Forum >> Szerelőműhely

Zoli8508-07-2014 21:30:30 // 48842
Oke koszi a valaszt!
Piritu - 1.000.00008-07-2014 21:03:10 // 48841
Szerintem a kor mindegy. Az 1,6 TS-eimbe a gyár által javasoltat tettem mindig: Selenia 20k, tartós nagy fordulat esetén Selenia Racing. Általában ez utóbbi volt bennük, mert sokat közlekedtem autópályán velük. (A 146-om már túl van bőven a 300 ezren az új gazdájánál.)
Azt tudomásul kell venni, hogy a TS motor természeténél fogva csipegeti az olajat. Célszerű mindig a maxon tartani a szintet.
Mr. Z08-07-2014 20:17:46 // 48840
köszi a válaszokat, akkor lecseréltetem, amúgy is a gyári ajánlás Tutela olajat vettem az elaforgtól szóval nem hiszem , hogy bajt okozna , nem valami MOL váltóolaj nevü szutyok megy a gyári helyett.
Zoli8508-07-2014 20:11:04 // 48839
Koszi a valaszod. Te egy tizenegy eves 1.6ba milyen olajat raknal? Nekem az 1000km/1liter alatt fogyaszt olajat joval. Mondjuk negy szemellyel tele csomagtartoval 140-el tartosan azert mar novekszik az olajfogyas.
Piritu - 1.000.00008-07-2014 18:33:08 // 48838
Attól függ....
A gyár szerint 1 liter/1000 km a határ. Ha hajtod (autópályán tartós 160), akkor egy jó motor is megehet fél liter felet is. A mások, hogy mit töltesz bele, a 10W60-as Racingből kevesebbet csipeget, mint a 20k-ból.
dev16608-07-2014 18:08:00 // 48837
valószínűleg a szerelőd találkozott egy olyan esettel, h váltoolajcsere után kevéssel váltóproblémák jelentkeztek, azóta meg ezzel példálózik, pedig hát egy eset nem sokat mond. nem nagyon adnék egy ilyen véleményre, de az tény, h hamis olajjal vagy bevitt szennyeződésekkel nagy károkat lehet okozni váltóolajcserével is, szóval érdemes árgus szemekkel figyelni a műveletet.
Alfa GT-Csaba08-07-2014 17:59:58 // 48836
Szerintem hülyeség!!Nekem az 1,2 liter helyett 7 deci volt benne és riadt egér szürke 200 ezer km-es !Nem hiszem hogy az új olaj beöntésével kárt okoztam volna,de nem is tapasztalom!!
Jorjie08-07-2014 17:46:55 // 48835
Fel-szerelő :-)
Zoli8508-07-2014 17:40:02 // 48834
Hali! 1.6 ts-nek mennyi szokott lenni az olajfogyasztasa 1000 kmen?
Ferke08-07-2014 15:12:37 // 48833
Van ilyen, hogy vonóhorog-szerelő???:)))
Bati08-07-2014 12:28:32 // 48832
megbízható vonóhorog szerelöt keresek GT-re
Buksi08-07-2014 10:07:03 // 48831
Sztem ez hülyeség, bár ő szerelő. :-)
Akkor ezzel az erővel soha ne cseréljük le az olajat??
Mr. Z08-07-2014 10:04:56 // 48830
sziasztok, megvettem a gyári előírás Tutela váltóolajat, de a szerelőm azt mondta nem érdemes cserélni, mert olajcsere után szoktak kopni a szinkronok, ilyen van? Vagy acsak nem akar a szabadsága alatt nekem olajat cserélni? :)
Kristyon07-07-2014 23:42:02 // 48829
Lehet, éppen a hosszú út alatt tudott annyira átmelegedni, hogy már nem tudta átvezetni a megfelelő áram mennyiséget a kábel, vagy csatlakozási pont...
Satika07-07-2014 23:30:37 // 48828
Üdv !
egy kis problémám volna:nemrég vásároltam az Alfám (147-2,0 seles)
A digit klíma néha szórakozik:beállítom 21,5-c ra és nem hogy hideget fújna hanem tűz forrót ,ha leveszem low-ra akkor fújja a jeget visszakapcsolom bárhova megint a forró,
másnap pedig tökéletesen megy automatán.
van valami ötlet a javításra?
köszi
GTVili07-07-2014 23:18:26 // 48827
Ha más körülmények között is előjönne a hiba....még akár igaz is lehetne. De eddig kizárólag hosszú utak után produkálta....
Kristyon07-07-2014 23:10:26 // 48826
Hali!

