Forum >> Szerelőműhely

zee23-07-2011 13:17:52 // 35286
Hidd el tud annyira elromlani,hogy melegen is csinálja. Tapasztalat. Nálam elment a szolenoid tápja és egész hamar kinyírta a módosítót... :(
Piritu - 1.000.00023-07-2011 13:17:49 // 35285
Ha nagyon odavan a vezmód, akkor mindig hallatja a hangját :-(
Laurent23-07-2011 13:12:44 // 35284
Bizt nem vezérlésmódosító, mert elméletileg annak csak hidegen van hangja, meleg motornál meg nem. A kedves autóm meg ciripel melegen is mint 1000 tücsök. :-)
alfa kutya23-07-2011 13:02:07 // 35283
A diesel hangot valóban vezérmódositó is csinálja ha rossz.
Buddha23-07-2011 12:17:32 // 35282
Biztosan hidrotőke? Véletlenül nem vezmód hang? Sokan rászaladtak már erre mert avatatlan fül egyből hidrotőkét diagnosztizál! ;-)
A HF ritkán kopik ki, előfordul de nem gyakori. Le kell venni a szelepfedelet és megnézni, hogy tudnak e billenni a tőkék.
Üdv.
Buksi23-07-2011 12:11:19 // 35281
Na ezt jó tudni! :-)
Laurent23-07-2011 11:24:54 // 35280
Hali urak!
Nagy dilemmában vagyok. Sajnos azok a kedves hidrotőkéim úgy döntöttek, hogy diesel hangot csinálnak a benzines autómból. A csodaszert már próbáltam, de csak 2 hétig csendesült el a hang. 32.000,-Ft.-ért megtudnám venni a 16 db új hidrotőkét, azonban elszomorított egy szerelő, hogy bas.....hatom ha a hengerfejnél a hidotőke helyére szolgáló ház ki van kopva. Hiába rakok bele újat, a hang megmaradhat.

Mi az esély arra, hogy tényleg kopott lehet? Az autóban 180.000-km van, az előző gazdája 5 évet használta Selenia olajjal, nálam egy éve van, én is rendes olajat raktam bele. Régebbi életét nem tudom.

Van-e értelme újat raknom bele és vagy megszűnik vagy nem, vagy veszek bontott hengerfejet a hozzá való bontott tőkékkel, ahol meg az a rizikó van, hogy akár 1 hónap után az is megadhatja magát.

Vagy megnyomom a piros gombot és megsemmisítem. :-)
Dzsozy23-07-2011 10:26:18 // 35279
Az Lmm tisztítással kapcsolatban csak annyit, hogy mivel alfikban forrófilmes LMM van, (ami köztudottan platina bevonattal rendelkezik) vannak kifejezetten légmennyiségmérőre kialakított tisztítók. Lehet tisztogatni féktisztítóval, csak lehetőség szerint fújuk ki magasnyomású kompival, vagy akár pumpával, mivel a "magyar" olyan, hogy akkor próbáljuk ki. :) Mivel forrófilmes LMM, ami ugye gyújtásnál jó pár száz fokra felhevül egy pillanatra, az öntisztítás végett, na és ez ami tönkreteheti a légtömegmérőnket. Én is foglalkoztam ezzel a témával, és a győri műszaki egyetemen válaszolták meg a talányt. Egy egyetemi tanár mondta, hogy denaturált szesszel lehet tisztítani, mivel az "illanó anyag" vagyis gyorsan párolgó. Nagy a tisztító ereje, nem kezdi ki a platinát, ahogy TE is mondtad, és gyorsan, cseppmentesen párolog. Én is beszereztem a patikába egy kis üvegcsével. :)
Piritu - 1.000.00022-07-2011 21:58:01 // 35278
Abból indulok ki, hogy a féktisztító - látva, hogy milyen ráégett dzsuvát és milyen gyorsan vitt le a motorblokkról - egy felettébb agresszív cucc, az LMM forrófilmes (vagy milyen) érzékelő felülete meg a levegő mozgását érzékeli, tehát precíziós cucc. Az alkohol meg mégis "finomabb" anyag.
Ha valaha tisztítanom kellene, csak azt használnám...
Gabesz22-07-2011 21:04:57 // 35277
Okés, legközelebb azzal fogom tisztítani.
Whiteskull22-07-2011 18:39:30 // 35276
Sziasztok!

