Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00023-11-2012 07:16:02 // 41355
A 156 1,9mjet-em nem kormolt sose, amíg jó volt az egr még boxal sem. Egr csere után újra füstmentes volt.
AlfaFox23-11-2012 07:12:32 // 41354
Sziasztok!
Van egy kis problemám a géppel.AR145 1.4 TS átlag fogyasztása 10.8 ra jön ki.Miért eszik ennyit??Nem tiprom neki, normál tempóba megy!Kérlek titeket segítsetek;
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:18:06 // 41353
Olyan diesel nincs amelyiket ha alapról letaposod akkor nem kormol,kivéve ha van benne DPF
Fairlane22-11-2012 23:16:22 // 41352
Nem mindegyik DPF nélküli dízel kormol padlógázra? :S

Az enyém legalábbis igen - a múltkor meg is büntettem egy szlalomozó kivilágítatlan bringást egy felhővel :P
Xixo22-11-2012 23:15:16 // 41351
Egy kicsit Blikkes lett a cikk címe... :)
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:12:32 // 41350
Nekem is szokott szarakodni a geometria a turbónál ,de akkor rögtön bedobja a hibát a műszer falra és vészüzembe áll ,turbó nem megy és a tempomat sem működik!Gyújtást leveszem és újra inditom ,a hiba lámpa marad,majd idővel törli ,de attól jól működik a gép!!De az az érdekes hogy egész nyáron semmi baja ,ilyen párás szutykos időben jön elő !Azt hiszem 0238 a hiba kód,de nem vagyok benne biztos mert 1 éve lett kiolvastatva!
G-Burt22-11-2012 23:02:38 // 41349
szerintem, ha valaki, akkor ő az, aki kideríti és megoldja, h mi a baj. kopott turbot is felírnám a listára.
Zselé22-11-2012 22:21:07 // 41348
Előéletet nem tudjuk, 2 éve van nálam, 35000-ret mentem vele. Chip nincs. Hova vigyem erre a műveletre? pl. Zé? Vagy ő csak kiszedi és turbós emberhez?
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2012 20:19:14 // 41347
lehet letapadt geometria, ráérünk vele? én ugyan nem ennél a márkánál de láttam felfújt coolert,aminek tisztának kell lennie legyen is az... előélet? chip?
Zselé22-11-2012 19:24:04 // 41346
Na az rá fog férni.. :)
GTPeti22-11-2012 19:14:11 // 41345
Igen, ez is lehet. A turbót egy szakértő ki tudja tisztítani.
Zselé22-11-2012 19:13:00 // 41344
Köszi!

Igen, az EGR-t tegnap megbeszéltük. A MAP sensorról eszembe jutott valami: állítólag a turbó geometriája nem dolgozik megfelelően alacsony fordulaton (DCS-nél mondták kb egy éve) Közelítünk? :)
GTPeti22-11-2012 19:11:07 // 41343
A MAP szenzort és az injektorokat is felvenném a listára (a végére). Az EGR-rel kapcsolatban pedig már leírtuk az ajánlásunkat.
Zselé22-11-2012 19:09:31 // 41342
Sziasztok,

Régebben már próbáltam körbejárni ezt a kérdést, de ahányan válaszoltak annyi féle dolog vetődött fel...

A probléma: kormolás... csak padlógázra, kb. 2000 fordulatig. Felette nem. A CO, és egyéb környezetvédelmi adatok is magasabbak a megengedettnél, kb. egy V6 diesel értékeit tudja most az autó. A fogyasztás szerintem jó (város: 6,5; országút/pálya: 4,8-5,5), a motor szépen jár, semmi rendellenes működést nem tapasztalok ezen kívül (kivéve a torpanás, de az csak most jött, és előtte is kormolt).