Én a testkábelre tippelnék ami a motorblokkról van átvezetve a kasztnira, vagy az akksira. lehet ott van némi kontakt hiba, és ezért is csak olykor-olykor jön elő a jelenség, amikor nagyobb feszt kéne átvezetnie.
Meg kéne bontani, illetve megcsiszolni ezeket a csatlakozási felületeket, illetve egy kis rézpasztával megkenni, de ez csak az én meglátásom innen messziről...
GTVili07-07-2014 21:09:43 // 48825
Sziasztok!

Ötleteket várnék az alábbi probléma megoldására ill. a hiba mibenlétére....

Tavaly már csinált ilyet az autó....és most megint....Ma jöttünk haza Alsóörsről....megálltunk vásárolni a Vecsési Lidl-ben.....és nem indult az autó.
Minden jelzőlámpa rendben,áram van....de még a bendix sem kattan. Mintha el sem jutna odáig az áram.
Tavaly is pont egy hosszabb út végén csinálta.
Semmi egyéb hibajelenség nincs,az autó a legkisebb tolásra indul és minden porcikája működik....
Másnap reggel aztán mintha mi sem történt volna....

Én valahogy a meleggel hoznám összefüggésbe,de hogy mi melegszik túl ilyenkor....arról lövésem sincs....
Tomi14507-07-2014 19:03:07 // 48824
okés köszi
ha eljutok megnézni akkor ő lenne az
147
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-07-2014 14:38:03 // 48823
pl hogy mennyire kórmól, Indításnál , le állításnál ha ki akar esni a motor akkor a végét rúgja a kuplung (elég drága hiba) turbócsövek, többet ránézésre nem nagyon tudsz tenni. De majd írnak még biztosan a szakik. Sok sikert :)
Piritu - 1.000.00007-07-2014 13:05:38 // 48822
Valószínűleg csak függőlegesbe kell állítani a csévélő szerkezetet. Ha nem áll egyenesen nem engedi ki a hevedert. (Boruláskor rögzíteni kell az embert.)
traktorizmus07-07-2014 08:49:32 // 48821
Sziasztok!
147 2l tspark biztonsági öve hátul középen nem jön ki, csak befele húzódik. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel, esetleg tud gyors és egyszerű megoldást?
Tomi14506-07-2014 17:39:03 // 48820
Sziasztok!
Erősen gondolkozok hogy az öreg kis boxert lecserélem egy 147 jtd-re. Kérdésem az lenne hogy mit kell megnézni egy jtd-nél? mik a gyengéi amit meg kell vizsgálni vétel előtt? sose volt még dízel autom XD.
marci9106-07-2014 17:12:42 // 48819
Ezt tudja a Fiat ECUScan?
Tomi14506-07-2014 17:10:15 // 48818
akkor lehet a hőmérséklet szenzor mert mikor megtakarítottam akkor jo volt de ezek szerint cserés lesz :)
Ferke06-07-2014 17:02:22 // 48817
hőmérséklet szenzor, lambda, kábelköteg, szelepzárás-probléma (motorkopás). Nagyjából ez a sorrend...
Tomi14506-07-2014 15:16:36 // 48816
Sziasztok!
A messzi távolból szeretnék egy kis segítséget kérni. 1.6 boxer néha furán jár, olyan mintha kihagyna néha és egyenletlenül jár. Szerintetek mi okozhatja, vagy merre keresgéljek?
köszi
GTPeti06-07-2014 14:45:13 // 48815
Jaja, csak lehet, hogy volt/van valahol egy kontakthiba már akkor is és az váltott ki egy vész-módot.
3Szék-ej06-07-2014 14:41:47 // 48814
Bocsika. Úgy értettem az összehasonlítást a fabia fényével, mikor még helyén volt a poti.
Kösz a segítséget, akkor jobb lesz ha nem matatok hozzá
GTPeti06-07-2014 14:26:03 // 48813
Egy rögzített görbe sokkal többet mondana! (Lambda feszültség üzemmeleg motornál.)
marci9106-07-2014 14:24:35 // 48812
Hali! Szerintetek már a lambda szonda a végét járhatja? 80E km van benne. Ezzel a programmal lehetne valahogy tesztelni esetleg? Egyenlőre még csak ismerkedek vele :)
GTPeti06-07-2014 14:24:18 // 48811
Ez a letört poti miatt van. Valószínűleg olyan értéket küldött a lámpáknak, amire azok letiltottak. Még jó, hogy veri bármelyik autó.

