Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00028-01-2013 21:22:45 // 42386
Amit 5ezernél leeresztenek, az másképp néz ki, mint amit később. Hígabbnak tűnt.
Piritu - 1.000.00028-01-2013 21:21:37 // 42385
"a cserélt már teszi a dolgát" - eddig mindegyik TS-emben kellett cseréln, de csak a gyárit. Utána viszont már nem. (A 146-ba berakottban majd 200e volt, amikor utoljára láttam és még jó volt.) Nem lehet, hogy a gyárban a bejáratáshoz valami más olajat tesznek bele és az vágja haza?
pb_28-01-2013 21:19:50 // 42384
Ebben + motort sem kell TSerélni.



DDD
[k i z z o]28-01-2013 20:48:08 // 42383
Furcsa lenne, ha 0.5 - 1L -el levesebb olaj mellett kevesebb lenne a szállított olajmennyiség a motorban és ez kihatna akár a módosítóra is, főleg úgy, amint írtam, az olaj csak a nyitásért / zárásért felel + keni a belső palástot. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból van a módosító és a cserélt már teszi a dolgát, de a működéséből adódóan az olajszint nem befolyásoló tényező (kivéve a nívó alattit 2 cm-el).

A felhangosodás nálam a tönkremenetel felé van útban, hisz kikopik a "bele".
Alfa GT-Csaba28-01-2013 19:46:50 // 42382
szinte ugyan az a bolha mint a motortérben a motorháztetőn a szövetet fogja
mizooo28-01-2013 19:43:20 // 42381
Ahova én járok néha az autósboltos srácnak külön patentes fiókja van teli minden csuda jóval :)
gecsa28-01-2013 19:29:57 // 42380
ohh...az kimaradt..:) sry..
Fairlane28-01-2013 19:27:49 // 42379
Szoktál arrafele járni? ;)

Egy átlagautósboltban csak cikkszám v tipus alapján adnak bármit is :(
Fairlane28-01-2013 19:26:03 // 42378
"Voltam a patentdepóban. Sok mindenük van de ilyen nincs."

Write only ? :D
Alfa GT-Csaba28-01-2013 19:18:25 // 42376
Én a helyi autósboltba vettem,vittem magammal és volt szinte ugyan olyan!
Fairlane28-01-2013 19:11:34 // 42375
Kéne nekem egy patent...
A GT-n az ajtóüvegnél levő vízvetőléc visszakanyarodik belülre az ajtókárpitra. Ezt tartja felülről.

Az ePER-ben az alábbi elb@aszott kép van:


Ezen nagyvonalúan minden műanyag patent 4-essel van jelölve, ugyanazzal a cikkszámmal.
Nekem a piros nyíllal jelölt kellene, ennek a feje 20mm, km kétszer akkora, mint a többinek....

Voltam fiat szalonban, meghozattam, de persze véletlenül sem a 20mm-es fejű jött. Csak vonogatták a vállukat, hogy a rendszer ugyanolyant ír mindenhova... Ha nincs cikkszám, nincs patent...

Voltam a patentdepóban. Sok mindenük van de ilyen nincs.

Beszéltem bontóval, ott sincs, mivel általában leszakad a feje kiszedéskor.

Valakinek van ötlete?
Más újkori alfában van valahol 20mm-es fejű, 7-8mm-es likba menő ilyen dugasz?
gecsa28-01-2013 17:31:39 // 42374
40ezer? nem kevés egy kicsit??:)
Erhard 242 (Pure Energy)28-01-2013 10:41:56 // 42372
nem kell felezni inkább cseréljék 40e-ként vagy soha :)))
.......................28-01-2013 10:33:42 // 42371
"Európában 30 ezrenként, Európán kívül 20 ezrenként kéri az olaját. Amúgy igen erős, csendes és nem zabál"

ezt a TC olvastam itt

ez furcsa,ugyanaz a motor ,eltérö intervallum?
mégis érdemes a 35ezer Km eres olajcseréket lerövídíteni,vagy felezni
G-Burt28-01-2013 10:05:18 // 42370
ebben még szintet se nagyon kell nézni:D

Liquid28-01-2013 09:15:16 // 42369
nem felhangosodik, hanem attól megy hamarabb tönkre hogy kevesebb benne az olaj.
Tocsa28-01-2013 08:43:08 // 42368
Jah szilikonzsír a menő !! Örök életű lesz tőle e porvédő gumi szinte ! :)
Nem szabad kihagyni !
Tocsa28-01-2013 08:40:14 // 42367
Ott a pont ! :)

Boxit csak hallomásból mondtam mert valaki írta .

A TS tapasztalat . Nekem már van benne 100 ezer amit mi raktunk bele csere után és még nem volt gond .

