrű a bibi akkor mérséklődik az olajfogyasztás.
... esetleg az STP-nek van egy olajfogyasztás csökkentő csodaszere! ... igaz ezek csak "fogfájásra algopirin" tünetkezelés!
... esetleg az STP-nek van egy olajfogyasztás csökkentő csodaszere! ... igaz ezek csak "fogfájásra algopirin" tünetkezelés!
Martin26-10-2010 21:15:09 // 32011
Leginkább városban és a környéken használom és így nem feltűnő az olaj fogyása kb. 1-2 deci 2000 km után.
Mikor utoljára hosszú távra mentem és előjött hátul a kék füst na akkor 700 km-en másfél liter:((
Jelenleg alfa olajat töltögetek bele ha szükséges.
Mikor utoljára hosszú távra mentem és előjött hátul a kék füst na akkor 700 km-en másfél liter:((
Jelenleg alfa olajat töltögetek bele ha szükséges.
Hari26-10-2010 21:15:07 // 32010
Csak annyit, hogy a végnyomásmérés tájékoztató jellegű infó csak a motor állapotáról. HA nagyon eszi az olajat attól még lehet magas a végnyomása, - az olaj igen jól tömít - ha viszont valmely hengerben nagyon alacsony a nyomás attól pl. lehet szelep hiba is!!!
Úgyhogy ez csak majd szétszedés után derül ki 100%!
Úgyhogy ez csak majd szétszedés után derül ki 100%!
Martin26-10-2010 21:10:02 // 32009
Megpróbálok egy hibakód kiolvasást a héten és majd talán ott kiderül valami. A szerelés részét nem merem bevállalni még mert nem ismerem igazán még ilyen szinten ezt a vasat:((
Hari26-10-2010 21:07:16 // 32008
Igy már tiszta! ... vagyis nem fekete korom jön a csőből ezerrel hanem az a bizonyos kékes!
Az bízony nem jó! Mennyi az olajfogyasztása a gépnek?! Óra mennyin áll?! Milyen olajat használsz?!
Az bízony nem jó! Mennyi az olajfogyasztása a gépnek?! Óra mennyin áll?! Milyen olajat használsz?!
Kareszka198426-10-2010 21:05:20 // 32007
or csak lazán és óvatosan :) én amúgysem hajtom veszettül, általában nem engedem 3000-es fordulat fölé, 2700 környékén már váltok. Persze autopályán 5-ik sebességben felmegy 3000fölé, de ott ritkán járok :) 3-ik sebességben meg 2500-at tartva valamivel 50km/h alatt (48-49) van a sebességem, így városban ideális :)
szimmering-készlet különben nem nagy tétel, de szükség van még minimum egy szelepdekni tömítésre, meg ha jóltudom, akkor a bütyköstenges tömítéseire is...de a költségek oroszlán részét a munkadíj viszi el. Nekem erre a beavatkozásra előre 200 eurót mondtak...
De mielőtt bele kezdenék bármibe is, szeretnék elmenni egy kompresszió mérésre, mert elméletileg azzal betekintést lehet kapni merre lehet a grimbasz. Erre nekem ezt mondták:
Ha minden hengerben megfelelő a kompresszió, akkor gyürükkel nincs gond, de ha nagyok az eltérések, akkor bizony ott lesz a bibi :-/ Logikusnak logikus, mivel sürítéskor mindegyik szelep zár, ergo nincs ahol kiszökjön a nyomás, csak lefelé, a gyürük irányába...no de javítson ki valaki, ha tévednék, vagy sületlenségeket mondtam volna :)
szimmering-készlet különben nem nagy tétel, de szükség van még minimum egy szelepdekni tömítésre, meg ha jóltudom, akkor a bütyköstenges tömítéseire is...de a költségek oroszlán részét a munkadíj viszi el. Nekem erre a beavatkozásra előre 200 eurót mondtak...
De mielőtt bele kezdenék bármibe is, szeretnék elmenni egy kompresszió mérésre, mert elméletileg azzal betekintést lehet kapni merre lehet a grimbasz. Erre nekem ezt mondták:
Ha minden hengerben megfelelő a kompresszió, akkor gyürükkel nincs gond, de ha nagyok az eltérések, akkor bizony ott lesz a bibi :-/ Logikusnak logikus, mivel sürítéskor mindegyik szelep zár, ergo nincs ahol kiszökjön a nyomás, csak lefelé, a gyürük irányába...no de javítson ki valaki, ha tévednék, vagy sületlenségeket mondtam volna :)
Martin26-10-2010 21:03:27 // 32006
Normál használat során csak azt tapasztalom, hogy a hátulja olyan a kocsinak mintha olajat permeteztek volna rá. Persze ehhez az is kell, hogy kicsit meg van pöckölve a kipufogó rendszerem és elég komoly nyílás van felfelé vezetve hátul. Hosszabb távnál viszont 130-150km/h környékén kék füst ömlik hátul egészen addig míg mondjuk vissza nem veszem 110-120km/h -ra a tempót.
Liquid26-10-2010 21:02:17 // 32004
óbammeg :)ű
Piritu - 1.000.00026-10-2010 21:00:15 // 32003
Gratula a k-hoz! :-)
Hari26-10-2010 20:58:26 // 32002
Na akkor nézük csak! Amikor azt irod "Tolja kifele a kormot" akkor ez azt jelentí feketén füstöl, vagy esetleg kékes a füst színe?! A szimering csere nem túl nagy kunszt, csak kell hozzá egy jó szimering fogó + jó szimering! (Na és persze én le szoktam venní a hengerfejet!) :-)
Csak azért kérdezem mert, ha fekete a füst akkor valószínű nem a szimering vagy a gyűrű a hibás! ... annál inkább a lamdaszonda vagy a légtömegmérő. (tuldusított keverék!)
Csak azért kérdezem mert, ha fekete a füst akkor valószínű nem a szimering vagy a gyűrű a hibás! ... annál inkább a lamdaszonda vagy a légtömegmérő. (tuldusított keverék!)
Martin26-10-2010 20:50:26 // 32000
Remélem nálam is csak a szimeringes dolog a hiba. A nagyon tolom neki akkor félelmetes kormot lővel ki:((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
739
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?