Forum >> Szerelőműhely
pb_17-03-2005 13:46:51 // 3186
Lehet kuplungtárcsa és szerkezet is. Alapjáraton kéne 1 olyat próbálni, hogy kinyomod a kuplungot, felengeded, hogy van-e vmi hang változás.
pb_17-03-2005 13:42:46 // 3185
Nem előre felé az elektronikus tengelykapcsoló(elektromágnes) van. Tény, hogy ott van csapágy.
pb_17-03-2005 13:39:37 // 3184
Ja és még annyit, hogy nem fogtok nagyon, semmit se látni, max. annyit, hogy a viszkonak szét vannak szakadva a szilentjei/gumiágyai, esetleg ki vannak szakadva a tartóbakjai. Vagy mondjuk a kardánkeresztek lógnak. Ezekkel mind-mind nem érdemes foglalkozni sztem.
Azmo17-03-2005 13:37:04 // 3183
nagyon picit mintha halkulna, de lehet hogy csak azt akarom hallani, igazából ugyanúgy csörög...majd szombaton jól meglessük ezt is, kösz hogy mondod! Gondolom akkor a kinyomó tárcsa zöröghet akár, nem?
Azmo17-03-2005 13:36:02 // 3182
Há ja, aztat tom hogy az első-háccsó kardánt a viszkó dógozza össze, azé gondoltam, hogy ez a bizonyos kardáncsapágy valahol előrefele lehet!
pb_17-03-2005 13:35:23 // 3181
Azt próbáltad már, hogy a hanghatáskor kinyomod a kuplungot?
pb_17-03-2005 13:33:29 // 3180
Sejtettem, hogy ez lesz a válasz és ezért kérdeztem, hogy a P4-ről beszélünk-e. Ugyanis ez a csapágy amit Ti ennek hisztek, ezt úgy hívják a P4-en, hogy viszkokuplung. Ezért kérdeztem, hogy pontosan melyik kardán, mert abból is 2 van. Egyébként le lehet szedni mindent különösebb bontás nélkül.
Azmo17-03-2005 13:25:48 // 3179
hát ja, Te így csinálnád :)
Paco17-03-2005 13:24:12 // 3178
Helyes. Én a helyetekben másképp csinálnám. Először meghallgatnád és megnéznéd te, Utána leírod, hoyg mi van, majd robi is megnézi/meghallgatja, utána elolvassa a papírt. és ad egy nyaklevest minden tévedésért :))))
Azmo17-03-2005 13:20:07 // 3177
nem fogunk semmi drasztikusat, csak segít Robi leellenőrizni pár alkatrészt, hogy tényleg cserés szerinte vagy sem, meg meghallgatja, hogy szerinte mi lehet az a bazihangos csörgés amit könnyen reprodukálok 2000es fordulat környékén, szinte minden sebességben...
Robi17-03-2005 13:18:46 // 3176
Nekem vasárnap is jó. Szombaton csak du 4-ig érek rá, de szerintem elég lesz. :)
Azmo17-03-2005 13:16:56 // 3175
hát nem, nekem nem munkanap, meg Robinak sem....:)
Paco17-03-2005 13:15:25 // 3174
Szombat munkanap , nem vasárnapra gondoltál ?
Paco17-03-2005 13:14:56 // 3173
Jó kérdés. Ugyanis nem tudjuk merre jön le a csapágy. A váltó felé, vagy a kardánkereszt felé :)
Azmo17-03-2005 13:14:13 // 3172
akkor majd meglássuk jól szombaton....
Robi17-03-2005 13:12:33 // 3171
Szerintem mennie kell váltó leszedés nélkül is, bár jobb lenne látni.
Azmo17-03-2005 13:11:17 // 3170
köszönöm...
hallottam hogy volt szerelő, aki hát váltó leszedéses eljárással akarta ezt cserélni és volt aki ezt lehurrogta és kiderül anélkül is megy az :)
Robi17-03-2005 13:10:27 // 3169
Legalábbis az én autómon így van. Sőt, az Aro-mon is így volt.
Robi17-03-2005 13:09:07 // 3168
Ez általában egy kasztnihoz rögzített fémházból, egy bazinagy szilentből, és egy csapágyból áll.
Paco17-03-2005 13:08:58 // 3167
Ok, akkor kicsit pontosabban fogalmazok.
Ha egycsuklós a kardán akkor az egyik vége a váltóban van, a másik a hátsó hídban. Valahol középen egy csapágyon keresztül rögzítve kellene legyen a kasztnihoz. A csapágy oldalirányban jobb ha nem nagyon mozog, és a közepe remélhetőleg egy vonalba esik a két végponttal, különben bibi van. Egy idő után elkopik a kardán két végén az illesztés.
Kétcsuklós kardánra is igaz ez, de kisebb mértékben, és ott legalább két csapágy van.
