Forum >> Szerelőműhely

DieselManiaco(NagyVad)23-05-2014 12:45:03 // 48599
az első nem meleg,mert a slagról megy a vízköre..
a második normális is lehet ha fordulaton elmúlik,meg a big block is... a merci egy kicsit soknak néz ki,de ki tudja...
ennek szerintem semmi értelme... és akkor most ugráltatja a sapkát,de nagy dolog minden motor ugráltatja..nem hiszem hogy van olyan még akár új is aminek nincs egy pici vesztesége...a pára meg egy olyan dolog hogy ami meleg vagyis forró az szokott párologni,szerintem ezzel kár is az időt pazarolni,semmire nem jó,főleg ha életedben először látod azt a motort és nincs mihez viszonyítani mert még nem láttál olyat
Tackry23-05-2014 11:08:07 // 48597
Hol tudom én megnézni?
Fairlane23-05-2014 10:53:13 // 48596
Csak találgatok, de az elearnben nem írnak róla?
Most sajna nincs kéznél, nem tudom megnézni :(
Tackry23-05-2014 10:40:02 // 48595
Sziasztok!

156 SW JTD (2002 év végi, új műszerfalas, de régi kasztnis) gyári riasztójához valakinek bárminemű leírása, kapcsolási rajza, akármije? S.O.S.! Sürgős! Előre is köszi!
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 23:04:45 // 48594
ez is egy érdekes dolog,mert ugye hidegen nagyobb a gyűrűhézag,mivel melegedés hatására tágulnak a dolgok,szóval elviekben akkor kéne a legnagyobb füstnek illetve nyomásnak lennie.. illetve füstnek lehet hogy nem mert az nem füst hanem pára és az csak melegen van.szóval ezzel a módszerrel sokra nem mész. de szerintem mindenhol ahol lentről jön a kartergáz cső és alapjáraton párásan dohog, és fordulaton abbamarad,az jó lehet mert ugye a fordulaton nincs ideje elszokni a kis gyűrűhézagnál,még ha kopott akkor egyre több pára jönne...elvileg de minden más.
nem lehet egyértelműen megállapítani mint ahogy azt sem hogy a régi TD-nél hogy rosszul beállított előtöltés miatt kékes,vagy olaj miatt,mert aki nem ért hozzá annak kékes és szúrós szagú....pedig nem mindegy...
dev16622-05-2014 19:09:39 // 48593
mondjuk csak teljesen üzemmeleg motornál érdemes nézni, hidegen sosincs füst.
dev16622-05-2014 19:02:52 // 48592
látható füst (akár egészen enyhe) távozik az olajbeöntőn vagy van érezhető lüktetés, ha odateszed a kezed?
.......................22-05-2014 18:19:55 // 48591
mire vagy kíváncsi?
a Brera 2,4 175 ezres futásnél(nem Volt kímélve)
kihúzom az olajpálcát és nem pipál
nem eszi az olajat

többet nem tudok

énnek igy semmi értelme,kopresszíót kell mérni aztán a kapott számokat lehet hasonlítani
dev16622-05-2014 18:17:39 // 48590
pont ezek miatt lenne jó, ha páran megnéznénk és néhány megfigyelésből (minél több, annál jobb) már közelítőleg kirajzolódna, h mi a normális és mi nem az. más lehetőség úgysincs.
.......................22-05-2014 17:55:37 // 48589
ezaz ,szinte senki nem tud kopressziót mérni jtd kben
mert nincs adaptere az M9 es izz gyertyához
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 15:39:42 // 48588
hát mást nem tudsz,minthogy letörlöd a nívópálcáról az olajat és azt megszagolod,megszagolod a kartergáz,valaki figyeli a kipufogót,nagyjából ennyit tudsz megtenni a vásárlás helyszínén,vagy igenis szakműhely...
dev16622-05-2014 13:25:08 // 48587
a profi mérésekkel az a gond, hogy egy mai dízelnél nem szívesen végzi el egyiket sem senki, hacsak nincs alapos gyanú arra, h generál kell.
vagy az injektorokat kell kivenni vagy az izzítógyertyákat + letiltani a befecskendezést. főleg az első nem kockázatmentes mutatvány.

a szétszedésről nem is nyilatkozom :))
.......................22-05-2014 12:33:37 // 48586
a kartergáz mérés csak közelítö
kompresszió´mérés már jobb
veszteségmérés me´gjobb

szétszeded,és mikrométer méricske az a legjobb
dev16622-05-2014 12:21:31 // 48585
köszi az infót. igen, ez a fő gond: mind más.

ott van pl. a 164 3.0 V6 QV-m, óra szerint bőven 200ekm futott (valójában ki tudja mennyit). Azt várná az ember, hogy a motor azért valamelyest már kopott lesz, beleértve a gyűrűket, hengerfalat, de sem látható, sem érezhető kartergáza nincs a motornak és iszonyatos ereje van. Tegyük hozzá, h valószínűleg kímélve se nagyon volt soha.

