Forum >> Szerelőműhely

Buksi16-06-2020 23:17:33 // 54885
Király lesz. 😉
Jorjie16-06-2020 21:58:02 // 54884
Próba megvolt, 305-ös lesz.



Közben kiderült, hogy a 330-as tárcsa vastagabb, ebbe a nyeregbe nem is fér bele.
Jorjie15-06-2020 20:52:33 // 54883
Felpróbálom majd a helyére és lemérem, hogy elfér-e a 330. Ha nem akkor 305.
ott221715-06-2020 20:18:47 // 54882
305, vagy 330-as tárcsával lesz ?
Csontdaráló15-06-2020 16:23:26 // 54881
Könnyen lehet, hogy kipufogó a felxicsőnél lyukas. Vagy valahol kifúj a kipufogó.
Jorjie15-06-2020 15:30:12 // 54880
Nekem is 166 féknyereg van otthon a GT-re, felújítás után megy is fel. Konzollal lesz megoldva.
ott221715-06-2020 15:17:20 // 54879
Ja , én is így gondolkodtam ,csak a crosswagon csonkállvány + adapter ,de nem tudom ,hogy egyezik-e a sima 56-al. / mert az van eladó nyereg nélkül/ . Így valószínű gyártatok egy adapter a brembó féknyereghez. Csak reméltem ,hogy pl. a 166 féknyerge simán rátehető. :)
Jorjie15-06-2020 13:47:29 // 54878
A legjobb a GTA csokállványa lenne Brembo nyereggel, de az lehetetlen küldetés :-) A legegyszerűbb a konzol, felcsavarozod, rá a nagy nyereg és kész. Kis túlzással :-)
ott221715-06-2020 11:34:37 // 54877
Sziasztok !
156-ot szeretnék "nagyfékesíteni" . Mi a legegyszerűbb megoldás , vagy a legjobb?
Üdv . Ottó
Levee156SW12-06-2020 09:38:56 // 54876
A turbo az esetek tobbsegeben nem a betegseg, hanem a tunet.
Csabo2212-06-2020 08:19:36 // 54875
Helo
Attól függ hol újították fel. Nem szabad akárkire rábizni. Még az is lehet h nem lett jó a felújítás. Sőt, a leirtak alapján erre tippelnék.
Ketyi7811-06-2020 19:52:39 // 54874
Sziasztok!

Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
ervin10-06-2020 16:13:36 // 54873
Sziasztok!
Motor diagnosztikára Pesten kit ajánlanátok, ha nem szeretném márkaszervízbe vinni a 145 TS-t? (lehet, már nem ismernék fel:)
Van egy szolid gyújtáskimaradás problémája, egyenletes gázzal haladva érezhető, hogy meg-megtorpan időnként. Lambdára, vagy trafóra gyanakszom, de a műszer hátha segít.
Köszönöm
JCsabi27-05-2020 08:42:21 // 54872
Sziasztok!

