A 115 szerintem kvasok. A boxer nagy böszme sonkáit szoktam cca. 90-100-zal lehúzni, a jtd is 90-en van gyárilag (akármit is ír a manual, mindegyiknél lekattan a 90-en), a ts-nél is elég a kb 90. A hajtókarra meg egyértelműen kizárt a 115, az 60, nagyon max 70.
Az "érzés" is fura dolog, mert nekem évekbe telt rendesen ráérezni, és a mai napig reflexből - valószínűleg óvatosságból - alulhúzom, tehát amire 70-et érzek, az csak 50:)
Forum >> Szerelőműhely
Ferke21-04-2013 21:13:44 // 44136
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:12:26 // 44135
Igen, és mindenhol, ahol a manual adatot ad meg. Lehet, hogy hülyeség, mint ahogy az is, hogy az ember új csavart tesz be oda, ahová azt írják, hogy kell :-)
Szóval, akkor mennyire kell húzni? Mikor jó?
Szóval, akkor mennyire kell húzni? Mikor jó?
Kicsu21-04-2013 21:06:23 // 44134
Akkor légyszives áruld el nekem 2.0TS nél a hajtókarokat ftengely csap.házakat mennyire húzod meg? Manual szerint 115nm de érzésre 70nm. nem merem tovább húzni. Bár a kutyát nem érdekli,hogy én mit érzek. :D
Ferke21-04-2013 20:59:38 // 44133
Ti tényleg nyomatékkulcsoztok egy kerékagynál?:)) Én max a hengerfej csavaroknál szoktam, esetleg hajtókaroknál...a kerékagynál jobban sehol sem jön ki jobban a tipikus "érzed, hogy mennyit kell húzni" -feeling:)
Rég tudjuk már, hogy minél többet olvas hozzá az ember, annál több a hibalehetőség...végig kell nézni párszor a hozzáértők munkáját, az ezerszer többet ér:)
Rég tudjuk már, hogy minél többet olvas hozzá az ember, annál több a hibalehetőség...végig kell nézni párszor a hozzáértők munkáját, az ezerszer többet ér:)
Ferke21-04-2013 20:56:32 // 44132
Az a trükk túl bonyolult:D
Wickey21-04-2013 20:45:24 // 44131
nnna, akkor most megyek és kikapargatom azt a raklap zsírt. :-)
Én 280-ra amúgy úgy húztam, hogy a 190 Nm-ig hitelesített nyomatékkulcsom lekattant, plusz kb. egyhatod fordulat. Azzal nagyot nem tévedhettem érzésem szerint. :D
Én 280-ra amúgy úgy húztam, hogy a 190 Nm-ig hitelesített nyomatékkulcsom lekattant, plusz kb. egyhatod fordulat. Azzal nagyot nem tévedhettem érzésem szerint. :D
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:44:25 // 44130
Fél collos nyomatékkulcs, és csak egy reggeli.
Az előzőt is így raktam be, gyárilag volt zsírozva az is.
Sorja ügyben mindent átnéztem, a felületek szépek/épek voltak.
Az előzőt is így raktam be, gyárilag volt zsírozva az is.
Sorja ügyben mindent átnéztem, a felületek szépek/épek voltak.
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:41:51 // 44129
Itt is hasonló csapágyhoz van némi infó írva. Ahogy nézem a gyári csapágy is ilyen osztott, lehet, hogy szar a manual? (4 helyen is megtaláltam a 280 Nm-t, de mást nem.)
[k i z z o]21-04-2013 20:36:16 // 44128
280-ra mivel húztad? Remélem nem 2m -es cső + vasárnapi ebéd:) Erre nagyon kényes. Ha túlhúzod, akkor a csészéket megnyomod. Az olaj az előzőből azért jött ki, mert meleg e volt. Ez 2 ok miatt lehet: megnőtt illesztési hézag miatti súrlódás növekedés, vagy valaki túltömte zsírral. Sajnos csapágyakat tönkre lehet tenni 2 perc alatt azzal, ha túltömöd zsírral. A belső súrlódás miatt elmelegszik.
Amikor felraktad, nem maradt semmi sorja az agyon, alátétek alatt stb.?
Amikor felraktad, nem maradt semmi sorja az agyon, alátétek alatt stb.?
mex8621-04-2013 20:32:28 // 44127
Szép estét az Uraknak!
Van egy 0235-ös hibakódom (2.4jtd 10v 150cv) ez elvileg t.nyomás érték hiba ha jól tudom.
