A váltóm :(
Forum >> Szerelőműhely
Majom07-02-2006 17:53:40 // 10186
mszabika07-02-2006 16:26:15 // 10185
íjjjjjj az öreg eléggé szétvan csúszva :DDDDDDDDD
felhívtam, azt mondta majd visszahív mert nincs képbe :))))))
komoly, azt hittem h elaludt miközben beszéltünk :DDDD
mszabika07-02-2006 16:10:10 // 10184
köszi!
a jó ár mit jelent?! ;)
kertecs07-02-2006 15:56:23 // 10183
Ha gondolod kérdezd meg a pécsi ricambi-boltot is, nekem jó áron ajánlott tavaly borg&beck cuccot! 72/258-889
Karakot07-02-2006 15:54:51 // 10182
Szia sorstárs! Nálam két hete volt ugyanez. Van két alu szervócső, az egyik lukadt ki, és szintúgy elfolyt a szervóolaj, mint nálad. Miután kiszedtük, jól látszott egy nagyobbacska anyaghiány. Mikor megdrótkeféztük a luk környékét, olyan lett, mint egy szivacs. Teljes hosszában el volt rohadva az aluminium cső. Ki lett cserélve mind a kettő, biztos ami biztos.
mszabika07-02-2006 15:50:05 // 10181
kössz szépen! ha kell szólok! ;)
Gordon07-02-2006 15:42:28 // 10180
Ja és tegnap este 19:00 körül Szamosi egyik szerelőjét láttam a Csiki-ben.
Ferke07-02-2006 15:23:02 // 10179
Hegyalja: 23/417-000
Ferke07-02-2006 15:15:42 // 10178
Ha a hegyaljában találsz valeo-t vagy vmi drágábbat, akkor ott tudok vmi kedvezményt, Hivd fel őket
pb_07-02-2006 13:15:11 // 10177
Esetleg kérdezd + a kollégákat, hátha tud valaki kedvezményt, valamelyik nagy kereskedőnél.
mszabika07-02-2006 13:04:31 // 10176
há' ja... Valeo szettbe 50fölött lenne... :SSSSS
pb_07-02-2006 12:55:22 // 10175
Azt nem tudom, nem ismerem, nekem csak a GST-vel volt tapasztalatom. Sztem Valeo, Sachs, vagy Borg&Beck, bár igaz qrva drágák.
pb_07-02-2006 12:44:24 // 10173
Sztem, ha jót akarsz magadnak elfelejted.
mszabika07-02-2006 12:42:50 // 10172
Skacok!
Tudtok valami infót, tapasztalatot mondani nekem a "GST" (olasz;)) márkájú kuplung tárcsákról, illetve szerkezetekről, úgy tűnik ez lenne a legjobb árban, de nem hallottam én még róla. A Valeonek horribilis az ára :((((
thx előre is ;)
Ferke07-02-2006 12:37:34 // 10171
Na ez remek. Neked is jó napod van.
Gordon07-02-2006 12:22:09 // 10170
Addig sajnos még fékbetét csere is vár rám!
Tom1207-02-2006 11:52:09 // 10169
Nem csak Te vagy peches... Ez a szibériai időjárás nekem is "betett". A ma reggeli "termés":-/:
...szervó olaj...
Mikor reggel beindítottam, valami furcsa hangot hallottam, először, mint a "villamos", aztán mintha szívószállal fújnák a levegőt valami folyadékba. Kinyitottam az ajtót, hátrébb tolattam és már láttam is az okot... /meg éreztem a merev kormányon/ Megnéztem a szervó olajszintje = 0. Bele sem ért a pálca. Elhúztuk a szervizbe, azt mondta a szerelő, hogy biztos "kemény" volt az olaj ettől a hidegtől és vagy lecsúszott, vagy kiszakadt a cső valahol. Remélem, neki lesz igaza, mert nem volt valami "bizalomgerjesztő" a hangja. Állítólag, ha szerencsém van, lesz is olyan cső "kéznél", amit cserélni kell...
Ja a lényeg, hogy pont a fiamat kellett volna "próba felvételire" vinni 7.45-re, persze késett, de elnézőek voltak.
A szerviz vezetője meg gyorsan felajánlotta, hogy nem akarom-e "majdnem új" kombi Laguna-ra cserélni némi hozzáfizetéssel... Jó nagy, 5 L gázolajat fogyaszt, stb., stb.... Ne strapálja magát - mondtam neki.:-)
...szervó olaj...