Azmo17-03-2005 13:08:19 // 3166
...halkan megjegyzem én is így gondoltam....:)
Robi17-03-2005 13:07:55 // 3165
Szerintem csak egy olyan csapágy van, aminek az a hivatalos neve, hogy kardáncsapágy.
Azmo17-03-2005 13:06:42 // 3164
hát ha én azt tudnám....Sz. mester munkalapján csak ennyi állt, nem kérdeztem rá akkor...arra nem...elfeledtem
pb_17-03-2005 13:03:22 // 3163
1részt melyik kardánra gondolt? Amúgy olyan hajszál pontos illesztésről nem beszélnék. A kardán csak közvetve kapcsolódik a kasztnihoz. Sztem elég sok csapágy van a kardán környékén.
Azmo17-03-2005 13:01:36 // 3162
Robi17-03-2005 12:58:26 // 3161
Lehet, hogy már rég nincs pontosan illesztve. :)
Paco17-03-2005 12:55:48 // 3160
Nem azt mondtam, hogy nem kell vagy kell-cserélni, hanem azt, hogy én ne bántsd. A kardán elég pontosan van illesztve, én nem szívesen nyúlnék hozzá, és neked sem javaslom.
Azmo17-03-2005 12:51:45 // 3159
azért érdekel, mert cserésnek lett mondva Szamosi által...nem, ne nyomjátok a "na má megint mé mondta azt hogy cserélni kell" duma:) Csak érdekel, hogy hol merre van, mert Robival csekkolnánk szombaton, hogy valóban cserés kell hogy legyen!
pb_17-03-2005 12:46:55 // 3158
Na várjatok a P4-ről beszélünk?
Paco17-03-2005 12:44:35 // 3157
Az fogja hozzá a kardánt a kasztnihoz, hogy ne kalimpáljon összevissza. A helyedben nem bántanám.
pb_17-03-2005 12:43:01 // 3156
Most pontosan mire is gondolsz? Vagy mi a baj vele?
Azmo17-03-2005 12:33:32 // 3155
nahh, bölcsek köve, mondja már meg nekem, hogy a kardán csapágy merre is van és mennyire macera annak a cseréje? Előre is köszi!
onrí potter
Satan17-03-2005 12:01:00 // 3154
Az a furcsa, hogy látszólag minden normális. A vegyes fogyasztás 1500 km alatt stabil 9-9fél, zörgő hang vagy bármi hasonló nem hallatszik, azért megpróbálom mit produkál, ha lehúzom a légmennyiségmérőt és a lambdaszondát. Aztán lehet, hogy tényleg a Szamosi féle csapat lesz belőle.
SzJ17-03-2005 11:38:42 // 3153
Amikor vetted tőlem a gépet, akkor mondtam, hogy 2004 májusában lett benne kicserélve az első három szimmering, meg a vezérműszíjak és a két feszítő is. A szimmering kb 1000 Ft-ből megvehető. Az egészben az a rossz, hogy a hűtőt ki kell belőle venni, úgy-hogy még a vizet is le kell ereszteni belől. A főtengelyen lévő tárcsát csak így lehet lehúzni. Egyébként a váltóval mi a baj?
Mostanában akcija van/lesz a metroban ilyesmi cuccokra.
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-03-2005 08:38:48 // 3151
Hi IC!
nálunk Cora,Paraktiker van 1 bokorban.
Ja,meg állítólag van ott egy szerszámdiszkont.
Tegnap majdnem elmentem ,ott kellett volna Gombóc kollégával talákoznom. Majdnem odaértem,mikor hívott,hogy nem látta hol
kellett volna letérni a pályáról,már Felsőzsolcánál vár. :-)
A Tecsóba hétvégén voltunk,nem láttam ilyesmit.
ja még metró,aztán fuccs.
Ma a változatosság kedvéért Fzs-n kezdek,utána átmegyek Miskolc Corás végibe,remélem sikerrel járok.
Erre nem fogom sajnálni a lét.
Inner Circle17-03-2005 08:12:33 // 3150
"A legmagasabra emelésnél, mikor vesszük ki a motort ,ki kell majd csavarni az izzót a mennyezeti lámpából! :-D"
Az igen :-) A bóti bak vagy négy fokozatban rohadt magasra tud emelni, én a két kisebb lyukat szoktam használni rajta. (Te ott, hátul! Igen, te! Ne sumákolj, hozzád beszélek! Perverz állat vagy, tudod? Rossz az, aki rosszra gondol! Na leülhetsz! :DDD ) A legkisebb magassága olyan 25 cm lehet, vagyis alátolni... hm... mondjuk kicsit-egy-kényelmes-kerékcsere-magasság fölé emelve lehet.
Ja és érdemes több helyen is megnézni, bár nem tudom hogy Miskolc City környékén milyen áruházak vannak. Budaörs környékén rengeteg óriás dobozáruház volt, többet megnézve az Auchanban végül komoly ezresekkel vettem olcsóbban. Igaz hogy azt is elszámoltam céges kiadásnak, mert "2T állvány"-t vagy mit írtak a számlára, oszt' az nehogymá' ne legyen jó egy építkezésen... de amint jön a revizor, gond nélkül letagadom az egészet :DDDD
Jól mondták, pucold, vagy pucoltasd ki.