Tudja, valaki, hogy mi a különbség az 1,9 jtd 8V és a 2,0 TS 16V szervó szivattyú közt?
Fel lehet tenni a JTD-re a benzinesét? Mert a számuk az nem egyezik.
Liquid22-07-2011 12:21:55 // 35275
én is hallottam pro-t és kontrát egyaránt ezügyben. Én 1x tisztítottam utána jobb lett, persze nem 100% hogy tisztán attól, de mindenesetre nem lett rosszabb az tuti, és azóta mentem már vele 15e km-t
Piritu - 1.000.00022-07-2011 11:24:49 // 35274
Egyes szakik szerint a féktisztító nem a legjobb megoldás, mert a féktisztító megkezdi a platina (vagy milyen) réteget az érzékelőben. Csak tiszta alkohollal szabad tisztítani.
Gabesz22-07-2011 11:20:52 // 35273
Igen, többen is küszködünk ilyen problémával, és a légmennyiség mérő cseréje állítólag megoldja. Nekem át lett fújva féktisztítóval, utána csinálta még egy ideig, most már 2 hete nem jön elő ez a hiba.
Foma22-07-2011 10:31:17 // 35272
Az imént beszéltem a szerelővel, meg is válaszolom a kérdésemet: a légmennyiségmérőt kell kicserélni és az autó ismét tökéletes. Egy darabig.
Foma22-07-2011 08:41:17 // 35271
Sziasztok!

Betegeskedik a 145-ösöm (1.6 TS), a tünetek teljesen hideg motornál a legszembetűnőbbek: indítás után gyakran lefullad, és amíg be nem melegszik, gázadásra nem pörög fel a motor, hanem köhög, durrog, fullad. Meleg motornál ez a jelenség már nem jelentkezik, de a lóerők érezhetően csökkentek és benzint is kevesebbet fogyaszt.
Láttatok már ilyet?
Coyote21-07-2011 22:11:31 // 35270
Üdv urak!

Ma kaptam egy kavicsot a szélvédőm jobb oldalára alulra. Olyan 1ft-os kerek méretű.
Érdekelne hogy ezt mennyiért javítják kb illetve ismer valaki olyat aki megcsinálná?

