Forum >> Szerelőműhely

Kazes☻09-08-2016 23:08:12 // 51892
Ja, értem... így már rémisztőbb...! ;)
PistaFR09-08-2016 23:03:35 // 51891
Erről most eszembe jutott a klasszikus kisiskolás szösszenet. A fecske költöző madár, olyan mint a gólya, csak sokkal kisebb, és nem hasonlít rá. :) Szóval a belső csuklóban levő háromágú biszbaszról van szó, és kettős keresztkaros első futóműről :)

MiszöszFőnök09-08-2016 22:56:06 // 51890
A lényeg az, hogy "az alsó holtponton is gyújt a gyertya" a Ts ben. A többi nem számít. Minden másra ott a MasterCard.
Kazes☻09-08-2016 22:50:07 // 51889
Nekem is már hozzá kellett nyúlnom... igaz 146-os, de hátha (blog) segít. Nem agy nagy mutatvány szvsz. :)
Kazes☻09-08-2016 22:47:10 // 51888
Akkor sehogysenemvannekijeeeeeeee... értelme... seholsenem... ;D
PistaFR09-08-2016 22:43:52 // 51887
Ja, 2004-es 156 1,9 8V :)
PistaFR09-08-2016 22:24:42 // 51886
Itt az ideje hogy borzoljam én is kicsit a kedélyeket :) Még kb 3000km-t kell lenyomnom, mire be tudom tolni a vasat szerelőhöz, viszont a jobbos féltengely csillag nagyon kivan. Van egy jó bontott csillagom, ami ezt tuti kibírná, szóval eljátszottam a csere gondolatával. Mivel az autó napi használatban van tutira kell mennem, és természetesen se műhely, se csápos nem áll rendelkezésre. A kérdés az, hogy mi a minimális bontás, amivel kicsusszan a csillag a helyéről, és félre tudom húzni annyira hogy a rögzítőgyűrűhöz hozzáférjek?
Piritu - 1.000.00009-08-2016 22:22:06 // 51885
Pár topikban visszaolvasgattam nemrégiben. Ettől sokkal keményebb és többszörös "beszólások" is voltak a kendácsolóknak. Mégsem értettek belőle. Se akkor, se azóta.
Ilyen értelemben tényleg baromság beszólni, mert semmi foganatja sincs :-DD
Piritu - 1.000.00009-08-2016 22:06:56 // 51884
Valószínűleg az ODB csati azonosító kódja lesz.
PistaFR09-08-2016 21:59:58 // 51883
5 számjegy és code card... egy próbát megér. :)
Liquid09-08-2016 21:56:29 // 51882
én se látok benne baromságot.... de már megszoktam, hogy bennem van a hiba
Kazes☻09-08-2016 21:50:36 // 51881
A baromság az, hogy emiatt be kell szólni a segítséget kérő cartársnak...!
Piritu - 1.000.00009-08-2016 21:48:31 // 51880
Nem hinném, hogy ezt a kódot kéri az app, ez a motor indításához kell.
PistaFR09-08-2016 21:35:33 // 51879
Valószínűleg amit Csabo22 írt, tapasztalatom nincs, kaptam eddig mindkét Alfihoz 2 kulcsot és kártyát is. Mostanában pont amiatt agyalok kicsit, hogy hogy tudnám kideríteni melyik kártya melyik autóé :) Úgy tűnik a problémád megoldotta az enyémet, ezek szerint ezzel az appal ki tudom próbálni :)
Liquid09-08-2016 21:27:24 // 51878
Sose fogom megérteni, hogy célszerszám és szaktudás nélkül mi a rákért kell egyáltalán nekiállni ...
Ez az alapja mindennek, hogy azért van a célszerszám mert azzal lehet rendesen megcsinálni, a többi csak barmolás, hiába van szépítve.
Piritu - 1.000.00009-08-2016 20:54:34 // 51877
Kifejthetnéd, hogy melyik a baromság.
berobbantam09-08-2016 20:09:04 // 51876
Szia
Ha ez olyan mint amit én cseréltem a fél offon akkor a következő.Nem a görgőt kell feszíteni.Lazán felcsavarozod a helyére.Egy kalapács nyéllel feltolod a fém lapot amin a görgő van addig,hogy maximális legyen a feszítése.Meghúzod a rögzítő csavarját annyira,hogy ne tudjon vissza lazulni.Kézzel kétszer körbeforgatod a motort.Lazítod a rögzítő csavart,miközben tartod a feszítőt.Visszaengeded addig,hogy a nyelv a lukra mutasson.Nyomatékra húzod a rögzítő csavart.Én egyedül cseréltem mindíg.
Csabo2209-08-2016 18:56:35 // 51875
Bizonyos mértékben igazad van, bizonyos mértékben baromságokat beszélsz. sztem...
Csabo2209-08-2016 18:53:58 // 51874
Kikéred a kulcs kódot a szalonban, ahol tudtommal igazolni kell a tulajdonjogot (forgalmi engedély a neveden pl). Ez sem ingyenes.
Vagy vannak kulcsmásoló guruk, akik az immo-ból ki tudják olvasni a kulcskódot.
Jani5509-08-2016 08:33:08 // 51873
"Sajnos mi cseréltük, célszerszám nélkül, és nagyon nehezen tudtunk ráfeszíteni, eltolni az egész szerkezetet befelé és még közbe meg is húzni a csavart. Mi lenne a technikája, célszerszám nélkül?"
Látom, továbbra is maradsz a barmolás technikája mellett!
Miért nem lehet elmenni oda, ahol szakszerűen nyúlnak hozzá? (tudom: de nem mondom, mert a válasz nagyon nem tetszene)
"Fél éve lett cserélve" Szakszerűen szerelt esetben az elvárt és garantált élettartam 60ekm, vagy 8év, a gépkönyv szerint. Nagyon megérte... De hát, mindenki azt csinál a játékával, amit akar...
Pont az ilyenek miatt nem javaslom senkinek a használtautó vásárlást...
Levee156SW08-08-2016 23:53:09 // 51872
Alighanem!

