Forum >> Szerelőműhely

pb_23-11-2012 22:05:45 // 41386
Lehet, hogy úgy van baja az egész verdának, ahogy van, de a mai fogpixkáló hajtórudak simán Lgörbülhetnek 1 kis víztől. Ezek már nem azok a technikák, amiket hfejesen kiló60nal hajtva a pályaán sem lesz különösebb bajuk.)
hg6idn23-11-2012 21:54:29 // 41385
Ettől görbébb hajtókart láttam volt cégem Focus talán TDCi motoros autójánál. Váci Megyeri sarkánál a kollégám egy nyári extra zivatar után átment egy kicsit nagyobb vízen, majd a kiérkező szerelő még járatta kicsit a kalimpáló motort :)
atis_166jtd23-11-2012 21:51:15 // 41384
Szerintem ne próbáld ki. Hidd el elöbb görbül a hajtókar mint hogy nyit a szelep.
Ferke23-11-2012 21:28:54 // 41383
Fura, de van egy momentum a cikkben, ami miatt nem tudok feltétlen 100%-ban hinni a szakinak: leírja, hogy a motor 60ezer km ellenére bontva volt...és hogy 1,5mm különbség van holtponton két dugattyú között...egyrészt ha tényleg bontva volt, akkor nem csak ez a a vízösszenyomásos sztori sántít nagyon, hanem az egész autó úgy komplett gyanús, ezer oka lehet a tapasztalt hibának, másrészt meg a hajtókar mire meg tudna görbülni, addigra rég nyit a kipufogószelep, szóval ez az egész cikk egy kicsit nagyotmondós....szvsz.
mreni23-11-2012 20:03:51 // 41382
ez így van,de valóban van mikor a cooler a leggyengébb láncszem
Alfa GT-Csaba23-11-2012 20:00:02 // 41381
Annak nagyon minimális a lehetősége hogy az intelcooler felfújódjon,előbb rugja le a nyomás a gumi csövet ,vagy lyukad ki egy gyengébb pontján ahol már az olaj kikezdte
DieselManiaco(NagyVad)23-11-2012 19:39:35 // 41380
addig örülj még ez így van,én más offos autónál láttam, olyan geometriát ami overbooston ragadt le,és egy idő után az intercooler feladta,és felfújódott...
atika23-11-2012 18:54:46 // 41379
Köszönöm! Alkalmazni fogom!
GTPeti23-11-2012 18:01:48 // 41378
Csak volt. Sajnos az amorés írások a nyílvánosság számára is elérhetőek. Márpedig ezt a tippet én anno csak a közösségnek szántam. (Nem véletlenül.)
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 18:00:48 // 41377
Amit használok OMV olajat annak ezek az ajánlásai, API TC, ISO-L-EGD, JASO FC, TISI Sajna szulfáthamu infó nincs rajta. De majd utána nézek.
Wickey23-11-2012 17:58:03 // 41376
ne felejtsük el, hogy akkortájt még a kenőanyagok is VH-s szintet képviseltek. Konkrétan mostanában hamarabb fog a gázolajad kockára fagyni, minthogy a gyárilag ajánlott olajjal kenési elégtelenség miatt baja lenne a motornak indításkor.
Wickey23-11-2012 17:54:14 // 41375
lambda szondán keresztül elég kevés mindent figyel az elektronika, a "károsanyag kibocsátást" az például elég erős kifejezés az O2 tartalomra. :D
A lambda szonda nem károsanyagot keres, hanem zokszigént. Ha van, azt jelenti, hogy akkor még nem elég a károsanyagból, oszt ad még neki kakajót. :P
mreni23-11-2012 17:03:12 // 41374
JASO FC és API TC ajánlásai legyenek mindenképp,illetve alacsony szulfáthamu tartalma legyen(0.03%)
Ajánlott márka a Ravenol és a Liqui Molly,ezek már bizonyítottak.
Adagolás, egy tankhoz 2-2.5dl
atika23-11-2012 16:47:18 // 41373
Akkor mi is az ajánlott márka és mennyiség?
mreni23-11-2012 16:12:19 // 41372
ha az ajánlott olajat és mennyiséget öntöd bele semmiben nem okoz zavart,lambdaszondánál meg főleg nem :)))
Gyula8223-11-2012 15:36:03 // 41371
Azért nem tudom, h a katalizátor mit szól hozzá hosszútávon. Meg azért a lambda szondán keresztül a motorelektronika figyeli a károsanyagkibocsátást is, a 2T-vel meg sztem eléggé össz lehet zavarni...
Föckös23-11-2012 15:17:57 // 41370
azért nagyon nem mindegy, hogy milyen 2t kerül bele, ha nem megfelelő, még árthat is.
Fairlane23-11-2012 14:57:10 // 41369
Ilyen Mü-jü utángyártott motorburkolattal van valakinek tapasztalata?

