Forum >> Szerelőműhely
norbee08-04-2005 09:28:50 // 4181
Ti má megint mit műveltetek?
Paco08-04-2005 09:27:49 // 4180
Robi: Hazaértem, utána még elmentem a bal. amb-ra, mert egyre szarabbul éreztem magam. Ott voltam 4 órát, majd hazajöttem egy kötéssel. Röntgen semmit sem mutat, neurológus fejét rázza, az ujjam viszont fáj és zsibbad. Egyelőre fásli és kenőcs aztán majd meglátjuk. Szal semmi komoly, aludj nyugodtan. :)
explosive07-04-2005 20:49:05 // 4179
Mire gondoltál?
Gábor16607-04-2005 20:40:19 // 4178
Charlie:
Kitaláltad, hogy milyen gyártmányt teszel bele?
András bácsi07-04-2005 19:45:30 // 4177
Van egy esztergomi nyeremény 20e Ft-os szervívutalványom Szamosinál. Ha valakinek szüksége lenne rá, keressen, biztos meg tudunk egyezni. Szerencsére kevés olyan problémám van, ami itthon nem orvosolható. :-)
bb1807-04-2005 18:05:32 // 4176
ez ügyben csatlakozom robi kollégához.
bb1807-04-2005 17:54:14 // 4175
Cgo! előrebocsájtom, hogy tudtommal senki sem tévedhetetlen, ezért csak azt tudom leirni, hogy én mit tennék, de hogy mi a franko az akkor talán kiderülne.elolvastam meg magnéztem mindent és:
1. számomra két dolog világos: nem tipushiba mert akkor az alfásoknak tudniuk kéne a választ. eddig mindenki belenyult, de senki nem oldotta meg a problémát, viszont jol kerestek( én ilyenkor már csináltam olyat, hogy megcsinálom, és ha jó jöjjön vissza az ügyfél és akkor fizessen ha elégedett )
2. mivel semmi eredmény, csak elölről lehet kezdeni mindent, ugy hogy senkinek semmit nem hiszel el.
3. menetrend: megnézni, meghallgatni üzem közben mit csinál, nem ér-e bele valamibe, stb., minden görgő és tárcsa sikját ellenőrizni ( nem ördöngösség ) még akár terhelten, utána szij le és mindent megrángatni ( a klimatengelyt hosszában is!), a tárcsasikokat megint ellenőrizni ( csak egy vinalzó és esetleg tolomérő kell ), ha mindig semmi, a vezető és feszitőgörgöket le és szétszedni ( már amennyire lehet ) és a lógást teljes körbeforgatásnál ellenőrizni, minden görgő felületét ellenőrizni. ( rárakódott gumi vagy kosz, el illetve férekopás ). ha minden oké, uj szijjal összeszerelni.
4. néhány észrevétel: mindegy hogy a szij gyári vagy nem, ha márkás ( pl: gates ). a szervo a kormány végállásában mindig megfogja a motort valamennyire, ez természetes, de nem is ott használod a kormányt.
ui.: nem okoskodás, amit leirtam 21 év tapasztalat mondatja velem.
Robi07-04-2005 17:18:02 // 4174
Ha a tárcsa lenne kopott, akkor szerintem túl magasan fogna / emelne ki, nem mélyen.
bb1807-04-2005 17:14:08 // 4173
egy vonalzó és jó szem meg precizitás kérdése. szerintem.
Charlie 16607-04-2005 17:02:37 // 4172
Igen, nálam is valami hasonló az effekt. Azért vagyok tutira a csere mellett, mert kipróbáltam két másik 166-ot amben kevesebb km volt, és egyiket sem Bp-en használták. Basszus, ég és föld a különbség.
Mindezeken túl már mindent kicseréltem rajta amit kellett, egyedül ez maradt mega szélvédő. Ha ezeken is túl leszek, akkor az állapota vetzekszik majd egy max 1 évesével.
Paco07-04-2005 17:01:09 // 4171
Ha meg tudnám nézni a videot lehet hogy válaszolnék valami marhaságot, de így látatlanba nem merek. Megmérni hogy síkban van-e pedig te is megtudod ha elég preciz vagy (annak ismerlek)
Paco07-04-2005 16:59:54 // 4170
Még az is elképzelhető hogy egyszerűen csak tárcsát kell cserélni......
Paco07-04-2005 16:58:44 // 4169
Van 8 gyertyád. 8 egyforma, vagy 4 nagy 4 kicsi? A megoldás ismeretében a válasz adja magát :)
Robi07-04-2005 16:32:49 // 4168
Ha felpumpálod, akkor elvileg magasabban kell fogjon.
