Forum >> Szerelőműhely

GTPeti09-11-2013 12:41:05 // 46386
A blogomban többször is írtam a fűtésjavításról. Nálam is hasonló volt a probléma, bár nálam állandóan a szélvédőt melegítette. (Tél=láblefagyás.)
Ludas09-11-2013 11:33:46 // 46385

A 6-os pontokon menet közben dől befelé a (bemelegedett motor esetén forró) levegő, hiába állítgatok bármit a gombokkal. Egyedül a venti erősségre reagál, 4-es fokozatban mégjobban fúj. /A klímám valszeg lyukas, az is csak a meleget fújja, de az egyelőre nem foglalkoztat./
Hol kezdjem...?
Fairlane09-11-2013 08:26:05 // 46384
Nézd meg nem-e görbe a bazi hosszú csavar ami a csonkállványhoz fogatja a lengőkarok alját.
gecsa09-11-2013 08:23:58 // 46383
ja, az én autómról van szó, 156 jtd, 932.
gecsa09-11-2013 08:23:04 // 46382
most nekem is kellene egy kis segítség.
elvittem a gépet futóműállításra, és történt az, hogy a hátulját nem tudták beállítani, de csak az egyik felét. a lengőkar olyan, mintha hosszabb lenne a kelleténél, és itt nem 1-2 mm-ről van szó. ugyan utángyártott az alkatrész, de össze lett mérve az előző szettel, és tökéletesen stimmelt a méret. a jobb, és bal oldali is milliméterre azonos. érekes, és gyanús a dologban, hogy a bal oldalát be tudták állítani frankón, de a jobb oldaliban 8mm befelé tartás maradt, mert ott átfordul a kulissza, ergo valamiért nem engedi jobban állítani. találkozott már valaki ilyennel? felhívták a helyi alfa szervízt, ahol jött a szlogen, hogy nem gyári az alkatrész, azért van. de, ha stimmel a méret, akkor mi is van?
hg6idn08-11-2013 20:43:13 // 46381
Valamelyik külföldi fórumon láttam hasonló hibajelenséget, ott valamelyik levegő cső volt fellazulva, gondolom falsot szívott a motor az LMM után. Érdemes lenne a csöveket megnézni, mivel szegényednél ki volt véve a szíve/lelke javítás céljából :)
süsnye08-11-2013 15:18:02 // 46380
biztosan, de a magyar műszaki fordítások nekem sokszor elég zagyvának tűnnek, ezért inkább kerülöm őket..
süsnye08-11-2013 15:17:12 // 46379
azért csak sikerült hülyeséget írnom:
P1172, P1173: 1. hengersor
P1175, P1176: 2. hengersor

legalábbis elvileg a V6 esetén. Sajna nem biztos, h JTS-nél ugyanezeket jelentik és sajnos nem igazán konzekvensek az egyes szoftverek és a neten található infók sem. :(

Ebben kizzo kartárs az igazán kompetens.
atis_166jtd08-11-2013 09:30:00 // 46378
Ezeket megtalálod magyarul is.
hg6idn08-11-2013 08:05:07 // 46377
Jts-nél normális, 2+2 lambda van:(
Jack07-11-2013 16:30:17 // 46376
Igazából az akksi sem új, de működik. Indít, saruk tiszták. A hibajelet 1600ford/min adta, ott már van töltés elvileg rendesen. A LMM cserélgetve volt tegnap, kipróbáltunk párat, de az eredetit vissza tettük és pár óra múlva dobta a hibát. Kitöröltem, várom mi lesz.... Köszönöm a válaszokat ;).
Otto07-11-2013 16:27:21 // 46375
Ezt én is megnéztem, de ez hol mi?
süsnye07-11-2013 16:06:20 // 46374
P0xxx OBD kódok

P0235 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
süsnye07-11-2013 16:03:11 // 46373
P1172, P1175

Ez keverékképzési probléma és ez csak a következmény. Az igazi sok minden lehet. Nekem pl. kibelezett katalizátor okozta.
Emlékeim szerint a P1173 és P1176 ugyanez csak a 2. hengersorra. JTS esetén viszont nem tudom, hogy normális-e, hogy a 2. hengersori kódokat is dobja (nyilván csak egy van). De azt is el tudom képzelni, hogy soros motornál bebillenti automatikusan ezeket a hibákat is. annak ellenére, h 1 hengersor van.
De azért először tényleg ellenőriz(tes)d az akksit.
Otto07-11-2013 15:48:10 // 46372
Szívósor nyomásérzékelőt kitakarítottátok? Tele szokott menni koksszal...
.......................07-11-2013 15:09:13 // 46371
az hogy nem az EGR szelep Volt a baja
Otto07-11-2013 14:30:13 // 46370
Üdv!

