Forum >> Szerelőműhely

szafi21-02-2013 16:54:47 // 43123
köszönöm, és az EGR-el mit lehet kezdeni, "ledugozas" segit? vagy inkabb kitakaritani es hatha meg nem hallt meg? :D
mreni21-02-2013 15:50:14 // 43121
inkább a fiat eper-t javawsolnám tanulmányozásra
hg6idn21-02-2013 15:21:21 // 43120
Bocsi, ha hülyeséget írok, Punto II -nél a felső munkahengerbe van a rugó ami a pedált vissza nyomja, nálam már 2x volt törve. A pedál félig jött vissza... Nem lehet, hogy a szerviz hackerkedése a külső rugó?
.......................21-02-2013 15:02:57 // 43119
a 2,4JTD ,az EGR beszorult és nem zár le

az 1,9 JTD pedig a rail csö végén a rail nyomás szabályzó koszos,
vagy a nagynyomásún lévö mennyiségszabályzó koszos
szafi21-02-2013 14:43:44 // 43118
Sziasztok, szeretnék érdeklődni nálatok! Van egy 2.4 JTD Marea a háznál, és olyan gondom volna, hogy állóhelyzetben szépen pörög a motor, egészen tiltásig is... de menet közben 3000-tol gyengul es utana nagyon nehezen porog, es olyan 3500nal szinte eg is all a fordulatszam... ez minden sebessegben ugyanigy jelentkezik, vegsebesseg is olyan 140-nel megall... Szamitogep hibakodot nem dobott, semmit, kiveve az EGR-t.. de az törlődött az idők folyamán... Semmilyen kis ikon nincs a muszerfalon... Mit érdemes megnézni, mivel lehet a gond?

Illetve van egy 1.9 jtd-s 146os alfam, ott a railnyomasra panaszkodik, allohelyzetben jobban razkodik a megszokottol, de fordulatban ezt abbahagyja, bar sokszor nem tudok 2es fordulat alatt jarni mivel annyira beraz a motor...? Az injekcio lampa felfel villan, de random modon..es olynkor erezheto ez leginkabb.. Szamitogep a railnyomasra panaszkodik...Vmi otlet?

Köszönöm segítségeteket előre is!!
andrej03121-02-2013 14:42:53 // 43117
a váltóházban volt vagy végy furat is ezért jólenne valami műszaki rajz vagy hasonló a pontos helyéről
Attika0121-02-2013 14:31:40 // 43116
Nekem is így járt, be is akadt, majdnem karamboloztam végette. Én kihajítottam belőle,és visszahúzó rugó húzza most a helyére a pedált. Egyszerűen beakasztottam a műszerfal alá.........................
Kimis11121-02-2013 14:09:04 // 43115
Váltóházban ahol a tolórúd megy bele nincs egy csavar amit ki lehet venni??
ha széthúztad,akkor ki tudott ugrani. Azon a csavaron ha kivszed,vissza lehet tenni,egy furat van alatta,abban a rugó. a rugó ki,ez bele rugó vissza,csavar vissza.
Kareszka198421-02-2013 13:46:57 // 43114
pedig érdekes lehet, ha berázkódik 2 fogaskerék közé :D
mreni21-02-2013 13:20:33 // 43113
biztos lehetsz benne,hogy nem csak súlynak rakták bele :D
andrej03121-02-2013 12:59:54 // 43112
abból 3 is van és nemláttam helyet neki nemtom gondot okozna e ha nemraknám vissza
Kimis11121-02-2013 12:56:52 // 43111
Tolórúdnál....
Kimis11121-02-2013 12:45:48 // 43110
Szerintem az egy reteszelő...egy rugónak kéne nyomnia,olyan helyet keressahol egy tengelyen bemarások vannak,abba illeszkedik.
andrej03121-02-2013 10:25:28 // 43109
Bocsi de nemírtam hogy egy négyes 98 as Ts váltóról van szó
andrej03121-02-2013 10:21:27 // 43108
Szevasztok érdeklődnék nem e tudna segíteni valaki a minap szétkaptam a váltóm és a képen látható kis alkatrész kiesett belőle tudnátok e képet vagy valami rajzot küldeni arról pontosan hova kel ez a kis vacak ?
Jack20-02-2013 14:45:48 // 43107
Erhardnak diesel a vasa es 2.4-es, en a JTS kuplungrol erdeklodtem. Ha ugyan az a kuplungja akkor nem szoltam egy szot sem, de ennek kicsi az eselye:).
Garam19-02-2013 20:41:43 // 43106
hmm... hát ezt nem tudtam, de legalább tanultam valami újat :D
mreni19-02-2013 20:32:01 // 43105
annak csak annyi a szerepe,hogy azt a műanyag vackor fogja a pill szelep házhoz.
Az alapjáratot nem ő szabályozza,előttem leírta a cartárs,hogy hogyan is működik ez.