Azután jött ki, hogy nagyon lájtosan használtam a vasat hónapokig nemigen volt meghajkurászva. Csak vehemens gyorsitásnál jelentkezik 3.gangtól felfele, és minimum 3000es fordulatnál, olyankor betilt és beírja a hibát is, elváltok tudom huzatni tovább.
Anno volt már ilyen bajom, akkor a coolernél kifújt, ez ki lett küszöbölve, azután jó volt.
Most szétkaptam, megnéztem az összes turbócsövet, minden oké, cooler is. Turbó tengely is oké, könnyen pörög, nem faragja a házat sem.
Szemre gyújtást ráadva a geokart is könnyen huzigálja, de nekem az a gyanúm hogy a geometriám ragadt le. GT2256 van rajta, a gyári.
Szerintetek lehet ez a baja?
Kicsit alátámasztja az elméletem hogy meg lett picit hajtva a vas pályán úgy, hgoy mozgassa sokat a kart, és azóta egyre kevésbé van probléma, sőt mondhatni hogy 10 padlózásból egyszer dobja csak be.
Köszi a segítséget!
Van egy 0235-ös hibakódom (2.4jtd 10v 150cv) ez elvileg t.nyomás érték hiba ha jól tudom.
Azután jött ki, hogy nagyon lájtosan használtam a vasat hónapokig nemigen volt meghajkurászva. Csak vehemens gyorsitásnál jelentkezik 3.gangtól felfele, és minimum 3000es fordulatnál, olyankor betilt és beírja a hibát is, elváltok tudom huzatni tovább.
Anno volt már ilyen bajom, akkor a coolernél kifújt, ez ki lett küszöbölve, azután jó volt.
Most szétkaptam, megnéztem az összes turbócsövet, minden oké, cooler is. Turbó tengely is oké, könnyen pörög, nem faragja a házat sem.
Szemre gyújtást ráadva a geokart is könnyen huzigálja, de nekem az a gyanúm hogy a geometriám ragadt le. GT2256 van rajta, a gyári.
Szerintetek lehet ez a baja?
Kicsit alátámasztja az elméletem hogy meg lett picit hajtva a vas pályán úgy, hgoy mozgassa sokat a kart, és azóta egyre kevésbé van probléma, sőt mondhatni hogy 10 padlózásból egyszer dobja csak be.
Köszi a segítséget!
sty21-04-2013 20:23:51 // 44126
Azt tudom hogy átvezetöt is kell cserélnem de a kormányt 1 az 1-ben át tudom cserélni ?
G-Burt21-04-2013 20:21:52 // 44125
Én úgy szoktam, hogy felrakom a csapágyat, amennyire lehet ráhúzom, majd visszalazítok kb negyed-fél fordulatot. Az a lényeg, hogy könnyen forogjon, de ne kotyogjon.
GTPeti21-04-2013 20:18:00 // 44124
Pár napja válaszolták meg ezt a kérdést... B)
Keress rá arra, hogy "átvezető" és nézd a 156 topic hsz-eit. Onnan meg lesznek a dátumok, mikor volt téma, és sima nézetben oda kell lapozni és olvashatod a többit is.
Keress rá arra, hogy "átvezető" és nézd a 156 topic hsz-eit. Onnan meg lesznek a dátumok, mikor volt téma, és sima nézetben oda kell lapozni és olvashatod a többit is.
sty21-04-2013 20:16:18 // 44123
Elvileg 147 Gt kormánynak hirdetik,milyen trükkel lehet átoperálni?
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:15:59 // 44122
Elvi síkon már én is eljutottam idáig, de mennyit lazítsak vissza?
A manual is csak annyit ír, hogy 280Nm-el húzzuk meg.
A manual is csak annyit ír, hogy 280Nm-el húzzuk meg.
G-Burt21-04-2013 20:14:32 // 44121
Akkor bizony túl van húzva
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:12:50 // 44120
Kerékcsapágyat cseréltem a Spideren és továbbra is melegszik a kerékagy. Mi lehet a bibi?
A kerékcsapágyban két belső gyűrű van, ahogy az ábrán is látszik:
A fék nem fog, reggel felemeltem és szabadon forog a kerék. Csak az agy meleg, a fék nem. A másik oldalival összehasonlítva nagyságrendi a különbség. Gyanúm, hogy az előző csapágy is a melegedés miatt szállt el, mert kiolvadt a zsír egy része belőle.
(A csapágyhoz adott utasítás is csak a gyári nyomatékra húzást írja, semmi "trükköt".)