Az olajszint vizsgálata sem sokat ér, mert ha kopottak a gyűrűk, akkor az üzemanyag behígítja az olajat és nem lesz észrevehető olajfogyasztás. szóval nehéz itt okosat mondani, de továbbra is érdekelne, h kinél mi a helyzet.
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 07:57:36 // 48584
hát ez a semleges lenne a normális,ha túl erős gázolajos vagy benzines akkor kopott mert le tud jutni a gyűrű mellett az üzemanyag.
nekem a TD 313 ezer km olyan kartergázt produkál hogy ha elegen alapjáraton lehúzod akkor látod a párát és hogy dohogva nyomja kifelé,ha elkezded pörgetni fordulaton nem látsz semmit,se párát se füstöt,és a nyomása is lejjebb esik,ezek szerint nem kopott,ami így is van mechanikai bontásnál(hengerfej levétel) tapasztaltam hogy alig van válla a hengereknek...szóval ez ilyen,és mind más:D
dev16621-05-2014 22:40:25 // 48583
milyen szag a normális? én mindegyiknél egy jellegzetes, nem kellemetlen, fáradt olajra, üzemanyagra és kipuf gázra sem hasonlító szagot éreztem.

hasznos, ha van egy gyors teszt, mert a veszteségmérést sem otthon, sem használt autó vétel közben nem tudjuk elvégezni.
DieselManiaco(NagyVad)21-05-2014 21:36:25 // 48582
én lehet inkább arra figyelnék a mennyiség meg a nyomás helyett hogy milyen a szaga,benzines gázolajos. a tökéletes módszer úgy is a veszteség mérés...
dev16621-05-2014 20:58:50 // 48581
Sziasztok! Kartergáz témában gyűjtök tapasztalatokat, mert sok tévhit és félinformáció kering ezzel kapcsolatban, de érdekel a téma.

A kopottság tesztelésének, vannak egyszerű és precízebb módszerei. Bevett tesztmódszer a kartergáz mennyiségét meleg járó motornál az olajbeöntő nyíláson, nívópálca csövében vagy a kartergáz visszavezető cső levételével vizsgálni. Ezek az egyszerű és gyors módszerek a kérdés, hogy mennyire jók. A légáramlás erejét kézzel vagy a nyílás felett lebegtetett zsepivel lehet megfigyelni, a füst sűrűségét pedig szintén zsepivel vagy fehér textillel, amit rá kell feszíteni a nyílásra, h megszűrje és felfogja a füstöt. Az nem gond, ha fröcsög az olaj (Ez típusfüggő, attól függ hol van a nyílás szelepekhez képest).

A következő esetekkel találkoztam eddig a legkülönfélébb dízelek esetében (olajbeöntő nyílás):
- erős, kifújó, lüktető légáramlás, látható kartergáz nem távozik
- abszolút nem érezhető légáramlás, ellenben látható füst távozik folyamatosan
- enyhe füst, enyhe légáramlás

A kérdés, h melyik motor gyűrűi a legkopottabbak és jelent-e egyáltalán bármelyik eset rosszat? Mielőtt bárki rávágná, hogy agyonkopott motorok, nézzétek meg sajátotokat is. Csak úgy tudjuk kideríteni a választ, ha van mivel összehasonlítani fenti megfigyeléseket. Nálatok mi a helyzet?
Tuningman19-05-2014 23:42:11 // 48580
Ha csak a leömlőre kell akkor max 3 méterből megvan.
De ne a karkusnál vegyed, hanem inkább itt.
Sok gagyi bandázs van a piacon amik nem sokat érnek.
Mielőtt belekezdesz, tanulmányozd picit, hogyan is kell csinálni, van technikája:)
Donald19-05-2014 16:07:50 // 48579
hm... ;-)
gecsa19-05-2014 15:23:12 // 48578
le kell mérni. :) szerintem nem sokan csináltak ilyet..
Donald19-05-2014 15:20:30 // 48577
erre gondoltam, csak mennyit vegyek a 147 1,6TS-hez?
Donald19-05-2014 13:59:59 // 48575
Tudna valaki segiteni h 147 1,6TS-hez hany méter azbeszt szallagot vegyek a leömlöre. Cafatokban áll az alu hövedö lemez es helyette gondoltam
Alfa GT-Csaba18-05-2014 10:16:43 // 48573
kukás valamelyik izzitó gyertyád
Yoco9018-05-2014 10:00:30 // 48572
Sziasztok!

