Forum >> Szerelőműhely

Driver13-01-2011 20:33:23 // 33336
a szervízben szerintem a csapat abszolút profi, a hozzáállásuk nagyon jó, szimpatikusak is, azt meg hogy drágák lennének nem mondanám. 6000 Ft-os óradíja kevés szervíznek van manapság. fél órára mentem hozzájuk egy másik bejegyzésükkel kapcsolatban voltam pár dologra kíváncsi, és érezhetően felkészültek voltak, egy csomó kérdésemet megválaszolták. szóval mindenképpen ajánlom őket.
Driver13-01-2011 20:28:38 // 33335
igen, én is azért kérdeztem a gyárit mert az a tuti. de most a gyári egyben olyan amit keresek :)
Driver13-01-2011 20:27:11 // 33334
köszi szépen a választ, akkor megnyugodtam.
a linket is köszi, elsőkézből tudok róla mivel ma pont náluk jártam :)
Kareszka198413-01-2011 20:18:05 // 33333
én az eddig olvasott hozzászólásokbol arra a következtetésre jutottam, hogy a dízeles Alfák igenis megbízhatóak a TS társaikhoz képest...ezekkel a dolgokkal még nem voltam tisztában amikor az autómat vásároltam, nálam nagy plusz volt, hogy már volt gázrendszer a kocsiban (1.6TS). Kényelmes és olcsóbb is gázzal az utazás, ez az én tapasztalatom, de mindezek ellenére szívesebben birtokolnék egy 1.9JTD motoros GT-t (jelenelgi álom, remélem eljutok erre a szontre én is).
Ahogy nézegetem a külföldi autókereskedős oldalakat azt veszem észre, hogy a 150-250.000 km-t (!) futott GT-kért is még nagyobbacska összegeket kérnek (6800 eurótol felfelé)...
mreni13-01-2011 19:50:59 // 33332
Valamit valamiért:)
GTPeti13-01-2011 19:50:05 // 33331
Eléggé meg is kérik az árát.
mreni13-01-2011 19:47:04 // 33330
Ők tényleg profik...;)
GTPeti13-01-2011 19:46:03 // 33329
Bocs, dolgozott.
GTPeti13-01-2011 19:45:49 // 33328
Ismerek vkit, aki ennél a cégnél dolgozik. Nagy "mesélő" a tulaj... És "kis hiba" nincs náluk.
Fairlane13-01-2011 19:45:16 // 33327
Én is pont a minap néztem, és szintén nem jöttem erre rá... :S

Egyébként itt a link, ha valaki nem ismerné.
GTPeti13-01-2011 19:32:07 // 33326
A gyárit használd bele. Azzal lehet legkevésbbé mellé fogni.
Hari13-01-2011 19:21:49 // 33325
Hopppá ! Egy kicsit elgépeltem! :-) ... akarom mondani: "planár"!

(Megnyugtatásul közlöm : IGEN !!! Ez a szonda PLANÁR szonda ! ) :-)