A kerékcsapágyban két belső gyűrű van, ahogy az ábrán is látszik:
A fék nem fog, reggel felemeltem és szabadon forog a kerék. Csak az agy meleg, a fék nem. A másik oldalival összehasonlítva nagyságrendi a különbség. Gyanúm, hogy az előző csapágy is a melegedés miatt szállt el, mert kiolvadt a zsír egy része belőle.
(A csapágyhoz adott utasítás is csak a gyári nyomatékra húzást írja, semmi "trükköt".)
Ferke21-04-2013 20:06:53 // 44119
Ha 156-ból van, akkor simán, ha 147-ből, akkor kis trükkel, de igen..:)
Ferke21-04-2013 20:05:36 // 44118
Elköszönt az alsó munkahengered....
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:04:35 // 44117
Munkahengerek nem eresztik az olajat? Akkor levegő is kerülhet a rendszerbe, ami eléggé "vicces" tud lenni.
sty21-04-2013 20:01:51 // 44116
Robi6421-04-2013 19:31:15 // 44115
Erre határozottan azt mondani, hogy fékfolyadék okozza..na az jóslás kategória lenne, de hogy ott kellene kezdeni az szinte biztos. Persze, ha "tegnap" cserélted és Te cserélted megfelelő minőségűre akkor már ez sem állja meg a helyét...
GTVili21-04-2013 19:21:25 // 44114
Srácok! Egy kérdés.....szerintetek,mi lehet a gond forrása....?
Ha kis fordulatról (2000 alatt) nagy gázzal gyorsítanék akkor bedadog....felette nem.
Illetve ha mindezt szép lassan csinálom,akkor nem jelentkezik a probléma.
Ha csinálja,akkor minden esetben kicsivel 2000 alatt....
Az alapjárat teljesen rendben,nem mászkál.A felsőbb tartományban sem tapasztaltam semmi rendellenességet.
1.8 TS-ről van szó....CF1-es motor,tehát alapjárati motoros.
Ha kis fordulatról (2000 alatt) nagy gázzal gyorsítanék akkor bedadog....felette nem.
Illetve ha mindezt szép lassan csinálom,akkor nem jelentkezik a probléma.
Ha csinálja,akkor minden esetben kicsivel 2000 alatt....
Az alapjárat teljesen rendben,nem mászkál.A felsőbb tartományban sem tapasztaltam semmi rendellenességet.
1.8 TS-ről van szó....CF1-es motor,tehát alapjárati motoros.
Dante21-04-2013 18:44:23 // 44113
Uraim!
Szeretnék némi tanácsot kérni:
Tegnap délután a kuplungom nagyon furcsa lett. A felső 5-6 cm-en gyakorlatilag a lábam súlyától beesett a pedál, majd csak onnan kezdett szétoldani a kuplung. Tehát érzésre azt mondanám, hogy ahol elkezd fogni, és ahol összekapcsol, ezek a pontok is beljebb mentek kicsivel. Ettől függetlenül haza tudtam vele jönni.
2 órával később lementem a kocsihoz újra, még mindig ugyanolyan volt a kuplung, nem változott, a felső 5-6 cm-en nulla erőkifejtéstől is már beesett.
Rá újabb 2-3 órára viszont teljesen helyreállt, mint ahogy előtte volt, mentem is vele este egy próbakört, hogy na most mivan, de maradt minden a régi kerékvágásban. Azóta is megszokott módon üzemel...
Szerintetek? Fékfolyadék lehet a ludas?
Szeretnék némi tanácsot kérni:
Tegnap délután a kuplungom nagyon furcsa lett. A felső 5-6 cm-en gyakorlatilag a lábam súlyától beesett a pedál, majd csak onnan kezdett szétoldani a kuplung. Tehát érzésre azt mondanám, hogy ahol elkezd fogni, és ahol összekapcsol, ezek a pontok is beljebb mentek kicsivel. Ettől függetlenül haza tudtam vele jönni.
2 órával később lementem a kocsihoz újra, még mindig ugyanolyan volt a kuplung, nem változott, a felső 5-6 cm-en nulla erőkifejtéstől is már beesett.
Rá újabb 2-3 órára viszont teljesen helyreállt, mint ahogy előtte volt, mentem is vele este egy próbakört, hogy na most mivan, de maradt minden a régi kerékvágásban. Azóta is megszokott módon üzemel...
Szerintetek? Fékfolyadék lehet a ludas?
sty21-04-2013 18:02:24 // 44112
Meg tudnátok nekem mondani 156 új belsős autóba jó-e a GT kormány?Ja és ha igen akkor a légzsákom átrakható-e abba,thx
Forsberg21-04-2013 17:04:53 // 44111
Ma be akartam kapcsolni a klímát, amikor sikító hang jött a kesztyűtartó felől. Gyorsan kikapcsoltam. Kiolvastam a hibát, B1973 légkondi kompresszor nincs jel. Nem mertem erőltetni, de úgy vettem észre, hogy most semmilyen levegőt nem fúj. Meleget sem.