Kb méretpontos lehet?
gecsa23-11-2012 12:18:46 // 41368
én maradtam az ajánlott márkáknál...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 10:40:35 // 41367
Egy zsír új 5.30D is luxus :) Én omv 2t rakok bele. Olcsón tudom szerezni 800ft/l . eszi nem eszi ez van :)
gecsa23-11-2012 10:29:05 // 41366
mondjuk nem szoktam centizgetni én sem, de 1tankhoz 1l az már luxus..:D fejben számolok, öntök, azt kb amennyi belemegy..:D viszont errefelé sajnos csak lm van, az sem e mindig, és az is csak 1 helyen..revenol meg a környékben sincs..:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 10:24:27 // 41365
Olvastam én is a blogját. Valamikor többet rakom én is bele, Haverom Győr iparuti Omv kuton melózik, jár oda egy fószer egy 5.30D vel minden tankolásnál beballag a shopp ba 1l 2t beleönt azt teletank. Kérdezte tőle haver ez minek azt mondta a második ilyen autója az előzőt 470.000km el adta el baj nem volt vele ott is minden tankolásnál ezt csinálta. Most az új gépnél is. Szóval biztos hatásos és jó dolog ez a 2t olaj a dieselnek.
gecsa23-11-2012 10:17:09 // 41364
én 2.5el számolok...GTPeti blogjában elég terjedelmes leírás van róla...:D
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2012 10:02:13 // 41363
Spuri is meg 2t-is? Az már luxus :-) Én a spurit leváltottam a 2t olajra, önmagában is elég hatásos. Egész másként reagál rá a motor. A spuritól tompul a hangja, a 2t olajtól tisztább kicsit keményebb hangja lesz. Mindkettőtől egyértelműen halkul menet közben, de nekem a 2t olajjal szimpatikusabb amit hallok, mégha nem is az a fülnek kellemesebb. Megfigyelhető, hogy egy-egy hosszú autópályázás után csattogósabb a motorhang (vagy nem tudom hogy írjam...) szinte minden CR dízelen. Ez egy dízel szervizes szerint jó, annak a jele, hogy tisztult a befecskendező fúvóka. A 2t olaj ezt a kicsit ércesebb hangot hozza elő, nem olyan betompultan mormog. Persze ezekre jó ha rááll az ember füle :-) De számomra az jön le a hang alapján, hogy a spuri inkábbb az égési folyamatba szólhat bele, a 2t olaj pedig inkább a porlasztók tisztításában jó. Illetve keni a szivattyút, ami talán még fontosabb.
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 09:50:42 // 41362
Aha szeretik a kis olajkályhák a 2t-t :D Nekem egy öreg szerelő fószer mondta aki adagolókat javít Győrbe az Interdiesel kft nél, hogy 2dl 2t egy tank gázolajhoz és az adagolónak dupla élettartalom. Ámmen, tőlem ezt kapja is meg ki egészítettem a koktélt 1dl spurival. Aztán hogy használe valamit.... az én lelki ismeretem nyugodt meg tettem mindent a motor érdekében :)
gecsa23-11-2012 09:40:19 // 41361
pont attól füstölt kevésbé, és mentem párezret most nélküle, és nem jött vissza a füst..:D
de most télre veszek megint..:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 09:27:32 // 41360
Mert a 2t től süstölt? Én adom neki minden tankolásnál 2dl 2t, 1dl spuri.
gecsa23-11-2012 09:02:49 // 41359
nekem a 2t is segített füstölés ügyben...meg is jegyezték, annyira szembeötlő különbséget okozott...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 08:07:17 // 41358
Nekem is volt ilyen gondom a sassal. Mindenki azt kérdezte hogy mit csináltam a kocsival ( Chip, tuning box) hogy így kormol. Ha el tapostamneki akkor a mögöttem lévő nem látott egy darabig :) Aztán egr ledugóz, dinamikusabb lett a kocsi és már abszulut nem kormol se hidegen se melegen se hirtelen gyorsításkor.
G-Burt23-11-2012 08:02:09 // 41357
lambdaszonda+légtömegmérő, kézen fogva járnak egymással
Piritu - 1.000.00023-11-2012 07:16:45 // 41356
Valószínűleg lambda szonda lesz a ludas, de ki kellene olvasni a comp-ot.
Piritu - 1.000.00023-11-2012 07:16:02 // 41355
A 156 1,9mjet-em nem kormolt sose, amíg jó volt az egr még boxal sem. Egr csere után újra füstmentes volt.
AlfaFox23-11-2012 07:12:32 // 41354
Sziasztok!
Van egy kis problemám a géppel.AR145 1.4 TS átlag fogyasztása 10.8 ra jön ki.Miért eszik ennyit??Nem tiprom neki, normál tempóba megy!Kérlek titeket segítsetek;
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:18:06 // 41353
Olyan diesel nincs amelyiket ha alapról letaposod akkor nem kormol,kivéve ha van benne DPF
Fairlane22-11-2012 23:16:22 // 41352
Nem mindegyik DPF nélküli dízel kormol padlógázra? :S