Köszönöm
Zalán21-07-2011 21:51:44 // 35269
Eddig néha akadt egy kicsit, de ment, most már mondjuk nem akad.... :D
mizooo21-07-2011 21:48:32 // 35268
Nekem az első csinált ilyet, és szét volt rohadva a motor. Kicseréltem és jó lett.
Zalán21-07-2011 21:45:44 // 35267
Hát akkor majd teszek egy látogatást....
Legújabb hiszti tegnap este: Bekapcsolom a hátsó ablaktörlőt, aztán ki csak úgy lehet, ha leállítom az autót :D
Ötlet? Valami relé vagy ilyesmi?
GTPeti21-07-2011 20:24:45 // 35266
Kontakthiba miatt valamelyik csatlalozónál.
[k i z z o]21-07-2011 20:18:58 // 35265
Ki kell olvasni a vezérlőt. Attól komolyabb szerkezet, minthogy valaki megmondaná miért is gyullad ki a hibalámpa.)
Zalán21-07-2011 18:45:14 // 35264
Sziasztok!
Kedves kis 147-esem furcsa dolgokkal lep meg mostanság. kb 2 hete mentem , azaz gurultam a városoba, erre rámsípol és buzgón dobálja, hogy az ABS rendszer megdöglött. Nem fékezés hatására, hanem csak úgy.
Lementem egy mellékútra,mondom tesztelem, és tényleg engedte csúszni a kereket.
Beletörődtem, aztán úgy voltam vele, hogy majd elviszem megnézetni. Erre reggel mikor beindítom nem világít. kb 50 méter megtétele után viszont ismét sípolt.... Aztán néha egész sokáig nem sípolt rám csak 2-3 km megtétele után, néha viszont azonnal.
Ezzel el is voltunk így vagy egy hétig. Most vagy 2 napja viszont semmi baja. indítás után azonnal elalszik, 50 km folyamatos használat után sem ír hibát, és ha ráugrok a fékre, akkor fasza. Működik is az ABS rendszer , és nem is írogatja a hibát immár olyan 250 km óta.
Valami ötlet, hogy mi kínja lehetett?
Gabesz21-07-2011 16:14:39 // 35263
Sziasztok! Tudtok nekem olyan kiolvasó szoftvert mondani, ami univerzális, nem csak autó specifikus? Esetleg linket is tudna valaki adni?
Rolee15621-07-2011 01:51:37 // 35262
Sziasztok.

Sikerült átnézetnem az autót.. :)
Leírom először is mik kellenek:

-Jobb hátsó hátsó keresztmerevítő szilent
-Jobb oldali belső féltengely porvédő gumiharang
-Két első lengőkar
-Vezérlés módosító (ez még ráér)
-Hidrotőkék (ezek is ráérnek még)
-Hátsó fékmunkahenger javító készlet (2 db)

Tudja valaki, hogy mennyibe is kerülnek ezek pontosan? Mert össze kéne számolnom, hogy mégis mennyi az annyi... ja és rohad a küszöb... mert ugye megállt a víz a műanyag küszöb alatt... el van repedve a bal első torony (majd meghegesztjük)...
és vágott rugó van alatta, azért ül (ezt is orvosolni kéne, de úgy, hogy legalább ennyire üljön a vas)...

Ha valaki tud segíteni azt nagyon megköszönném!

Üdv.: Roland
rémGtv .20-07-2011 16:31:05 // 35261
Köszike akkor megnézetem a szerelővel .
Szilárd20-07-2011 15:52:30 // 35260
Csak megsúgom,hogy más márkáknál is van elég sok probléma a légzsákokkal.
Általában a csatlakozóknál van a hiba az ülés alatt.
Ferke20-07-2011 15:50:34 // 35259
Kontakthiba...
rémGtv .20-07-2011 15:15:25 // 35258
Helósztok ! Valaki megtudja mondani hogy miért gyullad ki a legtöbb alfánál a légzsákvisszajelző ? Az enyém nem volt törve ez biztos és még is folyamatosan jelzi . A másik Gtv-nk is jelezte anno és hiába ütjük ki belőle kompjuterrel ha 1000 km után megint visszajön :D Szóval valami tipp ?
MikeTheDevil20-07-2011 13:03:39 // 35257
Hali!
Most vettem vezérlésmódosítót és elég korrektek voltak.Postával együtt 38300-at fizettem.Tudom őket ajánlani.Fiat alkatrészek
Szerintem meg éri náluk venni csak fel kell regelni az oldalra.
Ferke20-07-2011 12:15:44 // 35256
Jaja, az ha végleg elhal, akkor így csinál, igen...
Tom145ts20-07-2011 11:55:28 // 35255
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.A vezmód lehet annyira rossz hogy miután bemelegedett a motor nem csak inditáskor kattog, csattog, dizeles....hanem alapjáraton is egyfolytába?de 4 ezer fölött soha nem csinálja....ugy tudom 4ezres fordulat fölött már nem is dolgozik a vezmód!Vélemény?
mreni19-07-2011 21:35:52 // 35254
megpróbálom még a legújabb verzióval,hogy mit mutat:)
GTPeti19-07-2011 21:34:45 // 35253
Elhiszem. Akkor a FES van amatőr módon megcsinálva. :(
Piritu - 1.000.00019-07-2011 21:32:31 // 35252
Ha 156-osé a km érték, akkor nagy valószínűséggel manipulált :-(
mreni19-07-2011 21:32:05 // 35251
na ez az,de nem az autóval volt a baj,ugyanaz az interface MoDiaggal,helyes lambda és akkufeszt mutatott...

