Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba29-10-2016 14:27:57 // 52186
kb 40 ezret
Liquid29-10-2016 14:24:32 // 52185
hány km-t mentél vele?
Alfa GT-Csaba29-10-2016 14:08:54 // 52184
Nekem meg érte,mert az összesbe PU-t raktam 2,5 éve ,azóta tökéletes :)
Csabo2228-10-2016 21:23:24 // 52183
Felsőbe 7500, plusz a 2 szilent. TRW-t meg veszek 13ért újat. akkor megéri szaladgálni a gömbfejeshez, meg szilentet préselgetni? nekem nem :D
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:19:47 // 52182
Írtam neki facén ,biztos hamarabb rá néz
Thommie26-10-2016 21:16:48 // 52181
Köszi ! Írtam már neki, de még nem válaszolt.
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:11:46 // 52180
lengőkar gömbfej 7500-8000/db
Alfa GT-Csaba26-10-2016 21:10:07 // 52179
Ferke cartárt ajánlom ;)
Thommie26-10-2016 17:50:23 // 52178
Kedves Tagok !

Esedékes egy olajcsere az autómon. Tudna esetleg valaki segíteni ebben vagy ajánlani szerelőt ?
Előre is köszönöm !

Üdv,

Tamás
Csabo2225-10-2016 21:04:42 // 52177
Vszeg újra kell tanitani a kulcsot. ha műanyag gombos a bicskakulcs (régebbi), akkor van rajta egy kis piros led, ami visszajelez ha nyomod vmelyik gombot. egy elemcsere javasolt, de ha nem oldja meg, akkor újra kell tanitani a kulcsot. ezt vagy a gyári műszerrel kell, vagy teljes verziós MES-sel, ha megvan a kocsihoz a kulcs kód kártya. mindenképp szükség lesz az összes nyomógombos kulcsra tanitásnál.
Csabo2225-10-2016 21:00:17 // 52176
Ciao
A szerelő kicsit meredek árakat mondott ugyan, de mindenkinek meg kell élni vmiből...
A felső lengőkarokban a gömbfejek valóban nem cserélhetők, mint az alsókban sem sajnos. felújitani lehet, de a felsőket sztem nem érdemes, mert egy új TRW nem kerül sokkal többe mint maga a gömbfej felújitás. (már akinek a megfelelő helyen van megfelelő kedvezménye)
Alsó lengőkarban az összes szilent cserélhető, bár nem a legkellemesebb munka.
Egy szett dupla platina NGK gyertya kb a feléért beszerezhető annak az összegnek mint amit irt. alba auto vagy ebay.co.uk
deejayy^147TS25-10-2016 20:50:01 // 52175
Kedves Cartársak!

Elvittem hát a frissen vásárolt Alfámat (147 FL TS 2005) egy szerelőhöz, hogy mondjon valami bíztatót az előzetes állapotfelmérésen felírt dolgokra, úgy mint:
- felső golyóscsapok (kotyog)
- alső lengőkar első szilentek cserére szorulnak
... és azt mondta, hogy ezeket a dolgokat csak kompletten a lengőkarral együtt lehet cserélni. Mivel még sosem jártam nála, szakmám pedig nem ez, megerősítenétek ezen állításait?
Továbbá, egy szett gyertya valóban 70k Ft környékén van?

Előre is köszi!
medcare22-10-2016 19:28:24 // 52174
Először elem, de szerintem azt ellenőrizted. Utána jön, amit említesz. Meg kell keresni a vezérlődobozt, megnézni nincs-e valami korrózióra vagy elfüstölésre utaló jel. Aztán érdemes megnézni, hogy a csatlakozók stabilak-e. Nekem ugyabn 166-ban volt vele gond s mint tudott abban a fűtőradiátor csöpögése miatt lehet gond. Nálam pl a csatlakozó egyik lába volt korrodált. Megkapargattam aztán jó lett. E-Learn segít, keress a NET-en iso filet, írd ki cd-re s telepítsd. Minden elektronikai rendszer leírása megtalálható.
benesjozsi22-10-2016 18:04:17 // 52173
Üdv!