Ha nem jó az alapjáratod végig kell nézni a szívó oldalt,pill szelep alapjárati motor tisztítás stb
Esetleg FES-ben egy "önbeállító paraméterek nullázása" gombra való kattintással helyrehozható a dolog.
hg6idn19-02-2013 20:29:47 // 43104
Emlékeim szerint a modernebbeknél ( P.l: JTS) már a hátsó szonda is beleszól 2. körös keverékképzésbe. Csak hogy nyugodtabb legyen az emberfia. Nálam is még eldöntendő kérdés, hogy lambda vagy katalizátor miatt van katalizátor hibakódom. ( A mérleg kezd a katalizátor felé dőlni, de a szkópom elfüstölt a hétvégén, mérés előtt ...)
hg6idn19-02-2013 20:24:58 // 43103
Ezekhez azért nem szerencsés hozzá babrálni, ezt a feladatot az alapjárati léptetőmotor hivatott elvégezni az ECU-val karöltve.
A Mareámon volt E85 használatkor ugráló alapjárat, az alapjárati motorom vacakolt, ami az E85 hatására felerősödött. Csere lett a vége.
Garam19-02-2013 20:20:06 // 43102
őszintén én nem tudom nekem faterom mondta, csinálta és jobb lett tőle, de kíváncsi vagyok a véleményedre hogy akkor annak mi akkor a szerepe?
mreni19-02-2013 20:17:43 // 43101
igen,csak az nem az alapjárat állítgatásra lett kitalálva.
Garam19-02-2013 20:14:28 // 43100
156 osnál a pillangószelepen van egy műanyag kerek fogalmam sincs minek nevezik de arra van rákötve ugye gázbowden és a műanyag alatt van egy imbuszos csavar és azzal tudod állítgatni
könnyen meglehet találni nincs eldugva
mreni19-02-2013 19:55:46 // 43099
mivel állítgattad az alapjáratot? :)
Garam19-02-2013 19:51:18 // 43098
hali
ilyen nekem is volt
mi kipucoltuk a pillangószelepet, meg állítgattuk az alapjáratot
én úgy vettem észre hogy alapjárat túl kicsi volt, ezért mikor nagyon lement a fordulat akkor elektronika nem hagyta lefulladni és adott neki egy fröccsöt és ilyenkor pörgött fel 1500 ra
ezt próbáld ki meg pucold ki a légtömegmérőt meg a pillangószelepet, de nem lepődnék meg ha alapjáratmotor szarakodna.....
NGC19-02-2013 19:09:47 // 43097
Üdv!
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
Kösz!
mreni19-02-2013 18:38:57 // 43096
ha 2 szondás akkor így van.
quasimoto19-02-2013 18:37:18 // 43095
Az én gépemben ugye csak 1 db szonda van, 96 előtti...szóval itt a kat hiánya inkább csak áramlástanilag lehet rossz. Nem akartam elhinni, hogy ennyire bezavar a kifújás. Ráadásul a flexcsöveknél fúj ki, amit pedig a megfáradt motorartó bakok miatt brutálisan bemozduló motor zilált meg ( persze kívülről teljesen hibátlan, fáj a szívem, hogy szét kell cseszni és persze nem is vicces dolog ez a flexcső 30 - 40 rongy... ). Az hülyeség, hogy a flexcsövek csatlakozási pontjait betekerem vastagon szövetszalaggal? Pár percig tutira bírja, addig elvileg szépen kellene járnia. Arra jó, hogy makacs agyam megnyugodjon. Szerintetek?