Robi07-04-2005 16:31:24 // 4167
Attól lehet nagy a holtjátéka, hogy levegős. Levegősödni akkor tud, ha valahol tömítetlen a rendszer. Ha pedig tömítetlen a rendszer, akkor ott folyhat az olaj. Ez az összefüggés a mélyen kiemelő kuplung és az olajfolyás között.
Cgo07-04-2005 12:45:07 // 4166
tovabbra is magas jutalom :) annak, aki megoldja az ekszijas gondjaim... reszletek a http://www.cuoresportivo.sk/remen.htm oldalon.... Az is eleg lenne, ha megirnatok, hova vigyem, hol tudjak muszerrel vagy akarmivel bemerni, hogy sikban van-e, stb.
Atek07-04-2005 12:22:22 // 4165
Olaj nem folyik.Nem az a baj hogy beesik a pedál és pumpálni kell, hanem egyszerűen nagy a holtjátéka.
Én úgy tudom, hogy ilyesmit nem lehet állítani viszont könnyen lehet, hogy javítandó/cserélendő az egyik munkahengered, valszeg a pedál soron levő.
Ha felpumpálod felkeményedik? Folyik a fékolaj valahol?
Én úgy tudom, hogy ilyesmit nem lehet állítani viszont könnyen lehet, hogy javítandó/cserélendő az egyik munkahengered, valszeg a pedál soron levő.
Ha felpumpálod felkeményedik? Folyik a fékolaj valahol?
Atek07-04-2005 11:20:17 // 4162
Sziasztok!
156-nál kuplung holtjátékot lehet állítani?
Nagyon bent fog, nagy a holtjáték.Hogy és hol tehetem ezt meg?
Don Gombóc07-04-2005 09:29:46 // 4161
A tüsszentő csak turbóson mükszik mert ő engedi el a fölös levegőt. Szívo mocinál inkábba direktszűrőt alkalmaznám a hanghatás kedvéért.
pb_07-04-2005 09:24:25 // 4160
Ha jól tudom lefújószelepet(BOV), turbós autókban használnak, de lehet tévedek. Nem véletlenül 1 Q4-ben láttad?
wwwSentinelwww07-04-2005 09:09:15 // 4159
Skacok egy kérdés, talin láttam 155 ben lefújószelepet, ami sziszeg rendesen, hol lehet ilyet szerezni és nehéz e beoperálni?
Don Gombóc07-04-2005 09:07:11 // 4158
GT Mindjárt átmegyünk csöcsök minden mennyiségben című topicba.
granturismo07-04-2005 08:59:19 // 4157
Gomboc
"Azok újonnan is úgy lengedeznek mint a csöcs." Ez jó:-))
De azért ez erősen csöcsafüggő is.:-)
zolee14507-04-2005 08:57:24 // 4156
Basszál le!!!:))) Sajna segghülye vagyok az autószereléshez, és az innen-onnan kapott információkat ütköztetem, így talán közelebb kerülök a megoldáshoz! TSak mellesleg jegyzem meg , hogy kitérő választ adtál...most akkor fel lehet az enyémet újítani vagy nem???:)))
Don Gombóc07-04-2005 08:52:08 // 4155
Azok a régi szép idők! Ma már nem lehetne megcsinálni mert push up cicifixet hordanak a csajszik.
Paco07-04-2005 08:46:30 // 4154
Hogy mi az újabb és a régibb TS az relatív, de mégegyszer leírom.
Vezérlés módosítot a 8V TS-ekben nem kell cserélni, sosem romlik el, örök életű darab. A 16V TS-ekben (egy kicsi, egy nagy gyertya a könnyebb felismerhetőség kedvéért) kell cserélni mert abban adja meg magát.
Gábor16607-04-2005 08:44:26 // 4153
Van egy jó sztorim:
A szaküzemmérnökin a lengéscsillapító vizsgálat eredményét befolyásoló tényezők között azonos jármű eltérő súly hatását vizsgáltuk.
Éppen glmű uzemis lányok is voltak a laborban. Beültettunk háromat hátra. Próbapad indít. A frekvencia visszaeseéekor (ha jól emlékszem) 5 Hz körül a női mell megfékezhetetlen lengésbe kezd, tehát ott az önlengése, mérettől függetlenül. :-)))
Don Gombóc07-04-2005 08:36:50 // 4152
1500 Kg + a te husikád.
Don Gombóc07-04-2005 08:35:34 // 4151
Hát már nem is tudom mi legyen. Legközelebb megméretem megint és felveszem diktafonra mit gabógyázik erről a diagnosztikás csávó.
Gábor! Igérem nem hasonlítom többet össze a futómű karakterisztikáját az azonos súlykategóriába eső Audival és Mercivel. Azok újonnan is úgy lengedeznek mint a csöcs.