Erre NEM a csavaros állítás a megoldás, hanem a poticsere után egy szoftveres reset.
3Szék-ej06-07-2014 14:21:27 // 48810
Az a helyzet hogy most le van törve az első futóműről a xenon magassáagszabályzó szenzor (csütörtökön kapom meg az új rögzítő, tartó lemezt)És miután visszatesszük, gondoltam hogy emelnék a fénycsóva szintjén, mert rövidnek tűnt, gyengén láttam vele.
Arra gondoltam ,hogy csak érzéssel egy picit emelnék rajta ,persze arányosan.
Az előző autóm- Skoda fabia- banális rövidfénye verte a 156-os gyári xenonját ! ez egy picit furcsa, ezért gondoltam állítással hátha segíthetek rajta
GTPeti06-07-2014 13:58:58 // 48809
A kacsacsőr miatt lemaradt a hsz. második fele.

...mert "kis távon" (kisebb, mint 50m) eltalálni a vízszintest nem könnyű. Márpedig ha nem így van, akkor vagy csak közelre fog világítani, vagy vakítani fogod a szembejövőket, mert az elektronika azt hiszi, vízszintesben van.

Ezért szokás a lámpákat egy beállító gép segítségével állítani.

A csavar tekerésének irányához: A falon látod, hogy melyik irány, mit eredményez. Azt, hogy mennyit tekertél pedig a kulcs elforgatásából láthatod, így kb. reverzibilis a dolog.

De szeretném hangsúlyozni, sokkal egyszerűbb aszimmetrikusra és helytelenre belőni, mint tökéletesre!
GTPeti06-07-2014 13:58:08 // 48808
Nehogy elállítsd? Pedig épp arra készülsz. :)

Szóval ezt a problémát most nem értem. :)))
Nem tudom, hogy akartál nekifogni, de természetesen a legcélravezetőbb sötétben egy fallal szemben állva, hogy lásd a fény határvonalát. De nem olyan triviális és egyszerű dolog beállítani a lámpákat, mert "kis távon" (
3Szék-ej06-07-2014 11:48:12 // 48807
Gyári xenonom van. Úgy láttam hogy az automatikus szintállítás mellett a lámpánál van kézi állítási lehetőség is.
A kérdésema következő : a lámpa hátulján lévő kis menetes kart melyik irányba kell csavarni hogy emeljek szinten.
Nem akarok hozzámatatni amíg nem tudom, nehogy elállítsam
Alejandro04-07-2014 18:33:17 // 48806
köszi a választ!
az akksival együtt a generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
Bilux04-07-2014 17:05:30 // 48805
nyugodtan vedd meg
Peti156Sw04-07-2014 16:40:09 // 48804
Sziasztok! Mi a véleményetek a Gates vezérműszíj szettekről, vízpumpával? Vagy egyéb vélemények, tapasztalatok?
W.04-07-2014 09:06:48 // 48803
Generátort nézd meg! Nekem nem olyan rég a 166-nál jött elő ilyen (lásd: blog).
Liquid04-07-2014 08:07:41 // 48802
Érdekes parajelenség. Ha gyenge az aksi az okozhat ilyen dolgokat, de csak indítózáskor amikor hirtelen leesik a feszültség. Menet közben a generátor adja az energiát, azzal minden rendben van?
Alejandro04-07-2014 06:31:21 // 48801
Hölgyek-Urak!

Egy kis segítségre lenne szükségem 159-es Alfámhoz!

Hibajelenség:
országúti világítást felkapcsolva néhány percen belül "Hillholder unavailable, consult handbook' felirat jelenik meg a kijelzőn + egy erre utaló kis ábra + az ASR hibajelző pikotogram is világítani kezd. Ha a világítást lekapcsolom, a hibajelzések is "lekapcsolnak"...

