Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00007-03-2012 17:34:31 // 37986
Nem is rossz ötlet. Bontott kábel és két pár jó csipesz. Ma láttam 2600-ért egy párat :-))
Wickey07-03-2012 16:05:53 // 37985
nnna. Valami hasonló kaliberű lehet a gtv kábeles megoldásom is. :D
Wickey07-03-2012 16:04:30 // 37984
Ez amatőr. :-)
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Azzurro07-03-2012 14:48:22 // 37983
Rutinos szerelőnek?? A bölcsőt leszerelni a húzós. :-)))
GTPeti06-03-2012 21:38:58 // 37982
Háát... Ha már kábel akkor legyen rézből... Ha elég a 25-ös, annál jobb, mert flexibilisebb tőle. Tudom, hogy ez most nem hifi, viszont egy olyan segédeszköz, amit nem 2 évre vesz az ember. Úgyhogy legyen jó. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:26:25 // 37981
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:19:59 // 37980
(Még úgy se rossz, hogy az alu fajlagos ellenállása 50%-al magasabb a rézének.)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:13:55 // 37979
Amit linkeltem tiszta alu, de cserébe 37,5 mm2. Ha tényleg létezik a feléért is, akkor tuti cucc :-)
GTPeti06-03-2012 20:59:09 // 37978
Itt meg kerek perec rézbevonatos alumíniummagnak írják...
GTPeti06-03-2012 20:57:39 // 37977
Bakker, ezt a pofátlanságot: A gagyi alumíniumot ők "leichtmetall Technologie"-nak írják...
GTPeti06-03-2012 20:55:25 // 37976
Tényleg nem rossz, de mintha ennek a feléért is meg lehetne kapni ugyanezt. (Így dereng.)
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Roll198306-03-2012 20:46:06 // 37975
Köszi a tippeket, saját kábel beszerzésnél majd hasznosítom őket. Ezt a kábelt meg szerintem én használtam először, mert tuti, hogy ezzel nem lehet autót beindítani. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:37:41 // 37974
Találtam egy szimpatikus darabot.
GTPeti06-03-2012 20:33:26 // 37973
Így van, erről van is kép a blogom akkus posztjában.
Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:32:25 // 37972
Az olcsóbbaknál a kábel tényleg vastag (mint a gyújtáskábel), csak a közepében futó réz vékony. Valószínűleg itt is ez volt a helyzet és ezért melegedett.
Roll198306-03-2012 20:29:05 // 37971
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy melyik a jó bikakábel? Anyu világítást égve hagyta verdán egész nap, aztán este meg se nyekkent. Gyorsan kértem kábelt és mentem segíteni, de meg se nyekkent a verdája. Kábel márkáját nem tudom, ami feltűnt, hogy elég meleg lett, illetve maga a kábel elég vastag.
Ferke06-03-2012 20:19:13 // 37970
Laza 3-4 óra kb.
Azzurro06-03-2012 19:56:37 // 37969
Mennyi idő egy 145 TS alatt, váltott cserélni??? :-))
Wickey06-03-2012 17:43:50 // 37968
azért nincs, mert az 1.5.5-ös már tudja ezt a fícsört, ('98tól fölfele a plasztik motorburkolatos TS-ek), de a 2.10.4 még nem. A Fiat Tipokban (Gtv,145, 146, Spider stb.) 98 előtt 2.10.4 utána 1.5.5 volt ezek 3pines konverterkábeles történetek, a 156-ban meg 1.5.5 volt és még köztes facelift előtt (talán 2000ben?) bejött a 7.3.1 ha jól dereng.
Imyx06-03-2012 17:43:35 // 37967
Csináltam egy alapérték visszaállítást FES-sel, kíváncsi vagyok, újra beírja-e az új LMM-et :). Viszont most dobot egy másik hibát, 4. tekercs. Ez mire utalhat?
Wickey06-03-2012 17:39:44 // 37966
Mér lenne érdekes.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Imyx06-03-2012 17:38:35 // 37965
Várj még vele, ha melegebb lesz az idő, és ugyanúgy habos, cserélj olajat. És NE ezt rakd bele, ennek a motornak jobb minőség kell, Selénia, vagy hasonló minőségű. Nem vicc.
Wickey06-03-2012 17:31:03 // 37964
vagy hengerfejes az autód, vagy (és ez a gyakoribb) mostanában rohadt hideg volt, és csak rövid utakon mászkáltál vele (mittudomén az elmúlt párszáz kilométeren legalább). Nem melegszik fel annyira a motor és az olaj, hogy rendesen elpárologjon belőle minden kondenzvíz, és az csapódik ott le.