Van egy 156 1.9 jtd.m A gyújtás ráadása után elkezd villogni az izzítás jelző.
Mi lehet a hiba? Egyébként semmit nem venni észre rajta.
Imyx17-05-2014 09:21:26 // 48571
Ez engem is érdekelne.
Nekifogtam 2 hete én is, gondoltam pikk-pakk kiszedem. Próbáltam levenni az óracsoport műanyag burkolatát, de a két alsó csavart helyhiány miatt nem sikerült kitekerni :). Időhiány miatt visszaraktam az egészet.. A kormány tetején van egy konzol, talán azt kell levenni, már sötét volt, nem biztos, hogy leszerelhető.
Érdekes, a legtöbb Alfanal gyerekjáték ez a művelet :-).
[k i z z o]17-05-2014 07:45:23 // 48570
Valahol offline próbáld ki először. Szerintem a melegtől mély barnás bordó lesz.

Amit linkeltem, olyanom volt, ami tetszett benne, hogy volt vastagsága, nem mint a hőálló spraynek, amelyek egy idő után olyanok lesznek, mintha összekrétáztad volna a felületet.
Piritu - 1.000.00016-05-2014 21:13:42 // 48569
Ez itt elvileg 600 fokig jó.
[k i z z o]16-05-2014 21:08:59 // 48568
Itthon ezt bírsz rendelni:

http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkatalogus.html?page=shop.browse&category_id=30
Piritu - 1.000.00016-05-2014 20:37:56 // 48567
A katalizátoron a hőálló ezüst is füstölgött.
Piritu - 1.000.00016-05-2014 20:37:20 // 48566
Pont ezért kérdezem, hogy csinált-e már valaki ilyet :-)
gecsa16-05-2014 20:33:13 // 48565
nem tudom, én azért félnék... elég büdös tud lenni, ha ég..
Piritu - 1.000.00016-05-2014 20:25:13 // 48564
Mondjuk a katalizátortól hátrafelé.
gecsa16-05-2014 20:20:48 // 48563
melyik részét? azok a festékek általában 600 fokig hőállóak, kérdés, mekkora hőt ad le, ahol lekened..
Piritu - 1.000.00016-05-2014 20:15:19 // 48562
Egy őrült kérdésem lenne.
Festett már le valaki kipufogót nem ezüstre? Van olyan - mondjuk piros - hőáll festék, ami kibírja?
mreni16-05-2014 13:28:45 // 48561
azért szerintem elég sok minden lehet ahhoz,hogy vakon találgassunk :)

vidd el, megnézik 1-2 ezresért
PetiJTD16-05-2014 13:03:13 // 48560
Hali! mi a legegyszerűbb módja a motortartó bakok vizsgálatának? 80% hogy már nincs a toppon, mert indításnál és leállításnál igen csak ki akar szaladni belőle az a pár lovacska :-) de biztosra szeretnék menni
quasimoto16-05-2014 12:09:41 // 48559
Édesapám kocsiját gondozgattam tegnap ( Bravo 1.4Tjet, bocs, h nem Alfa, de nemakarok egy kérdés miatt regelni cmalami Fiat fórumba ) és a jobb eleje kottyan valahogy. A kocsit újan vettük, kemeny 50ekm van benne. Kerékcserekor nem voltunk képesek lógást észrevenni. Mi a frász lehet? Elvileg a Giulietta első futóművével azonos, azért merészeltem itt feltenni a kérdést.
Gtaati16-05-2014 11:23:18 // 48558
Bocsánat rosszul írtam, kormányműre gondoltam:)
Gtaati16-05-2014 11:21:56 // 48557
Helló Mindenki! Érdeklődnék, hogy kormány felújításra valakit tudtok-e ajánlani akivel esetleg van tapasztalata, hogy ki az aki jóra megcsinálja és nem kell egy év múlva megint szívni vele stb? Mert bontottat már vettem az sem élt sokáig, másnak itt a fórumon 9 hónapot bírt ki a felújított, tehát tanácstalan vagyok, hogy mi lenne a jobb és tartósabb megoldás? Köszönöm!
szpiro16-05-2014 00:47:18 // 48556
Köszi mindenkinek az infókat. Amit nem mondtam eddig, nem gtv-hez kell. Fater v70-esát javítjuk.
vm16-05-2014 00:43:34 // 48555
Khhhh...
Tuningman15-05-2014 23:57:18 // 48554
Akkor az jó drága :) 156 első Bilstein B4 ma 11ezertől elérhető :)
Tuningman15-05-2014 23:52:00 // 48553
Szerintem inkább gondolkodj új gátlókban.
Ma már elég jó árakon lehet jó minőségű gátlókat venni.
Pl: Bilstein B4 nagyon jó áron van és fényévekkel jobb mint bármilyen felújított :)
Alfa GT-Csaba15-05-2014 10:33:48 // 48552
17 ért már adnak Monro-t újat ,2 éve vettük 13 ért az elsőket 156-hoz
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2014 10:22:07 // 48551
vagy esetleg dunakeszi lindor lengéscsillapító műhely. Lindor-Linczer Sándor
Cro16615-05-2014 01:52:24 // 48550
Kárászy? 17 ezer/db áron akart felújítani egy Koni csillapítót,amikor 25 az új. Mondjuk, attól még értenek hozzá, biztos :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.