Forum >> Szerelőműhely

Liquid07-11-2010 22:11:25 // 32236
a többi fokozatban megy rendesen?
lehet hogy a gázpedál potméter szivat
Poló07-11-2010 22:07:33 // 32235
Gázpedál potméter?
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:06:41 // 32234
Sziasztok.Szerintetek létezik olyan hogy néha gázadásnál a kocsi 1-2-ben elfelejt menni?Akár hogy nyomom neki csak alapjáratom van és ha visszaengedem a pedált és újra lenyom utána már rögtön megindul a gép.Ezt ritkán csinálja,esetleg valaki tudja hogy mi lehet a baja?!
Skodra07-11-2010 19:09:55 // 32233
A felső lengőkarok kb 1 hónapja lettek cserélve original-ra!!Lehet az alsók lesznek a ludasok??Vagy esetleg a toronymerevítő is lehet a ludas?
Piritu - 1.000.00007-11-2010 19:00:43 // 32232
Nem okvetlenül kell "hiper-szuper pad"-ra vinni, hanem olyanhoz aki ért hozzá. OFF szerviznek ilyen volt, mégse volt köze a mért adatnak a valósághoz. Nem árt, ha a pad a hátsó futóművet is méri, mert ott is lehet bibi, pl egy meghúzott tartó, ami félreviszi az egész autót és már nyalja is a gumit.
Még halkan hozzátenném, hogy amíg egy szilent/lengőkar is kukás semmi értelme a méricskélésnek.
Alfa GT-Csaba07-11-2010 18:04:55 // 32231
köszi.Irtam egy másik gondomról is délután,arról esetleg volna valami tipped hogy mi lehet?
Hari07-11-2010 17:58:27 // 32230
Szeva! látom küzdötök a futóművel! Jól mondták szinte semmit nem lehet állítaní a futóműn! ... kivéve az összetartást! Ha a lengőkar szilentek ki vannak, akkor bizony szétterpeszt a fm. .... vagy az ültető rugó is hasonló tulajdonságokkal bír!!! Meg kell vizsgální az összes szilentet, s ha kétes az állapotuk akkor inkább ki kel cserélní MIND! Aztán futómű ellenőrzés.
( Egy kicsit lehet az összetartást összébb venni és akkor tuti nem fogja a gumi belső szélét megcsócsální! De csak egy kicsit! A tulzott összetartás ront a kanyarodási tulajdonságon!)
Ha kérdésetek van még, csak rajta!
Alfa GT-Csaba07-11-2010 17:40:05 // 32229
Én ugyan ezzel a problémával kínlódok!Elvittem egy hiper-szuper padra hogy beállítsák de nem tudták!Ők azt ajánlották hogy cseréljem ki a 2 fölső lengőkart mert lógnak és kotyog egy kicsit,de lehet hogy még valamelyik szilentet is ki kell hogy tökéletes legyen.
Martin07-11-2010 17:31:27 // 32228
Érdeklődni szeretnék, hogy ki tapasztalt már olyat, hogy a váltó elmozdul.
Egy hátramenet kapcsolás után szinte teljesen elfordult. A kettesben szinte érinti a vezetőoldali ülést és túl könnyen is jár!!!
Hol lehet a gond??
mreni07-11-2010 17:29:14 // 32227
Nekem azok drágák,meg nem is tetszenek,ámde pontosak:D:P
Kareszka198407-11-2010 16:55:40 // 32226
annyira nem is vészes az áruk :) VDO müszereket kerestem, de azok drágák...müszerfalamban is VDO az óraegység...na majd tavasszal ezen is komolyabban elgondolkodom :)
Skodra07-11-2010 16:50:38 // 32225
Sziasztok!
A 156 -os futóművel lenne kérdésem! Az első kerekeken a gumik belső peremei,oldalai teljesen elkoptak,főleg jobb oldali.Gondolom ez futómű beállítási probléma,de min lehet ott állítani??Lehet hogy cserélni kell a lengőkarokat? Így teljesen félrenyalja a gumikat sajnos.
Szóval ha valaki tudja hogy mitől lehet,kérem jelezze!!!
Köszönöm!
mreni07-11-2010 16:50:08 // 32224
INNEN
Másnapra itt is volt és van hozzá minden:)
Kareszka198407-11-2010 16:42:15 // 32223
csinosnak tünnek :) te honnan rendelted őket? adtak hozzá inden szenzort+kábelt?
mreni07-11-2010 16:17:09 // 32222
Nézz be a blogomba,ugyanez van nekem is.
Szerintem teljesen korrekt,nekem bejön,kis szolid:D:P