Mikor reggel beindítottam, valami furcsa hangot hallottam, először, mint a "villamos", aztán mintha szívószállal fújnák a levegőt valami folyadékba. Kinyitottam az ajtót, hátrébb tolattam és már láttam is az okot... /meg éreztem a merev kormányon/ Megnéztem a szervó olajszintje = 0. Bele sem ért a pálca. Elhúztuk a szervizbe, azt mondta a szerelő, hogy biztos "kemény" volt az olaj ettől a hidegtől és vagy lecsúszott, vagy kiszakadt a cső valahol. Remélem, neki lesz igaza, mert nem volt valami "bizalomgerjesztő" a hangja. Állítólag, ha szerencsém van, lesz is olyan cső "kéznél", amit cserélni kell...
Ja a lényeg, hogy pont a fiamat kellett volna "próba felvételire" vinni 7.45-re, persze késett, de elnézőek voltak.
A szerviz vezetője meg gyorsan felajánlotta, hogy nem akarom-e "majdnem új" kombi Laguna-ra cserélni némi hozzáfizetéssel... Jó nagy, 5 L gázolajat fogyaszt, stb., stb.... Ne strapálja magát - mondtam neki.:-)
Don Gombóc07-02-2006 11:32:59 // 10168
Remélem Április 1-én már ez csak rossz emlék lesz Egomban.
Gordon07-02-2006 11:29:31 // 10167
És az igazi hangot nem tudom leírni, de nem nyikogás! Olyan mintha a szíj odaérne valahova! Pattogásnak mondanám inkább, de nem kattog, mind amikor a vezmód rossz volt. És az új szíjakkal válatozott a hang üteme, vannak benne szünetek. Tehát egyértelműen jobb lett, igaz 45k-ért cseréltettek egy vízpumpát is, ami vagy rossz volt vagy nem? Mivel azóta sem mutatták meg, s ennek esélye az idő haladtával egyre kisebb. Ha nem szerettem volna bele a kocsiba most tuti eladnám!
Gordon07-02-2006 11:16:48 // 10166
Tudod az egész azzal kezdődött, hogy olyan hangja volt, mint a kenetlen bicikli láncnak! Ekkor cserélték a vezérmű szíj vezetőt és feszítőt, mert 5200km alatt szétmentek!!!!!! Maradt a nyikogás! A tegnap este berakott szíjakkal azért emberibb a hangja de nem vagyok tökéletesen elégedett és még jön a focizás a Csiki-Bege-vel, hogy akkor ezek a szíjak már garisak, mert 2005/10-ban voltak cserélve és a garanciában vitatott alkatrész és szerelés összege meghaladja a 20000,-HUF-ot! (ezt érdemes tudni, ez alatt elhajthatnak).
Don Gombóc07-02-2006 11:08:49 // 10165
Az 1.6 Ts-nél még azt is mondják hogy nem érdemes megvárni az ötvenet, bár már vannak erősített fasza szíjak. Szerintem nyugodj le mert ha összekopik akkor fog csendesedni illetve elhallgat. Én már háromszor cseréltem szíjat és mindahányszor olyan huhogó hangja volt egy jódarabig és egy kicsi maradt is benne.
GEORGE07-02-2006 11:08:03 // 10164
Sajnálom, hogy nekem lett igazam!! :-(((((((((
Gordon07-02-2006 11:04:14 // 10163
Kicsit azért felszívtam magam! Minden lett cserélve! Szíjak, görgők (vezérmű, poly v), vezetők (vezérmű, poly v), feszítők, vízpumpa! Feszítő és vezető 2x is, szíjak most másodjára, vezérlés módosító! Mindez 50000km-nél, mivel ugye a gyári ajánlás 60000km, de halottunk már olyat, hogy 50 és 60 között vezérmű szíj szakadás. Jó tulaj lévén, mindezt meg akartam előzni! És ez lett a vége!
Don Gombóc07-02-2006 10:47:32 // 10162
Az esetek legtöbb részében nem olyan a hangja mint volt sajnos, mert marad fent olyan cucc amit nem kell cserélni. Értem itt a vezérműtengely fogaskerekeit amit a szíj hajt. Egyes márkaszervizekben és ez így van a Fiat konszern alá tartozó cégeknél is úgy van meghatározva a vezérműszíj cser hogy komplettben kell cserélni amibe beletartozik az összes szíj vezetőgörgő feszitőgörgő fogaskerék, vízpumpa kutyafasza minden amit a szíj hajt. Annak ellenére hogy a fogaskerék profilja az szinte megegyezik sőt teljesen megegyezik a gyári újéval még több százezer km után is, csak egy kicsit fényesebb mert a szíj azért eszi egy kicsit, és ez is lehet a zajforrás oka. Na most egy ilyen komplett csere a mai árak mellett az ugye nem gyenge. Akkor milyen lehet a Renault Vel Satisnál, ahol a technologia és ahozzáférhetőség miatt motor ki, és úgy cserélik a vezérlést. 300 ezerért. Ez a V6 nál van fasza mi?
