Forum >> Szerelőműhely

Csaba01-06-2014 16:52:07 // 48636
Sziasztok.
Vezérlésrögzítőt bérelnék itt Békés megyében egyszeri alkalomra 1.4Ts-hez kb 2-3 hét múlva. Köszi.
Dante01-06-2014 12:46:38 // 48635
Jah, azt nem néztem, hogy a tied JTD :) Lehet, hogy az úgy van jól, szerintem se aggódj miatta.
Dante01-06-2014 12:40:23 // 48634
Minél kopottabb a kuplung, annál keményebb érzés benyomni. Nekem tavaly lett cserélve a kuplung, azóta vaj puha, de mégis határozott érzés benyomni. Bárki más vezeti az autómat első kuplungbenyomáskor megijednek hogy mennyire könnyen jár. Ugyanígy én is ha beülök másnak az autójába, én is csodálkozok hogy azoknak mennyire kemény a kuplungja :)
De aggodalomra addig nincs okod amíg nem csúszik meg, vagy nincs bármi egyéb hibajelensége.
Alfa GT-Csaba01-06-2014 11:47:45 // 48633
enyémbe 200ezer fölött van ,és nekem is kemény a kuplungom,lehet ezek ilyenek.
Thommie01-06-2014 11:44:26 // 48632
Sziasztok !

Amikor mások vezetik az autóm megjegyzik, hogy nehezebb benyomi a kuplungot más autóhoz képest a 147-en. Ez normális, általánosságban nehezebb ? Tavaly cseréltettem benne kuplung szettet és nem is használom olyan sokszor szóval azért örülnék ha még bírná egy darabig :)
Alfa GT-Csaba31-05-2014 23:24:26 // 48631
Volt vezérlés csere?Nekem a lancián volt ez a jelenség amikor 1 fokkal elrakták a vezérlésem!Csak tolásra indult vagy rengeteg indítózásra ha bírta addig az aksi ,és nem volt alapjáratom.
Nándi31-05-2014 22:24:30 // 48630
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! A gondom a következő: vettem egy 156 1.9jtd 116Le alfát és a motorja csak húzásra (1m-en belül) vagy nagyon sokadikra önindítózásra! Amit eddig már kicseréltem de semmi különbség ( üzemanyag szivattyú,nagy nyomású szivattyú,porlasztók "mind a 4db" gyújtáskapcsoló,vezérmű tengely jeladó,aksi ) Ha a motor jár, akkor szépen egyenletesen teszi nem füstöl és erősnek is érzem! És a hibajelenség hidegen-melegen is fenn áll! Javaslatokat ,tanácsokat szívesen veszem esetleg egy hozzá értő szerelőt Győr környékén?!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Azzurro31-05-2014 16:31:32 // 48629
Mi lehet a gond 166- nál hogy a központizár nem zárja az egyik hátsó ajtot? Találkozot már valaki ilyen hibával?
Csekesz31-05-2014 12:54:23 // 48628
Nekem is volt egy ilyen emelési dilemmám, én a hátulját emeltem meg, 1 hónap se kellett kifingott a hátsóo lengéscsillapító. DE! Egységesebben néz k a kocsi, nincs tuning látszata, és nem kell gyök 2 vel lemenni a nagy fekvörendörröl, mert leér a kipu. Potiknak tényleg nem biztos hogy jó a kontakt spray, inkább csak WD40 az szilikonos, nem kopik úgy, és kontaktál is.
Gtaati31-05-2014 12:37:32 // 48627
Hello Mindenki! Korabban irtam mar ide, hogy a gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!! Ez mitol lehet? Maga muszer biztos, h jo mert multiecuscan-el leprobaltam es tesztben mutatott szepen! A jelado jo mivel a totalis es a napit szamolja. Valakinek otlete hogy mi lehet a gond? Koszonom!
krezsnyev29-05-2014 19:04:04 // 48626
Helló mindenki!
Nagy problémám akadt 166 2.0sommal. Pár napja kezdte csinálni ha a motorfordulatot 2500 alá viszem akár üres fokozattal/kuplunggal vagy motorfékkel leáll a motor és az injektorlámpa világít. Önindítóval utána nem engedi az indítást ha van lendület magasabb fordulattal beindul a motor ismét és gond nélkül megy. Ezt csinálja egy darabig ha alacsonyabb lesz a fordulat majd a hiba eltűnik és alapjáraton is megy a motor de később ismét jelentkezik folyamatos üzem mellett.
A kérdés, hogy mi okozhatja a problémát, mert az autón 5 hónapja nem történt semmilyen beavatkozás és extrém használatnak se volt kitéve.
Tippeket és ötleteket előre is köszönöm!
.....29-05-2014 12:01:16 // 48625
Sziasztok!
Székesfehérváron megbízható injektor bevizsgáló, felújító műhelyt tudnátok ajánlani?
Gregory3328-05-2014 21:42:35 // 48624
Sziasztok, miért van az 156 1.6 Tsemnél, hogy ha hidegen indítok, akkor 1500re felmegy a fordulat, majd visszazuhan olyannyira, h szinte lefullad, majd beáll 1200ra és ha indulnék, olyan erőtlen, hogy egyből fullad, rá kell pumpálnom, h meginduljon. mi lehet az oka? LMMet néztem, mikor lehúzom semmi változás, visszadugom kicsit megremeg a motor.
Sanyi28-05-2014 21:00:11 // 48623
Azt hol keressem kb? Vagy hogy néz ki? Sosem volt még ilyen bajom... :D
Hardy28-05-2014 20:44:29 // 48622
El van tömődve a szellőző.
Sanyi28-05-2014 19:49:46 // 48621
Sziasztok

