Forum >> Szerelőműhely

andrej03101-03-2013 14:53:27 // 43192
SOS tudnátok képeket küldeni hogyan kel álni alfa 146 os kuplung nyomólap körmeinek,és aváltón lévő kinyomó villának hyogyan kel álni?
mivel mint már tegnap írtam egyszer csak bent maradt a kuplungom és kikaptam a váltót cseréltem kinyomó csapágyat,kuplungtárcsát,és kinyomólapott persze a bentlévők is hibátlanok voltak.
Most mikor visszaraktam a váltót ismét ugyan az a jelenség és a képeken látni hogy nagyon bentvannak a nyomólap körmei valamint majdnem a sebváltó falának ütközik a nyomóvilla karja ,egy újjal tudom ide oda mozgatni..
álitólag 145 ös alfa TS é a moci és 146 ts a váltó az előző tulaj mondta de elvileg ugyan az a 145 és 146 váltója és mocia is?
Imyx01-03-2013 10:36:33 // 43191
Én most raktam be egy BMC betétszűrőt, még tesztelés alatt, de gyönyörűen forog a motor tőle :). Más a hangja is, kellemesen duruzsol.
VaMpGeCO01-03-2013 09:37:11 // 43190
nekem direkt szűrő van benne, nem érdekel, hogy ront e a teljesítményen vagy sem, a hangja király :). Durrogni csak akkor durrogott eddig amikor -5-10 fokban pára volt és akkor is csak indításnál. Nyáron pedig semmi baj, és részemről nem érzek és nem is láttam időbeni különbséget egy gyorsulásnál
Kareszka198401-03-2013 08:38:11 // 43189
+147 és 156 fényszórómagasság állító motorja ugyanolyan? kompatibilisek?
Kareszka198401-03-2013 08:18:28 // 43188
hali!
ebay-en találtam lambdaszondát. tudja valaki, hogy az én 2001-es, 1.6TS, 105 lovas 147-esembe okés lenne-e a katalizátor UTÁNI szonda helyére?
a leírás:
Manufacturer: Alfa Romeo
Type: Exhaust
Manufacturer Part Number: 46760863, 467608630, 0258006388
Model/ Series: Alfa Romeo 147, 156, GT
Intended Use: Replacement Part
Subtype: Lambda Probes
mreni01-03-2013 08:13:31 // 43187
normális betétszűrőkkel azért lehet javítani némileg a dolgon,viszont az nem épp olcsóság.
Liquid01-03-2013 08:07:00 // 43186
a TS-eknél nem érdemes az "egyszerű" tuning megoldásokkal próbálkozni, csak rontani lehet rajta
andrej03101-03-2013 07:36:30 // 43185
Ezzel eggyet értek, én a multéven felraktam a sport légszürőt de egy hét és visszament a gyári szép hangja volt de hidegben durrogott és erőtlen lett tőle a motor
Bambinoo28-02-2013 23:59:37 // 43184
Rendben, akkor marad a gyári, köszi :) egyébként gyönyörű a 159ed :)
Liquid28-02-2013 22:48:53 // 43183
attól függ mit vársz tőle, ha csak hangot akkor hajrá, de max. romlani fog a teljesítménye.
szvsz nem érdemes szórakozni vele
Bambinoo28-02-2013 22:43:57 // 43182
Milyen sportlégszűrőt ajánlotok 147-hez? Elég az amit a házba be lehet dobni, nem kell nekem gomba szűrő meg társai, csak érdemes-e egyáltalán beruházni rá?
andrej03128-02-2013 21:01:12 // 43181
ma megrendeltem holnap 10 re igérték .Énis aztmondom ,hogy csak a nyomólap lesz a ludas
Kimis11128-02-2013 20:34:49 // 43180
Cserélj szerkezetet...ott más baj nem lehet.
andrej03128-02-2013 20:23:58 // 43179
az előző tulaj esküszik hogy félével azelőtt cserélte a szerkezetet hogy hozámkerült a gép.A kuplung tárcsa alig volt 1 milivel vékonyab az újnál egyáltalán nemcsúszot vagy erőtlen letvolna a moci, tökéletesen működött semmi előjele nemvolt .Reggel mikor beindítottam fém surlódó hangot adott a moci felől leálítottam a mocit nincs e valami átnéztem namláttam semmit ismét indítottam és elmult a hang majd mentem 4 kilómétert megáltam és mikor beszáltam és benyomtam a k...pedált bent is maradt
andrej03128-02-2013 20:18:15 // 43178
más már nem lehet utóljára a bmw men cseréltem és ép így ált kifelé mint ahogy ezen a videón
http://www.facebook.com/video/video.php?v=351807531540345
Kimis11128-02-2013 20:14:30 // 43177
Én is ezt mondom....