Egy kis csemege a lambda szondákról !
Driver13-01-2011 19:15:10 // 33324
igen, a gyári :) állítólag a polár szondák jobbak, hamarabb melegszenek fel. de ha értesz hozzá és van vmi infód hogy érdemes-e polár szondával foglalkozni vagy sem (és bőven jó a gyári ha nem nem polár), akkor azt megköszönöm.
Hari13-01-2011 19:06:27 // 33323
Igen ez a "gyári" szonda az Alfinyóba! Miért akarod tudni, hogy "polár" vagy sem?! Csak azért kérdem, mert nem esik le mi a jelentősége ennek az adatnak jelen esetben!
(Egy jó pár éve dolgozom már a szakmában, de még senki nem kérdezte ezt!) :-)
Driver13-01-2011 18:41:03 // 33322
erről lenne szó: 0258006190
már a Bosch oldalát meg a guglit is széttúrtam, de nem találtam róla semmi leírást ami megmondaná hogy planár szonda-e vagy sem.
Alfa GT-Csaba13-01-2011 18:24:12 // 33321
Persze minden kocsinál előjöhetnek hibák,de ezek nem minden naposak és nem biztos hogy elő is jön!A fogyasztás témában meg én abból indultam ki hogy az 1,6-ts 156-os simán megette a városban télen a 12 litert még óvatos vezetéssel is,ami a gt-nél 6,5 liter.Az biztos hogy ha a dieselhez hozzá kell nyúlni az húzós,de a benyásba meg úgy megy a mutató lefelé mint ha húznák!Minden autó elromlik de amelyikkel nem foglalkoznak az még hamarabb!EZEK CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEIM ÉS SENKI KOCSIJÁT NEM AKARTAM EZZEL LENÉZNI!
mreni13-01-2011 17:55:13 // 33320
Meg ha valamelyik befecsi szálján lenne szakadás akkor az nem porlasztana be és három hengerezne a gép ugye?
Hari13-01-2011 17:54:06 // 33319
Mit akarsz róla tudni?! Milyen szondáról lenne szó! (cikkszáma?!)
mreni13-01-2011 17:53:47 // 33318
Nem hiszem hogy jeladó hiba lesz ha egy gödörbe belemegy és kialszik a hibajelző:)
Hari13-01-2011 17:50:19 // 33317
Nem toom mivel olvastátok ki?!! ... de ojan, hogy befecskendező jeladó olyan NINCS!!! Van befecskendező szelep - rögtön 4 db! - .... van főtengely forgás érzékelő - jeladó! ... van vezérműtengely pozíció érzékelő - jeladó! .... van kopogás érzékelő - jeladó! ....stb.
A lambda szondára is rá lehet fogni, hogy jeladó! ... de amiadt nagyon ritkán szokott pirítani a lámpás! ... esetleg ha a lambda fűtése szakad!!!
Nagyon jó lenne a konkrét hibaszám!!!! " P0XXX " a leírás nagyon sokszor elvisz az erdőbe!
:-)
mreni13-01-2011 17:11:50 // 33316
lmm,lambda befecskendezők csatiját fújkáld be,valami hasonló bibi lesz.
Driver13-01-2011 17:02:24 // 33315
sziasztok,
egy bosch lambda szondáról honnan lehet tudni hogy planár szonda vagy sem? sehol nem találok leírást a cikkszáma alapján.
Cs.Alfa13-01-2011 16:23:51 // 33314
A légzsák és a gyerekülés anyós ülés alatti és az oldalfali csati megtisztítva,W20-al befújva,hiba kiütve,már nem világít....köszi a segítséget-----

Már csak azt a qrva jeladót kéne megtalálnom.....amitől a befecskendező lámpa világít....
Cs.Alfa13-01-2011 16:21:10 // 33313
Konkrétan azt írja,a befecskendező jeladójánál szálszakadás van....na az hol a facomban van????????
Wickey13-01-2011 14:26:47 // 33312
A francokat. El lehet mászkálni 10 literrel még a V6-tal is városban. Nekem a gtv6 rendszeresen elment 610-630 kilométereket az 57-60 literrel. Pedig úgy indított, hogy Budafokról végigdugózni a Váci útig, majd 2/A délután ugyanez vissza.
Mondok jobbat, a B/G 164-essel a 3.0V6 elment a pótkeréktartály 48 literjéből 330 kilométert színtiszta várossal. Az gázolajra átforgatva mostani árakon erősen 7.5-ös átlag, az annyira már nem szar...

