Forum >> Szerelőműhely

gecsa22-11-2012 14:10:48 // 41335
ha nem eszi az olajat, akkor következő télre próbálkozhatsz 5w, vagy akár 0w olajjal is...de nem áttörő a különbség, meg a nagy hidegeket úgyis garázsban tölti...:)
Kareszka198422-11-2012 13:09:49 // 41334
köszönöm a válaszokat...jobb félni, mint megilyedni :D
gecsa22-11-2012 10:35:05 // 41333
ahha..:D igaz...így is lehet...valamiért én csak lefelé gondolkoztam..:)
Gyula8222-11-2012 10:08:07 // 41332
Nem feltétlenül kell ennie ahhoz az olajat, ha nincs kompresszió. Ha eszi, akkor a dugattyú gyűrűi mellett szívja fel az olajat és szökik a nyomás. Ha viszont nem eszi és nincs kompresszió, akkor lehet, h vmelyik szelep nem zár rendesen. lehet a hengerefej szelepfészke, vagy lehet a szeleptányér kormossága is...
Gyula8222-11-2012 10:00:39 // 41331
No para! Az olajad többfokozatú (azaz télen és nyáron is használható), a hidegoldali viszkozitására "10"-est írtál, ami azt jelenti, hogy az olajad szivattyúzhatósági határhőmérséklete -25 Celsius fok. Ez azt jelenti, hogy max 1-2 fordulattal jár többet a motor "felső" része olajszegény állapotban, mint melegben, nyáron, mert még -10-ekben sem lesz annyival sűrűbb az olajad, hogy sokkal több idő kelljen, hogy az olaj elérjen mindenhova (az olajnyomás visszajelzőt figyeld, elméletileg 1-2 főtengelyfordulat után el kell aludjon).
Amiben az olajod változott az a meleg oldali viszkozitása.
Én is 10-est használok és soha semmi gondom nem volt.
Ajánlott télen indítás után pár percet járatni a motort elindulás előtt.
szeda22-11-2012 09:58:25 // 41330
Az Alaszkában van.Nálunk fele annyira sincs hideg mint náluk minden este.
Majd akkor parázz ha -30 foknál hidegebb van bár az is olyan rövid ideig van hogy felesleges miatta.Nem összetévesztendő a reggeli -30 fok azzal amikor állandóan az van.
Nálunk ilyen éghajlati viszonyok nincsenek és soha nem is lesznek.
gecsa22-11-2012 09:53:06 // 41329
brigéciol esetleg? vagy azt inkább ne?
mreni22-11-2012 09:34:04 // 41328
nem kell parázni,semmi baja nem lesz,szokásos 2-4 perc melegítés és mehetsz :)
mreni22-11-2012 09:32:56 // 41327
féktisztító+rongy :D
gecsa22-11-2012 08:13:57 // 41326
nem lesz vele gond...:D
Kareszka198422-11-2012 08:12:11 // 41325
halihó!
mielőtt bekösöznt a csikorgó hideg...motoromban jelenleg selénia racing 10-60 van. szinte csak munkaidőben parkolok vele kint a szabad ég alatt, otthon garázsban van (nem fűtött) csukott ajtóval (nem szigetelt).
nézek a viasat exploreren egy műsort, amiben régi vh-s gépekkel repkednek alaszkában és mindig szenvednek azzal, hogy "befagy a motor", hogy besűrűsödik az olaj annyira, hogy nem forog...és elekzdtem parázni...
eddig 10-40-es olajjal közlekedtem, nemvolt semmi gondom télen, de mivel ez sűrűbbnek mondható inkább rákérdezek.
szóval mire kell odafigyelénem indításkor? beindítás után mennyi melegítési idő ajánlott, hogy tuti megmoccanjon az olaj a rendszerben?
most reggelente úgy 2000-es fordulaton jövök munkára max második fokozatban végig, hogy tudjon melegedni a motor, de pont mire beérek, akkor éri el a 90 fokot.
gecsa22-11-2012 08:12:02 // 41324
map szenzort mivel pucolni?
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2012 00:03:50 // 41323
A visszavezetett levegőt valamennyire figyeli az ECU. Van egy levegőigény görbe. Ha ez alá megy a LMM-nél mért levegőmennyiség, akkor bezárja az EGR-t. Ha nyitva van ugyanis az egr akkor a levegő egy része nem a LMM-en keresztül áramlik, hanem a kipufogó felől, vagyis az kevesebbet mér. Jogos is, hiszen a kipuf felől oxigén nem nagyon jön. Remapnál feltolják ezt a légigény görbét az égbe, hogy sose érje el a LMM jel, így soha nem nyit az egr.
Ezek alapján torpanást az egr falazás önmagában nem okoz (nálam sincs ilyen jelenség). Körülbelül 3000-res fordulatnál amúgy mindenképp zár az egr.
1. kiolvasnám
2. kérnék egy kölcsön lmm-et és úgy próbálnám
3. kipucolnám a map szenzort (5 perc)
alfa147,Gt21-11-2012 22:43:42 // 41322
Helló.
Valaki használ ELM 327-es kábelt Szentgotthárd környékén?Az enyémmel még mindig nem jutottam düllöre.
Piritu - 1.000.00021-11-2012 20:20:27 // 41321
Elnézést a privát levelezéseteket nem olvastam :-(
GTPeti21-11-2012 19:55:32 // 41320
"Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed"
Elkerülte a figyelmed, hogy megtettük. De ez nem is lényeges. Én szóltam Sanyinak (párszor). Nincs érdeklődés részéről a probléma további boncolgatására, hiszen EGR-rel jó az autója. Szóval öröm és boldogság van. :)
.......................21-11-2012 18:51:08 // 41319
Kívàncsian vàrjuk a fotókat
vienna21-11-2012 18:30:49 // 41318
Helló,