Alfa Romeo 156 típusú autóm van. A kuplung pedál mögött található rugó eltörött. Rendeltem egy újat, meg is érkezett, de nem tudom hova megy pontosan. Megtaláltam a pedál alatt a lógó alkatrészt, amibe a kis fém darab műanyaggal a végén kerül. Ugye elvileg erre menne a rugó. A problémám az, hogy nem tudom hova kell betámasztani. Beleszúrom, kipottyan. Tapogattam, nem találtam semmit. Gondolkodtam, hogy esetleg a pedálhoz kellene támasztani, de az se sikerült. Nem nagyon mertem ott matatni, féltem, hogy megsérül a kuplung csöve.


Köszönöm a segítséget.


PS: a kép nem saját, de erről az alkatrészről van szó.

IceMan198521-10-2016 09:00:56 // 52172
Sziasztok.
Van egy 156 2.0 TS selespeedem és az a gondom, hogy 4-5 óra állás után beindítom az autót akkor rángat és nincs ereje egy 3-4 percig akár 30 akár 5 fok a levegő hőmérséklete. Amennyiben beindítom és várok 5 percet indulás elött, akkor nincs gond. Van valami ötletetek?
Előre is köszönöm.
BöbeBaba18-10-2016 15:16:34 // 52171
Üdvözlet mindenkinek!
Járt már így valaki?
146 1.6 TS, indításkor durrant egyet, szállt a füst a motortétből és a szívó galéria, a beömlő ház végigrepedt.
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segíteni tud, mitől történhet ilyen!
blackbird0018-10-2016 14:44:20 // 52170
Ha nem megy a venti kapcsoláskor, akkor szinte 100%, hogy az előtét ellenállás meghalta magát. Csere után jó lesz.
Persze ha MES-el a második fokozat sem megy, akkor lehet relé, illetve biztosíték hiba is. Kapcsolási rajz alapján nézd meg, nem atomfizika, rém egyszerű. Ha az első fokozat reléje kuka, nem megy a második sem, ha jól emléxem.

Persze látni kéne, úgy tudnék tutit mondani.
Peti156Sw18-10-2016 12:15:00 // 52169
Szia! Regisztràlt MES-em van, az utolsò frissìtès van rajta. Csak nem az a sz*r 50 ojròèrt. Nem megy a hűtő ha bekapcsolom a klìmàt.. csatik jòk.
ssszasza17-10-2016 19:04:25 // 52168
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, még pedig az hogy a kulcsokba épített távirányítóval nem lehet nyitni sem a központi zárat, sem a csomagtartót, akkor mi lehet a probléma? Elfelejtette a kódot? esetleg újra kell tanítani? Kulccsal nyitva működnek amúgy.
Vételkor sem működött, de idáig nem tudtam foglalkozni ezzel a kérdéssel. A másik probléma ha kell hozzá a kódkártya az ciki, mert nem kaptam hozzá. Azért is kérdeztem meg mert idáig nem volt kódos autóm. Akkumulátor cserénél nem kérte valamiért a kódot pedig ha jól sejtem ott is kellett volna kérnie.

Előre is köszönöm a választ!
Redneck Viking17-10-2016 09:20:30 // 52167
Probaltam masik panellel is de azzal se fujt meleget. :/
Liquid16-10-2016 22:17:40 // 52166
de, annyira hogy nagyságrendileg mi kell bele, még tán a "számát" is tudtam, majd megkértem Csörit rendelje be a gyári gyertyát, ennyi :D
Piritu - 1.000.00016-10-2016 22:07:34 // 52165
Nem mondod, hogy mielőtt a TS-ben gyertyát cseréltél, te nem néztél utána? :-DD
Piritu - 1.000.00016-10-2016 22:06:37 // 52164
A = Alfa ? :-)
Liquid16-10-2016 22:05:57 // 52163
miért akarod ezt tudni? :)
Atoska16-10-2016 21:34:46 // 52162
Szia! Olvasd el a blogom légyszi....így jártam most én is!
Redneck Viking16-10-2016 16:02:00 // 52161
Mitol lehet hogy meleget nem fuj a rendszer csak hideget? (Kapcsolo jo azt neztem) 156 fl elotti
indi6916-10-2016 10:00:20 // 52159
Sziasztok. BKR6EKPA-PMR7A ezek a 16v TS gyertyái. Az utolsó A betű azt jelenti,hogy speciális a gyertya. Tudja valaki, hogy ez mit jelent? Vagy mit takar? szöveg...ngk jelrendszer
mcs1016-10-2016 09:36:49 // 52158
Sziasztok,