Sarokbahugyozos murvasneppertol mentett egykulcsos gepkocsi eseten lehet tenni valamit?
rain91x07-08-2016 10:00:26 // 51871
Szia. Fél éve lett cserélve. Ha forgatom a motort, akkor változik, de csak keveset. Sajnos mi cseréltük, célszerszám nélkül, és nagyon nehezen tudtunk ráfeszíteni, eltolni az egész szerkezetet befelé és még közbe meg is húzni a csavart. Mi lenne a technikája, célszerszám nélkül?
berobbantam06-08-2016 21:55:38 // 51870
Szia
Mikori a szíj?Elvileg ha már a feszítő oda lement lassan csereérett lesz szerintem.Ha átforgatod a motort kézzel akkor is oda mutat folyamatosan?De az is lehet,hogy nem megfelelően lett anno megspanolva.Kéne egy adat a cseréről.
djhans06-08-2016 18:46:01 // 51869
Sziasztok. 145 1.4 TS nehezen indul ha a nyári melegben órákat áll. Reggel a hűvösben pöccre indul. Leálítás után még a melegben is jól 1-2 óráig. Utána csak gázzal indul 2. indításra is. Köszi.
rain91x06-08-2016 13:45:39 // 51868
Sziasztok

JTD vezérműszíj kérdésem lenne, a feszítőnél:

Ha a képen mutatott jelölő nem a karika felé mutat, hanem lejjebb, a piros nyíl felé, akkor az már nagyon rossz, nagyon laza, és inkább húzzunk rajta?

Köszönöm.

PistaFR05-08-2016 21:13:08 // 51867


Nem lehet hogy ezt?
Levee156SW05-08-2016 18:25:55 // 51866
Sziasztok,

az "Irja be a Code Card adatokat (5 szamjegy)"-re, amit az AlfaOBD kér indításkor,mit lehet bökni?

OBDII mar az auto(2002 2.0 JTS), de a Torque pro motorinditasra kimerevedik,mint a kigyo,igy eloadatom nincs, a (sima fel se csatlakozik.)
Pedig celszeru volna a lambda szondak es a legtomegmero adatait megfigyelnem picit. 8)
Runner / Red-Devil05-08-2016 16:23:21 // 51865
Sziasztok! Valaki hátha találkozott már ilyennel: 156 2.4jtd 150 lovas,gyorsitáskor 2800 fordulatnál bedobja a motor hibakódot és vészüzemben megy tovább,finom gáznál 3000 fordulat lámpa el alszik,minden ok,3200-nál újra :/ Nem tudok kódot olvasgatni,még 1 hónapig külföldön vagyok.
Egér szerepre gondolok,légtömegmérő,jó azt cseréltem.
BenGa05-08-2016 12:28:19 // 51864
Sziasztok,

Lett egy Brerám, de nem találok hozzá normális workshop manualt.
Leszedtem az Eleran-t de azzal nem boldogulok, egyzserűen nem találom benne a komponensek helyet,mint pl. az olajhőmérséklet érzékelőét!