Ismét kérdésem lenne. Alfa 147 JTD...
Tankolok, alig megy bele valami, jön vissza a csövön a gázolaj.
Egy kis járatás után tanksapka levesz, és könyékig beterít a nafta...

Mi lehet a gebasz?
Bilux28-05-2014 10:08:53 // 48620
Üdv az uraknak!

Nappali menetfényt szeretnék a kocsira. (Alfa 156)
Egy kérdésem lenne, merre találom a KL15 pontot ami elvileg a gyújtás kapcsoló ON állása? Ugyanis azt kell megcsapolni. Vagy mire érdemes kötni?
Köszi előre is.
Pisti130028-05-2014 08:04:13 // 48619
Jts pillangoszelep mennyire szetszedheto/szerelheto?
Gondolok itt az elektromos reszere, mert mint nemreg emlitettem minden allasnal remeg egy kicsit.
Blaise27-05-2014 23:33:34 // 48618
Sziasztok! 145 klímás 1.6 boxerem országúton 100-as tempónál nagy melegben épphogy 100 fok alatt üzemel klíma működtetés nélkül (rossz), ez normális? Köszi!
GTPeti27-05-2014 21:46:04 // 48617
Én már láttam olyan potit, aminek a kontaktspray adta meg az utolsó döfést. A pálya maradványai is eltűntek. :(
Abban viszont igazad van, hogy vagy segít, vagy nem. :))
Pisti130027-05-2014 21:11:07 // 48616
Gazpedal vagy pillangoszelep poti?! Kontakt spary:) vagy segit vagy nem.

156 sw hatso rugoja megereszkedett. Nem veszes. Szerintetek az elejet tegyem lejebb vagy a hatuljat gyari magassagba?
Bento27-05-2014 16:05:27 // 48615
Köszi mindenkinek a segítséget, remélem hamarosan kiderül hogy mi a bánata a rendszernek! :)
Keoma27-05-2014 10:47:19 // 48614
Hello!Szerintetek mi okozhatja még az alapjárat ingadozást(156 1,6 16V),ha az LMM és a lambda is ki lett cserélve?
---27-05-2014 07:59:41 // 48613
Nem volt mostanában szétszedve? Az enyémben az utasoldali úgy néz ki, hogy két kis műanyag pöcök "továbbítja" a parancsot a nyomógombtól a mikrokapcsolóig. Márpedig ezek a pöckök hajlamosak kiesni egy-egy szerelés alkalmával.
Pisti130026-05-2014 20:42:06 // 48612
Sziasztok!