Valaki foglalkozott már olyannal, hogy 3.0V6 (GTV) kettőstömegű lendkereket egytömegűsíti? Valahol azt olvastam, hogy 3.2V6-on csak sima, normál, mezei lendkerék van. Szerintetek van rá esély minden további passzol az egyik a másikra?
matika26-05-2020 06:29:58 // 54871
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani autóvillamossághoz is értő szerelőműhelyt Göd, Dunakeszi, Budapest környékén? Mito csomagtér ajtaját folyamatosan nyitottnak jelzi
Boxerpapa11-05-2020 15:15:38 // 54870
Sziasztok !
Kellene egy kis segítség !? A hétvégén kiszedtem a 159 1.9 sw ből az üzemanyag jeladót,AC pumpával,ugyanis hiába volt tele ,csak kétharmadig mutatott. Adtam rá gyújtást,persze előtte kivettem az AC reléjét,hogy megnézzem miért nem mér, de semmi. Kiszedtem a porcelán panelt, megigazítottam a csatlakozóit de semmi. Azonban elkezdett villogni a tartalék,pedig mér műszerrel, a rendes Ohm értékeket produkálta mozgatásra. Ismét átnéztem a két vezeték csatlakozóit, és szorítottam a jobb kontakt érdekében a villákon. És láss csodát, elindult szépen. A baj csak az, hogy ezek után, még bekötöttem egy tolató kamerát a rajzok szerin a tolató izzó vezetékére. Mindent összeraktam, működik, de bejött egy P0601 hiba, amit nem tudok törölni ?
Ebben kérném a segítségeteket ! Előre is köszönöm !
Boxerpapa!
marci9108-05-2020 14:50:50 // 54869
Sziasztok!
TS hidrotőke méretekkel kapcsolatban van valakinek nagyobb tapasztalata?
Egy 2009-es 2.0 TS-ben cseréljük őket, azonban a 26mm magas emelő, amit több autósbolt rendszere ajánlott az nem bele való, ebbe 24mm magas kell. Mindeközben viszont az enyém 2000-es évjáratú 1.6 TS és érdekelne, hogy ebben a 26mm magas nagyobb, vagy a kisebb 24mm-es lehet ebben is, mert a jövőben ebben is szeretném cserélni őket.
Köszönöm!
vpmo04-05-2020 08:59:35 // 54868
Okulás céljából belinkelem a Totalcar cikkét az esetről, hogy más ne járjon így.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
Öcskös25-04-2020 15:55:44 // 54867
Köszönöm szépen, marad a bontás, hiba feltárás.
hpeti9124-04-2020 17:54:01 // 54866
Nagyjából akárhonnan. Ha ez az olaj a beszívott levegőből származik, amit a turbó hord, akkor lehet a swirl flap-ek tengelyénél, a szívósor valamelyik tömítése, a szívósor / EGR gázkeverő, pillangószelep-ház, nyomócső közti tömítések / O-gyűrűk valamelyikétől.
Másik lehetőség hogy az olaj a kartergázból származik, mivel a kartergáz lecsapató is a szívósor mögött / alatt van, akkor bármelyik kartergázcső/ bilincs, vagy maga a lecsapató is lehet ludas.
Forsberg23-04-2020 20:51:04 // 54865
Az injektor relé volt a ludas. :)
Azt kicseréltem egyből ment az üzemanyag szivattyú.
Öcskös21-04-2020 18:42:44 // 54864
Sziasztok Cartársak!
Azt szeretném megkérdezni honnan szivároghat az olaj /1.9 jtdm/ a szívósor alól valahonnan látom folyni, de mielőtt nekiállok bontani hátha tudtok mondani valamit, mivel érdemes előkészülni.
Köszönöm szépen.
Kau21-04-2020 15:19:04 // 54863
Most jut eszembe, hogy a pumpának van egy nagy biztije. Külön! A 156-nál nem tudom hol van. A 146-nál a motortérben a sofőr előtt. Vékony műanyag házban. Na még az is ilyet okoz.Független minden más biztitől!
Kau21-04-2020 15:13:23 // 54862
Én is úgy tudom, hogy attól még hideg motornál be kéne indulnia. De kívánom, hogy ez beváljon!
Forsberg21-04-2020 13:06:56 // 54861
Köszönöm!
Új a relé és a biztik is, a lábakat megnéztem.
Külföldi fórumon olvastam, hogy valakinek pont ugyan ez volt a problémája és a főtengely jeladó oldotta meg. Azt hittem, hogy az csak üzem meleg állapotban csinálja. Bár indítózásnál meg sem mozdul a fordszám mérő, elvileg lehet akkor ez a hiba.
Mondjuk ami furcsa, hogy gyújtásnál semmi hangja az üzemanyag szivattyúnak.
Rendeltem egy jeladót, azon már ne múljon. :)
Meg kell keresnem hol van pontosan, de gondolom a cseréhez akna kellene...
Kau21-04-2020 12:52:27 // 54860
A biztiket cseréld ki újra, mert lehet, hogy már eloxidálódtak. A relé lábait pucold meg. Az alatta futó kábelt ellenőrizd, hogy jól illeszkedik-e. Nincs e lecsúszva a vezeték.
Valószínűleg ott lesz a hiba.
Hasonlót tud még csinálni az LMM is. Ezt sokan nem tudják. Húzd le a csatiját és nézd meg, hogy úgy beindul-e?
Forsberg21-04-2020 09:01:24 // 54859
Megnéztem a biztiket, jók voltak. Lehet, hogy tényleg valamelyik jeladó adta be a kulcsot.
Csabo2221-04-2020 00:16:25 // 54858
147 / GT esetén van az ACnak egy biztositékja is az akksi előtt levő dobozban.
Kazes☻20-04-2020 22:43:49 // 54857
Akkor maga a punypa?!
Forsberg20-04-2020 22:20:07 // 54856
Már átnéztem majdnem mindent, szemmel látható károsodás nincs. Most már nem is indul egyáltalán.
Kazes☻20-04-2020 22:11:38 // 54855
Ha amikor megpiszkálod a reléjét és akkor működik, akkor nem lehet, hogy ott van valami rejtett hiba... megolvadt foglalat, biztosíték tábla, törött vezeték a saruknál stb. vagy valami hasonló?
Forsberg20-04-2020 21:22:48 // 54854
Nyomkodtam, de nem segített sajnos.
BoszaG20-04-2020 21:09:22 // 54853
Inercia (crash) kapcsoló esetleg?
Forsberg20-04-2020 17:36:00 // 54852
Egyszerűen olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Tudomásom szerint, ha fordulatszám jeladó lenne, akkor hidegen indulna. Megnéztem az AC csatiját, de azzal nincs gond. De gyújtásnál nem hallom, hogy dolgozna. Gondolom azt hallani kellene.
MES-ben a relé teszt jó, nem ír hibát és kattog amikor kell. Most már hibakód sincs.
Így szerelőhöz sem tudom vinni. Tanácstalan vagyok...
Forsberg19-04-2020 19:24:00 // 54851
Sziasztok!
Az autómnál (156 fl 1.9 16v 140le) az a problémám, hogy nem indul el csak forgat, a hibakódok: P1191, p1194. Azt írja nem kap naftát. Amikor megpiszkálom az ac pumpa reléjét akkor elkapja, majd menet közben leáll. Kicseréltem a relét, de nem változott. Olyan mint egy kontakt hiba. Merre keressem szerintetek?
Köszi
mgeri7615-04-2020 19:42:46 // 54850
hali!