Mi lehet a gond? Probléma gyanús alkatrészek, ahol már tudok valami féle hibáról: LMM, EGR, katalizátor. Ezek közül lehet valamelyik? Tankolni a MOL-nál szoktam, 90%-ban egy kúton, mert ezzel fogyaszt a legkevesebbet.
Candy8322-11-2012 17:42:38 // 41341
jajj bocsi, nem az én problémámhoz szóltál hozzá bár hasonlitott :D
Candy8322-11-2012 17:41:00 // 41340
Kedves Gyula. msot hoztam el a kocsit a szerelőtől, 2 hét múlva tudja csak vállalni, egyelőre csak meghallgatta, meghajtotta stb.szerinte is szeleppel van gond, telejsitménye a kcosinak ugyanolyan, kompresszió csak kevesebb az egyikben mint a másikban, 2 hét múlva kiderül... reménykedek a kevésbé komoly és költséges problémában :)
gecsa22-11-2012 15:21:44 // 41339
hát ezaz..de a cikk végén a 8km pályán olajnyomás nélkül a fókusszal sem rossz...az ilyeneknek nem való autó...
Liquid22-11-2012 15:12:46 // 41338
hát, ha nem tartják karban...
.......................22-11-2012 14:59:45 // 41337
nofene a Panda is rossz
multijet hiba
gecsa22-11-2012 14:10:48 // 41335
ha nem eszi az olajat, akkor következő télre próbálkozhatsz 5w, vagy akár 0w olajjal is...de nem áttörő a különbség, meg a nagy hidegeket úgyis garázsban tölti...:)
Kareszka198422-11-2012 13:09:49 // 41334
köszönöm a válaszokat...jobb félni, mint megilyedni :D
gecsa22-11-2012 10:35:05 // 41333
ahha..:D igaz...így is lehet...valamiért én csak lefelé gondolkoztam..:)
Gyula8222-11-2012 10:08:07 // 41332
Nem feltétlenül kell ennie ahhoz az olajat, ha nincs kompresszió. Ha eszi, akkor a dugattyú gyűrűi mellett szívja fel az olajat és szökik a nyomás. Ha viszont nem eszi és nincs kompresszió, akkor lehet, h vmelyik szelep nem zár rendesen. lehet a hengerefej szelepfészke, vagy lehet a szeleptányér kormossága is...
Gyula8222-11-2012 10:00:39 // 41331
No para! Az olajad többfokozatú (azaz télen és nyáron is használható), a hidegoldali viszkozitására "10"-est írtál, ami azt jelenti, hogy az olajad szivattyúzhatósági határhőmérséklete -25 Celsius fok. Ez azt jelenti, hogy max 1-2 fordulattal jár többet a motor "felső" része olajszegény állapotban, mint melegben, nyáron, mert még -10-ekben sem lesz annyival sűrűbb az olajad, hogy sokkal több idő kelljen, hogy az olaj elérjen mindenhova (az olajnyomás visszajelzőt figyeld, elméletileg 1-2 főtengelyfordulat után el kell aludjon).
Amiben az olajod változott az a meleg oldali viszkozitása.
Én is 10-est használok és soha semmi gondom nem volt.
Ajánlott télen indítás után pár percet járatni a motort elindulás előtt.
szeda22-11-2012 09:58:25 // 41330
Az Alaszkában van.Nálunk fele annyira sincs hideg mint náluk minden este.
Majd akkor parázz ha -30 foknál hidegebb van bár az is olyan rövid ideig van hogy felesleges miatta.Nem összetévesztendő a reggeli -30 fok azzal amikor állandóan az van.
Nálunk ilyen éghajlati viszonyok nincsenek és soha nem is lesznek.
gecsa22-11-2012 09:53:06 // 41329
brigéciol esetleg? vagy azt inkább ne?
mreni22-11-2012 09:34:04 // 41328
nem kell parázni,semmi baja nem lesz,szokásos 2-4 perc melegítés és mehetsz :)
mreni22-11-2012 09:32:56 // 41327
féktisztító+rongy :D
gecsa22-11-2012 08:13:57 // 41326
nem lesz vele gond...:D
Kareszka198422-11-2012 08:12:11 // 41325
halihó!
mielőtt bekösöznt a csikorgó hideg...motoromban jelenleg selénia racing 10-60 van. szinte csak munkaidőben parkolok vele kint a szabad ég alatt, otthon garázsban van (nem fűtött) csukott ajtóval (nem szigetelt).
nézek a viasat exploreren egy műsort, amiben régi vh-s gépekkel repkednek alaszkában és mindig szenvednek azzal, hogy "befagy a motor", hogy besűrűsödik az olaj annyira, hogy nem forog...és elekzdtem parázni...
eddig 10-40-es olajjal közlekedtem, nemvolt semmi gondom télen, de mivel ez sűrűbbnek mondható inkább rákérdezek.
szóval mire kell odafigyelénem indításkor? beindítás után mennyi melegítési idő ajánlott, hogy tuti megmoccanjon az olaj a rendszerben?
most reggelente úgy 2000-es fordulaton jövök munkára max második fokozatban végig, hogy tudjon melegedni a motor, de pont mire beérek, akkor éri el a 90 fokot.
gecsa22-11-2012 08:12:02 // 41324
map szenzort mivel pucolni?
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2012 00:03:50 // 41323
A visszavezetett levegőt valamennyire figyeli az ECU. Van egy levegőigény görbe. Ha ez alá megy a LMM-nél mért levegőmennyiség, akkor bezárja az EGR-t. Ha nyitva van ugyanis az egr akkor a levegő egy része nem a LMM-en keresztül áramlik, hanem a kipufogó felől, vagyis az kevesebbet mér. Jogos is, hiszen a kipuf felől oxigén nem nagyon jön. Remapnál feltolják ezt a légigény görbét az égbe, hogy sose érje el a LMM jel, így soha nem nyit az egr.
Ezek alapján torpanást az egr falazás önmagában nem okoz (nálam sincs ilyen jelenség). Körülbelül 3000-res fordulatnál amúgy mindenképp zár az egr.
1. kiolvasnám
2. kérnék egy kölcsön lmm-et és úgy próbálnám
3. kipucolnám a map szenzort (5 perc)
alfa147,Gt21-11-2012 22:43:42 // 41322
Helló.
Valaki használ ELM 327-es kábelt Szentgotthárd környékén?Az enyémmel még mindig nem jutottam düllöre.
Piritu - 1.000.00021-11-2012 20:20:27 // 41321
Elnézést a privát levelezéseteket nem olvastam :-(
GTPeti21-11-2012 19:55:32 // 41320
"Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed"
Elkerülte a figyelmed, hogy megtettük. De ez nem is lényeges. Én szóltam Sanyinak (párszor). Nincs érdeklődés részéről a probléma további boncolgatására, hiszen EGR-rel jó az autója. Szóval öröm és boldogság van. :)
.......................21-11-2012 18:51:08 // 41319
Kívàncsian vàrjuk a fotókat
vienna21-11-2012 18:30:49 // 41318
Helló,