Van egy kis gondom.
A 156 JTS-emen kötelező szervíz (vezérlés, olaj, szűrők, stb… csere) után néhény kilóméterrel az eddig is meglévő gyenge alapjárat ingadozás felerősödött. Ez azt jelenti, hogy kb 700-1100 RPM között ingadozik.
A motortérben lévő csatik nagy részét széthúztam és kontaktsprayvel kezeltem:)
Ez sem segített. Ekkor a pillangószelep resetet csináltam meg de a helyzet változatlan.

FES-es a motor gyári beállításait szeretném visszaállítani de nem megy (Self adaptive parameters). A FES azt irja hogy a klima vezérlőt nyomjam 1 percig és legyen a kocsin gyújtás. Próbáloktam de igy sem megy.
Valaki leírná a folyamatot pontosan? Előre is köszönöm!

Jah, és még egy kérdés:
Szívócső és pillangószelep tisztítás közben észrevettem hogy bármelyik gázpedál-pillangószelep állásban remeg a pillangószelep és nagyon érdekes hangja van. Ez természetes?
GTPeti25-05-2014 13:43:50 // 48610
Akkor most már tudjuk honnan a nicked. :)
hg6idn25-05-2014 13:27:24 // 48609
Egy ellenállás/szakadás mérővel kitudod mérni a kapcsoló működését. Én régebben szedtem szét Fiat kapcsolókat, javítás céljából, volt amikor sikerült javítani:)
Hozzá teszem rádióamatőr múltam, szakmám előnnyel járt a beavatkozáshoz.
András bácsi25-05-2014 13:22:10 // 48608
Ez sajnos nem ilyen már. Egybeintegrált szerkezet, nem lehet átrakni.
szasza(SW)25-05-2014 12:57:20 // 48607
Én kivenném a balost megpróbálnám azzal.Ha avval se működik, akkor nem a kapcsoló a hibás.Ergo nem kell venni,ha működik akkor vehetsz másikat.
Bento25-05-2014 12:02:00 // 48606
Sziasztok,

A 147-esemben az utasoldali ablakot csak a bal oldali ablakemelő panelen található kapcsolóval tudom működtetni, a jobb oldali kapcsolóval se fel, se le nem mozdul az ablak. A csatlakozón jelen van +12 volt. Ha jól sejtem a kapcsoló (amely mechanikailag jónak tűnik) lehet kukás...
Szerintetek próbáljam megjavítani, vagy irány a bontó? Vagy másutt keresgéljem a hibát?
Előre is köszönöm az ötleteket, válaszokat!
Gonosztevő24-05-2014 17:37:57 // 48605
Köszi a választ!
dev16624-05-2014 16:18:55 // 48604
Az ePER szerint nem ugyanaz:

166 V6 TB: cikkszám 60607750

164 V6 TB: 60513721 / C1113 / MHI TEL6308653
vagy 60596462 / D1113 / MHI TEL6308653

ettől persze még lehet, hogy csereszabatosak, de erre semmi garancia.
dev16624-05-2014 16:09:28 // 48603
pont ez a furcsa, h nem mindegyik ugráltatja a sapkát melegen sem. néztem olyan JTD-t, ami meleg motornál abszolút nem produkált légáramlást (így a nyílás fölé helyezett sapka egyáltalán nem ugrált), cserébe viszont párállt rendesen, de olyan is volt, ami már hidegen össze vissza dobálta a sapkát, erősen fújt, de párát nem lehetett látni. Az előbbi 5 hengeres, az utóbbi 4 hengeres JTD volt. sztem lehetne ebből következtetéseket levonni, de csak akkor ha lenne több ugyanolyan motor, amit össze lehet hasonlítani. pl lehet, h a 2.4-es és 1.9-es azért produkál más jelenséget, mert máshol van az olajbeöntő helye, de az is lehet, h azért, mert a kettő közül valamelyik kopott motor volt.
Gonosztevő24-05-2014 14:55:10 // 48602
Sziasztok! a 164 2.0 V6TB turbója,ugyanaz mint a 166 2.0 V6TB turbója?
DieselManiaco(NagyVad)23-05-2014 12:47:09 // 48600
sokkal jobban jársz ha meghallgatod hogy csattog-e,van-e valami rendellenes fémes hangja,és minden gázpedálpozíciónál figyeled a kipuffogót,meg indításnál ha ebből nem derül ki semmi számodra akkor kár lehúzni azt a csövet,szerintem,de mindenki másként csinálja...
DieselManiaco(NagyVad)23-05-2014 12:45:03 // 48599
az első nem meleg,mert a slagról megy a vízköre..
a második normális is lehet ha fordulaton elmúlik,meg a big block is... a merci egy kicsit soknak néz ki,de ki tudja...
ennek szerintem semmi értelme... és akkor most ugráltatja a sapkát,de nagy dolog minden motor ugráltatja..nem hiszem hogy van olyan még akár új is aminek nincs egy pici vesztesége...a pára meg egy olyan dolog hogy ami meleg vagyis forró az szokott párologni,szerintem ezzel kár is az időt pazarolni,semmire nem jó,főleg ha életedben először látod azt a motort és nincs mihez viszonyítani mert még nem láttál olyat
Tackry23-05-2014 11:08:07 // 48597
Hol tudom én megnézni?
Fairlane23-05-2014 10:53:13 // 48596
Csak találgatok, de az elearnben nem írnak róla?
Most sajna nincs kéznél, nem tudom megnézni :(
Tackry23-05-2014 10:40:02 // 48595
Sziasztok!

