Forum >> Szerelőműhely

Alfa 159 Zico27-02-2012 08:32:30 // 37836
Sziasztok!
Két problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni -159esemmel kapcsolatosan:
1.) Pár napja minden kulcsbehelyezéskor villog az izzitógyertya hibájára utaló ikon, illetve a "pre heating glow plugs not available" szöveget írja ki a műszer, de pár másodperc múlva eltűnik és rendesen indul, működik a verda.
2.) Kis idejű használatot követően parkoláskor észleltem, hogy viszonylag hangos zaj hallatszik a motorház felől, ami a kormány mozgatásával függ öszze, a kormány forgatásakor erősen lehet hallani egy "búgó" hangot - gondolom a szervóval lehet valami.
Valakinek esetleg van bármi ötlete?
Sotime26-02-2012 22:19:34 // 37835
Esetleg számla nélkül nettó áron elérhető? Vagy már nem divat az ilyesmi?:)
Erhard 242 (Pure Energy)26-02-2012 22:18:39 // 37834
pedig van, hozható csak nem éri meg
Csöri26-02-2012 22:09:41 // 37833
Szerintem az csak max katalógban létezik. Én még eddig sehol nem láttam készleten.
Erhard 242 (Pure Energy)26-02-2012 21:45:14 // 37832
van utángyártott is csak drágább mint a gyári :)
Csöri26-02-2012 21:36:10 // 37831
A 2 szilent kb 8 ezer. Ha nem szar a rúd, akkor meg lehet csinálni, de ez csak szétszedéskor derül ki.
Rúdból csak gyári van és az nagyjából 30 körül mozog.
Sotime26-02-2012 21:28:13 // 37830
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Nem variálok akkor megveszem a komplett rudat.. Albaalkatrészen 30ért árulják, amit kicsit sokallok. Van esetleg tippetek, hol/hogy tudnám olcsóbban beszerezni?
András bácsi26-02-2012 21:16:30 // 37829
Ha nagyon kopog, és hosszú távra tervezel, akkor komplett gyári cucc a megoldás. Ráadásul a mostani rendeléseknél már rájöttek a tervezési hibára, és az élettartam is javult.
mreni26-02-2012 21:07:43 // 37828
szerintem nem kell cserélni,van több méretben szilent csak foglalkozni kell vele egy kicsit,de valóban látni kellene
Liquid26-02-2012 20:50:17 // 37827
el tudja koptatni, megrágja simán. Attól függ mennyire ette meg, ha nem nagyon akkor elég lehet a szilent csere, de ez csak szétszedéskor fog kiderülni, én asszem kicserélném egyben oszt jóvan
Sotime26-02-2012 20:48:18 // 37826
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy a stabilizátor rúd belső szilentje cserére szorulna, mert már nagyon kopog, de a szerelőm szerint nem 100%-os megoldás csak a szilenteket cserélni, magát a komplett rudat kéne. Nektek mi a véleményetek erről?? Megbízom amúgy az öregben, de nekem furcsának hangzik, hogy a gumi el tudja koptatni az alatta lévő fémet... (ugyanis ezzel indokolja, hogy miért cserés az egész)
GTPeti26-02-2012 18:14:35 // 37825
Itt még nem. :(
Piritu - 1.000.00026-02-2012 18:05:31 // 37824
Peti!
itt jártál már?
zee26-02-2012 16:32:11 // 37823
Sziasztok

Szükségem lenne 156 2.4 JTD kipufogó flexi cső méreteire.
Piritu - 1.000.00026-02-2012 14:27:04 // 37822
A Spider-ből így jött ki.
Robbye26-02-2012 13:41:51 // 37821
Hát ezért nem működött az ablakemelő motor :( kukába landolt :)
GTPeti26-02-2012 13:06:15 // 37820
Nekem is az van. Ma már berakás előtt tuti lefújnám (vékonyan) matt fekete spray-vel. Ez persze nem olyan jó bevonat, mint a gyárilag ráégetett festék, vagy az eloxálás, de több, mint a semmi. Félek, hogy a téli sózás hamar megeszi a natúr alumíniumot. (Lehet, hogy tavasszal egy alapos külső mosás után meg is lépem ezt.)
GTPeti26-02-2012 11:50:38 // 37819
A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. A klímahűtő elölről van pár 8-as hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.