A 145-ösömnél minden vacaknak tudtam a helyét, de ebbe 2.2 JTS be annyi sensor van, hogy nem igazodok kirajta.

Tud valaki valamit ajánlani?

köszi!
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-08-2016 10:17:49 // 51863
OK, köszi,megnézem - bár nem öröm, hogy errefelé (is) lehet a bibi...

Uis szokás szerint az történt, hogy első terv ez volt:
-felújítom a klímás boxot és ha már úgyis kinn a műszerfal, beépítem a klímás szabályzódobozt, a klímás korbácsot és a boxot - utána már csak a motortérben kell folytatni a kompresszorral, a csövezéssel, a szűrővel, a kondenzátorokkal. Faterrel átnézettem a klímásban lévő (ugyanolyan) motort . Aztán elgondolkodtam: kapkodás lesz ez így, aztán elég ha az új elektronika (főleg hogy a fogyasztók egy része nem lesz a korbácsra rákötve+a klímás szabályzó bowden helyett elektromos) valamit produkál, radiátorcsere is lenne (levegősödés) - mondom hagyom a p..csába, legalább a box. maradjon - hát így akkor lehet, hogy nem fog :-(

Köszi!
TDI7501-08-2016 07:35:33 // 51862
Szia! Nézzed meg a fűtésboxban a venti csatijait. Ritka szarúl van rögzítve. Mozog mind a kettő. lehet hogy a motor fémházán összezáródnak néha a vibrációtól. Nekem néha kontakthiba miatt ál meg a motor. Tegnap már végleg megszakadt. Szedhetem ki az egészet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-07-2016 21:07:15 // 51861
Sziasztok!

Hátha valaki taNálkozott már ilyennel:
tavaly nyár körül (! :-) esős időben elment szellőzőventllátor , kivágta a biztit. Csere után volt hogy gyújtás-ráadásra, volt hogy a kapcsolóra vágta ki.

azóta nem érdekelt, elvileg megy bele klíma. Viszont mint kiderült ahhoz még kell ez+az, így a jövő heti nyaralásra nem lesz kész - mondom legalább szellőzés legyen...

Nyilván bizticserével kezdtem: indítás nélkül semmi gond, akárhány gyújtásráadást és levételt elvégezhettem. Folyamatos (vent.) járatás sem volt gond. Motor beindítás után viszont 1-2 perc múlva "ellövi" - ha nem, akkor meg a következő gyújtásráadáskor.

Elég idegesítő, korábban működött és most meg eléggé kéne...

Jövő héten kiugrik a műszerfal 1-2 napra , nagyon remélem hogy spontán ráakadok a problémára - de minden tipp érdekelne, mert sajnos a megbízóimnak "hála" sok időt nem fogok tudni keresgélésre szánni - illetve lehet akár műszerfalon túl is a "bibi" ?!
NT Kundi31-07-2016 13:16:13 // 51860
HELP!