Mi lehet a probléma? Köszi!
Mi lehet a probléma? Köszi!
G-Burt21-04-2013 17:00:54 // 44110
ugyanazok a hidrotőkék, de esélyes, hogy nem csak azokkal van a probléma.
frusciante21-04-2013 15:44:19 // 44108
-Alfa Romeo Twin Spark 1.4 - 1.6 - 1.8 - 2.0 motorhoz bontott hengerfej eladó. Kivéve 105 lóerős 1.6! 17.000 Ft
-1.8 - 2.0 vezérmű tengely is van! 1.6-ba építve teljesítmény növekedés várható! 12.000 ft, párban
??? Ennek mi a valóságtartalma??? Mármint a 2. sornak? Adok-veszekből másoltam ki... teljesítménynövekedés, vagy inkább kuka várható?
-1.8 - 2.0 vezérmű tengely is van! 1.6-ba építve teljesítmény növekedés várható! 12.000 ft, párban
??? Ennek mi a valóságtartalma??? Mármint a 2. sornak? Adok-veszekből másoltam ki... teljesítménynövekedés, vagy inkább kuka várható?
GTPeti21-04-2013 15:01:40 // 44107
Én a helyedben vetnék egy pillantást a gyári alkatrészkatalógusra (ePER). Az valamivel hitelesebb infó-forrás, mint a Unix katalógus.
Dzsozy21-04-2013 13:40:14 // 44106
Szép napot Mkinek! Segítség, tanács kellene a hozzáértő társaságtól! Alapvetően egész szépen jár a motor, bár azért kicsit hidrotőkés. Rászántam magam, hogy szeptemberi mŰszakiztatás alkalmával ez is orvosolva lesz. Van unixos "spanom", szuper jó kedvezménnyel. Nem tudom, hogy van e különbség a szívóoldali és a kipufogó oldali hidrotőkék közt? Unix honlap nem különbözteti meg "őket". Ajánlatos hidrotőke cserekor esetleg mást is cserélni?
szasza(SW)20-04-2013 21:39:42 // 44105
Tehát az ajtón kell keresni,én pont nem azon kerestem:)
Alfa GT-Csaba20-04-2013 21:17:37 // 44104
a záron belül van a mikrokapcsoló ,az van beoxidálódva,azért nem kapcsol!ka kézzel nyomd be az zárnyelvet hallani kéne egy kattanást amikor a kapcsoló kapcsol!Megnéztem a sajátomon!
GTPeti20-04-2013 21:09:21 // 44103
Pl. a kapcsoló lehet rossz, ami a zárba van integrálva az ajtón. Barátod a multiméter és az eLearn. ;)
Sajnos nincs más út, mint a végigkövetés.
Sajnos nincs más út, mint a végigkövetés.
szasza(SW)20-04-2013 21:06:01 // 44102
Sziasztok!
Még mindig a csomagtartó átvilágítással szenvedek(156SW).Az égők jók,de nem találom nyitáskor minek kéne kapcsolnia.A főbiztosíték táblán minden bizti jó.Világosítson fel valaki aki tudja esetleg képes illusztráció is jól jönne.:)
Még mindig a csomagtartó átvilágítással szenvedek(156SW).Az égők jók,de nem találom nyitáskor minek kéne kapcsolnia.A főbiztosíték táblán minden bizti jó.Világosítson fel valaki aki tudja esetleg képes illusztráció is jól jönne.:)
csoki15920-04-2013 20:51:38 // 44101
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem. Valaki tudna segíteni 159-es ködlámpa kábelezésével kapcsolatban. Szükségem lenne pár képre,hogy honnan jön a csatlakozó a lámpákhoz. Mivel leszereltem a lökhárítót mert nem voltak bekötve a ködlámpák.
Segítséget előre is köszönöm!
Kis segítségre lenne szükségem. Valaki tudna segíteni 159-es ködlámpa kábelezésével kapcsolatban. Szükségem lenne pár képre,hogy honnan jön a csatlakozó a lámpákhoz. Mivel leszereltem a lökhárítót mert nem voltak bekötve a ködlámpák.
Segítséget előre is köszönöm!
GTPeti20-04-2013 20:04:30 // 44100
Na... erről van szó kéremszépen. :)
Most amúgy megmondtam volna, mert én is rákerestem a Google képkeresőjével az "alfa 147 stellmotor scheinwerfer" szavakkal. Valóban nem ugyanaz a két motor.