A ketyegést tavaly nyáron kezdte . Az olajat nem eszi a kis méregzsák talán 2 decit olajcserétől olajcseréig . Mondjuk én 8000, és 10000 km között cserélgetem benne .
Ami miatt fogyott az a szelepfedél tömítés szivárgása okozta . De ezt cseréltem elég gyorsan .

Na persze tévedhetek !

Szerelőknek meg érdeke minél több olajat eladni + alkatrészt ... stb :D

Én nem fizetek nekik abban bízok amit tapasztalok és megcsinálok magamnak .
Utána olvasok mindennek ezért van internet . :)

Na jó OFF nem okoskodom !!! :D
[k i z z o]27-01-2013 20:35:49 // 42366
A dugattyút a karmantyú előtt ha kell, szilikonzsírral kend meg. De először a dugattyú megy be karmantyúval. Utána a porvédő. A porvédő ajkaira is mehet szilikonzsír.
mreni27-01-2013 20:32:18 // 42365
"A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna." pedig sajnos ez a tapasztalat és nem csak nálam,de pl a lent említett bravo hgt vez.mod-nál nincs ilyen gond.
pb_27-01-2013 20:30:16 // 42364
Nem feltétlenül, ha tudx bizonyos dolgokat a telesport motorról.)
[k i z z o]27-01-2013 20:29:58 // 42363
Az igaz, hogy a TS érzékeny az olajra, és azért illik nívón tartani, mert akkor mindig nézve van, és nem fogyhat el belőle az olaj: nem lesz csapágyas...Ez egy jó tanács főleg azoknak, akiknek kis olajfalójuk van, mert a végét járó TS egy komolyabb hajkurászás alatt is kikapja a kartert, főleg ha a gazdi nem feltételezi / tudja, hogy eszi az olajat.

Ugyanakkor vezérlés módosítónak nincsen semmi köze az olajszinthez. Amikor nem nyit rá, akkor nincs is benne olaj:) És ugye ilyenkor zörög, mert a kamra nincs kitöltve olajjal, lefolyik az olaj a módosítóból, és nincs mi csillapítsa a foghézag zörgését. Ami lehet szép nagy is idővel. (A nord motorok vezérlésmódosítója még sokkal jobb anyagból volt, ott nagyon ritka ez a hiba, az alfánál is volt egy revB. belőle, az is tovább bírja.)

A zörgést azért csinálja, mert kikopik a fogpálya benne. Az igaz, hogy egy nagyobb viszkozitású olajjal ez nagyon mérséklődik, de sajnos egy nagyon kikopott módosító be tud szorulni - alapjárat ingadozást stb. (Ez nem a tegnap kezdte a kopogást kategória.)

A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna.
pb_27-01-2013 20:28:57 // 42362
Gondold, és nézd Vgig logikusan, tüzetesen és könnyen rájöxx melyik a helyes módxer.
pb_27-01-2013 20:27:32 // 42361
A boxernél nem kell max olajxint, az nem telesport.)
pb_27-01-2013 20:24:55 // 42360
Nincs trükk.)) Ha tod belerakod, ha nem nem.)
Attos27-01-2013 20:19:09 // 42359
Köszi a válaszokat, sajnos nem szűnik meg indítás után a dízelhang, végig olyan hangja van, és az alapjárat elég buta. Ezért is gondoltam, hogy a vezérlésmódostó. Mennyit kérnek szervízdíjra ha én beszerzem az alkatrészt?
Imyx27-01-2013 20:12:37 // 42358
Ha lemész az oldal aljára, (visszalapozni sem kell) Liquid Cartárs leírta a választ :).
Kau27-01-2013 20:12:13 // 42357
Mikor beindítod, pár másodpercig olyan hangja van, mintha dízel lenne. Aztán ez a hang megszűnik. Érdemes lecserélni, de nem a sűrgős és halaszthatatlan hibák között szerepel. Többen így járnak vele hónapokig, 1-2 évig és nem is tudják, hogy ez hiba.
Kau27-01-2013 20:09:34 // 42356
Ja és ahogy mreni is mondta, én is ezt tanácsoltam már sok ismerősnek és azóta senki nem panaszkodott, hogy neki mégis csörög... ;)
Kau27-01-2013 20:08:08 // 42355
Először elég komoly Alfa szerelőktől hallottam ezt, mert én is belesétáltam ebbe a vez módos hibába 30 ezer km alatt kétszer is. Megfogadtam a tanácsot. Maxon van immár 110 ezer km óta nem hallottam a hangját.
De mond nyugodtan. Sok érdekeset olvasni itt ;)
Attos27-01-2013 19:48:10 // 42354
Sziasztok!
Ha szar a vezérlésmódosító azt honnan tudom? Dízel hang, buta járás? Illetve ha tényleg szar és úgy közlekedsz vele egy ideig, az okoz kárt másban? Előre is köszi a segítségeteket.
Poczy27-01-2013 18:05:44 // 42353
Sziasztok !
Bedöglött a 166-ban a kalaptartó alatt lévő hangszórópár.
Cserélte már valaki? A fedőrács felőli lukon nem fér át, nem tudom kiszedni. A kalaptartót nem akarom szétbarmolni, meg sem mozdul.
Ötlet ? :)
mreni27-01-2013 17:59:41 // 42352
mert nagyon érzékeny az olajra,mint sokan tudják,és ilyenkor tényleg csendesebben is jár+ a vezmód is halkabb lesz,vagy nem is lesz hangja.
Sokaknak ezt ajánlom azóta nekik sem volt baj vele,már egy páran megtapasztalták ezt.:)
GTPeti27-01-2013 17:56:05 // 42351
Jó, de miért?
mreni27-01-2013 17:55:19 // 42350
ez hülyeség,a TS-n mindig max-on kell tartani a szintet...
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:22:25 // 42349
Mégis, a gyakorlott merre kezdi?
Először a házba pattint be és aztán gyömöszöli a dugattyút a másik végébe és a helyére, vagy először a gumit dugattyúra, aztán a házba és a helyére? (Netán mégiscsak lehet úgy, hogy a dugattyút teszem be először, és utána magát a gumit?)
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:19:04 // 42348
"(sok ott a "morzsa féleség"...)" - az eredeti, szétszereléskori állapotot mutatja a kép, azóta egy nap ráment már :-P
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:17:40 // 42347
Meg :-)
Ez lenne a negyedik, de ez nem akarja magát megadni :-(
Tocsa27-01-2013 16:26:49 // 42346
Már bocs de az a boxernál van hogy figyelni kell a max olajszintre !