156 SW JTD (2002 év végi, új műszerfalas, de régi kasztnis) gyári riasztójához valakinek bárminemű leírása, kapcsolási rajza, akármije? S.O.S.! Sürgős! Előre is köszi!
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 23:04:45 // 48594
ez is egy érdekes dolog,mert ugye hidegen nagyobb a gyűrűhézag,mivel melegedés hatására tágulnak a dolgok,szóval elviekben akkor kéne a legnagyobb füstnek illetve nyomásnak lennie.. illetve füstnek lehet hogy nem mert az nem füst hanem pára és az csak melegen van.szóval ezzel a módszerrel sokra nem mész. de szerintem mindenhol ahol lentről jön a kartergáz cső és alapjáraton párásan dohog, és fordulaton abbamarad,az jó lehet mert ugye a fordulaton nincs ideje elszokni a kis gyűrűhézagnál,még ha kopott akkor egyre több pára jönne...elvileg de minden más.
nem lehet egyértelműen megállapítani mint ahogy azt sem hogy a régi TD-nél hogy rosszul beállított előtöltés miatt kékes,vagy olaj miatt,mert aki nem ért hozzá annak kékes és szúrós szagú....pedig nem mindegy...
dev16622-05-2014 19:09:39 // 48593
mondjuk csak teljesen üzemmeleg motornál érdemes nézni, hidegen sosincs füst.
dev16622-05-2014 19:02:52 // 48592
látható füst (akár egészen enyhe) távozik az olajbeöntőn vagy van érezhető lüktetés, ha odateszed a kezed?
.......................22-05-2014 18:19:55 // 48591
mire vagy kíváncsi?
a Brera 2,4 175 ezres futásnél(nem Volt kímélve)
kihúzom az olajpálcát és nem pipál
nem eszi az olajat

többet nem tudok

énnek igy semmi értelme,kopresszíót kell mérni aztán a kapott számokat lehet hasonlítani
dev16622-05-2014 18:17:39 // 48590
pont ezek miatt lenne jó, ha páran megnéznénk és néhány megfigyelésből (minél több, annál jobb) már közelítőleg kirajzolódna, h mi a normális és mi nem az. más lehetőség úgysincs.
.......................22-05-2014 17:55:37 // 48589
ezaz ,szinte senki nem tud kopressziót mérni jtd kben
mert nincs adaptere az M9 es izz gyertyához
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 15:39:42 // 48588
hát mást nem tudsz,minthogy letörlöd a nívópálcáról az olajat és azt megszagolod,megszagolod a kartergáz,valaki figyeli a kipufogót,nagyjából ennyit tudsz megtenni a vásárlás helyszínén,vagy igenis szakműhely...
dev16622-05-2014 13:25:08 // 48587
a profi mérésekkel az a gond, hogy egy mai dízelnél nem szívesen végzi el egyiket sem senki, hacsak nincs alapos gyanú arra, h generál kell.
vagy az injektorokat kell kivenni vagy az izzítógyertyákat + letiltani a befecskendezést. főleg az első nem kockázatmentes mutatvány.

a szétszedésről nem is nyilatkozom :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.