Forum >> Szerelőműhely

Ferke29-10-2010 08:21:38 // 32072
Mindegyik motortípusnál a vezműszíj hajtja a vízpumpát.
Ferke29-10-2010 08:20:23 // 32071
Keresd Whiteskull-t, és cseréltesd a belső stabszilenteket, mert ez a baja, nem a lengőkarok!:)))
dfg (Tanárúr)29-10-2010 08:06:42 // 32070
Nem jól emlékszel. a vízpumpát mindegyik 16V TS-nél a szíj hajtja.

egyetlen különbség hogy az 1.4-1,6-1,8-ban nincs balance tengely, a 2.0-ban meg van.
Liquid28-10-2010 22:56:26 // 32069
pont ezt írtam :) a vezérműszíj hajtja a vízpumpát
Hari28-10-2010 22:55:17 // 32068
Szóval! A vezérléshez - az összes 16 V TS motoron! - tartozík a vezérmű szíj, a rugós szíjfeszítő, a vezetőgörgő és bizony a vízszivatyú is! Ezt igy cakom- pakk ki kell cserélní!!!
Aztán ha szükséges a főtegejszimering és a veztengej szimeringeket is!
Pat28-10-2010 22:33:31 // 32067
Na még egyszer. A vízpumpát a TS motoroknál poly-v szíj hajtja meg és nem a bordásszíj, hacsak nincs új fejlesztés a motorépítés-kialakítás terén.
Tomice28-10-2010 22:20:43 // 32066
Igen!A vezérlésnél feszítőgörgő kötelező,de ugyanúgy ajánlotta a vízpumpát is.Egyébként nálam minden szíj cserélve lett és lehet én értettem félre valamit.Akkor meg sorry. :$
Liquid28-10-2010 22:17:04 // 32065
mondjuk úgy, igencsak ajánlott :)
a vezérléssel együtt szokás cserélni, elvben nem feltétlenül kellene, de több. példa mutatja, hogy ha nem történik meg a csere, beáll és eltépi a vezérműszíjat, az meg nem kicsit jobban fáj
Pat28-10-2010 22:03:32 // 32064
A vezérlést???? Nem talán feszítőgörgővel?
GTPeti28-10-2010 22:00:39 // 32063
Nálam a JTD-n (óra szerinti) 125ekm-nél már szivárgott a gyári pumpa.
Tomice28-10-2010 21:56:13 // 32062
Nekem is vízpumpával ajánlotta a szerelő és úgy is lett.
Pat28-10-2010 21:42:41 // 32061
Na neeeeee...

Már láttam sok furcsaságot, de!!!! nekem az előző 1.6 TS volt és cseréltem rajra vezérműszíjat és kisegítő berendezéseket meghajtó szíjat is. Egy biztos a kettő nem keveredett. A vezérműszíjnál főtengely, két vezérműtengely és egy szíjfeszítő volt amit érintett. A poly-V szíjnál a többi...
Szerintem az 1.8 TS-nél sem lehet másképp...
dfg (Tanárúr)28-10-2010 20:46:15 // 32060
kipusnál CO van, esetleg AVI. ponthegesztő majdnem biztos nincs. karosszériásoknál lehet. olyan műhelyekben kereshetsz még, ahol lemezmunkákat csinálnak. nekünk is van, de az messze van neked.
dfg (Tanárúr)28-10-2010 20:37:56 // 32059
Köteklező!!! a vezműszíj hajtja, és ha beáll, akkor szakad a szíj. a másik pedig, hogy ha kikopik a tömbszelencéje, akkor csöpög a szíjra a víz, és hát a fagyálló annak sem hiszem, hogy jót tenne.
mizooo28-10-2010 18:25:05 // 32058
Google a barátod :D.... pl.:
KOOMET FÉMIPARI ÉS KERESKEDELMI BT.
ADY ENDRE UTCA 217
1201 BUDAPEST , PEST