vagy 1 éve szétkaptam a selespied váltómat és most raknám össze. Egy igen kellemetlen problémába ütköztem ... Raknám vissza a váltókart és egyszerűen nem találom az elektromos csatlakozót de olyan szinten hogy az valami hihetetlen ! A váltó kar szépen fel van szerelve a középső merevítőre a kézifék karral együtt, de hogy a váltókarból azt a rövid (kb 20 centis) kábelt hova kell csatlakoztatni ???
a kocsiszekrényben nem találok hozzá csatlakozót. valószinűleg alul futhat a kábele. Ha valóban ott fut akkor viszont valahova nagyon eldugtam mert nagyon nem találom :D
Esetleg infó, hogy merre keressem a kábelt ?
Levee156SW15-04-2020 10:03:48 // 54849
Szia,

a legszurohaz felett, a legtomegmero reszekent van (ha jol ertem a kerdesed. :))
Mikor kezd elfaradni, elkezdi alulmerni a legkori nyomast, mig vegul az ECU kifut a befecskendezesi korrekcios tartomanybol.
(MES-el meg lehet nezni szepen.)
adele14-04-2020 20:58:43 // 54848
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy a kis 147-ben (2001, 1.6 benzin), merre található a nyomás érzékelő és milyen ( atmoszférikus, légköri)?
Köszi a segítséget!
Kau03-04-2020 14:58:46 // 54847
Ez miatt függesztették fel a weboldalukat is ;)
Kau03-04-2020 14:57:52 // 54846
Már inkább azt kérik, hogy ne ajánlgassuk őket, mert úgy tele vannak munkával :)
1-2 hónapos időpontokat tudnak adni.
Marklar15503-04-2020 12:04:44 // 54845
Az overált nem Janitól loptuk ;))
Marklar15503-04-2020 12:03:46 // 54844
Egyszer régen még a múlt században. :D