Sziasztok, 145öshöz keresek keréktől kerékig küszöböt (dolgozott a rozsda)!
Valaki esetleg tudna tippet adni hogy honnan tudnám beszerezni?!
Liquid27-07-2016 22:21:40 // 51859
olcsón aliexpress vagy ebay, drágábban de gyorsabban ugyanazt pedig vatera, jófogás gugli...
1: gugli
2: ebay
Skodra27-07-2016 20:03:45 // 51858
diagbolt,google....
Bubi (147)27-07-2016 18:07:51 // 51857
Segítsetek hol tudok hozzájutni ELM 327 kábelhez köszi.
[k i z z o]27-07-2016 13:37:30 // 51856
A WD40 nem kenőanyag. Azt ne fújjátok oda. Igazad van. Kérd meg, hogy korrigálja ezt a hibát és beszélhettek újra.
JulesTS27-07-2016 12:06:22 // 51855
1. Jó, de akkor eladás előtt miért nem fújt kis WD40-et oda???
Páromnak vettünk egy OFF Mitsubishi Carismát ON aminek a hátsó futóművében nyüszögött valami. A nepper szerint csak WD40-nel kell befújni a szilentet (na persze). Más baja nem volt, megvettük. Persze cserélni kellett egy lengőkart, mert annyira szét volt menve benne a szilent, hogy a karosszérián súrlódott a lengőkar (2eFt-os tétel)...
Szóval ilyenkor meg kell kérni az eladót, hogy fújjon oda egy kis WD40-et, vagy a váltó javítás árát vonja le a vételárból...
2. Igen. Vezérlés módosító cserének az előjele. Ha nem múlik el, akkor csere érett. Lehet, hogy pár 10ekm-t elmegy még így, de lehet, hogy hamarosan cserélni kell... 44eFt az új és érdemes vezérlés cserével együtt csinálni. Ez is lehet alku alap...
Liquid26-07-2016 20:04:49 // 51854
A 2. a vezérlésmódosító, de nem kell parázni, mert nekem 40e km alatt sem rosszabbodott.
Zozo8526-07-2016 20:02:26 // 51853
Sziasztok
Mégnéztem ma egy eladó 156 fl 1.8 TS 2005ös alfat.
1. Váltó üresbe jó de ha bárhová váltók nehezen megy mintha valami sűrű mézbe tologatnam...eladó szerint a bekarikazott részbe kell wd40et fújni h jo legyen de én ezt túl szépnek látom h igaz legyen. Szerintetek?
2. Első indításnál kicsit dízel hang volt ami sztem vez. módosító de a 2 indítás már jó volt. Vezérlés módosító a ludas??

Köszönöm ha segítetek :)
PistaFR26-07-2016 19:51:10 // 51852
Ez esetben esélyes hogy patentekkel oldották meg. :)
JulesTS26-07-2016 14:59:39 // 51851
Az baj...
Meg lehet csinálni, de kínlódás:
http://zsiguli.hu/cikk/429
Sityu26-07-2016 11:59:17 // 51850
Nem cseréltek. Azt lehet hengerfejlevétel nélkül?
JulesTS26-07-2016 10:25:13 // 51849
Szelepszár szimmeringet cseréltetek, amikor lent volt a hengerfej?
Sityu26-07-2016 09:52:40 // 51848
Náluk is próbáltam már. Én is kipucoltam, tettem bele másik rugot, de valszeg a tomitesek oda vannak, mert kek fustot eregetek nagyobb gazadasra. Elvileg illesztesek jok a motorban nemreg volt lent a hengerfej.. van katalogusokban nem is draga, de lehet kopok egyet es rendelek kintrol..
Liquid26-07-2016 09:09:08 // 51847
Ott nem nagyon kapsz gyári alkatrészt... Kérdezz meg valami olasz-specifikus alkatrészest. Erhard, Ofi pl.
JulesTS26-07-2016 08:56:16 // 51846
Újat nekem se sikerült vennem. Én szétszedtem megtisztogatni, de elugrott valahova a rugó és nem lett meg. Ideiglenesen ledugóztam, hogy lehessen vele menni, de teleköpte a motor a légtömegmérőt és az meg jól tönkrement. Gyorsan vettem egy bontott PCV szelepet, meg egy bontott légtömegmérőt is...
Xixo25-07-2016 21:54:15 // 51845
Sziasztok!

145nél egy rossz szivargyújtó apával kinyírtam az anyát is. Kiesett a kis fütyije és gondolom rövidre zárta ott a dolgokat. Bisztitáblán egy 10es service bisztit kellett cserélni, minden más épen maradt, a szivargyújtó mégsenem működik.
Hol lehet a baj?
Kazes☻25-07-2016 21:07:17 // 51844
Tsak aztán nehogy megártson...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2016 21:02:04 // 51843
Itt sajna nincs menetes furat a csavaroknak, csak lyuk lyukkal találkozik. Hogy hogy lehet ide rögzíteni az rejtély. Ha nincs senkinek ezzel tapasztalata, akkor kénytelen leszek gondolkozni és kitalálni valami rögzítést :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.