Telefon: 06-1-283-1648
admirális28-10-2010 18:20:47 // 32057
Hát ez érdekes, de jó hogy összeállt a végére. Te nem tudod, hol ponthegesztenek?
mizooo28-10-2010 18:19:18 // 32056
Hiba lámpa világít??? Mert ha rosszul van összerakva a vezérlés világíthat. És nem pörög csak dadog stb...
mizooo28-10-2010 18:16:48 // 32055
Végső elkeseredésükben, és mivel minden más hibát kizártak elkezdték "óvatosan" rakosgatni a vezérlést, és szuper lett nem igazán értettük mi van de mindeki örült h jó lett a gép :D
admirális28-10-2010 18:15:12 // 32054
És végül mivel lett jó?
mizooo28-10-2010 18:12:45 // 32053
Hali nekem 1 hétig rakták a srácok össze a vezérlést mert egyszerűen a gyári sablonnal valamiért nem volt jó!!!
Martin28-10-2010 17:52:32 // 32052
Ez a jelenség egyértelműen a kipufogótól jön mert ott a legfeketébb és ez terjed szét hátul. Az olaj nem csepeg még 4-5 nap állás után sincs alul olaj folt. Olyan mintha betüzelnék a kocsiba és kiveri a kormos olajat a kályhacső:))
156er28-10-2010 17:51:24 // 32051
Csöri -Várpalota
GTVili28-10-2010 17:49:59 // 32050
Sziasztok!
Vezérlés cserénél a vízpumpa cseréje elengedhetetlen.....?
Még sosem cseréltettem.......sőt,egyszer valaki azt mondta,hoigy a TS-nél nem szokott tönkremenni.
Viszont nem olyan vészes az ára.....és mintha a vizem is fogyna...
admirális28-10-2010 17:33:54 // 32049
Segítség! Ponthegesztést ki-hol csinál, vállal? Budapesten, lehetőleg Zuglóban, vagy körzetében keresek. Kipufogós műhely például érthet hozzá?
Tompi28-10-2010 15:50:56 // 32048
Köszönöm az infókat, utánajárok :)
Dévid28-10-2010 14:52:07 // 32047
Sokan megszívják egy-két szerelővel, amíg megállapodik egynél.
Nekem is Csöri mestert ajánlották itt a nyugati végeken, speciel még nem jártam Nála, de tervben van. Esetleg Szombathelyen kérdezz rá Whiteskull vagy falcokc tagunkra, ha jól tudom ők szervizben dolgoznak, és már láttak Alfa Romeot.
Liquid28-10-2010 14:31:32 // 32046
szerintem a lengőkarok voltak silány minőségűek, ennél mindenképp többet kéne bírniuk, nem emléxem hogy a 17-es felnit használók extrán panaszkodtak volna a gyorsan döglő futóműre, inkább a felnik szoktak sérülni.
Várpalota belefér még? Ha igen keresd meg Csörit
Tompi28-10-2010 14:11:26 // 32045
Na ja, túl szépek ezek a felnik, hogy eladjam öket :(
Hát, típust nem tudok mondani a lengökarokra, doboz nem volt hozzá, ahogy láttam magán a lengökaron sem volt semmi márka v. típusjelzés.
Lehet, hogy Suzuki lengökarokkal közlekedem? :D Csak a lengökarok lettek cserélve, állítólag azokból volt 3 nagyon oda...
Tudsz esetleg Szombathelyen v. Nyugat-Dunántúlon minöségi szerelöt, akire ilyet rá lehet bízni (nekem nem tünik olyan nagy munkának, de már megjártam 1-2 szerelövel, ezért kérdem :) )?
dfg (Tanárúr)28-10-2010 13:08:36 // 32044
elsőként is a felniket mindenképp felejtsd el, de ne félj, elhozom tőled, hogy ne legyenek útban, mert nekem nagyon tetszenek ;)

semmi baj a kerekekkel, nyilván nem tesz jót neki a szélesség, és a gyárinál alacsonyabb gumi falmagasság, de ez nem indokolná, hogy 3 hónap alatt kikészüljön a futómű. esetleg azt kellene megnézni, hogy minden ki lett-e cserélve (pl kutyacsont), mert nem feltétlenül ugyanaz okozza a bajt. Esetleg a németből behozott cucc volt gagyi, milyen tipus volt?
Tompi28-10-2010 12:58:29 // 32043
Sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni. Fél éve cseréltettem ki az elsö futómüben az alsó/felsö lengökarokat, kb. 3 hónapig csendesen sikerült haladnom, majd az ismerös nyekergés, mostanra már ismét kopog a futómü.
Kérdésem az lenne, hogy mi a megoldás, egyáltalán mi az oka hogy csak eddig bírta? Az elözö kb. 2 évig bírta (már ezekkel vettem az autót, tehát lehet az elözö tulajnál is mentek ugyanennyit). Ami gyanús, hogy az alufelnik felrakása nem sokkal kellett ezeket is kicserélni...
A lengökarok Németországból behozottak, kb. 60 körül volt a 4 db, a felnim 17x8-as, tehát szélesebb mint a normál 17-es felni. Felejtsem el a felniket v. vegyem meg a gyári lengökarokat, esetleg van más megoldás?
Elöre is köszönöm a jótanácsokat :)
Tompi
dfg (Tanárúr)28-10-2010 05:45:49 // 32042
A fordulatszám tuti nem fog stimmelni. a sebesség akár jó is lehet.
Riki27-10-2010 20:41:04 // 32041
sziasztok,

Tudnátok abban segíteni aki már cserélt 146-ba kerékagycsapágyat milyen árba van, még azt nem tudom hogy első vagy hátsó kell-e de a hangja alapján valószínű hogy kerékagycsapágyas 2000 évjárat köszönöm előre is a választ.