Ha szépen jár le se állítom, viszem a kipufogóshoz...
GTPeti19-02-2013 18:32:01 // 43094
"kinyomócsapágyának a FÜLE szakadt le"

Mint az enyémnél. :(((
[k i z z o]19-02-2013 18:12:49 // 43093
Az első szondája megy, az felel a keverékért, a 2.csak diagnosztizál. A kiütött katalizátor csak lámpát gyújt, illetve annyi a környezetvédelemnek. Ha kifúj, akkor felborul minden.
gecsa19-02-2013 17:01:55 // 43092
43075hsz
Jack19-02-2013 16:29:49 // 43091
A 156sw JTS-hez milyen gyártmányú kuplungot ajánlotok? Mind a három gyártmány "közel azonos áron" van(sachs,valeo,luk), de ahogy olvasom néha csak a csomagolása más??? A GTV/spider JTS kuplungja ugyan ez? Hirdet valaki ilyet az adok-kapokban....
Imyx19-02-2013 15:31:41 // 43090
Ha nincs katalizátor, a lambda szonda meg tud bolondulni. És nem fog szépen járni a motor..
Az 'újabb' 56-os Alfak hibakódot dobnak, ha nem jó a katalizátor, lambda szondára panaszkodnak, igaz, ez 4 szondás rendszer.

Ha a flexibilis csőnél kifúj, az is okozhat problémát.

Viszont a dúsításnál (dús keverék, szegény keverék, lassú, gyors keverék) már a levegőmennyiségmérő játsza a szerepet. Ezt is ki kell zárni.
mreni19-02-2013 12:47:59 // 43089
a lambda miatt könnyen be tud kavarni a kipakolt katalizátor.
Wickey19-02-2013 10:06:02 // 43088
tedd azt, kábé a tavaly belerámolt alkatrészek árát se kérem érte. :)
sandman1219-02-2013 09:15:07 // 43087
Sziasztok!2000es 156Ts 1.6 osom alapjáraton fel le ugrál.800-1300kozott onos erdekbol jatszik velem.neha kigyorsitasnal is elmegy majd vissza jön a power ...mi lehet a ludas?
segítsetek,a fogyasztas nem nőtt meg 7l/100

köszönöm
Kareszka198419-02-2013 08:52:16 // 43086
én már évek óta kiherélt katalizátorral járok és 2 szonsám van...világít is a sárga ikon emiatt...hangja picit "ciripelősebb" alacsony fordulaton, de 2500körül már nem.
viszont nyáron nekem is lyukas volt egy csőszakaszom a rendszerben és hegesztés után mintha kicserélték volna a kocsit, sokkal finomabban duruzsolt meg ment. mester is mondta, hogy nagy kihatással tud lenni bármien kis lyuk a kipuffrendszerben aműködésre
DieselManiaco(NagyVad)19-02-2013 08:50:22 // 43085
a katalizátor nincs hatással a motor járásának egyenletességére,a kifújás esélyesebb..
a többiről sajna nem tudok nyilatkozni tapasztalatok hiányában..
quasimoto19-02-2013 02:25:12 // 43084
Alfa 164 QV 1990 esetében létezik valami okos diagnosztikai megoldás? Aftermarket szoftver vagy hibakód kiolvasás valahogy a műszerfalról vagy ilyesmi?

Elsősorban a futómű érdekelne ( nem működik az ebadta ) de jó lenne az esetleges hibakódokat is megnézni...