Az enyém legalábbis igen - a múltkor meg is büntettem egy szlalomozó kivilágítatlan bringást egy felhővel :P
Xixo22-11-2012 23:15:16 // 41351
Egy kicsit Blikkes lett a cikk címe... :)
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:12:32 // 41350
Nekem is szokott szarakodni a geometria a turbónál ,de akkor rögtön bedobja a hibát a műszer falra és vészüzembe áll ,turbó nem megy és a tempomat sem működik!Gyújtást leveszem és újra inditom ,a hiba lámpa marad,majd idővel törli ,de attól jól működik a gép!!De az az érdekes hogy egész nyáron semmi baja ,ilyen párás szutykos időben jön elő !Azt hiszem 0238 a hiba kód,de nem vagyok benne biztos mert 1 éve lett kiolvastatva!
G-Burt22-11-2012 23:02:38 // 41349
szerintem, ha valaki, akkor ő az, aki kideríti és megoldja, h mi a baj. kopott turbot is felírnám a listára.
Zselé22-11-2012 22:21:07 // 41348
Előéletet nem tudjuk, 2 éve van nálam, 35000-ret mentem vele. Chip nincs. Hova vigyem erre a műveletre? pl. Zé? Vagy ő csak kiszedi és turbós emberhez?
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2012 20:19:14 // 41347
lehet letapadt geometria, ráérünk vele? én ugyan nem ennél a márkánál de láttam felfújt coolert,aminek tisztának kell lennie legyen is az... előélet? chip?
Zselé22-11-2012 19:24:04 // 41346
Na az rá fog férni.. :)
GTPeti22-11-2012 19:14:11 // 41345
Igen, ez is lehet. A turbót egy szakértő ki tudja tisztítani.
Zselé22-11-2012 19:13:00 // 41344
Köszi!

Igen, az EGR-t tegnap megbeszéltük. A MAP sensorról eszembe jutott valami: állítólag a turbó geometriája nem dolgozik megfelelően alacsony fordulaton (DCS-nél mondták kb egy éve) Közelítünk? :)
GTPeti22-11-2012 19:11:07 // 41343
A MAP szenzort és az injektorokat is felvenném a listára (a végére). Az EGR-rel kapcsolatban pedig már leírtuk az ajánlásunkat.
Zselé22-11-2012 19:09:31 // 41342
Sziasztok,

Régebben már próbáltam körbejárni ezt a kérdést, de ahányan válaszoltak annyi féle dolog vetődött fel...

A probléma: kormolás... csak padlógázra, kb. 2000 fordulatig. Felette nem. A CO, és egyéb környezetvédelmi adatok is magasabbak a megengedettnél, kb. egy V6 diesel értékeit tudja most az autó. A fogyasztás szerintem jó (város: 6,5; országút/pálya: 4,8-5,5), a motor szépen jár, semmi rendellenes működést nem tapasztalok ezen kívül (kivéve a torpanás, de az csak most jött, és előtte is kormolt).

Mi lehet a gond? Probléma gyanús alkatrészek, ahol már tudok valami féle hibáról: LMM, EGR, katalizátor. Ezek közül lehet valamelyik? Tankolni a MOL-nál szoktam, 90%-ban egy kúton, mert ezzel fogyaszt a legkevesebbet.
Candy8322-11-2012 17:42:38 // 41341
jajj bocsi, nem az én problémámhoz szóltál hozzá bár hasonlitott :D
Candy8322-11-2012 17:41:00 // 41340
Kedves Gyula. msot hoztam el a kocsit a szerelőtől, 2 hét múlva tudja csak vállalni, egyelőre csak meghallgatta, meghajtotta stb.szerinte is szeleppel van gond, telejsitménye a kcosinak ugyanolyan, kompresszió csak kevesebb az egyikben mint a másikban, 2 hét múlva kiderül... reménykedek a kevésbé komoly és költséges problémában :)
gecsa22-11-2012 15:21:44 // 41339
hát ezaz..de a cikk végén a 8km pályán olajnyomás nélkül a fókusszal sem rossz...az ilyeneknek nem való autó...
Liquid22-11-2012 15:12:46 // 41338
hát, ha nem tartják karban...
.......................22-11-2012 14:59:45 // 41337
nofene a Panda is rossz
multijet hiba
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.