Fogyasztás?
gyanusan alacsony, lehet a légtömegmérő hibája miatt
gyanusan sok, lehet a lambdaszonda miatt
alulról zörgő, éles hang (porcelán) = katalizátor összeomlott
alapjárat ingadozás = alapjárati motor koszos stb stb
Egyébként pedig www.alfaszamosi.hu, ott segítenek !
AKI16-03-2005 23:57:24 // 3147
Mit tudtok mondani egy 164Super -re ha olyan baja van hogy ingadozik (nem mindig) az alapjárat?A lamda s(nemtom hogy kell irni)szonda nem jáccik azt már cseréltem benne.Azt mondták már többen hogy az alapjárati motort kéne megpucolni és akkor rendbejön...
Véleményeket kérnék(ha lehet a saját oldalamra mert itt elveszik!).
Thx
Satan16-03-2005 23:55:49 // 3146
Lenne egy bosszantó problémám. Két hete lecseréltam az 1.4 TS-t egy QV-re, ami nagyon szép, nagyon jó, de kicsit lomha. Megvétel előtt a szervízben végighajtották mindenféle kínzóeszközön, beméretek rajta mindent, és azt monták, hogy ilyen jó karban lévő 5 éves autót régen láttak, a jobb első lengőkar sziletjét kivéve minden OK, vegyem meg. 4 hónapig állt a kereskedésben, ott kellett akkut tölteni, hogy el lehessen hozni. A gazdája szólt, hogy szerinte jobban ment mielőtt beadta volna, de gondoltam biztosan az állás nem tett jót neki. A kompresszió OK, a szervízben azt mondták, hogy hajtani kell kicsit, és feléled. Ebben a két hétben hajtottam is előírás szerint, de az istennek nem jönnek meg a plusz lóerők. (Nem megy rosszul, de még közel sem hozza a 8.0-át.) Bízzak még abban, hogy magára talál, vagy menjek el beállíttatni?
Előre is köszi.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 23:13:28 // 3145
Paco
lehet hogy lesz fatönk,de ha nem ,úgy gondoltam a gerendadarabokból máglyaszerűséget építünk legalább 1 kerékpár alá.
(statikailag fix csukló - legalábbis lefelé ható és vízszintes erőkre.
IC gondolom úgy értette,hogy motorral együtt az emelési pontokon alátámasztva orrnehéz a cucc, viszont motor nélkül nem hiszem hogy orrabukna.Ez ráadásul SW.)
A másik lehet sima alátámasztás is.
A bóti bak milyen magas?
Ugyanis világba emelni sem lehet. Sőt!
A legmagasabra emelésnél, mikor vesszük ki a motort ,ki kell majd csavarni az izzót a mennyezeti lámpából! :-D
Barni14716-03-2005 22:52:05 // 3144
Nos lehet hogy baromság, de leírom.
Anno offos Renault 19 kanyarban néha dübörgés, essős időben ( közepesen eseget, vizes aszfalt) rettenetes dübörgés, haladási sebesség max 70 mert nem lehet elviselni. Kinyomott kuplungnál túráztatva elviselhetőbb , de terhelés alatt rettenetes hangok, iszonyatos rezonancia.
Ezzel el voltam pár hónapig.
Szénné vizsgáltam a gépet alulról, felülről.Aztán megtaláltam: a kipufogó nem teljesen középen ment hátra, a katalizátortól. Helyes pozicionálás után megszünt a bosszantó jelenség.
Ugyanennél a gépnél volt, hogy -10 fokon a vadonatúj hátsó dob befagyott. :-))))
Robi16-03-2005 22:48:39 // 3143
Hívj fel, a számomat megtalálod a reglapomon.
GEORGE16-03-2005 22:35:51 // 3142
Lehet mérgesen néztél rá :-))))
Paco16-03-2005 22:18:48 // 3141
Valamelyik csatlakozód nem érintkezik rendesen, vagy el van rozsdásodva az egyik vezeték, és hol jó, hol nem. :)
Rizzo16-03-2005 22:10:26 // 3140
Paco
A multkor kérdeztem,hogy hol a motorolaj hőgomba.
Képzeld mire megkerestem volna magátol megjavult.
Azóta mutatja a műszer a hőfokot.
Paco16-03-2005 22:03:39 // 3139
Nyugalom. Mint írtam, a fatönk teljesen jó, feltéve ha legalább olyan széles mint magas :) De jobb a szélesebb.
Rizzo16-03-2005 22:02:58 // 3138
Lehet hogy lelevegősödik a rendszer ,vagy el van koszolódva a gázolajszűrő.
Vigyázz lehet hogy több szűrő is van benne.
Paco16-03-2005 22:01:43 // 3137
Egyben adtam el a motort.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?