AFR=Air Fuel Ratio vagyis Levegő üzemanyag arány mérő
van még az EGT ami Exhaust Gas Temperature azaz Kipuffogó gáz hőmérséklet mérő

Ez leginkább turbós autókba kell,nehogy elszegényedjen a keverék és megolvadjon a dugó pl
LacUS07-11-2010 15:10:36 // 32221
STRI és Definek van ilyen színezetűje, de azok ilyen 25-50e/db áron mennek.Mondjuk azok profi léptetőmotoros cuccok..
Kareszka198407-11-2010 14:10:31 // 32220
leginkább EZ hasonlít a gyári müszerekre, csak ne lenne reflexiós üveg az elején :-/ persz egy ilyen cuccba építeném, csak nemtudom mennyire univerzálisak ezek a tartók...készíthetnék én is, de előre látom mennyi szarakodás lenne vele :D
Kareszka198407-11-2010 14:01:27 // 32219
na mostmár rákérdezek: wtf is AFR??? :D:D:D:D:D
keresgéltem neten, de nekem tetsző olajhőfok és nyomás mérő órát nem találtam (nehéz eset vagyok tudom). Nagyrésze ilyen fehér hátlapos kéken megvilágított, én meg szeretnék a gyári megoldás mellett maradni, hogy ne romoljon az összkép, tehét fekete alapon hátulrol vörösen (csak a vonalak+értékek) megvilágított müszerek...
mreni07-11-2010 13:49:37 // 32218
Ez is jó,csak az AFR bekötést ebben nem találtam meg,az lenne az érdekesebb,sejtésem van hogy hogy is kell,de nem 100%:):D
Kareszka198407-11-2010 13:33:15 // 32217
láttam, hogy miután belinkeltem, még 1x megkérdezted, gondoltam nem ez kell :D
Alfa GT-Csaba07-11-2010 12:52:11 // 32216
Sziasztok.Nekem volna egy kis problémám amiben a segítségeteket kérem.Az én kocsimnak van 1 olyan hibája hogy ha 1-2 fokozatban araszolok gondol egyet a vas akkor gázadásnál semmi nem történik hiába nyomom a pedált.Ha rákuplongolok akkor megindul mint ha semmi baja nem lenne.Hibát nem ír ki a műszer falon,és csak alkalmanként csinálja.Gázolaj szűrőt már cseréltem,de nem javult semmit.Segitséget előre is köszönöm!Sziasztok.
mreni07-11-2010 10:36:58 // 32215
Köszi,még jó hogy 2szer kérdeztem meg:D:D
l_bandi07-11-2010 10:00:55 // 32214
Szerinted akkor felesleges vitatkoznom a szervizzel? A felni gyári 17-es a használat normális naponta 8-10 km + havonta 1x2x 200km. Persze még ott van a gumi is ami 90 ről 30% ra kopott. Persze ha már mások is cseréltek kerékcsapágyat 100e km nél...
Tom145ts06-11-2010 22:43:13 // 32213
vagy ilyenkor ki mind a 4 dugó és helyette I. tulméretes dugók uj csapszegek?
Tom145ts06-11-2010 21:36:22 // 32212
De ha tényleg a csapszeg lenne a hiba oka,akkor miért csak 2500-3000 fordulatnál csörömpöl?és ha mégis az a baj akkor az összes csapszeget cserélni kell?nem csak annál a dugónál ami rossz?
Hari06-11-2010 20:44:12 // 32211
OK! Sablonnal! .... volt már egy pár "sablonnal összerakot" motor ami igy hangoskodott!
(csak zárojelben megkérdem: a fh. indikátororával volt beállítva v. a főtengely jelzése alapján?!)
Azért egy próbát megér hidd el!
A cspszeg bi-bi?!!!! ... soroljam?!
- motor ripityom.
- teljes töm. készlet.
- dugatyúk + csapszeg + ami még kiderül (gyürű, hk.csapágyak, ft. csapágyak, stb)
- na és persze a járulékos apróságok