Most amúgy megmondtam volna, mert én is rákerestem a Google képkeresőjével az "alfa 147 stellmotor scheinwerfer" szavakkal. Valóban nem ugyanaz a két motor.
Hermész 8820-04-2013 18:54:52 // 44099
Ciao.
Tudtok ajánlani valakit aki vállal kormány bőrözést?
Illetve bőr kárpitomat kellene festésileg javítani itt ott, erre keresek szakit...
Tudtok ajánlani valakit aki vállal kormány bőrözést?
Illetve bőr kárpitomat kellene festésileg javítani itt ott, erre keresek szakit...
Kareszka198420-04-2013 18:02:34 // 44098
Kareszka198420-04-2013 18:00:31 // 44097
van itt egy licitalos oldalon 3 darab 156 allitomotor potom 5euroert...ezert kerdeztem, mert ha megfelel, akkor lecsapnek ra :)
Buddha20-04-2013 17:57:11 // 44096
Hazsnáld a Bárdi vagy Unix webshop-ját, kiválasztod az alkatrészt majd ráböksz a "Mihez jó" gombra! Tadááááámmm..... :-)
Kareszka198420-04-2013 17:54:22 // 44095
nah, mar van is valasz: NEM
147 allitomotorja az alabbi modellekhez passzol:
Alfa Romeo 147 10.2000-10.2004 - halogen headlights
Fiat Stilo 10.2001-07.2007 - halogen headlights
Audi A3 05.2003-07.2008 - halogen headlights
Audi A8 03.1994-09.2002 - applicable from 01.1999 - halogen headlights
Skoda Octavia 09.1996-01.2004 - applicable from 08.2000
Volkswagen T5 04.2003-09.2009 - double reflector headlights (H1+H7)
Volkswagen Passat 08.2010- - halogen headlights
Volkswagen Touran 02.2003- - halogen headlights
147 allitomotorja az alabbi modellekhez passzol:
Alfa Romeo 147 10.2000-10.2004 - halogen headlights
Fiat Stilo 10.2001-07.2007 - halogen headlights
Audi A3 05.2003-07.2008 - halogen headlights
Audi A8 03.1994-09.2002 - applicable from 01.1999 - halogen headlights
Skoda Octavia 09.1996-01.2004 - applicable from 08.2000
Volkswagen T5 04.2003-09.2009 - double reflector headlights (H1+H7)
Volkswagen Passat 08.2010- - halogen headlights
Volkswagen Touran 02.2003- - halogen headlights
Kareszka198420-04-2013 17:48:40 // 44094
meg nem, de majd mindjart :P
GTPeti20-04-2013 17:26:09 // 44093
Az 1-es kérdéshez: Előrebocsátom, nem tudom a választ. Inkább egy kérdéssel válaszolnék. :P Rákerestél már Google-vel? (Természetesen nem magyarul, hanem angolul és németül.)
Kareszka198420-04-2013 15:28:00 // 44092
ok, nemis vontam ketsegbe, hogy nem art :)
tovabba van meg 2 eltero kerdesem:
1. 156 es 147 fenyszoro allito motorja ugyanolyan, vagy kulonbozo?
2. 156 cd valtoja belemehet a 147-be? keprol nezve ugyanaz a mini kek csatija van
tovabba van meg 2 eltero kerdesem:
1. 156 es 147 fenyszoro allito motorja ugyanolyan, vagy kulonbozo?
2. 156 cd valtoja belemehet a 147-be? keprol nezve ugyanaz a mini kek csatija van
GTPeti20-04-2013 15:17:36 // 44091
Ha valamit használsz, csakis gumibarát szilikonzsírt. Szokás őket bekenni, igen.
Kareszka198420-04-2013 14:59:06 // 44090
sziasztok!
lengokar szilenteket ajanlott zsirozni bepreseles elott? szabad egyaltalan? gondolom nem tesz kart a gumiszilentben? egyszeru gepzsir jo neki, vagy inkabb grafitos?
lengokar szilenteket ajanlott zsirozni bepreseles elott? szabad egyaltalan? gondolom nem tesz kart a gumiszilentben? egyszeru gepzsir jo neki, vagy inkabb grafitos?
atesssz20-04-2013 08:38:46 // 44089
Guti8619-04-2013 21:04:56 // 44088
Sziasztok! Segítsetek légyszi!!! Miben különbözik a dízel 147es rugója mint a benyás 156-é???? Dánke
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
416
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?