147JTD esetében ha kuplungot cserélünk a bölcsőt is le kell venni?
Atoska16-10-2016 06:56:55 // 52157
Sziasztok!

Egy kérdés! 156 1.6 TS váltó helyére jó az 1.8 TS váltó?
Esetleg váltó tipusszámot hol találhatom?
Köszi a választ.
atis_166jtd15-10-2016 21:26:34 // 52156
Csak a tiéd diesel nem V6. Nekem is volt, mióta a felső töltócsó és a csatlakozó tömítetsége jó azóta nem csinálja. Lehet hogy neked is szökik a nyomás valahol. Én a multkir majdnem bekaptam a sajátomat mikor kb 3 óra alatt jöttem rá hogy hol szökik a levegő. Pedig csak tüdővel fújtam.
Coyote15-10-2016 16:43:08 // 52155
Nálam is van ez a jelenség, hogy 3000 fordulat felett hirtelen kigyorsításnál van egy darálo hang plussz fel villan a check engine lámpa. Ha fokozatosan csinálom akkor nincs gond. Plusz nálam még meg is torpan az autó és nem lehet tovább gyorsítani vele. Turbó, EGR, pillangó szelep kitisztíva új a torbó nyomás szabályzó szelep, vákum csövek rendben vannak nálam. Szóval nemtudom mi lehet a gond nállam is.
blackbird0015-10-2016 16:38:06 // 52154
Szia!

Rossz a MES-ed:) Ha bekapcsolod a klímát, az első fokozatnak azonnal indulnia kell. A második csak akkor indul, ha nagyon felmegy a víz hőmérséklete. Azt szvsz ne próbálgasd, nincs értelme. Szerezz egy működő MES-t, vagy a reléknél nézz körül kapcsolási rajz alapján.. Ha egyes fokozat nem megy, szinte biztos az előtét ellenállás halála. Csere megoldja, ha a kettes fokozat tuti jó.

Valami ilyesmit csinálnék Én!
Peti156Sw15-10-2016 15:58:49 // 52153
Sziasztok! Kérhetek egy kis segítséget? Hogyan tudnám leellenőrizni a hűtőventilátort? MES nem indítja el egyik fokozatot sem, nem tud csatlakozni. 156 2.4 Jtd 20v.
gecsa15-10-2016 15:27:37 // 52152
Gyertyátkban 10k km van, bosch wr5dp. Viszont volt egy beázós gyertyám,aminél cseréltem tömítést. Lehet meg kellene néznem, hogy sikerült -e? Hétfő és kedd szabad leszek, majd nekifekszek.
atis_166jtd15-10-2016 14:59:07 // 52151
Nekem offos autónál volt, mikor megjőtt rendesen a töltőnyomás. Sosem gondoltam volna hogy az 1 hónapos gyertyakábel volt a ludas.
pettinke15-10-2016 13:07:08 // 52150
gyújtótrafó volt nekem is. másik ok a gyertyák lehetnek. (láttam már olyat, hogy a hátsó hengersorban a fészkekbe belefolyt az olaj a dekni tömítetlensége miatt, és mocskos lett minden.)
de ez a bedarálás inkább gyújtáshiba lesz, nem szívóoldal.
gecsa15-10-2016 12:50:45 // 52149
Még az is benne van a listában. Hidegen van egy kis alapjáratingadozás is. Szerintem lmmel együtt cserélem majd. Gépre még nem volt időm rádugni.
FRC15-10-2016 09:23:39 // 52148
Nekem akkor csinát hasonlót mikor a gyújtótrafóm kezdte megadni magát.
gecsa15-10-2016 08:49:41 // 52147
Olyan furfangos hibával állok szemben, hogy az autó nem akar úgy menni, ahogyan kellene. Van egy hibakódom, kopogásszenzor magas jel, de ez szerintem inkább következmény, és nem ok. A jelenség csak kick down esetén jelentkezik, és csak 3000es fordulattól szigorúan. A jelenség a "bedarál". Lehúztam a Lmm-t, a jelenség megmaradt, de nagyon sokat enyhült. Valami szívóoldali gondra tippelek, de megfordult a fejemben az is, hogy az itteni benzinben 5% etanol van, és lehet valami kosz került az injektorokhoz, most dobtam bele tisztítót, pár km után alul javult, de a jelenség megmaradt. Valaki találkozott ilyennel? V6 Tb
Atoska14-10-2016 20:24:01 // 52146
Köszi a tippet. A mai nap pontot tettem a dologra.
Blogom érdemes elolvasni! ;-)
Bati14-10-2016 17:45:47 // 52145
cseréld fel a 2 izzót egyből kiderül hol a hiba
mtibi8314-10-2016 15:31:34 // 52144
Sziasztok!