Másik Interfacel és FES-el is ugyanazt a fals értékeket hozta.
GTPeti19-07-2011 21:28:15 // 35250
A feszültséget legalább helyesen kéne kiírni. Az nem olyan, hogy korrigálom ide-oda (pl. a kerékméret alapján). Hanem 1V az mindig 1V. Az ECU-nak / FES-nek tudnia kell, mennyi a DAC referenciafeszültsége.
mreni19-07-2011 21:24:38 // 35249
mi most néztünk egy 56-ot ezek annak az adatai
Piritu - 1.000.00019-07-2011 21:22:56 // 35248
Mint írtam az 56-nál nálam is jó értéket mutat. A Pók még egy generációval régebbi elektronikát hordoz, a csati is más.
GTPeti19-07-2011 21:19:06 // 35247
Ez érdekes.
GTPeti19-07-2011 21:18:11 // 35246
Érdekes, nálam a FES és az Examiner is ugyanazt a km-állást olvasta ki az ECU-ból.

Javaslom tegyél egy próbát az utóbbival is...
Piritu - 1.000.00019-07-2011 21:15:29 // 35245
A 156-nál és a 159-nél jó értéket mutatott, de azok már ODB-es csatisok :-)
Piritu - 1.000.00019-07-2011 21:14:26 // 35244
Az EcuScan nem tudja a a gyári korrekciós értékeket az adott ECU-hoz. Egyszerűen kiolvas egy számot és azt írja ki. Hogy az adott szám mit jelent "meg kell fejteni" és nekünk korrigálni. Az oldalukon is ezt a módszert ajánlják, valahol ott olvastam.
Gyanúm, hogy Examinerrel kiolvasva az óra által mutatott értéket mutatná, mert az tudhatja a váltószámot.
mreni19-07-2011 21:03:23 // 35243
én akárhányszor olvastam ecu-t mindig jóval többet mutatott mint az óra.
megy 20v akksi feszt,-226mV lambdafeszt és hasonlókat...
GTPeti19-07-2011 20:52:05 // 35242
Elolvastam a postot. A konklúziót viszont nem értem.

Elvileg max. 5% eltérés lehet az óra a és az ECU értékei között. Ha 45%-kal többet számol az ECU, akkor lehet, hogy játszottak "a faktorral", mert nem olyan egyszerű átírni a km-t... Nekem legalábbis így magyarázta egyszer egy profi. :(

(Ettől még simán lehet jó állapotó a motorod.)
mreni19-07-2011 20:50:46 // 35241
már megoldódott,de köszi azért,eszembe jutott nekem is csak már későn :D
Piritu - 1.000.00019-07-2011 20:42:45 // 35240
A helyes értéket ki kell mérni. Megnézed a km órát és az ECU-t. Mész vele x km-t (minél többet, annál pontosabb az eredmény), majd újra megnézed. A különbségből jól számolható az arány. Én így csináltam, klatty
mreni19-07-2011 19:50:14 // 35239
lambda feszültség lenne,csak szerintem ezekkel az értékekkel nem kicsi a baj :)
kertecs19-07-2011 19:46:05 // 35238
Na akkor biztos tudod a tutit! Mit tennél a sajátodba? ; )
Trombozis19-07-2011 19:29:04 // 35237
Hát igen...nem tudom mik ezek. :-P Hehehe :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.