(min.: 100 e; max.: 350e!!!!)
Hari06-11-2010 20:33:38 // 32210
:-) ... akkor még jól is birta! Vicc félre!
Nagyon sok apró részlet belejátszík a csapágy élettartamába.(gumi- felní méret, aszfalt minőség, vezetési stílus, stb. csak, hogy egy pár dolgot említsek.)
A mostanság gyártot modeleknél elfogadott a 100e km-es élettartam!!!
Tom145ts06-11-2010 19:01:07 // 32209
Hello!
A vezérlésem sablonnal lett összerakva szerelönél nem kókányolta és a vez mód is ki lett takaritva azt mondta h jó!Ha esetleg csapszeg lenne a hiba oka "ez a fémes csattogó hang" akkor az mekkora vagyon?
Tom145ts06-11-2010 18:59:23 // 32208
Hello!
A vezérlésem sablonnal lett összerakva elvileg rendben van,és a vezmódositóm is ki lett takaritva elvileg az is jó.Ha esetleg csapszeg a hiba(amit már az itteni szerelö is mondott h megeshet) akkor az mekkora lóvé csináltatni?és attol hajthatom?
MikeTheDevil06-11-2010 17:41:49 // 32207
Hali!
Valaki nem tudja véletlenül,hogy az elektromos(Klimás) Fűtésboxot át lehet alakitani bowdenesre?145 TS-ről lenne szó.Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv! Mike
l_bandi06-11-2010 17:26:13 // 32206
Sziasztok! Hallott már valaki olyanról ,hogy egy 147 -en 104.000. km-nél megszólal a hátsó kerékcsapágy.Normál használatnál
mizooo06-11-2010 12:07:51 // 32205
Hali találtam egy eladó 145 1.6 TS kipuffcsonkot ránézésre olyan mint az enyém (156 1.6 TS). Mindkét autó 1998-as. vajon megvehetem? Stimmelni fo gaz enyémre? üdv
Hari05-11-2010 22:02:39 // 32204
Szia!
A vízpumpa kizárt, hogy ilyen hangot adna!
Szerintem nem nagy gáz van! ... csak egy kicsit el van rakva a vezérlése a mocinak! ( Ha hidegen - ami max. 40 C fok - nem csinálja és melegedér mután rögvest "kerreg" akkor túlságosan siet a szívó veztengely! ... és ez szinte tutí!
Semmi mást ne csináljatok, csak a vezmódosítónak a 4 db kis inbuszcsavarját meglazítaní és a motort a főtengelynél előre forgatní - a kipuf veztengelynél megjelölve - kb. 1 fognyit előre forgatní. Rögzíteni a 4 inbuszt és próba.
(Szerintem megszűník a hang!)
...ha nem?! ..... akkor már nagyobb a gáz! (dugatyúcsapszeg hiba!) :-(((
mreni05-11-2010 20:02:21 // 32203
Halihó!
Van valami szaki aki tudja hogy érdemes bekötni az AFR-t?:)
Tom145ts05-11-2010 15:35:53 // 32202
Sziasztok!
Szeretnék kérni egy kis segitségest,vagy legalább ötleteket hogy mi lehet a hiba oka a 145-be!A következő a problémám bizonyos fordulatszámon 2500-3000 környékén hangos csattogó csörgő hangot ad ki a motor.Voltam szerelönél de nem alfás szerelönél és nem tudta mi a baj.Annyit viszont csinált hogy ujra rakta a tőkéket és ki is lettek takaritva új vez szijjam van görgökkel új olaj.amikor levette az ékszíjjat akkor éppen nem csinálta azt a hangot.De megfigyeltem hogy ha hideg a motor akkor vagy nem csinálja vagy csak halkabban.Mi lehet a baj?jah az ékszíjjnál a feszitő is ki lett cserélve de a vezérléscserénél a vízpumpa nem lett.A vízpumpa adhat ki csörgő csattogó hangot?és ha igen akkor miért bizonyos fordulattartományb?
Mivel kezdö alfás vagyok és ráadásul elsö autó nemtom mi lehet

