Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00011-01-2018 20:38:44 // 53436
A blogodból jött az ötlet :-)
Coyote11-01-2018 20:32:51 // 53435
Én pont most cseréltem ilyen 120 +os izzóra. Nekem elég jó lett. :-)
Piritu - 1.000.00011-01-2018 20:30:17 // 53434
HB3-as izzókat nézegettem PHuBi-hoz és egy érdekes dolgot találtam:
"sima" izzó - 12V 60W HB3 P20D TUNGSRAM/GE: SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3000KELVIN
FÉNYÁRAM:1860LUMEN
+120%-os izzó - 12V 60W HB3 53060NU MEGALIGHT ULTRA +120% P20D TUNGSRAM/GE
SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3640KELVIN (KÉKES FEHÉR FÉNY)
FÉNYÁRAM:1860LUMEN

A fényáram a speckó szerint azonos.
Honnan az az "AKÁR 120% TÖBB FÉNY AZ ÚTON"?
Levee156SW10-01-2018 19:19:08 // 53433
Eredetileg tudtommal azert volt a keresztbekabelezes,hogy meg trafohalal eseten se alljon le teljesen egyik henger se.

Szerintem (de ez csak tipp) az emisszios normak szigorodasaval adhattak fel az elvet,mert hengerenkenti gyujtasvezerlessel mar eleg vicces lehet a trafonkent 2 henger (vagy hengerenkent ket trafo) kezelese.)
dev16609-01-2018 22:54:24 // 53432
nekem nem vált be. 3 évet bírt, de már 2 év után kezdett leépülni.
dev16609-01-2018 22:52:02 // 53431
Sziasztok! Valaki, akinek 2.4 20V-je van, tudna nekem küldeni egy MultiECUScan mérést a vízhőfokáról egyenletes utazótempó mellett (legalább 10 perc), de az egész bemelegedési folyamat érdekelne? egyszerűen nem tudom eldönteni, h tényleg rossz-e a termosztátom (még gyári), mert a 2.4 10V-hez képest (abban 3 éves termosztát van) nagy kilengéssel (kb 2 fok) tartja 81-83 fokot, de tartja, nem hűl vissza és gyorsan melegszik be. Mintha szorulna a termosztát membránja, ezért túl lassan nyitna és zárna, de az is lehet, h ennél a típusnál ez a normális. Erre keresem a választ. Semmi kedvem feleslegesen cserélni, mert lehet, h az új termosztáttal is pont ilyen lesz. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

itt a 2-2 mérés eredménye azonos időalapra hozva. Jól látszik, hogy mennyivel nagyobb kilengéssel dolgozik a 20V.
AlfaGT09-01-2018 21:41:43 // 53430
Igen, tisztán látszik, köszi szépen!
Piritu - 1.000.00009-01-2018 21:27:13 // 53429
Mégse mókolás lesz, hanem valami változtatás au idők során.
Megnéztem az ePER-ben.
A Spiderhez készletet hoz, 2 hosszú és 2 rövid kábellel:

A GT-hez csak egyféle kábelt hoz, tehát egyforma hosszúak:

A UNIX is egyforma hosszú kábeleket dob fel az autódhoz:
AlfaGT09-01-2018 21:24:03 // 53428
A fotó nem az én gépemről készült, csak a neten lőttem szemléltetés képpen. A motorkódom AR32205. Nem hiszem, hogy bárki is megbolygatta volna. Több mint valószínű, hogy létezik mind a két verzió, a kérdés, hogy mi célból van így?
Piritu - 1.000.00009-01-2018 21:15:37 // 53427
ezen a videón úgy vannak bekötve mint nálad...
Piritu - 1.000.00009-01-2018 20:18:09 // 53426
Valami mókolás lehet a motorodon, mert a Pók bekötése is ilyen:

Sőt a gyertyakábel szettben is két hosszú és két rövid kábel volt:

Mi a motorkódod?
Kazes☻09-01-2018 18:43:15 // 53425
A tied gázos, nem? Esetleg azért, vagy valami más extra? A leömlőd is más a képen... előéletéről nem tudsz semmit?
AlfaGT09-01-2018 18:19:04 // 53424
Szevasztok! Nézem ezt a feltöltött fotót a Twin Spark motorról, és feltűnt nekem, hogy a gyújtás kábelek, amik a trafótól vezetnek a kisebbik gyertyákhoz, meg vannak kombinálva egy kicsit. Az 1-es henger trafójától vezet a kábel a 4. henger gyertyájához, a 2.-tól a 3. hengerhez, a 3.-tól a 2.-hoz és a 4.-től az elsőhöz. Az én Twin Sparkomon nem így van. Ott mindegyik henger trafójától, a saját gyertyájahoz vezet az út. Tud erre valaki választ adni, hogy mi a különbség a két verzió között?
szentkuti1109-01-2018 12:41:11 // 53423
Írok az MSN-es címedre!
Csabo2209-01-2018 10:15:18 // 53422
Ciao
1 db ilyen csőnek kell itthon lennie.
Írj ha megfelel a bontott.
Macccy09-01-2018 09:36:39 // 53421
Ok köszi mindkettőtöknek !!
atis_166jtd09-01-2018 09:28:14 // 53420
Azt is nézd meg, hogy euro3 198 fog, euro4 199 fog. De alvázszám szerint is tudsz keresni meg eper gyári cikszám szerint is.
frusciante09-01-2018 00:13:18 // 53419
Szia. Ha az a motor ugyanaz mint a 147 Ben az a5000 110 kW márpedig gondolom igen akkor szerintem 199 fogas... Pont itt van nálam a csomiba a levett vezérlés, és mivel reggel 6ig dolgozom így nekiáltam megszámolni... :) kétszer számoltam át mindkétszer 199 lett de ha nem vagy biztos benne vagy az én számolási képességembe 18 óra munka után akkor holnap ha hazamentem és felkeltem megnézem mégegyszer.... :)
szentkuti1108-01-2018 23:49:11 // 53418
Sziasztok! 147-es Alfámban fáradt el a pirossal bekarikázott kartercső, amit értelemszerűen szeretnék lecserélni, viszont sem robbantott ábrát, sem cikkszámot, sem egyéb, hasznos nyomot nem találtam, amin keresztül meg tudnám rendelni a cuccot. Van valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy hol találhatok akár ábra alapján cikkszámokat, esetleg ötlete, hogy honnan érdemes beszerezni? Előre is nagyon köszönöm!