Gordon07-02-2006 10:24:02 // 10161
Igen elhagyja, és mintha hamarabb abba is hagyná, de így ez első hallásra nehéz, majd délután, ha megyek haza! Addig a cég előtt áll!
De most őszintén, szabad nyikogni két ilyen szíjnak? Autóiparban dolgozom, de itt a vevő mindenért reklamál, pláne ha az a végső fogyasztó felöl jön! Nem hiszem, hogy nincs olyan gumi keverék ami -10 vagy -20C-ig bírná a hideget nyikorgás nélkül. Az meg süket duma, amit a szervízben mondtak, hogy mivel mindent kicseréltek és újak az alkatrészek előfordulhat hogy nyekeregnek.
Don Gombóc07-02-2006 10:13:44 // 10160
Részvétem! Akkor az lehet hogy csak a szíj hangja, és semmi gáz. Most is elhagyja egy idő után? lehet ha felmelegszik az idő akkor a hidegindításkor sem fogja csinálni.
Ferke07-02-2006 10:02:20 // 10159
Hát igen, a szerelő is azt mondta hogy ha leglább egyben maradt volna, és nem szakad vékony spagetti darabokra, akkor nem ment volna be a vezérléshez.+még igy is pechem volt, mert azért így se olyan nagy az esélye annak, hogy bemenjen a vezérléshez. Tök röhej. Mindegy, még ma délig szétszedik, kiderül, hogy mekkora a kár.
Gordon07-02-2006 08:24:31 // 10158
Hm.... tegnap Csiki-Bege-nél 1 óra 10 perc alatt kicserélték a Poly V és a vezérmű szíjat! Ma reggelre a helyzet majdhogy nem változatlan. A nyikorgás halkabb lett, az eredeti 1/3, 1/4-e és vannak benne szünetek, nem folyamatosan csinálja. Most őszintén nem bírják a szíjak a -10C ? Ráadásul a kocsi garázsban áll. Most nem tudom hogy mit mondjak nekik, mert a hiba nem szünt meg, csak halkabb lett. Régebben a kocsiból is lehetett hallani, most nem.
Barni14707-02-2006 07:21:26 // 10157
Az űbergáz :-((
Remélem az enyémet nem ilyenre csinálják!
Tom1206-02-2006 23:42:57 // 10156
Nekem a törött szíjfeszítő csavar miatt már 2x "ugrott" le a hosszbordás szíj, de mindig egészben maradt, nem is tudom, hogy szakadhatott annyi darabra... + még, bejutott a vez. szíjhoz... Tényleg nagy pech...:-(
Krisz14506-02-2006 22:18:25 // 10155
Nem tudja véletlenül valaki, hogy 145-re hátulra a lökhárítómba honnan tudnék egy új "macskaszemet"szerezni?
milli06-02-2006 20:11:10 // 10154
Sziasztok!!!156-hoz keresek komplett motrot 1.6 twinspark 98-as évj!mert a motorgenerált olyan ügyesen csinálta meg a szerelő,hogy eltört a dugó és leszakadt a hajtókar!valószinű,hogy nem volt olajnyomás!egyébként a sogoromé az autó!ha valaki tud valamit segítsen!!!!
tom16406-02-2006 19:45:11 // 10153
Ök tudják. Kinek a pap, kinek a papné, mindenki másra esküszik....
Nem bos gyárban melózok, nem tudom ott mi a helyzet, bár szerintem hasonló lehet....
Igaz, én csak az eredeti-utángyártott meccsbe szóltam bele, legjobb tudomásom szerint, mert talán több rálátásom van, mint másnak.
Egyébként láttunk a neten olyan filmeket, ahol a mi termékünket koppintják Kínában:-(((
Bár a termékkódokkal nem igazán tudnak mit kezdeni, mert nem tudják mit jelentenek :-))))
Olyan mint amikor az összes hamis pénznek ugyanaz a száma...
Krisz14506-02-2006 19:33:12 // 10152
Nekem akkor pattogott a hangszoróim amikor egyoldalon ment a tápkábel a hangszórókábellel és nem volt megfelelően árnyékolva
bb1806-02-2006 19:08:00 // 10151
vagy töltés, gyujtás, vagy valami táp problem.
azt kellene tudni, hogy egyböl pattog amikor bekapcsolod, vagy hangosodik ahogy tekered fel a hangot.
esetleg a pattogásnál nem halványodik-e a kijelzö.