(Feltételezem, hogy az eLearn-ba már belepillantottál. ;)
Bilux26-02-2012 11:47:54 // 37818
A hűtő valószínű erhardtól lesz Nissens.
Bilux26-02-2012 11:46:37 // 37817
Egy részletesebb leírást tudnál eszközölni?
Mert elég elnyagyolt lett :) Alul azt a kereszttartót lecsavarozom az addig tiszta sor.
De a klímahűtőt hogy szedem le a vízhűtőről az nem. Lököst nem kell leszedni?
GTPeti26-02-2012 11:20:51 // 37816
Ha gondolod, olvasd el a blogom témábavágó posztját. ;)

Elöljáróban annyit, hogy:
- lefelé lehet a legegyszerűbben kivenni, a képen látható vízszintes elem le csavarozása után
- nem kell szétbontani hozzá a klímát

- legjobb lenne egy feketére eloxált hűtőt venni, ezek tartósabbak (ha még találsz)
Bilux26-02-2012 10:29:12 // 37815
Új fejlemény, a hűtő jobb alsó sarka "átizzad" még nem folyik, de elég ramaty...
Tehát hűtő cserét kell majd végeznem rajta. Ha jól sejtem csak lefelé lehet ezt véghez vinni. Mit kell szétbontani az autón, hogy le tudjam venni. Remélem a klímát nem kell szétbontani hozzá, mert előtte van a klímahűtő.
Bárdin néztem árakat valeo kb 64.000Ft.
Bárdis hűtő meg 34.000Ft.
Na már most mint tudjuk a bárdi nem gyárt hűtőt ki dolgozhat be nekik? Mert nem mindegy mennyit dobok ki az ablakon. Ami most bent van annál még egy szar kínai darabb is jobb lenne. Tehát hűtőben mindegy milyet veszek?
Átok79146TD26-02-2012 09:55:15 // 37813
keresel 1 chippest-diagnosztikást aki birja neked azt amit akarsz
Azzurro26-02-2012 08:27:50 // 37812
És mit lehet vele csinálni, hogy ne változón?
Liquid25-02-2012 23:49:32 // 37811
nemtudom, én benzinesre gondoltam alapból...
Piritu - 1.000.00025-02-2012 22:16:30 // 37810
Hát igen, a budapesti létnek is megvannak az előnyei.
Bár érdekes, hogy a kímélő autópályázás a hátsót elintézte :-((
Ferke25-02-2012 22:14:14 // 37809
8v és 16v között sincs különbség, tökugyanúgy cserélendő mindegyikben...
GTPeti25-02-2012 22:13:14 // 37808
Részvétem. Mikor Pesten autózom, mindig megállapítom, hogy oda az Uno való a faék egyszerűségű futóművével. ;)

(A futómű két talpas kivételével full gyári. Persze a talpasok már megint eseményszámba mennek. S ezúttal lengőkarostól fognak kikerülni.)
Ferke25-02-2012 22:12:34 // 37807
Enyémben most van 120ezer.Síri csend:-)Szintén 17-esekkel.
Az árakat nem kommentálom, még mindig sokkallom:-)
Ferke25-02-2012 22:06:53 // 37806
Csináld meg egymás után 3x, utána már könnyen megy:-)
Reléket pattintsd csak le a konzolról, húzd félre teljesen a sárvédőig, így kijön a vízcső mellett.:-)
Wickey25-02-2012 21:52:33 // 37805
most első körben mondanám, hogy szerintem kukksemmiben nem különbözik egy MY2002-es 16V jtd meg az FL 16V jtd, több különbség van a 8V és a 16V között, de igazából ehhez látnom kéne a motorterét egy FL-nek, mert így fejből szombat este élő ember nincs aki megmondja. De sztem nagy sok variálás nincs, ugyanott van kábé rajta minden.
Wickey25-02-2012 21:48:57 // 37804
az nem ér, te csalsz, végig autópályán csörtéztél. Ott nekem se fogyna a futóművem. :-P
Napi 100km+ Budapest, na, az becsókol. Pláne, hogy percig nem gondolkodok hogy a sok félfaszt akik az Árpád fejedelem útján ácsorognak a Komjádinál jobbra lecsapva a Frankel - Török útvonalon kikerüljem a versenytempómból természetesen mit se engedve. :-)
Wickey25-02-2012 21:45:07 // 37803
lekapod a relécsoport műanyag fedelét, ha meg hideg és sötét van, akkor a reléket egyesével is ki lehet akasztgatni nulla erőfeszítéssel. Én inkább a légszűrőház fedélcsavarok miatt szoktam idegeskedni, lusta is voltam 2 hete légszűrőt cserélni ebben a kikúrt hidegben (de tényleg, mínusz 15-ben az udvaron bőven elég volt az olajjal szívni). Most hogy itt a jóidő, bepótolom. Mondjuk holnap. 1500-2000km ide vagy oda nem számít légszűrőnél.
Wickey25-02-2012 21:41:46 // 37802
A 140-et (még egyszer és utoljára) az DMF + KUPLUNG combora értettem. Nem a lendkerékre VAGY a kuplungra. A kettőre együtt. Az meg elég sonderpreis még mindig véleményem szerint.
5-6 évre oszlik el az 5-600k? Na ne viccelj. Maximum a dísztárgyaknál.
Ennyibe kis túlzással csak az olaj + vezérléscserék kerülnek. Kétévente egy vezérléscsere (mennyi is az kábé? 50 rugó? 60? vízpumpával együtt), meg négy olajcsere, nevezzük kisszervíznek 20-25k/db áron nem is horror ugye, az annyi alsóhangon is, mint 130-160k jómagyarhuf. Az pedig évi 65-80ezer. Na, ez a teljesen normális, hihi. Sajnos. :-(
Ez van bazzeg, aki gyalul, az takarítsa a forgácsot, és ne sírjon a villanyszámla miatt.