Haddel08-01-2018 23:34:27 // 53417
Én mindenkinek azt ajánlom. A berlingomban 5 évet kibírt. Régi autómban is tök sokat.Ár-érték arányban legjobb.
Macccy08-01-2018 23:24:47 // 53416
Üdv
Az a kérdés Alfa GT 1.9 JTD 110kw '05 évj 937 A5 a motorkód (elvileg), ehhez milyen vezérműszíj kell? Mert a zavar ott támad, hogy a Bárdi katalógusa 198 és 199 fogszámút is hoz, többet is, ezért nem gondoljuk, hogy elírás. Tudja valaki?
Piritu - 1.000.00008-01-2018 23:18:46 // 53415
Pont olyannal szemezek...
frusciante08-01-2018 23:16:30 // 53414
A tsemben használtam nekem is 6 évet bírt! Szerintem nagyon jó árérték arányú...
Zsoltikj ૐ08-01-2018 23:15:33 // 53413
szintén 72Ah (a szürke-kék) a 155 ts 8v-ben
Zsoltikj ૐ08-01-2018 23:12:23 // 53412
jelen, áprilisban lesz 2 éves
Jorjie08-01-2018 22:54:34 // 53411
Nekem 6 évet kibírt szó nélkül. 72 Ah, 146 1.9 TD.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:40:50 // 53410
Jász akkut használ valaki? Milyen? Szemtelenül olcsónak tűnik...
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:37:58 // 53409
"Mazda 6" - a dpf-et valóban plusz gázolajjal égeti ki a rendszer. A gyakorlatban ennyire sok gázolaj akkor kerülhet a rendszerbe ha valami nem stimmel. WarbiRunner Cartárs kielemezte a programot. Igaz a 2,4-ről beszél, de gyanúm hogy az elv az 1,9-nél is hasonló.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 22:30:02 // 53408
Igen.
MES szimulációs üzemmód (fiktív adatok) Alfa 147:
frusciante08-01-2018 22:21:11 // 53407
Akkor ezek szerint ezeket a motorvezérlőből lehet kiolvasni? Itt látom, h hány kmenként, meddig ment az utolsó öt regen... Shadin kartárs utólagos engedelmével az ő blogjából vettem a képet és már látom, h ö mest használt ehhez, igaz ő azt mondta, hogy ő se látja a mes oldalán(én se), h a 147be ezeket ki lehetne olvasni úgy mint az 59ből.. Pedig gondolom csak tudja a progi... Kezd kicsit frusztrálni ez a dpf ésmég semmi baj nincs vele.. Rendesen regenerál sosem tömődik el a kocsi füstmentes akárhogy tiprom ha helyben leforgatom se jön ki egy törpefingnyi füst se, de már most csak a nyűg van vele... :) lehet nem kéne foglalkozni vele majd csak ha vmi baja lesz és akkor kiölni, csak gondoltam szemmel tartom addig is a ténykedését.. Az egész abból jött, h vezess tvn láttam egy cikket a Részecskeszűrőa kocsikról illetve egy offos autóról Mazda 6 amiben pl a nívópálca is úgy van megcsinálva, h a min max jelzés után a max felett van egy harmadik amit ha elér mindegy h hány km van benne az olaj cserés..... És ezt abban a típusban a dpf teszi... Nem eszi az olajat hanem ha jól értettem a hozzáadott gázolaj miatt több lesz benne... :) szóval ebből én azt szedtem le h ez a dpf ugyan barátja a környezetnek de nem biztos h a kocsinak is.... :) egyébként persze hiba kiolvasáshoz és monitorozáshoz is használnám a progit de elsősorban ezt a mocskot szeretném szemmel tartani, illetve megtudni amit csak meg lehet a vasról, jobb híján ha már hibaüzenet egyenlőre nincs hál égnek.. Egyébként köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat! Jó h van egy ilyen fórum és közösség....
Liquid08-01-2018 20:51:43 // 53406
Nézd meg a MES oldalán a feltételeket. Élettartam licenszet kapsz, 1 év frissítéssel. Asszem 10x lehet migrálni másik gépre. A lila káben nem tudom IQ-ból mihez kell, 1-2 éve van benne a szettben.
A motorvezérlőt eléred a demoval is, illetve monitorozni is tudsz vele max. 4 dolgot, 15 percig.
Piritu - 1.000.00008-01-2018 20:13:33 // 53405
A dpf-et azért nem találod, mert azt nem lehet kiolvasni. A motorvezérlőt, ami felügyeli annál inkább lehet :-)
frusciante08-01-2018 19:16:23 // 53404
Köszi az infót! alin találtam olyan leírást h a sárga az 500ashoz van... A mes oldalán viszont nem találtam meg a dpfet, pedig egyik kartárs blogját olvastam, h ő azt is kiolvasta (lehet nem messel?)h mikor meddig regenerált mennyire állt vissza, még képet is tett fel a blogjára....
Csabo2208-01-2018 19:01:50 // 53403
Talán a 4. kábel a fiat 500-hoz van, de nem vagyok benne biztos.
Nem feltétlen kell egyből megvenni a teljes verziós MES-t, asszem 4 paraméter az ingyenesben is megfigyelhető vele 1időben, és tudsz csatlakozni a legtöbb autó vezérlőihez is.
Utolsó kérdésedre a MES honlapja ad választ, olvasgass ott inkább.
frusciante08-01-2018 18:54:24 // 53402
Miért van ehhez 4 kábel? Amit itthoni oldalakon találtam az mind 3 kábeles... Zöld sárga piros amit az itthoni oldalakon látok. Az ebay illetve az Ali meg 4 eseket ad lila kék sárga piros.. Nekem igazából a hibaüzikhez kéne igaz abból nem sok volt idáig illetve a diesel dpféhez.... Még egy kérdés! Ha megveszem a mest a regeltet az ugye egy géphez regelem, de autót többet is nézhetek vele? Mert mindkettőt szeretném ha lehet)(147 1,6ts 147 1,9 jtdm) bár a ts 9 év alatt kB. 2 hibaüzit ha jelzett abból az egyik most is fent áll a lambdaszonda amit a katalizátor kiherélése óta mindig visszadob azzal sokmindent nem is tudok akarok kezdeni, de jó ha van a háznál ha neadj úristen vmelyik kiírni vmit legalább tudjam mit illetve szeretném a dpfet fihyelgetni... Hibaüzebeteken kívül miket láthatok még a messel illetve ezzel a szettel? Bocs a hülye kérdésért de ehhez analfabéta vagyok...
Csabo2208-01-2018 17:44:02 // 53401
Jó áron van ez az adapter szett.
Viszont a hasonló áron levő ELM327 (klón) interfészeket mókolni kell.
Ez már egy kész cucc, igaz kicsivel drágábban.
Liquid08-01-2018 11:53:12 // 53400
igen, de az ELM327 qurva drága