van valakinek tapasztalata váltóakadással? 6. sebességi fokozatot elég határozottan kell kapcsolni, a többivel semmi gond. Nem nagy probléma, de ha egyszerű javítani, akkor nem lenne rossz, ha nem kellene erőszakoskodni :)

Thx
mreni21-11-2012 11:24:54 // 41317
egyetértünk
Candy8321-11-2012 11:18:39 // 41316
köszönöm a tanácsokat, a kocsit nem hazsnáljuk, ma reggel került egy másik szererlőhöz, csak néha jobb több véleményt meghallgatni, esetlegesen ha valakivel már volt ilyen...stb.
Köszönöm
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:09:12 // 41315
Egyértelmű, mégis hányszor, de hányszor javasoljuk itt az Amorén, hogy mindezt meg kellene csinálni, mert nélküle nem biztos hogy a megfelelő az alkalmazott megoldás.
Jó páran vagyunk itt (pl én is), akik hasonló tanács miatt szereztünk be "kellékeket" a kiolvasáshoz. Az alapján már legalább értelmesen lehet kérdezni, ha gond van.
mreni21-11-2012 11:02:34 // 41314
át kellene nézni +egy diag is kell élőadat elemzéssel és valószínű rögtön meg lenne,hogy mi a gond.
Ezt így neten keresztül elég izgalmas megoldani,de ezt Te is tudod szerintem :)
mreni21-11-2012 11:01:06 // 41313
nem rég volt nálam egy ugyanilyen motoros 147,kopogással,diagnosztika után kiderült,hogy az egyik befecskendezővel volt gond,ultrahangos tisztítás után minden rendbejött rajta(kompressziót nem mértem,fölöslegesnek láttam)
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:00:04 // 41312
"Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja." - Ahogy olvasom, a saját tapasztalatát írta le, nem másét.
Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed, nem közölni vele, hogy kár, hogy nem veszi figyelembe mások véleményét, mert ott működik a dolog.
Ezért kérdeztem, hogy esetleg mit hagyhatott ki, mi az amire nem gondolt, mi az amit esetleg meg kellene néznie.
Hari21-11-2012 10:58:24 // 41311
A kopogást simán okozhatja a porlasztó is!!! (Azért nem értem ... miért nem javítja meg a porlasztót a szerelőd??? Így tuti, hogy előbb-utóbb gajra vágja azt a dugattyút!!! .... az is lehet, hogy pont a "bepisilős" porlasztó okozza a kompresszió hiányt! - a belocsolt gázolaj lemossa az olajfilmet a hengerfaláról. - következmény: - kompressziócsökkenés, túlmelegedés (a megnövekedett súrlódástól és az elnyúlt égésfolyamattól!) .. ha gondolod rakok fel ide fotókat mit eredményez egy rossz porlasztó?! - pont tegnap szedtem szét egy ilyet! :(
Csak egy jó tanács! - NE használd így az autót!!!
Szerintem is jobban jársz, ha megjavíttatod!!! ... jó állapotú (itt most értsd úgy: keveset futott, hibátlan!) JTD motort még én nem láttam!!! Igen létezik ilyen, de az egy szintén hibátlan autóban! ... azt meg ugyebár nem szedik szét! Törött autóból?! Na ja! Nekem is hoznak sok ilyet! 10-ből 2-3 esetleg ami egy szódával elmegy! És persze ezeket is szét szoktam szedni! Látatlanban semmi motort nem vagyok hajlandó beszerelni autóba!
mreni21-11-2012 10:56:11 // 41310
most akkor nem megy 1 henger? akkor azt érezned kell,nem is kicsit,valami itt sántít,keress inkább egy megbízható hozzáértő szerelőt
mreni21-11-2012 10:55:05 // 41309
a befecs miatt simán kopoghat,sőt amiatt szokott általában,viszont akkor attól még az alacsony kompressziót nem magyarázza a dolog.
Candy8321-11-2012 10:48:08 // 41308
a szerelő szerint az kizárt. szerinte az nem okozhatja, ezért vigyük el máshova ahol megcsinálják a kopogást ő aztán vállal garanciát az injektor javitásra...
gecsa21-11-2012 10:38:48 // 41307
és, ha az injektor hibája miatt kopog? :D
Candy8321-11-2012 10:30:52 // 41306
igen, az injektorokkal gond van, de azt emg addig nem csinálja meg a szerelő amig ez a kopogás nicns megcsinálva.
gecsa21-11-2012 10:23:47 // 41305
ez érdekes...én injektorra tippelnék, ha a kompresszió jó lenne, de azt nem értem, hogy miért nincs...azt majd valaki nálam okosabb fogja megmondani...:D
Candy8321-11-2012 09:26:33 // 41304
bocsánat, helyesbitek, a diagnosztikán eltérést mutat, egyben fele annyi mint a többiben. csak kopog, oaljat nem eszik, ereje ugyanúgy megy mint állat mint máskor :)
gecsa21-11-2012 09:16:03 // 41303
hmm...nincs kompresszió, de nem eszi az olajat...hmmm.....szerintem valamelyik nem jó adat...
nem lehet, hogy abban a hengerben van kompresszió, csak kevesebb, mint a többiben, és mondjuk az is még határértéken belül van?