Nekem egy 159-esem van.
Az lenne a kérdésem,hogy a xenonnak van valahol trafója?
Nem olyan régiek az izzók,és a bal oldali néha be-be villan,mintha kikapcsolna,aztán vissza,gyorsan.
Vagy esetleg izzón,-és ha van-,trafón kívöl valami más hiba lehet?
Bati13-10-2016 10:37:07 // 52143
sziasztok
GTV 3.0 euro3-ba légtömegmérő, milyen való bele ? mert amit kivettem belőle
az ha jól sikerült utána néznem nem belevaló és ráadásul rossz is vagy koszos amit a légtömegmérő tisztitó (CRC) sem tud leszedni róla
ami benne volt annak a száma F 00C 2G2 030 (0280218019)
Nivan8412-10-2016 20:55:13 // 52142
Köszi! Kap egy új termosztátot. Még amikor először csinálta, élőadatban rendben volt a vízhőfok, most újra csekkoltam egy hét után, és képtelen volt a 80C-t is elérni, a radiátor is full meleg. Arra gyanakszunk, hogy nem tud teljesen zárni a termosztát. Vele meg jön az új hőgomba is.
Nivan8412-10-2016 20:52:46 // 52141
Köszönöm!

A töltőfeszültség stabilan 14,3V, februárban lett felújítva minden a generátorban, meg új excide premium akkumulátor van bent.
Tocsa12-10-2016 20:50:38 // 52140
Ha elektromosan vezérli a fűtés csapot elképzelhető csak hogy a csatlakozó nem érintkezik meg kell nézni a fűtéscsap mozgató motornál jön e ki feszültség de lehet hogy a csap beragadt zárt állásban .
Tocsa12-10-2016 20:47:02 // 52139
Helló a csomagtér záradban van egy érintkező kapcsoló ami betegeskedik ez afféle csomagtartó gomba ami a nyitott állapotot jelzi és kapcsolja a beltér villanyt mint az ajtók.
Nekem a 145 be is csinálta cseréltem és kész .
Tocsa12-10-2016 20:42:31 // 52138
Sima testhiba semmi pánik ! :))
Keresd meg a termosztátot abba van benne a hőfok érzékelő gomba vedd le róla a csatit némi kontakt spray szemrevételezés nincs e a vezeték megsérülve stb .
Ha nem szünik meg még lehet az óracsoport esthiba is de akkor a többi műszered is rakoncátlankodna ! :) A kis műszerekre gondolok. A hőgomba is lehet rossz szimplán ez sem nagy tragédia .
blackbird0012-10-2016 13:20:04 // 52137
Szia!

Én első körben megnézném a töltőfeszültséget. Ha az jó, akkor valami kontakthiba lesz.

Persze ez csak egy ötlet!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.