Természetesen utánaolvastam a fórumon itt és külföldin is, de ebben a kombinációban nem olvastam erről a hibajelenségről. Az akksit megnéztem, feszültséget mértem, 2013-as Magnetti Marelli, teljesen jó. A kuplungpedál kapcsolót is megmozgattam, az érzékelő rugós pöckét is kihúztam, megforgattam, de nem segített.

Félek, hogy esetleg követi a VDC, ABS kiesése is, pedig most nagy szükslgem van az autóra, nem eshet ki a héten alólam...:(

Van ötletetek?

Köszönöm!
NGC03-07-2014 12:11:15 // 48800
új, gyári, odavaló rugó van benne. plusz új munkahenger.
Coyote03-07-2014 11:32:13 // 48799
vagyel egy rendes rugot :-P
NGC03-07-2014 10:57:39 // 48798
Üdv!
Kuplung pedál téma. A pedál alatt van egy rugó, ami teljesen felnyomja a pedált. Ezt a rugót tavaly cseréltem ki, mert eltört. Azóta nem jön fel teljesen, mert ez a remek rugó/műanyag kombó mindig kibicsaklik a helyzetéből. Van valakinek valami ötlete egy alternatív megoldásra, hogy ne kelljen lábbal felhúzni a pedált minden váltás után?
156-os, 99'.
Köszi!
Kau02-07-2014 18:31:52 // 48797
Próbáld ki széthúzott állapotban! Menj vele úgy, és nézd meg, hogy úgy is torpan, lomha-e?
Ha úgy jó, járhatsz vele úgy, amíg nem veszel bele másikat. Ha ugyanolyan, akkor más baja van...
Deniel02-07-2014 18:14:00 // 48796
Sziasztok! Segítségeteket kérném! Olyan problémám van (156 sw 2.0-es motorral), hogy 2000 fordulatszámnál megtorpan, lomha szegény nagyon. Légtömegmérőre gyanakodom, ki is lett tisztítva de nem nagyon segitett sajnos. Légtömegmérő csere lesz belőle vagy esetleg más is lehet az oka? válaszokat és a segítséget előre is köszönöm:)
Gtaati02-07-2014 15:36:50 // 48795
Helló Mindenki! Korábban írtam már ide is de nem igazán kaptam a problémámra választ és most újra megkérdezném hátha valakinek van még ötlete:

A gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!!A napit és a totálist is számolja! Tehát a jeladó jó! Felraktam gépre és diagnosztikai kábelen keresztül és a Multiecuscan-el lehet diagnosztizálni a műszerfalat is . Ott van lehetőség kimeneti tesztre és le tudtam tesztelni az órát és tesztben működik mutat mutató! Többen itt generátor probléma miatt ugyanígy járták, és generátor felújítás/csere után a problémájuk megoldódott. Nálam is gond volt a generátorral de fel lett újítva és tökéletesen működik 14, 3v-t a töltés mindig! De ezek után sem működik az óra. Olyan mintha valami tiltaná a jelet és nem adja ki az órának! Biztosítékok minden jó!, aksi is új. A motorvezérlő ecu is látja a sebességet illetve ott is jó a töltés. Body computer lehet benne, az tilthat ilyet? Nincs több ötletem...
Zoli8501-07-2014 19:29:52 // 48794
Sziasztok!
Korabban mar irtam, hogy egyik ismerosomnek furcsa zorges hallatszik 1400-1700 rpm-nel. Hetvegen aknara alltunk es megneztuk. A kipufogoval volt problema az elso traktusban. Az elso reszt egy kb 3-4 mm-t meg kellett emelni es a hang mar meg is szunt. Akinek hasonlo furcs csorgo zorgo hangjelenseg van errefele keresse a problemat. Ideiglenesen gyorskotozovel teszteltuk, mukodott igy bilinccsel fixaltuk a helyzetet. Brkacsmegoldas kicsit de mukodik es 200 ftbol megvolt. Ilyen mutatvanyert szerintem egy szerviz egy 15-20 ezret eakaszt, de ne legyen igazam. A flexibilis cso utan kozvetlenul kell emelni kicsit a kipufogon.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.