mreni28-02-2013 20:11:33 // 43176
a szerkezet lesz a ludas
andrej03128-02-2013 20:02:57 // 43175
az a baj hogy zsír üj a csapágy és a kuplung tárcsa is és neméri el a kinyomócsapágy a körmöket ma megrendeltem a kinyomó lapot 15 volt holnap kiderül de más nemlehet
Kimis11128-02-2013 15:14:30 // 43174
A tűréshatárok nagyon kicsik. Ha a nyomólap és a lendkerék kopott, furcsa dolgokat produkál.
127_sud28-02-2013 14:46:45 // 43173
Lehet bár így a fénykép alapján nem tűnik számomra durvának. Nem vagyok szerelő csak műkedvelő de általában összerakott kuplungnál közel egy síkban kellene legyenek a lemezek. Majd kiderül ha ki lesz cserélve egy másikra.
Kimis11128-02-2013 12:59:27 // 43172
Ez nem egészen így van. Ez a szerkezet nagyon kisimul....
127_sud28-02-2013 12:35:00 // 43171
Ez a normális. Amikor nincs felszerelve a szerkezet a tárcsával akkor kifelé kell állniuk a "körmöknek", amikor összerakod akkor a tárcsa nyomja visszafelé a nyomólapot ezáltal "kisimulnak" (kiegyenesednek) a lemezek. Ha nem így lenne akkor nem feszítene, nem nyomná neki a tárcsát a lendkerékhez és nem vinné át a nyomatékot.
Kazes☻28-02-2013 12:22:56 // 43170
Akkor kuka. :(
andrej03128-02-2013 11:04:58 // 43169
inkáb az utóbbi mert emiatt kellet szétszedni elvittem a fiaim bölcsibe és mikor indultam volna haza bent maradt a kuplung pedál ,először csak a munkahengereket cseréltem de aztán derült ki ez a jelenség
Kimis11128-02-2013 10:42:33 // 43168
vagy selejt....
Kazes☻28-02-2013 10:31:03 // 43167
Vagy kimaradt valami? :)
Kazes☻28-02-2013 10:30:18 // 43166
Gondolom az, hogy amikor összerakod, összefeszül, vagyis visszafelé dolgozik. Lehet, hogy nem rávaló valami?
andrej03128-02-2013 10:13:58 // 43165
Üdv mindenkinek .Találkozot már valaki olyan jelenséggel hogy a kuplung nyomólap körmei benyomódva maradt és amikor leszedi kijönnek,majd visszarakásnál a képeken látható módon ismét vissza benyomódnak mintamiokor a kinyomócsapágyal benyomjuk.
És vajon mi okozhatja e jelenséget ,
NGC27-02-2013 17:25:27 // 43164
és neked vissza is jön a pedál teljesen? mert nekem enélkül nem...
gecsa27-02-2013 17:15:24 // 43163
és jó érzékkel el kell találni az állást is visszrakáskor..:)
sty27-02-2013 15:17:01 // 43162
Csak óvatosan le kell feszíteni, kúpos a tengely így vissza is tudod rakni
Ferke27-02-2013 14:34:47 // 43161
Flex tuti lehozza...mondjuk ugyanígy vissza már nehezebb:)
Ferke27-02-2013 14:32:18 // 43160
Mindegy már, most is sikerült:)
Jorjie27-02-2013 14:16:35 // 43159
A bikázáshoz donor akksi kell, nem donor autó.