Köszi!
Wickey05-11-2010 15:01:29 // 32200
töltsd le a legfrissebb drivert a chipsethez. Nekem ez bejött az én kábelemhez: FTDI CDM Drivers 2.08.02, ez 2010-es.
Amit adtak hozzá az egy szolid 1.00.2154 build volt, 2004-es évjárat.
mreni04-11-2010 18:10:47 // 32199
Lenne néhány kérdésem:D
Tudja-é valaki hogy mi módon kell bekötni az olajhőfokmérő és az AFR műszereket:D
Gabesz04-11-2010 15:46:09 // 32198
Sziasztok!
Egy kis szakértelem kellene nekem...
A 156 omba Próbáltam ma bekötni a saját fejegységemet a gyári helyett, de valamit elmozdithattam, mert azóta megállt az óra, és a 3/4 tank helyett üreset mutat, valamint lenullázódott a napi kilóméter számláló. Van ötlete esetleg valakinek, hogy mi lehet a hiba?
admirális04-11-2010 13:59:20 // 32197
Van egy VAG-COM kábelem, de elég sűrűn bontja a kapcsolatot. A Fiat ECU Scan azt írja, hogy az időtúllépés túl magas. Pedig azt átállítottam az eszközkezelőben 1-re, alapból 16-on volt. Valaki ért ezekhez ilyen mélységben? Elvileg akikkel beszéltem és ugyanilyenjük van, semmi problémát nem tapasztalnak.
Másik autón próbáltam, de másik laptopot nem tudtam kölcsönkérni még. A jelenség másik kocsin is ugyanaz. Alfadiaggal és Fiat ECU Scannal is sajnos.
Van ötletetek?
Liquid04-11-2010 12:52:44 // 32196
hello mindenki! :)

kolegám OFF kocsijában, eltünt a fényszóró izzót rögzítő "pöcök", kiesett, vagy valamelyik szervíznél elkúrták nemtudni. Nemrég vette észre hogy a bal lámpában mozog az izzó.
Egy 2006-os Seat Ibizáról van szó.

tud valaki segíteni? hol lehetne ilyet szerezni? pl. törött lámpából, vagy esetleg melyik másik fócvágen lámpából lehetne áttenni?

a nyíllal megjelölt cucc hiányzik, ebbe akad bele az izzót rögzítő fül

pb_04-11-2010 11:41:26 // 32195
Az árak, kompletten erre az 1ségre vonatkoznak:



Tehát tartó, fesszab, szénkefe.
TDI7504-11-2010 11:17:25 // 32194
Ja hogy te csak a szabályzóra gondoltál hogy utángyártottat?
pb_04-11-2010 11:06:26 // 32193
Bárdinál is Bosch a legdrágább, 9,1k HUF, bár nincs raktáron, Febi van 3,5kért.
pb_04-11-2010 10:59:34 // 32192
Nyáron kérdeztem a Fer-Villnél 1,75k HUF, cikkszám alapján kinézik a belevalót, Kispesten + talán 1,5k HUF. A Bosch az 11 asszem.
TDI7504-11-2010 10:36:58 // 32191
Na okés de az utángyártott is valami 30-40-50 ezres tétel volt amit tegnap nézegettem a bárdinál.
pb_04-11-2010 10:23:06 // 32190
A gázfröcc az összes 33nál játszik.)) Ha ki akarod kerülni, más generátort kell beleszögelni.))) Ezért mondom, hogy vegyél 1 utángyártottat, 14-14,5 között marad még terhelve is.
TDI7504-11-2010 10:03:19 // 32189
Tudom ez a felgerjedés dolog inkább az elektronyos topikba kéne hogy menjen, de hát bakker így kerek a gondolatmenet.
TDI7504-11-2010 10:01:57 // 32188
Na tegnap este méregettem, szerelgettem. A diódahidaim jók, testzárlatom nincs,forgórész nem szakadt. Betettem egy másik szabályzót, amivel a töltésem átlag 13 volt körül van terheletlenül alapjáraton. Bekapcsolt világításnál kb. 12,6 12,7 volt de kb 1500 as fordulaton 13 volt ismét. Cserébe a szabályzóra 14 volt van írva. Lehet ekkora a szórása? Azért én jobban örülnék 13,5 14 voltnak. Viszont a töltésjelző lámpám most sem alszik el magától, hanem csak egy gázfröccs után. Azt sajna nem mértem hogy indítás után amég világít a lámpa mekkora a hálózati feszkó. Annak a jelző lámpának van valami jelentősége? esetleg nem azon keresztül gerjed fel a generátor? Mert ha igen, akkor egy nagyobb teljesítményű izzóval talán alacsonyabb fordulaton is felgerjedne. (talán)
pb_03-11-2010 23:25:44 // 32187
Pedig ez a variácó van, vagy csinálsz 1 tesztkörnyezetet.) De, ha rám hallgatsz, Lmész, és veszel 1 utángyártottat, akkor csak 1x kell szerelned.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.