van valakinek tapasztalata váltóakadással? 6. sebességi fokozatot elég határozottan kell kapcsolni, a többivel semmi gond. Nem nagy probléma, de ha egyszerű javítani, akkor nem lenne rossz, ha nem kellene erőszakoskodni :)

Thx
mreni21-11-2012 11:24:54 // 41317
egyetértünk
Candy8321-11-2012 11:18:39 // 41316
köszönöm a tanácsokat, a kocsit nem hazsnáljuk, ma reggel került egy másik szererlőhöz, csak néha jobb több véleményt meghallgatni, esetlegesen ha valakivel már volt ilyen...stb.
Köszönöm
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:09:12 // 41315
Egyértelmű, mégis hányszor, de hányszor javasoljuk itt az Amorén, hogy mindezt meg kellene csinálni, mert nélküle nem biztos hogy a megfelelő az alkalmazott megoldás.
Jó páran vagyunk itt (pl én is), akik hasonló tanács miatt szereztünk be "kellékeket" a kiolvasáshoz. Az alapján már legalább értelmesen lehet kérdezni, ha gond van.
mreni21-11-2012 11:02:34 // 41314
át kellene nézni +egy diag is kell élőadat elemzéssel és valószínű rögtön meg lenne,hogy mi a gond.
Ezt így neten keresztül elég izgalmas megoldani,de ezt Te is tudod szerintem :)
mreni21-11-2012 11:01:06 // 41313
nem rég volt nálam egy ugyanilyen motoros 147,kopogással,diagnosztika után kiderült,hogy az egyik befecskendezővel volt gond,ultrahangos tisztítás után minden rendbejött rajta(kompressziót nem mértem,fölöslegesnek láttam)
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:00:04 // 41312
"Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja." - Ahogy olvasom, a saját tapasztalatát írta le, nem másét.
Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed, nem közölni vele, hogy kár, hogy nem veszi figyelembe mások véleményét, mert ott működik a dolog.
Ezért kérdeztem, hogy esetleg mit hagyhatott ki, mi az amire nem gondolt, mi az amit esetleg meg kellene néznie.
Hari21-11-2012 10:58:24 // 41311
A kopogást simán okozhatja a porlasztó is!!! (Azért nem értem ... miért nem javítja meg a porlasztót a szerelőd??? Így tuti, hogy előbb-utóbb gajra vágja azt a dugattyút!!! .... az is lehet, hogy pont a "bepisilős" porlasztó okozza a kompresszió hiányt! - a belocsolt gázolaj lemossa az olajfilmet a hengerfaláról. - következmény: - kompressziócsökkenés, túlmelegedés (a megnövekedett súrlódástól és az elnyúlt égésfolyamattól!) .. ha gondolod rakok fel ide fotókat mit eredményez egy rossz porlasztó?! - pont tegnap szedtem szét egy ilyet! :(
Csak egy jó tanács! - NE használd így az autót!!!
Szerintem is jobban jársz, ha megjavíttatod!!! ... jó állapotú (itt most értsd úgy: keveset futott, hibátlan!) JTD motort még én nem láttam!!! Igen létezik ilyen, de az egy szintén hibátlan autóban! ... azt meg ugyebár nem szedik szét! Törött autóból?! Na ja! Nekem is hoznak sok ilyet! 10-ből 2-3 esetleg ami egy szódával elmegy! És persze ezeket is szét szoktam szedni! Látatlanban semmi motort nem vagyok hajlandó beszerelni autóba!
mreni21-11-2012 10:56:11 // 41310
most akkor nem megy 1 henger? akkor azt érezned kell,nem is kicsit,valami itt sántít,keress inkább egy megbízható hozzáértő szerelőt
mreni21-11-2012 10:55:05 // 41309
a befecs miatt simán kopoghat,sőt amiatt szokott általában,viszont akkor attól még az alacsony kompressziót nem magyarázza a dolog.
Candy8321-11-2012 10:48:08 // 41308
a szerelő szerint az kizárt. szerinte az nem okozhatja, ezért vigyük el máshova ahol megcsinálják a kopogást ő aztán vállal garanciát az injektor javitásra...
gecsa21-11-2012 10:38:48 // 41307
és, ha az injektor hibája miatt kopog? :D
Candy8321-11-2012 10:30:52 // 41306
igen, az injektorokkal gond van, de azt emg addig nem csinálja meg a szerelő amig ez a kopogás nicns megcsinálva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.