A ts nél ha nívón van min max jelzés közt az olaj akkor benne a szívócső az olajban tökig tehát megy az olaj rögtön ! Az olaj miensége fontos vizkozitása és mennyire kopott a vezmód .

Nekem nyáron beindításkor ketyeg a vezmód kb 2 mp ig utánna kussol.

Télen egyáltalán nem ketyeg kerreg szóval a vizkozitáson van a hangsúly szerintem.

Csak logikusan gondolkozzunk persze ne legyen nívó alatt az fontos.


De bocs hogy bele dumáltam .
[k i z z o]27-01-2013 16:04:59 // 42345
A trükk a gyakorlat sajnos, de azt a bal képen lévő nyerget még pucold el szerintem (sok ott a "morzsa féleség"...)
GTPeti27-01-2013 16:01:56 // 42344
Piritu blogját olvasgatva SZVSZ a cartárs nem tűnik "fotelfizikusnak". B)
Wickey27-01-2013 15:40:40 // 42343
hájjájjj tesvírem, a fotelfizikus féketszerel című szakcikket megolvastad elűtte? :-)))
Piritu - 1.000.00027-01-2013 15:16:45 // 42342
Mi a trükkje a bal felső tömítés helyrerakásának?

Egyik perem a házba megy, a másik a dugattyúra:

Már kettőt is szétszabtam, de az istennek sem sikerül :-(
Kau27-01-2013 14:53:40 // 42341
Én inkább a javítókészletet választom, de hát látjuk, hogy ki mire esküszik :)
Nekem 110 ezer km ment bele úgy, hogy közben 3x cseréltem a szíjjakat, görgőket és akkor cseréltük a vez módban is amit kell. Szerencsére nem hallottam a kerregést 6-7 éve. Arra kell figyelni, hogy az olajszintet mindig a maximum szinten kell tartani a TS motoroknál! Ha középszint, akkor már érdemes rátölteni. Ha ezt betartjátok és figyeltek rá, akkor sokáig jó lesz. Ha nem, akkor szerintem mindegy, hogy milyen vezérlésmódosító...
EvoGerry27-01-2013 14:47:55 // 42340
Ez biztos volt már ,de hátha pár tagnak érdekes:)
Twinspark vezérlés-módósítórol egy cikk.
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
EvoGerry27-01-2013 14:41:42 // 42339
Igen, ha garantáltan tudod h 20v-ből való.!!!!!! Mert különbség nem látható,és simán eladják egyes dígóbontókba a bontottat is 10-15ezeré... persze garit nem mernek vállalni rá..
az új pedig csak gyári-ba létezik,nincs után gyártott. Emiatt az ára se kevés 40e körül mozog+ siklócsapágy.
Erhard kollégánál érdeklődj,nála sokkal jobb áron úgy se találsz:P.. Ha igen szólj!:)
http://alfaamore.hu/tagok/1928
MogyiQV27-01-2013 13:27:26 // 42338
Értem! akkor marad a hgt vezmódja,és ebből akkor megreckirozható egy bontott is?vagy vegyek újat?árat tudsz esetleg?Köszönöm!
droberto27-01-2013 12:15:12 // 42337
Nagyon köszi! Egy ilyen Tool-t fogok csinálni! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.