gyenge a motor? mert, ha nincs, vagy nagyon alacsony a kompresszió, akkor érezhetően jóval gyengébbnek kellene lenni a motornak, illetve, ahogyan azt már írták, zabálnia kellene az olajat, amit ugye nem eszik...
Candy8321-11-2012 09:05:55 // 41302
csak kopogás. se nem rángat se semmi.ha elindulsz vele el is múlik. azt hogy a hegner nem megy, nicns benne kompresszió azt bemérték
.......................21-11-2012 09:04:28 // 41301
de nem is megy az a henger?
érezni hogy 3 hengeresen jár?

rezonál?
vibrációt érezni?,vagy csak a kopogás van?
Candy8321-11-2012 08:53:00 // 41300
belül nem hallani csak kint és direkt hallani hogy egy henger , hol kopog hol nem, pár percig, nem sokáig.
Fairlane21-11-2012 08:49:06 // 41299
Szerintem nincs papirozás....

Az én GT-m legalábbis motorkódos, vagyis ugyanilyen kódú motorra cserélhető a benne levő.
Az eredetvizsgáló pasas mondta :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:40:06 // 41298
Meg tartósabb lesz. a generálozott motor, kevés km es bontott jtd motor nincs sajna.
.......................21-11-2012 08:38:35 // 41297
mennyire hangosan kopog?belül is hallani?

hány percig nem megy egy henger?
gecsa21-11-2012 08:24:01 // 41296
arról nem is beszélve...:) de ugye a kijövő motorból van egy kanna alkatrész...ha nem ugyanaz a gond, akkor nincs gáz..akár át is lehet fűzni, és akkor nincs gond a papírozással...
de ennek ellenére is én javíttatnám, mert olcsóbb, és szerintem egyszerűbb is...
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:17:23 // 41295
Meg a bontott használt motor is zsákbamacska.
gecsa21-11-2012 08:15:14 // 41294
azon is cserélsz szíjat, olajat, meg mindent, plussz a blokk ára, szerelés, papírozás, stb....én 500+al számolnék...
Candy8321-11-2012 08:07:32 // 41293
hmm, remek.. és a motorcsere??
gecsa21-11-2012 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS20-11-2012 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti20-11-2012 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti20-11-2012 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.00020-11-2012 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni20-11-2012 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.