Kareszka198406-03-2012 14:46:05 // 37963
ennyire nem másztam bele a dologba, ezt egy öreg mester mondta nekem 1x, de nem kérdeztem a részletekre...
...nálam is trutymós amúgy :)
...nálam is trutymós amúgy :)
DELFIN06-03-2012 14:43:34 // 37962
Az ,hogy nem megfelelő alatt mit értesz ? a nem megfelelő olajtól hamarabb elhasználódhat éségettebb lehet az olaj???? Most ENEOS 10W40 van benne.
Kareszka198406-03-2012 14:37:44 // 37961
én úgytudom az olaj és a hőtöl származő kondenzáció miatt van, meghogy nem ártalmas egyáltalán.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
DELFIN06-03-2012 14:35:07 // 37960
ha-ha -ha, komolyan kérdezem!!!
Sotime06-03-2012 13:55:01 // 37959
Talán a kutas fújta bele az orrát...
DELFIN06-03-2012 13:52:53 // 37958
Sziasztok ! Mitől van az olajsapkám belsejében krémszinű takony???
Piritu - 1.000.00006-03-2012 07:21:38 // 37956
Nekem vélhetőleg az 50% E85 használata miatt dobálta. Mióta nem tankolok bele nincs.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Liquid05-03-2012 21:16:18 // 37955
ilyen hibám nekem is van, kitörlöm és újra megjelenik egy idő után, látható/mérhető/érezhető baja nincs, lehet megpróbálok én is egy ilyesmit...
Piritu - 1.000.00005-03-2012 20:37:18 // 37954
Egyre érdekesebb a dolog. A Spideremben még 3 pólusú a csati és Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) van benne a FES szerint. (motorkód 16201)
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
Hari05-03-2012 20:12:50 // 37953
Piritu - 1.000.00005-03-2012 18:46:32 // 37952
A menettel semmi baj sincs, az nem maradiság kérdése.
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Hari05-03-2012 18:28:04 // 37951
Igen! Pontosan erről beszéltem. ... hogy miért is?!
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Piritu - 1.000.00005-03-2012 17:14:43 // 37950
SzJoci05-03-2012 17:08:17 // 37949
Üdv mindenkinek!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
RoliQ405-03-2012 15:08:02 // 37948
meglehet ez lesz az első próba... difi tud ilyet produkálni?
GTPeti05-03-2012 13:24:15 // 37947
Az Uno-mnál is, mert se EEPROM nincs benne (ahol nulla energiával is megmaradnának a megtanult értékek), se backup battery. Lehet, hogy az általad említett autóknál is így van ez. (Bár nem biztos, mert ezek azért fejlettebbek.)
mreni05-03-2012 13:18:48 // 37946
ez megy a 45/46/55-nél is,az tuti
Piritu - 1.000.00005-03-2012 13:18:28 // 37945
Tudtommal ugyan ezt a motort szerelték 156-ba is.
Piritu - 1.000.00005-03-2012 13:17:42 // 37944
Csak a saját tapasztalatomról írtam.
Euro2-es 2.0TS van a Spiderben.
Az FRA és a TRA paraméterek esetében ha leveszem a sarut egy időre mindkettő nullára áll be, majd indítás után pár km után a rendszer beállítja magának.
Euro2-es 2.0TS van a Spiderben.
Az FRA és a TRA paraméterek esetében ha leveszem a sarut egy időre mindkettő nullára áll be, majd indítás után pár km után a rendszer beállítja magának.
.......................05-03-2012 12:08:34 // 37943
féltengely?
csukló
ki kellene kapni
csukló
ki kellene kapni
RoliQ405-03-2012 11:49:15 // 37942
kérnék egy kis segítséget....
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Imyx05-03-2012 11:31:46 // 37941
Ja, igazából én se hiszek annyira benne :))). Csinálok egy alapbeállítást, ha nem jó, irány szerviz.
Imyx05-03-2012 11:29:42 // 37940
Még nem csináltam meg azóta, hogy az új LMM-et ugyanúgy beírja :)).
mreni05-03-2012 11:25:25 // 37939
én is így vagyok vele
Hari05-03-2012 11:09:42 // 37938
:) ... igen az a csodálatos internet! :) ... én is láttam már aki hallotta, hogy mesélték...
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
Kareszka198405-03-2012 10:14:25 // 37937
neked bejött? mill lámpa azóta nyugton van? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
450
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?