Amúgy tényleg széthullós egy modern dízel, én nem is vennék a 8-10V JTD-nél bonyolultabbat, noha előbb-utóbb muszáj lesz. Próbálom úgy intézni, hogy céges legyen akármi is lesz az sw utódja, hogy ne én fizessek utána, mert csak a kis utcánkban kétmilliót költöttek dejzelek szervizelésére az elmúlt egy-másfél évben. Pedig picsa kis utcácska. Sréhen szembeszomszéd céges fóka 120ezer km-nél turbócsere 300k, szembe rönyó komplett porlasztócsere és nagynyomású csere valami 600k-ért, szintén szembe megdöglött a céges góf, csere új jettára (amúgy a szervízszámla valami 500k körül lett volna), a mi sorunkban két dízel van mert mi vagyunk a csóróbbak, az enyémben turbócső és map szenzor, a másikban LMM, meg valami jeladóval szopkorásztak vagy hónapokig.
Alfa GT-Csaba13-01-2011 10:25:19 // 33311
Olvastam ezeket a hozzászólásokat,hát írnak hülyeséget.A dieseleket fikázzák hogy csak 150 ezret mennek el,meg hogy mennyi baj van velük.Érdekes nekem nincs vele bajom és még nagyon sok kedves alfás cartársnak sem!A benzines meg a városban igen csak megeszi a dupláját a dieselhez képest főleg ha egy 150lovas benyást hasonlitok a diesel gt-m el össze!
Wickey13-01-2011 00:01:18 // 33310
Az kurvaélet hogy olcsóbb a dízel, elvégre elmentem vele vagy 160ezret úgy, hogy csak bódényűgjeim voltak egy 8ezer forintos MAPszenzort és egy 14 ezer forintos turbócsövet leszámítva. Egy TS-t ennyi idő alatt, ahogy én közlekedek kétszer csapágyasra csaptam volna, egy V6 meg még gázzal is jóval többet kér inni mint a jtd. :-))
admirális12-01-2011 21:17:03 // 33308
Sziasztok! BOSCH e-CAT internetes katalógust használ valaki? Most nézem, hogy átalakították és nem találok benne egy régi funkciót. Már nem lehet megnézni cikkszám alapján hogy milyen típusokban használnak egy adott alkatrészt?
Hari12-01-2011 20:48:17 // 33307
Értem! ... az ECU kiolvasásánál konkrétan azt a hibakódot dobta, hogy a check lámpa vezetéke szakadt????! ... fura! Nagyon sok minden okozhatja ezt a problémát! ... mondjuk ha a km óra hátoldalán a csatlakozóban nem tuti az érintkezés, vagy valaki megfeszegette és kitört a nyákból a tűcsati. ... de ugyan így a motortérben, az ECU főcsatijában v. bárhol a kábelkorbácsban. stb!
A lufinál az anyós ülésbe integrált nyomáskapcsoló, v. annak a csatlakozója szokott tréfálkozni!
(De itt is a konkrét hibakód ami sokat segítene! ... aztán jöhet a szétbontás, méricske, forrasztgatás, .... nem irigyellek!)
Tomasman12-01-2011 18:34:46 // 33306
Megvan! Semmi nincs ott! Yuppi
Tomasman12-01-2011 18:27:47 // 33305
Valaki nem tudja mi a Bosch Me 7.3.1 ecu-nak a képen látható 64es lába?


azért az elég durva hogy Alfa Romeo és Ferrári Modena!:D
mreni12-01-2011 17:13:25 // 33304
Láttam tegnap a vasat,zörög picit a kipuffrendszer is,vagy valamelyik hőterelő lemez:)
mreni12-01-2011 17:12:38 // 33303
Az a rosszabbik eset...
a jobbik pedig az ha kontakthibás vagy a műszerfal csatija vagy a motorvezérlő csatija...le kéne húzgálni és kontakt spry-vel befújni a csatikat...ha ez nem segít akkor a kábelköteg:S
Cs.Alfa12-01-2011 16:40:28 // 33302
Tudom én??? a km órán a befecskendező lámpa világít...ha becsapom a motortetőt,kialszik és egy zötty után újra világít...újabb zötty és kialszik

Kimérettem,szálszakadást ír a computer.A hibakódot kiütötték,minden oké,újabb zötty és világít....
Ezen kívűl a légzsák lámpa és a gyerekülés lámpa világít,holott nincs bekapcsolva.Kiüttettem ezt is,erre azt írta,ngyobb ellenállás...zötty és az is ég megest...
Szóval a kábelkorbácsban van valami hézag....
Bubi (147)12-01-2011 15:42:52 // 33301
budapesten
Bubi (147)12-01-2011 15:42:13 // 33300
hali!