Amúgy helyes. Szerezz nekem egy embert, aki ... ááá, úr vagyok, nem kell a100k, hanem elég, ha csak 60k km-ig garantálja a futóművem. Cserébe azt cserél ki, amire csak rámutat, és arra, amit csak mond. Nekem ugyanis legkésőbb 35k km után elkezd oszlani, és olyan 60-75ezerig bírom idegekkel, akkor szoktam olajcseréhez igazgatva szétkapni.
Ja, de oszt nincs ugatás a közlekedési stílusom, az általában rövid fékútjaim, meg a 8.5x17-es felnik és a 225/45R17es gumik miatt... :-)))) Nekem a téli méret is 205/55R16. Kisebb nem fér el. :-)
Bilux25-02-2012 20:43:43 // 37801
Mert különbözik a FL-estől az original 156 jtd?
Liquid25-02-2012 20:38:17 // 37800
elnézést kivánok, nem néztem meg kellően milyen 156-ról van szó
Liquid25-02-2012 20:36:55 // 37799
ha lekötöd az LMM-nél a szívócsövet , akkor ki lehet ügyeskedni a relécsomag leszerelése nélkül is, legalábbis úgy emléxem megmegy
Piritu - 1.000.00025-02-2012 18:52:21 // 37798
Nincs :-(
Az ftp-n volt egy ideig egy beszkennelt, 120 MB, az van meg, de még facelift előttié. A faceliftes nem lett magyarra lefordítva. Elvileg anno adtam a kocsihoz egy német nyelvű faceliftest és egy magyar régi leírást. Nincs már meg?
Bilux25-02-2012 18:46:41 // 37797
Van online használatid? Megnézném...
Hermész 8825-02-2012 18:45:58 // 37796
Hello. Téten a Németh szervizbe mehetsz bizalommal. A Tibi be is szerzi. Szia.
Piritu - 1.000.00025-02-2012 18:35:14 // 37795
A használati 164-165 oldala szerint csak a relécsoportot kell félretolni és kijön.
Rolcho25-02-2012 18:34:58 // 37794
Erre való a szakember. :-)
mreni25-02-2012 18:32:15 // 37793
jtd-nél nehézkesebb művelet
Rolcho25-02-2012 18:30:35 // 37792
Nálam (1.6 TS) elég volt leszedni a relécsoportot. Lehet annyi neked is elég lesz.
mreni25-02-2012 18:24:39 // 37791
nem kell szétszedni,felülről cserélhető egy kis ügyességgel
Bilux25-02-2012 18:18:15 // 37790
Alfa 156 légszűrő csere....
Hogy a retkesbe kell szakszerüen könnyen kicserélni?
Mert hogy nem forog az ágyában az a marha mérnök aki kitalálta ezt a módszert a légszűrő elhelyezésében.
A hűtővízcső útban van az akksi elötti relécsoport útban van két csatlakozó oldalt a lámpa mögött útban van. szét kellett szednem a fél autót hogy kicseréljem azt a tetves légszűrőt. Most rettentő dühös vagyok.
Ferke25-02-2012 16:00:14 // 37789
Hàt nem:-)
Piritu - 1.000.00025-02-2012 15:45:50 // 37788
Kösz :-))
Azzurro25-02-2012 15:12:37 // 37787
Olyan kérdésem volna, ha kicserélem a kilométeróra konzolt, akkor meg marad e az eredeti kilométerállás?:-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.