Karakot06-02-2006 18:25:13 // 10150
Ez így teljesen világos, csak az nem fér a buta, értetlen fejembe, hogy akkor miért nem vásárolt eddig itt mindenki olcsó, 20-30 ezer forintos légtömegmérőt, amit nagy megelégedéssel használhatna, hanem sokan (a teljesség igénye nélkül pl Ronnie, Rvin és a többi kolléga) mégis az Alfától vette meg az lmm-et horror áron (60 ezer körül)?? És ezek az emberek esküsznek arra, hogy az olcsóbb lmm-el gyengébb volt a kocsi. Pedig az elmondásod alapján ezeknek is hibátlan termékeknek kellene lenniük, hisz nem gondolnám, hogy úgy lopták ki a kidobásra ítélt darabokat a Bosch gyárból. :))
Robi06-02-2006 16:19:24 // 10149
Kicsit utánaszámoltam a dolognak, és arra jutottam, hogy kb 185/70R14, vagy 195/70R14 lenne a megfelelő gumi ezekre a felnikre, hogy passzoljon a 156 alá. Ezeknek meg már nagyon magas az oldalfaluk, nagyon "kúszna" vele az autó, instabil lenne. Szóval nem ajánlom.
tom16406-02-2006 16:19:04 // 10148
Akkor utoljára az utángyártott alkatrészekröl.
Egy autógyár leszerzödik mondjuk évi 6millió db alkatrészre x áron, amik legyártásához nagyon szigorú elöírásokat ad meg, hogy az autói ne álljanak meg, föleg garanciaidöben.
Elkezdjük legyártani, de problémák mindíg adódhatnak, amik miatt eltérünk az elöírt gyártási technológiától. Ezeket a cuccokat félretesszük és az üzletkötök értesítik a vevöket, hogy ez és ez történt, kell-e nekik így a cucc. Ilyenkor általában plussz élettartam teszteket kell a laborokban végezni és az eredmények figyelembevételével döntenek, hogy elfogadják-e gyári alkatrésznek az anyagot. Ha igen, akkor megkapják, ha nem akkor értesítik az alkatrész-nagykereskedöket, hogy nekik kell-e ez a cucc. Ha azoknak kell, megalkudnak az áron, (persze olcsóbban) és akkor ugyanúgy tovább van futtatva mindenféle sori teszten, mint a "gyári" (amit a motorgyárak kapnak) csak ezekre más cimkét teszünk. De ezek sem buknak meg semmiféle minöségellenörzésen, hanem csak eltérnek a gyárak által megkövetelt tecnológiától!!! Rossz termék nem hagyhatja el a gyárat!!!
Remélem így már érthetö volt, bövebben majd Esztergomban, személyesen...
Robi06-02-2006 16:12:06 // 10147
Ha elfér a féktárcsa és a féknyereg, akkor felmegy. Ki kell próbálni, másképp nem tudod meg. Arra figyelj még, hogy a 75-nek picit tágabb a központosítója, ezért esztergáltatnod kell majd négy központosító gyűrűt, amiket bele kell ütni a négy felnibe.
Robi06-02-2006 16:09:29 // 10146
Nemtom, de ez nagyon komoly! :) Én is átalakítom az enyémet. :)
Ferke06-02-2006 13:32:24 // 10145
Ige, tökéletesen igy van, siimán mennie kellett volna,de tudod, amikor hivtalak, montam is hogy olyan hülyén inditozott, már visszaemlékezve tényleg a tipikus vezműszij szakadásos hangja volt. Egyszerűen csak bement a hosszbordás szijból az egyik lszakadt, pár centis hosszborda a vezműszijhoz, és elintézte. asszonta még szerelőember, hogy mocskosulpeches vagyok, mer erre 1-2% esély van csak..:))) Ez az én formám, már hétvégén sejtettem, azé aggodalmaskodtam itt ennyit.:)
Tomy15606-02-2006 13:18:04 // 10144
Hát, nagyon sajnálom. Nemrég cseréltem én is minden szíjjat és görgőt...nem volt olcsó.
Ezek szerint a feltételezésünk azért jó volt, miszerint a generátor szíj szakadása miatt az autónak mennie kellene?
Ferke06-02-2006 13:09:39 // 10143
Jaja, ez egy gásznap marad nekem. hogy egy nyavajás generátoszíj ekkora katasztrófát csináljon...hihetetlen.:( Na mindegy, reméljük jobb lesz, mint újkorában.:)
Gordon06-02-2006 12:39:07 // 10142
kertecs06-02-2006 12:29:52 // 10141
Hát ez szomorú dolog... : ((
Tocsa06-02-2006 12:11:35 // 10140
Ja az autó egy alfa 75 és az első futómű felső lengőkarának stabrúdjáról van szó.
Tocsa06-02-2006 12:09:54 // 10139
Saughassy06-02-2006 12:02:39 // 10138
Lámlám a fék. Nem tudom, belulrol eleg sok hely van, meglepo modon a 15os Zenderem alig fert fel a nyereg miatt, pedig az sportosabb darab :)
Poló06-02-2006 11:58:51 // 10137
A fékbe lehet, hogy beleérne. Gumiból a 15-ösre kell 195/65-ös. 14-esre akkor kellene legalább /70-es.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?