valaki tudna segíteni abba hogy kilométer kiolvasást hogy tudnék csináltatni?
Tomasman11-01-2011 20:56:38 // 33299
Köszi a választ! Holnap megnézem! Remélem a bowden a gázos! Még nem cseréltem pedig olyan 3-4 éve van nálam a kocsi! Ha a munkahenger a rossz, akkor azt lehet javítani (pl felújító szett) vagy csak cserélni? Jövőhéten menne vizsgázni a kocsi, ezért probálom megcsinálni ne legyen baj, bár maszekhoz viszem! Ödv
Hari11-01-2011 17:58:47 // 33298
A "kis kar" a munkahengeren a kézifék kar. A fékbovdent ki kellene akasztani a karból, és megvizsgálni a bovdent is meg a kart is! Ha a bovden végét megfogod és könnyedén mozog a tokjában, akkor az valószínű jó! A fékmunkahengeren a kiakasztott bovden következtében a karnak vissza kell állnia alaphelyzetbe magától! ( a rugó hatására!)
A 147-esen nem jellemző a fékmunkahenger hibája! (Ami nem jelenti, hogy nem hibásodhatna meg!) A kézifékbovden az viszont annál többet bekrepál!!! (....úgy kb. 2-3 évente!) :-)
Hari11-01-2011 17:47:47 // 33297
Milyen lámpa? Milyen madzagja?!!! Ha az injektor hibajelző - jó magyar szóval "check engine" - zsinorja lenne szakadt akkor a kis lámpion nem is világít! :-)
Tomasman11-01-2011 14:36:06 // 33296
Kézifék kötél javítás és hiba! Vizsga előtt áll a kocsim és amúgy is elhatároztam hogy megcsinálok minden idegesítő hibát! Átnézték a kocsimat azt mondták hogy a kézifék jobb oldali nem fog! Ma bemásztam a kocsi alá és azt látom hogy a jobb oldalon alapból kp fél uton áll a kis kar és onnan kezdni a behuzást! A másik oldalon szépen jár! Kérdés most a kötelet kell cserélni vagy ott a munka hengerbe van a hiba? Kerestem a neten kézifék müködést hogy legalább tudjam mi mi, de nem találtam! Köszi a segítséget
Cs.Alfa11-01-2011 11:19:03 // 33295
Világít az injektor lámpa,a légzsák és a gyerek biztonsági kikapcs láma.....
Az injektor lámpa madzagja szakadt...az vajh melyik?????
Ferke11-01-2011 11:14:45 // 33294
Háát, valami normális:) Gyári, vagy fiaam, vagy valami hasonló. Annyi jelentősége közel nincs, mint inkább annak, hogy időben legyen cserélve az olaj:))
csoki15911-01-2011 10:45:51 // 33293
Helló mindenki!

Csak annyi kérdésem lenne, hogy olajcserére vágyik a kicsike, és, hogy milyen olajszűrő kell bele?

Köszi, Csoki147 (1.9 JTD)
Hari10-01-2011 19:41:48 // 33292
ÚÚÚÚÚÚ! ... vazzze!!! Az egy komplett "kábel korbács"-ban van! A motor menedger rendszer egy összefüggő kötegben van! Tehát ami a motor működésével szorosan összefüggésben van, az mind egy kötegben van összebandázsolva! Javítani lehet!!! (Ha valahol szakadás van a vezetéken, és nem található meg rip-rop, akkor ki kell venni az egész köteget. Majd szépen szétbontani. Aztán a hibás szakaszt végigméricskélni, majd csere!)
Vagy élböl kicserélni az egész köteget - jóra!!!! - ha van!
A múltkor én is belefutottam egy hasonló hibába! A diagnosztika folyton azt írta, hogy nem látja az ECU a hőfokszenzort! ... méricskélés. .... bakker!!! 1 hét után rájöttem, csak a hf.szenzorban valki megfordította a vezetékeket! ... de egyébként meg jól működött! (A paraméterekben meg jó vólt az érték!!!)
:-)
mreni10-01-2011 19:14:43 // 33291
Az mind máshová megy valószínű többsége a motorvezérlőhöz.
De most mi a hiba jelenség?
A légtömegmérőnél van a hiba vagy csak abban a kábelkötegben?
Nem olyan egyszerű ez el lehet méricskélni vele mire rájön az ember:)
A légtömegmérő csatijáról úgy látom 1 szál megy az ECU-ra az pedig a 29-es lábon van.
Cs.Alfa10-01-2011 19:03:15 // 33290
Milyen szálnak???, Ez egy kábelköteg,vagy 10 dróttal....
mreni10-01-2011 18:58:53 // 33289
A motorvezérlő csatiján van a vége a szálnak,de ezen a gépemen nincs meg a programom,kb 1.5óra múlva meg tudom pontosan mondani.
Cs.Alfa10-01-2011 18:55:58 // 33288
Sziasztok!
Nem tud valaki segíteni abban,hogy hol a bánatban lehet annak a kábelköregnek a másik vége,amelyik a légtömegmérőbe csatlakozik a motortérben? Valamelyikben szálszakadás van.....
Hogy lehet cserélni?????

Köszi!
guarding10-01-2011 12:57:22 // 33287
Sziasztok! Most lettem nem rég egy Alfa 166 2.0 V6 TB boldog !? tulajdonosa. Egy kis segítség kéne... bele szereltettem egy E85 átalakítót, ami teljesen szuperül működik, csak be kellene állítanom az injector befecskebdezési értékét ccm/min egységben. Hát ha tudna valaki segíteni, hogy honnan tudom meg azt nagyon megköszönném!!! :) A fenti autó 2000. 3. havi ás a motor kódja AR34102. előre is köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.