3 hibát ír a vas.

P0235
P1555 alacsony jel
P0704 érvénytelen jelzés

Ezek mik ezek? :) Mit kell velük csinálni? Törlés után bejönnek megint...
pettinke07-11-2013 14:23:35 // 46369
valami nagy gebasz van az üzemanyag-ellátással ... pl. benyás autóba dízel került, vizes, szar az üa., eltömődött szűrő.
vagy csak annyira szar az akksi, hogy meghülyül az alacsony feszültségtől minden :-/
Jack07-11-2013 13:47:53 // 46368
Urak! Egyszerre 4 hibajel is előjött. P1172,P1173,P1175,P1176. Pontosan nem adja meg hiba okát, csak variációkat(oxigén szenzor, kifogyott a tank:),stb.). Ha ezek együtt mutatkoznak, enged következtetni valami egyértelmű hibára?
Ferke07-11-2013 09:04:21 // 46367
Én nem értem ezeket a dolgokat. Azt írod, hogy elmentél adott szervizbe, ahol megállapították, hogy egr. Vettél egr-t. Betették. Az eredmény, hogy még nem jó. Akkor nyilván otthagytad, és elhozod majd, ha kész a verda.
Ha fizetsz egy szerviznek, akkor miért itt kell a megoldásra rájönni online?:D Szerintem ennek ők sem örülnek, ha meg igen, akkor az az igazi baj...:P
ChrisVaughn06-11-2013 19:21:02 // 46366
valószínűleg akkor ez lesz a probléma. gyanítom ami hátulról odafogja a búrához pöcök, az testeli. Holnapután nekilátok megint. Köszi.
Otto06-11-2013 19:16:43 // 46365
A lámpa foglalata a test, tehát csak akkor világít ha benne van...
ChrisVaughn06-11-2013 19:02:48 // 46364
Üdv!
Van nekem egy GT-m. Nagy szenvedések árán ma megpróbáltam kicserélni a ködlámpa izzót. Régebben kiégett, de most, hogy bejött a szar, ködös idő, nem árt ha van. Vettem Megalight Ultrat, de nem igazán tudom bekötni. Ha csak simán rádugom a csatlakozót az izzóra akkor már kéne automatikusan világítania vagy csak akkor fog, ha behelyezem a lámpatestbe és ott valami érzékelő működésbe hozza? Mert ha csak rádugom a kábelre nem halandó világítani se a jobb se a bal oldali. Próbáltam berakni a helyére, de semmi. Ötlet? Sajnos vakon elég nehéz kicserélni, csak tapogatni tudom, látni nem látom.
Ricsi 14706-11-2013 18:03:44 // 46363
Szevasztok! Segítségre lenne szükségem, pont 1 éve ilyenkor EGR pucolást követően 1 nappal kidobta az autó a motorhibát és olyan hiba üzenetet olvastunk ki, hogy Légtömegmérő időszakos hiba, egy ideig nem volt gond a kocsival, annyit csináltunk, hogy szűkített tömítést tettünk az EGR-hez, persze ez sem oldotta meg a gondot... Közben tavasszal Kollár Szabi álltal meg lett chipelve a kocsi aztán egészen kb augusztusig nem volt gond a kocsival de egyszer kamion előzése közben el hagyta az ereje... Azóta érezhetően néha rosszabbul megy, ezért cseréltem benne 3 Légtömegmérőt is, de egyik sem oldotta meg a hibát viszont lehúzott Légtömegmérő csatlakozóval jobban ment az autó, úgyhogy elmentem tegnap a Csörgő Autoszervízbe ott kiderült, hogy az EGR szelepem halt meg (azt hiszem zárt állapotában érte a vég)... rendeltem tegnap egy új EGR-t ma betették és az eredmény, hogy alapjáraton dadog a kocsi...! Mi lehet a gond?? Beszéltem a Szabival is azt mondja, hogy a chip miatt nem dadoghat a kocsi vagy mégis?? 147 topicba is beírtam hátha valaki onnan tud segíteni, bocs, hogy 2 helyre írom be...!
gecsa06-11-2013 14:29:29 // 46362
illetve 1%-ot..
gecsa06-11-2013 14:29:02 // 46361
a jeladó hiba, időhöz, és helyhez kötött! :D de lehet valami ufótevékenység is.. :D :D :D

