Sziasztok!
Egy hiba feltárásában kérném segítségeteket!
Szerintetek miért lehet az, hogy pár ezer km után az egyes henger nagyobb gyertyája olajos lesz. Viszonylag nagyobb mennyiségű olaj beköpi, és a henger nem jár, majd ki kell törölnöm az olajat, gyertyát meg trabant feelinggel drótkefézni, visszatenni és megy az autó. De csak az 1. henger nagy gyertyája, a maradék 7 csontszáraz.
Egyébként egy 1.4-es TS-ről van szó.
Dugattyúgyűrű esetleg? De akkor nem lenne kollektíven mindkettő gyertya a problémás hengernél elázva?
Vagy Szelepszár szimmering? Hirtelen ez a két alternatíva jutott eszembe.
Előre is köszi, ha valaki ötletel velem :)
Forum >> Szerelőműhely
ntm29-04-2017 11:36:38 // 52692
pettinke28-04-2017 16:31:31 // 52691
lehet vajákolni pucolással, meg bontott és állítólag jó EGR-el, de nagy százalékban csak akkor oldódik meg a dolog, ha kap egy újat.
HA az EGR a baja...
HA az EGR a baja...
psychoati28-04-2017 11:55:29 // 52690
Köszi a gyors reagálást!
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
Még benne van. Akkor annak utánanézek, hogy mit lehetne vele kezdeni. :-)
pettinke28-04-2017 08:47:02 // 52689
Ha van még EGR az autóban, akkor leginkább arra gyanakodnék.
psychoati28-04-2017 08:09:51 // 52688
Sziasztok!
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Az autó 159 1.9 jtdm 16V 150LE. Ingadozik a turbónyomásom terhelésnél, és rá szeretnék jönni, hogy mi lehet a hiba. Turbócsöveket átnéztem, hibát nem találtam, sziszegést sem hallani. DPF eltömődés 80% volt, de azt kipucoltam, így most 4%. A vákumszelepnél lévő kis gumicső repedezett volt, azt kicseréltem. Hibakódmentes az autó. Viszont tegnap MES-ben észrevettem egy számomra érdekes dolgot. Az "Overboost-szelep nyitás 74,960%" (ez ha jól gondolom a szolenoid) ez az alapérték. Ha lefuttatom az actuatort akkor 0-99,947 értékeket mutat. Tehát a kérdésem az, hogy ennek ez a normális alapértéke? És ha valakinek a nyomásingadozásra lenne ötlete örömmel venném :-).
Piritu - 1.000.00027-04-2017 19:29:43 // 52687
Inkább a szerelőmhely topikba való :-)
Golyszi27-04-2017 12:06:09 // 52686
Sziasztok segítsetek!
Adott egy mito 1.4TB 155
Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)
Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők
Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
Adott egy mito 1.4TB 155
Jelenség:
- Hidegen tünetmentes.
-Melegen, teljes terhelés alatt 10ből, kb 4-5x fordul elő, hogy nem adja le azt a teljesítményt mint "hidegen". Ez a teljesítmény vesztés változó
- Kb feles terhelésnél, 10ből kb 1-2x vehető észre. ilyenkor váltásoknál durrog a kupufogó.
-alapjáraton 30sec-enként hallható egy pici puffanás a kipufogóból. Minimális remegés kiséretében. (mintha rámennék egy 20-asra)
Beszéltem a szerelőmmel, nem 100% hogy a holtponti jeladó lenne a baj.
"tapasztalatok alapján 90%ban mechanikus probléma lesz".
Következőket sorolta mint hiba lehetőség:
- szelep
- falsot szív
- gyujtó trafó
- gyertya
- befecskendezők
Ti mit gondoltok?
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Nem szeretném egyből megbontatni a motort!
Diag az mindenképpen kell ugy gondolom. De hátha járt már így valaki...
pettinke27-04-2017 09:05:59 // 52685
Persze, vidd el egy rendes szervizbe, ahol kiderítik, hogy pl. lukas-e egy turbócső, vagy kifúj valahol máshol, vagy rossz a bypass-szelep, vagy bármi egyéb ...
Cs26-04-2017 23:34:26 // 52684
Hi!!
Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Olyan gondom van, (1.9 JTD), hogy gázelvételkor van egy fura hangja a kocsinak, hasonló, mintha lefújószelep lenne benne, de ugye nincs. A kocsi füstölni, nem füstöl, húzni is elég jól húz, bár néha-néha mintha éreznék rajta egy pillanatnyi megtorpanást.
Szerelő szerint haldoklik a turbó, hát jó, elvittem Ferrykerhez, megnézték, szétszedték, majd közölték, hogy kb. semmi baja, ugyan felújítják nagyon szívesen, de ettől szerintük nem fog megszűnni a problémám. Kérdés, mi lehet a gond? Van valakinek valami tippje?
Levee156SW26-04-2017 22:54:22 // 52683
Szia,
az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
az elso sztem. lehet izzitogyertya (vmelyik henger kicsivel kesobb indult, mint a tobbi), a masik passz,de leginkabb vmilyen szenzorhibanak tunik.
Aaron982326-04-2017 22:18:56 // 52682
Sziasztok.
Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.
A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\
Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.
Köszi a segítséget előre is!
Az mitől lehet, hogy tegnap az első indításnál, nagyot mozdult a motor, mintha a lendkerék rosszalkodott vona, utána viszont simán beindult.
A másik hiba szintén ezen a napon törént, ami abban nyilvánult meg, hogy a kocsi nem húzott, sokkal gyengébb lett, mint előtte pedig a turbó nyomása megfelelő volt! :\
Egyenlőre tanácstalan vagyok és sajnos nincs időm minden fórumot elolvasni.