(amúgy a haverom " aggatta" rá a Mágus nevet. Miután a 90's években csak rontottak a Cromaján, de ott rendbe rakták. )
Még egy overált is sikerült elkunyerálnia tőle :DD
vpmo01-04-2020 08:07:58 // 54843
Végre ismét vigyorogva ülök a GT-ben. Misi Mágus gyorsan, és szakszerűen feltámasztotta a gépet. Köszönöm nekik, és Bazsa72-nek a tanácsot hogy oda vigyem! Tényleg jó döntés volt a Német szerviz Dunakeszin. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
AlfaGT22-03-2020 10:42:23 // 54842
Köszi! Közben én elvégeztem a műveletet, a gyári leírás szerint. (Elkötöttem a hűtő alján levő csőcsatlakozást, kifolyt a folyadék nagy része, ezután elkötöttem a kiegyenlítő tartály visszavezető csövét, ezen keresztül megnyomattam sűrített levegővel, így megint kifolyt valamennyi) Még megpróbáltam megemelni a kocsi jobb hátsó oldalát, így szintén kifolyt pár deci, de végeredményben így is cca 2 l bent maradt. Átöblítendő feltöltöttem a rendszert desztillált vízzel, megkevertettem, és ismét elvégeztem a leengedési procedúrát.
Ezután ami benne maradt, 2 liter víz igen kis koncentrációban a régi fagyállóval, ami remélem nem fog ,,összeveszni” a betöltött Paraflu Up-al.
Buksi21-03-2020 18:55:16 // 54841
Ez egy jó ötlet. :-)
GTVili21-03-2020 18:46:21 // 54840
Ha nálunk lesz a paripa, biztosan csinálok valami alváz és üregvédelmet....hogy így is maradjon. :-)
Buksi21-03-2020 18:37:48 // 54839
Elég jónak. :-DD
GTVili21-03-2020 13:33:12 // 54838
Srácok! Ez a küszöb jónak számít, így tíz évesen.....? ;-)
Levee156SW21-03-2020 13:09:39 // 54837
Hello, konkret tapasztalat nelkul, altalanosan:
betolto sapkat leveve, a huto also csovenek levetelevel a leheto legtobb ki kell jojjon. (Ha jol van most elottem, a hutonek nincs kulon sapkaja.)
Nyilvan a hengerek koruli vizterbol nem fog "felfolyni", de a csoveket vegignezve meg lathato,hol rekedhet meg ugy, hogy tovabbi bontassal 1-2 deci meg kijojjon, ill. hogy a zart termosztat eltorlaszol-e esetleg valamit.
pinyti21-03-2020 12:30:02 // 54836
Sziasztok!

Adott az autóm, egy 2002-es 1.9JTD 8V 156 SW. A motor veszteséghője olyannyira kevés, hogy a magamfajta fázósabb embereknek télen elég sokára lesz csak elfogadható az utastérben a hőmérséklet. Előtte 6 évig BMW-im voltak, s ott mindben volt elektromos rásegítés amíg a motor el nem érte a megfelelő hőfokot. Mivel az én 156-osom Olaszországból származik, gondoltam azokra a mediterrán piacokra nem szereltek beléjük semmi ilyesmit, így egészen a múltkori pollenszűrő cseréig nem is foglalkoztam a dologgal, letudtam annyival, hogy ez ilyen. Ám ahogy ott feküdtem az utasoldali lábtérben, három érdekes csatlakozóra lettem figyelmes, melyek elég vastag kábelek végén ülnek (lásd a képet).

Amennyire sikerült kiderítenem, ez egy elektromos kiegészítő fűtés, aminek pont a fent leírt problémát kéne kiküszöbölnie. A kezelési könyv szerint is 20C fok külső hőmérséklet alatt működnie kéne, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot/az utastér a beállított értéket. Azt még sikerült kiderítenem, hogy az akksi pozitív sarujánnál levő 70A-s biztosíték tartozik ehhez a funkcióhoz, ami jó is. Ellenben ma reggel is beindítottam az autót (14 fok volt kint), s a belső hőfokot először 22-re, majd HI-ra téve se sikerült 12V-ot mérnem egyik képen szereplő csatin sem a háromból. Legyetek szívesek, ha tisztában vagytok a működésével, szabályzásával, úgy segítsetek és írjátok le! Tartozik még hozzá valahol valami relé is? Esetleg még valahol biztosíték?
Előre is nagyon szépen köszönöm!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.