azért azt a 0.01%-ot amit Peti meghagyott másnak, ki lehet küszöbölni egy kiolvasással.. ;)
szeda06-11-2013 05:42:00 // 46360
Igen mástól is ezt a tippet kaptam, megnézem.Köszönöm.A vicc az hogy méterre pontosan ugyanoda parkoltam tegnap este is és ugyanazt játszottuk el, ugyanabban az időpontban.
GTPeti05-11-2013 21:29:36 // 46359
(Bocsánat, inkább a 156-topicra keress rá.)
GTPeti05-11-2013 21:28:18 // 46358
Nyugi, 99%, hogy a szokásos minden héten előforduló főtengely-jeladó probléma.

Keress rá arra, hogy "főtengely" és egyből találsz egy csomó hsz-t itt a topicban. Illetve a 156-om blogjában írtam egy keveset róla.

Egy ilyen idős 156-nál gyári jeladóval szerintem nem is szabad hosszabb útra elindulni. Kivétel: ott az új a csomagtartóban+némi szerszám.
szeda05-11-2013 19:31:27 // 46357
Sziasztok,

Tegnap és ma is a következő hibát produkálta a 156-osom.Egész nap minden oké és délután amikor megyek a gyerekért és beülünk akkor nem indul.Csak forgat az önindító de semmi.Ma ugyanez volt.Ilyenkor tolásra pöcre indul, szinte csak lökni kell, egy fordulat és megy de önindítóval egyet sem durran.
Hibakód olvasás még nem volt mert van egy kis problémám a kábel driver telepítésével, egyenlőre nem kommunikál a laptop a kocsival.
De ha van valakinek valami ötlete azt megköszönném.
KicsiStrigo05-11-2013 16:38:26 // 46356
Lehetséges. egyenlőre még nem szedtem szét semmit. Onnan a környékről hallom. Hétvégén ha lesz időm leszedem a szijjat és átforgatok mindent. köszi a tippet!
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2013 15:15:38 // 46355
Azt a zúgást ismerem, ez nem ennyire egyértelmű, én a váltó környékén gyanakszom valamire, de amúgy megnézzük a kerékcsapágyat is, nem kizárt hogy az is ad hangot. Olyan pont határeset, tehát nem durván hangos, csak hosszútávon zavaró tud lenni.
gecsa05-11-2013 14:39:48 // 46354
esetleg kerékcsapágyra nem gondoltál? mindenképp a váltó lehet?
Jack05-11-2013 11:37:55 // 46353
Ezen a számon van egy használt állíthaó sabelt. 06309545434
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2013 10:54:48 // 46352
Üdv! A hétvégén autópályáztunk vagy 600km-t, a feleségem szólt, hogy szerinte hangos a kocsi. Nekem nem tűnt fel, ilyesmi szokott lenni, de biztos hogy régebben 100e-rel ezelőtt halkabb volt. Nem igazán a motor hangos, mert pl. 3-masban 3e körüli fordulaton autózva nem hallik hangosnak, sőt kifejezetten szép hangja van.
Kérdés: a váltó csapágyazás képes úgy megkopni az évek során, hogy az hangos?
Szinte sosem használom 2500 körüli fordulaton páylán, de most kaptunk hazafelé egy bazi esőt, így visszább vettem. Ott nekem is feltűnt egy búgás szerű hang, ami ütemesen hol hangosodik, hol elhalkul. Én egyértelműen az én oldalamról hallom a felesleges hangokat. Szerintetek egy váltó átcsapágyazás + lendkerék csere megoldaná? Ha meleg van, és rendesen taposom a gépnek, mindene átforrósodik, akkor behalkul, akkor tényleg csak szélzaj és a motor normális mormolása van.
Mr. Z05-11-2013 10:05:58 // 46351
köszi vele pont találkozok majd most keleti véges találkán
Béci Ɨ|ѯ05-11-2013 10:03:31 // 46350
Vittorio cartárs csinál.
Mr. Z05-11-2013 09:57:51 // 46349
Tudtok valakit , aki csinál toronymerevítőket, és nem 50ezeres sparco-t kell venni
Disturbed04-11-2013 22:52:38 // 46348
Szia!