Ez tökéletesen így van, mi bikáztunk be autót egy szál akksival is :-)
Kareszka198427-02-2013 10:21:14 // 43158
:) tegnap hajtott a kíváncsiság
tudja valaki hogy jönnek le a mutatók sérülés nékül? természetesen utánna pedig vissza
Coolby27-02-2013 08:40:28 // 43157
igen, a féktárcsa hullámosságot kizárnám teljesen, mert csak hidegen csinálja, és teljesen független a rezgés a sebességtől 5-tel gurulva ugyanaz a frekvencia, mint 50-nel gurulva... még leállítva kipróbálom, bár sztem motorral összefügg, mert csak alapjáraton gurulva érzem, sebességben fékezve szintén nem észrevehető... Így valahogy alapjárat, rezgés és fékpedálon jelentkezik (vagy csak ott érzem), nem tudom, mi lehet...
GTPeti26-02-2013 23:44:38 // 43156
Nem kapacitása van, hanem ellenállása. Azt, hogy normális 10+ mm2 kábelt használj már le sem írom külön. Egyébként beindul vele... A bikázáshoz donor akksi kell, nem donor autó. A többit nem ismétlem, mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja.
droberto26-02-2013 22:06:23 // 43155
Ha hidegen-melegen is csinálná, akkor pl. lehetne hullámos a féktárcsád...
Így passzolom. Nézd meg úgy, hogy nem megy a motor és hallgatózz.
Coolby26-02-2013 21:44:32 // 43154
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, hátha valakinek van ilyen tapasztalata. 159 SW 2,4 jtdm.

Kettőstömegű gondok voltak pár hónapja és most lett cserélve minden, lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy, plusz szimeringek, váltóolaj (mondjuk utóbbiak nem olyan relevánsak most).

Szóval volt egy olyan probléma, hogy elsősorban a fékpedálon nyomásnál rezgés, remegés volt érezhető amíg be nem melegedett az autó és csakis menet közben, amint megállt az autó, elmúlt a fékpedálon a rezgés, ha csak 5-tel is gurult érezni lehetett a rezgést. Szóval erre azt hittem a lendkerékből ered, de úgy tűnik most csere után is előjött (mintha rövid időre elmúlt volna, bár pont én keveset vezettem bemelegedés előtt). Mi lehet ez, mi okozhatja? Jahh amúgy üzemmelegen egyáltalán nincs a jelenség.

Köszi előre is a tippeket.
mreni26-02-2013 21:01:56 // 43153
hogyne indulna be...
admirális26-02-2013 20:58:34 // 43152
Szerintem máshogy be sem indul a kocsi. A kábelnek van egy kapacitása amit elbír, teherautós kábelek többet bírnak, szerintem ez benne a védelem.
droberto26-02-2013 20:50:47 // 43151
Az izzítógyertyát ti milyen szerszámmal szerelitek?
Múltkor az 1.3 8V JTD-vel megbírkóztam (asszem 8-as csőkulccsal), de a 2.4 20V kifogott rajtam. Ha emlékeim nem csalnak, 9-es a laptáv és még egy csukló is kéne...
Trombozis26-02-2013 17:02:03 // 43150
Én is úgy tudtam járnia kell. :-O
Mondjuk nekem 2x vitte a diódahíd a bulit. Azóta nem segítek, csak kábellel. (egyszer csak meg kellene tanulnom bikázni :-D )
hg6idn26-02-2013 15:48:36 // 43149
Ezt eddig én is így tudtam :(
Liquid26-02-2013 13:05:01 // 43148
lehet lottóznod kellene :)
Liquid26-02-2013 13:04:30 // 43147
hm, akkor én is "living in danger" :) Eddig úgy tudtam, az a jó ha jár a motor, sőt ha adunk neki némi gázt is.
Ferke26-02-2013 12:09:44 // 43146
Na, akkor én a sors bajszát húzogatom folyamatosan...de ezek szerint kicsi az esélye, mert cca 20-25 év alatt még egyszer sem volt gond, pedig hetente legalább 3-4x indítok így autót...:)
Ferke26-02-2013 12:08:10 // 43145
Ha senki nincs, akkor én 6 körül jövök arafele/visszafele...akkor jó?:)
Husi26-02-2013 07:19:06 // 43144
Sziasztok, mi lehet 146 1.4 tw nem fogadja el a kulcsokat,eddig működött.Valaki tud segíteni.
GTPeti25-02-2013 22:38:32 // 43143
Ha otthon lennék, tuti segítenék. Arra figyelj, hogy a donorautó motorja NE járjon. (Különben a diódahíd viszi el a balhét, ami az indítóáram max. harmadát bírja ki hivatalosan.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.