Más: ha a katalizátort kiütik ( nem hegesztettek be a helyére csődarabot, noha áramlástanilag az lenne a megfelelő ) az nagyon összerondítja a motor járását vagy nincs rá hatással. A motor ( full felújított, csak a dugó + hüvely maradt, mivel tip top állapotú, de még a gyűrűk is újak, alja teteje felújítva ) nagyon rosszul jár alapjáraton, rosszul indul, ugyanakkor fordulaton szépen ketyek, tán kicsit beledurrog a dobba ( gyújtás, szelepállítás, kábelek, rotor, stb. minden lehet ugye ) csak szeretném kideríteni, hogy ha ez mind jónak bizonyul akkor van e esélye a motornak kiütött katalizátorral szépen járni ( 1 szondás kivitel még )...és az a kat előtt van. A flexcsöveknél kifúj a szerencsétlen, de nem extrém mértékben. Egyesek szerint azért jár rosszul, mert kifúj a flexcsőnél és nem jut elég gáz a szondáig, így az túldúsít, nem tudom, nekem túl egyszerűnek tűnik ez a megoldás, de tapasztalatom zéró, szóval örülnék a tapasztaltabbaknak!

Még egy jelenség: a kocsi bal kanyarban betorpan, mintha elmenne a benzinnyomás. Erős gyorsításnál szintén. A benzinpumpa pedig állítólag cserélésre került ( bontottra ). Van ott vmi szopási lehetőség. Vmi terelőlemez a tankban? Vagy a QV pumpája nem = a síma 3.0V6 - tal?

Előre is köszönöm az ötleteket. Ha így megy még az AlfaCityre se bírok ott lenni pedig nagyon szeretnék megjelenni egy tökéletes autóval!
alfa156geri19-02-2013 00:01:30 // 43083
sziasztok! Nem tud vki nekem abban segíteni hogy meg lett kuplungozva az autóm mert szorult benne a szerkezet és kapott egy komplett kuplung szettet valeot de kettő tömegűt nem kellett cserélni mert az jó volt azt miután össze raktuk kuplungozásnál rángat vibrál majd erre vettem egy másik valeo szettet és ugyan az a hiba jelenség ha emelem a kuplungot rángat ha vissza pakolom 2-be be darál ha csúsztatom akkor is darál vajon mitől lehet ez??
mreni18-02-2013 21:24:45 // 43082
nem lehetetlen :D
gecsa18-02-2013 21:15:35 // 43081
lassan begyűjtöd az egész modellpalettát...:D
mreni18-02-2013 19:09:22 // 43080
majd lehet,hogy konzultálnunk kéne :D
átgondolom még
Wickey18-02-2013 18:57:47 // 43079
még mindig megvan, közben hazaért már az utóda, megy is a fuckolás, mert a négy autóval csak úgy férek el a garázsom előtt, ha a járdára parkolok, az meg sokaknak NAGYON nem tetszik. Szóval ha meggyógyultam, felakasztok egy lökhárítót a TD-re, megcsinálom rajta azt a pár apróságot ami van (pl. beteszek két izzót a reflektorba, meg ilyesmi), és megy a piacra.
Erhard 242 (Pure Energy)18-02-2013 18:57:40 // 43078
azt már régen néztem de szerintem annak is van legalább annyi
mreni18-02-2013 18:56:54 // 43077
valeo-t nem tudod véletlenül?
mreni18-02-2013 18:56:17 // 43076
most egyébként én is egyre jobban a TD felé kacsingatok :D
Wickey18-02-2013 18:54:15 // 43075
plusz két fő, mindkettő 1.9JTD 8V, és mindkét esetben a valeo szett kinyomócsapágyának a FÜLE szakadt le (!!)
Aszittem a hajam leteszem amikor megláttam. Amikor a másodikat is, akkor konkrétan már csak röhögtem. És amikor a Sachs kuplungszett dobozából is Valeo készlet került elő csak átmatricázva Sachs-ra, akkor intenzíven elkezdtem vakarni a fejemet, hogy mégis mi a búbánatos picsát kéne venni, amibe' vó't még anyag. (Utána vettem a 145TD-t). :-)
Erhard 242 (Pure Energy)18-02-2013 18:43:44 // 43074
forgásirányban gyártótól függ a LUK-nak simán 1cm
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.