az adapter Ali-n
Az ELM327-et is megtalálod, de azt majd a többiek megmondják ponotosan milyet szabad venni, mert sok problémáról hallottam az utóbbi időben. Én régebben vettem, nincs gond vele.
Ugyanilyen adapter szettem van.
frusciante08-01-2018 11:39:21 // 53399
http://diagbolt.hu/atalakito-obd-kabel/74-fiatecuscan-multiecuscan-adapter-3-db-kabel-motor-abs-legzsak-szervokormany.html?gclid=EAIaIQobChMInf6jp5bI2AIVEOEbCh1-yQorEAAYASAAEgKGtvD_BwE

Ők azok?
frusciante08-01-2018 11:37:07 // 53398
http://diagbolt.hu/szamitogepes-hibakod-olvaso-interfesz/35-univerzalis-hibakodolvaso-usb-obd2-autodiagnosztikai-keszulek.html ő hozzá kéne még az a két kábel? Őket h találom meg a neten?
frusciante08-01-2018 11:28:08 // 53397
Köszi a segítséget!
Liquid08-01-2018 08:08:06 // 53396
a MES oldala szerint ELM327, illetve az ABS-hez, légzsák-hoz sárga illetve zöld adapter kábel kell. Véleményem szerint a kábeles kapcsolat a tuti, természetesen tud működni akár a wifis, akár BT-s, de mindkettőben ott van plusz egy bizonytalansági tényező.
Programból a MES-t vedd meg.
Kábel ebayről vagy aliexpressről, ugyanazt kapod drágábban itthon. Persze ha sürgős akkor vedd meg itthon.
frusciante08-01-2018 06:56:38 // 53395
Egy kis segítségre lenne szükségem. Sokat olvastam utána az oldalon, de az a gond h így sem jöttem rá, h nekem melyikre lenne szükségem... Szeretnék venni egy diagnosztikai kábelt illetőleg progit hozzá, h itthon is megnézhessem, h milyen hibaüzit dob ki, hogy hozzáférhessek a lehető legtöbb dologhoz, pl lássam a dpfet mikor regenerál mennyi időt vesz neki ez igénybe.. Olvastam gtpeti blogját meg sokmindenkiét, de megköszönném, ha valaki meg tudná írni nekem, h miket kéne ehhez pontosan beszerzési és hol. Nem sajnálnám rá a pénzt, h megvegyem a gyári progit hozzá illetve olvastam erről a 327es kábelről tudom az is érdekelne, h a Bluetoothos gyengébb e valamiben? Köszönöm előre is
sprint8306-01-2018 19:27:20 // 53394
Nekem eddig mind két 166-nál a motor csúszó érintkezőinek tisztítása oldotta meg ezt a problémát. A három érintkező volt picit megégve. Mindig ősszel kezdte a nyűgöket, tavasszal-nyáron egyiknek sem volt baja. A mostanin épp egy hónapja csináltam ezt meg, bevált ott is.
Bécó06-01-2018 19:06:18 // 53393
Üdv Mindenkinek!
Elém jött egy őz, fényszócserével megúszom. Bonyolult a 156-nál a fényszórócsere?Le kell szerelni az első lökhárítót? Előre is köszönöm, üdv:Bécó
pettinke05-01-2018 21:25:48 // 53392
Elöl kell az ablaktörlő motoron megnézni a csatlakozót / elektronikát.
atis_166jtd05-01-2018 20:03:02 // 53391
Nézd meg az intervallum elektronikát nem látszik e rajta a beázás nyoma ami a fűtőradiátor folyása miatt lehetséges.
Atos05-01-2018 18:14:14 // 53390
Sajnos ezt a funkciót nem tudja. :(
Gabesz0105-01-2018 14:59:42 // 53389
Pöpec, csak az összerakással van problémám...
Gabesz0105-01-2018 14:58:23 // 53388
köszönöm, megnézem
Kazes☻05-01-2018 14:48:40 // 53387
Cartársnál ezt találtam, ha ez segít valamit. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.