Köszi a segítséget előre is!
Kazes☻25-04-2017 23:20:40 // 52680
Csak nyugodtan... Láttunk mi már falon pókot! ;)
Jani721225-04-2017 23:05:07 // 52679
a főtengely már kész, megrendeltem az ACL race csapágyakat, csak sajnos nagyon nehéz alkatrészeket találni... ezért lassan készül, meg a nagy távolság is nehezíti a témát, de ha minden jól megy májusban már megint úton lesz! és megpróbálok ésszel közlekedni :)
psychoati25-04-2017 22:51:58 // 52678
Remélem túléli az operációt!
Jani721225-04-2017 21:41:07 // 52677
nagyot szólt, a hajtókart le sem merem fényképezni
Kazes☻25-04-2017 21:37:12 // 52676
Huhh... ütős! : o
pettinke25-04-2017 21:33:08 // 52675
Egyedi lóhere-minta!
Jani721225-04-2017 21:00:51 // 52674
holden (GM) technik, megragasztom aztán mehet is :/
psychoati25-04-2017 20:57:09 // 52673
Ez valami spéci versenydugattyú? :-)
pettinke25-04-2017 20:09:19 // 52670
Vidd el nyomáspróbára a gépműhelybe.
Kazes☻25-04-2017 20:03:57 // 52669
Én kérek elnézést...! ;)
Buksi25-04-2017 16:45:38 // 52668
Hengerfej tömítés! ;-))
PistaFR25-04-2017 15:45:35 // 52667
Úgy tudom, hogy a központi zár vezérlője például ott van, gyanítom, hogy a többi is ahhoz tartozik
MiszöszFőnök25-04-2017 15:30:21 // 52666
Mi a picsa alkatrész az a "pakolás"?
Kazes☻25-04-2017 15:28:18 // 52665
Pont a hengerek fejecskéje kellene... :)
pettinke25-04-2017 15:07:02 // 52664
na, hát akkor ennyi :-)
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
nemtom mit akarsz felhasználni a motorból, de óvatosan tedd...
Kazes☻25-04-2017 15:02:07 // 52663
Eddig én is eljutottam... :)
pettinke25-04-2017 14:55:02 // 52662
valahol összefolyt a két kör ... aztán állás közben a hengerben szépen kiszáradt a víz, és maradt a mész :-)
Kazes☻25-04-2017 14:38:53 // 52661
pettinke25-04-2017 14:26:49 // 52660
állt valamennyit az autó, vagy használatból közvetlenül szedted szét?
Kazes☻25-04-2017 11:00:30 // 52659
No, de hogyan juthatott be?! Látszólag a hengerfejen, blokkon és a pakoláson nincs nyoma... : o
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
Viszont a gyertya rozsdás volt az 1. hengernél...
pettinke25-04-2017 09:16:11 // 52658
porított vízkő?
pettinke25-04-2017 09:14:14 // 52657
manuálisan kell beírni, darabonként.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
elindul az autó, de úgy fog járni mint az ökörhugyozás. terhelni tilos, mert tönkre mehet.
Kazes☻24-04-2017 22:29:12 // 52656
norbi040924-04-2017 18:57:57 // 52655
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
Köszönöm a válaszokat! :)
Buksi23-04-2017 22:30:24 // 52654
Köszi! :-)
Piritu - 1.000.00023-04-2017 22:06:47 // 52653
A csati drivere kell még. Vele adják. Előbb kell feltenni, aztán rádugni a csatlakozót.
Buksi23-04-2017 21:59:39 // 52652
Telepítettem a MES-t a gépemre. Kell még valami driver, hogy ki tudjam olvasni a 155-öm agyát? Ha igen, honnét tudom letölteni? Előre is köszi! :-)
tomka197323-04-2017 21:11:58 // 52651
159 -esről van szó
tomka197323-04-2017 21:10:54 // 52650
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hátulról a futómű felől hallatszik koppanás szerű hang gyorsítàskor illetve néha kanyarban és gödörben is.szerelő is nézte de nem találta a hibát.mi lehet?köszönöm!
blackbird0022-04-2017 14:49:26 // 52649
Ahogy a kolléga leírta. Tökéletesen müxik, mindent lehet hallani belülről..
pettinke22-04-2017 14:45:56 // 52648
A hegyes végét a hallgatandó dologra, a tompa nyelét pedig a füled előtti csontra.
norbi040922-04-2017 13:58:14 // 52647
Szia! Hogy érted a csavarhúzós dolgot?:) Amúgy igen, dízelről van szó.
sty22-04-2017 09:36:36 // 52646
Hello,valaki meg tudná mondani hogy a 156 csomagtartójában a jobb oldali kerékdobnál a kárpit alatt milyen panel ill. milyen relék vannak?
blackbird0021-04-2017 17:49:32 // 52645
Szia!
Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
Ha dieselről van szó, akkor lehet a vacuum pumpa, vagy annak hajtása. Az van jobb oldalon, más mozgó elem ott nincs, ha jól emléxem. Persze ez hangtól függ, hallani kéne. Esetleg EGR szelep, de annak is sajátos a hangja, és halk. Lehet visszaverődő hang is. Csavarhúzóval kell meghallgatni, jól be lehet vele határolni a helyet.
norbi040921-04-2017 17:23:37 // 52644
Sziasztok! Szép reggelt :)
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
Buksi21-04-2017 11:38:23 // 52643
Köszi a tippet, ezt kipróbálom. Végigzongorázok mindent. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
432
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?