És nem emlékszel véletlenül melyik kábel az? Valamint, hogy érted, hogy ki kellett vágni? Nem elég ha nincs bekötve, ki kell iktatni teljesen a rendszerből?
mizooo04-11-2013 20:30:06 // 46347
Nekem az 59-nél a gyári magnó bekötése más volt mint az aftermarket-é és ki kellett vágnom egy kábelt a gyári kötegből, különben fejreállt a rendszer és mindenféle hibát dobott, a Can bus-ra ment gondolom értelmezhetetlen jel, át kellene nézni a bekötést. Mármint ha 2001-es 147-nél van.
hg6idn04-11-2013 20:11:49 // 46346
Hát az 1-es lambdád sem tűnik tökéletesnek.
Véleményem szerint csak véletlen egybeesés, de azért érdekes lenne élőadat rögzítés rádió nélkül.
Lambdánál a csatlakozókat sem ártana átnézni.
Disturbed04-11-2013 20:03:32 // 46345
Sziasztok!

A szituáció ismét a következő:

Gyári fejegység:
Bedöglött ezért lecseréltem, gyári fejegységgel semmi hiba nincs az autón, 70km alatt sem gyulladt ki egy lámpa sem, hibakiolvasás is tiszta.

Új fejegység:
Szinte azonnal "Motor Control System Failure" hiba, véletlenszerűen lambdaszonda, immobiliser, katalizátor, termosztát, amit csak el lehet képzelni kiírja. (Piros-sárga kábelek cseréje előtt és utána is).

Ha visszateszem a gyári fejegységet hibakódtörlés után) azzal nem jön elő a hiba, amint az új fejegység bekerül igen!

Csináltam egy full ECU resetet, már csak ez az egyetlen hiba ami visszajön amit a képen is mellékeltem, a 2es Lambda nem ad jelet.



2 kérdésem lenne:
- Gondolom ez a hiba lambda cserét von maga után mi?
- Van valakinek ötlete mitől gajdult meg az ECU ennyire az új felegységtől? Semmi extra kábelt nem kötöttem be csak a gyárit amiben ugyan ezek vannak nekem (a telfon némítás nincs):

http://www.autohifi-city.hu/html/kep.php?id=WVhWMGIzSmhaR2x2TFdKbGEyOTBaWE12WVhWMGIzSmhaR2x2TFdsemJ5MWpjMkYwYkdGcmIzcHZMV3hoWW10cGIzTjZkR0Z6TkM1cWNHYz0=
Jack04-11-2013 15:51:55 // 46344
A műszaki vizsgán mérték a kipu gázt és a vizsgáztató mondja a másiknak: "Te, ez ekkora ágyúval(supersprint végdob) milyen tökéletes lambda értéket mutat?!"
A kérdésem: mi köze a végdob méretének a lambda értékhez???
Otto04-11-2013 14:50:15 // 46343
Generátor szabadonfutó?
Ktomi04-11-2013 13:03:25 // 46342
Sziasztok!
Ide is beírom...hátha...:Alfa 156 2.0 JTS elektronikájában jártas szakembert keresek. A probléma: állandóan visszatérő fojtószelepes (1. kör; 2. kör) hibajelzés. Előre is köszi!
Jack04-11-2013 11:20:57 // 46341
Nem "M" hanem "N" betűs :). Nüral gyártmányú. Nural
Jack03-11-2013 21:20:17 // 46340
Nem Mahle, számomra ismeretlen márka, azért nem is maradt meg a fejemben. De most már kíváncsi vagyok én is, utána járok holnap.
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-11-2013 20:39:48 // 46339
hát akkor x-akta. majd a szerelő meg mondja a tutit.
[k i z z o]03-11-2013 19:15:28 // 46338
Mahle.
Erhard 242 (Pure Energy)03-11-2013 18:35:46 // 46337
áhh a dot4-et össze lehet önteni az 5.1-gyel is mindegyik szintetikus ...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.