Üdv: Richie
Gery8327-10-2010 20:13:53 // 32040
Sziasztok!

Valakinek van tippje ERRE?
MikeTheDevil27-10-2010 18:44:20 // 32039
A hf fel lett újitva minden fasza meg jó,minden jelre lett rakva.Akkor max gyújtás vagy befecskendezés.
GYFTS27-10-2010 12:45:03 // 32038
Jó állapotú NGK gyertyasorom van. Néztem az Lmm-et, szinte új, nincs rajta tisztítani való.
Buddha27-10-2010 12:23:37 // 32037
Hali!
Tudna valaki segíteni VM diesel vezérlésében?
Az adagoló kerekén van A, B, meg két hármas szám. Melyikre kell állítani, hogy jó legyen?
Elektromos adagoló, 95-ös 164. Sajnos a szervizprogramok nem segítenek. :-(
Dévid27-10-2010 12:10:11 // 32036
Az előző blokkom 1000 km-en elrágott több mint 1 litert.
A mostaniba a 6-7000 km alatt pár decit kellett betöltenem, hogy a maximumon legyen az olaj.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:42:12 // 32035
melyik szíj kereke tört el? vezérmű? mert akkor simán összekócolta a vezérlést, beértek a szelepek a dugóba, és nincs kompresszió.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:41:03 // 32034
nekem 3000 alatt megy bele kb 0,5 liter, a 146 ennek tripláját is megette.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:40:18 // 32033
a vezérműtenygely jeladója nem kreál olyan hibát, hogy ne járjon a motor, csak a befecskendezés ideje nem lesz pontos. de attól max a CO-ja, és a fogyija lesz kicsit magasabb. tudom, az enyémben most pont az nem jó.
dfg (Tanárúr)27-10-2010 11:35:37 // 32032
ha a kocsi hátulján olajpöttyök vannak, akkor valahol folyik az olaj, amit aztán felver a kocsi saját magára. magyarul ez nem a kipufogóból érkezik, mert ott elégne. nekem a főtengelyszimering hibája után volt mindig pöttyös a kocsi hátulja.

a kék füstnek ehez semmi köze. az inkább benzin lehet, mint olaj.
Kau27-10-2010 11:24:56 // 32031
Én kb. 2500-3000 km alatt 1 litert töltök utána. Igaz, ahogy korábban is írták, függ, hogy ki mennyire pörgeti a motort.
MikeTheDevil27-10-2010 11:15:37 // 32030
Szevasztok!
Szerintetek mi lehet a gondja haver kocsijának 145 1.6TS?Most raktuk össze mert szílykerék törése volt,mindent úgy raktunk és álitottunk ahogy kell de mégis csak egy henger néha 2 jár és nem pörög ki 2000-nél jobban.Lehet jeladó probléma a vezérműtengelynél?Mert azt is cserélve lett.
Liquid27-10-2010 09:46:20 // 32029
jóesetben semennyit :) de ennyi km után még az 1L se sok, van akinek ennél is többet eszik, attól is függ megy-e sokat magas fordulaton (>4500-5000)
nekem max 0.5l volt amit utántöltöttem, 8e km után (ál. 9-10e-ként cserélem, így jön ki az 1 év)
arra viszont figyelj, hogy lehetőleg mindig a maxon legyen az olajszint, ezzel megnöveled a motor és főleg a vezérlésmódosító élettartamát
admirális27-10-2010 09:41:46 // 32028
A 8 deci szinte semmi ennyi km alatt.
Kareszka198427-10-2010 09:32:40 // 32027
hozzám mérten normális, nyugodj meg :)
Németh Laci27-10-2010 09:20:51 // 32026
:( - nyilván nem azért kérdeztem...

Mellékesen korábbi alkalommal Castrol 10W40 volt a verdába, most meg Selenia 10W40 20K és jelenleg 15eKm útán úgy kb. 0,8 litert kellett rátöltenem ( éppen ma reggel ). Biztos van minőségi ( viszkozitás és adalék ) beli különbség a két márka között, de amiért feltettem a kérdést az az, hogy megtudjam ez mennyire normális a TS motoroknál.
Kareszka198427-10-2010 08:01:01 // 32025
ez most övönaluli volt...nem nyilatkozom :D
Németh Laci27-10-2010 07:57:09 // 32024
Sziasztok,

- csak érdeklödnék, hogy kinek mennyi olajat kell pluszban betölteltenie két szervíz intervallum között a motorba !? Föleg a TS motorok infói érdekelnének...

Köszi,
Kareszka198427-10-2010 07:38:03 // 32023
mert párszor komolyan bedzsuvásodott és ezért dadogott a motor, ropogóssan ment...ezért inkább néha megpucoltatom
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.