Gábor16607-04-2005 08:29:12 // 4150
Charlie:
Nekem elöl több, hátul kevesebb 10-10%-al, Az úttartásom jó, de hullámos úton bólogat és kanyarban nagyon billen az autó.
Gábor16607-04-2005 08:27:51 // 4149
granturismo:
Nem tudom mennyire autó specifikus az adat, De mintha 40% alatt minősítenék elöl és 30% alatt hátul rosszra.
Charlie 16607-04-2005 08:22:24 // 4148
Nálam is akut a probléma, 43 és 40% , én viszont érzem hogy "úszik" a kocsi, és nagyobb sebességnél jobban elemelkedik mint kellene. MIvel volt viszonyítási alapom, én most tervezem a cserét.
granturismo07-04-2005 08:22:03 // 4147
Gábor16607-04-2005 08:12:51 // 4146
Gomboc:
Az érték nekem elöl 52%, hátul 28%. Az adat a minimákis talpnyomás arámya a statikushoz százalékban, ezt tudom, de egy 166-osnál mennyi az annyi (értsd: a jó) arról nincs információm.
Don Gombóc07-04-2005 08:06:06 // 4145
Gábor 166 Hali! Én mérettem de lehet hogy nem meséltem. Az eredmény egy teljesen idióta viszonyszámban jön ki, ami elől 42% hátul 36% volt ha jól emlékszem. Ez valami csillapítási százalék vagy mi a franc, magyarázta a diagnosztikás haverom, és lefordítva annyit jelentett hogy 90% százalékosak a csillapítóim. Ekkor nyugodtam meg mert amikor azokat a 40% körüli értékeket láttam a printelt papíron akkor beszartam hogy cserélni kell, pedig semmi rendelleneset nem éreztem.
zolee14507-04-2005 07:48:46 // 4144
Tegnap beszéltem valakivel aki azt mondta, hogy a felújító készlet csak a régebbi TS motoroknál jó, az újabbakban már eldobós a vezmódosító. Erről mit tudtok? A 145-ösöm '98-as, az alapjárati motor szerint már az újabb 1,6 TS motorral, ami a 156-osokban is van. Az enyémben működik a felújítós dolog vagy komplett vezmódosító csere kell?
mx07-04-2005 01:34:14 // 4143
Direktszűrőt érdemes tenni a 156-ba? Tapasztalat? Hova szerelendő, simán a légtömegmérő előtt a cső végére (ami a légszűrőházba csatlakozik)?
Barni14707-04-2005 00:38:58 // 4142
A hétvégén , ha minden összejön, nekiesek a hidrotőkék és szelepszárszimeringek cseréjének, motor kivétele nélkül. Ha esetleg van valakinek tapasztalata a cselekménnyel kapcsolatban, megoszthatná velem.
Gabesz06-04-2005 22:19:56 // 4141
Tényleg a fékfolyadék a hibás! De szerencséra csak a tartálytól vezető cső van áttázva/elernyedve,úgyhogy holnap csere. + a kuplunggal is van v.-mi ,holnapra okosabbak leszünk. Köszi a választ! Üdv!
GPti(V6)06-04-2005 21:09:21 // 4140
Ha szemben állsz akkor a bal oldalon az ablaktörlő alatti müanyag burkolat alatt
Majom06-04-2005 21:05:10 // 4139
Tudja valaki hol talalom a klima pollenszurojet? 146
Gábor16606-04-2005 20:00:03 // 4138
166-oson valaki méretett-e lengéscsillapítót, talpnyomás mérős műszerrel? Ha igen, milyen eredmény jött ki?
Robi06-04-2005 16:18:07 // 4137
Tudom én, hogy mi van a felújítókészletben. :) Én is arra gondoltam, hogy az anyaggal lehetne variálni, de egy percig se hittem, hogy egyszerű feladat.
Paco06-04-2005 16:15:57 // 4136
Azért nem. Csak úgy viselkedik mintha rossz lenne benne az alkatrész és nem optimális a motor működése.
Paco06-04-2005 16:14:12 // 4135
A felújító készletben pont ez van benne :-P Amúgy nehéz lehet legyártani, mert itt a hőterhelés is bagy, az is beleszámít, erősebb sem lehet, gyengébb sem, szerintem a mérete is korlátozott, szal nem egyszerű ügy. Csak az anyaggal variálhatsz, meg a menetszámmal.
admirális06-04-2005 16:07:48 // 4134
Elég baj, hogy nem találnak megoldást erre, és gondolom a mostani TS motorok is mind időzített bombával gördülnek le a futószalagról. Mindenesetre biztos megéri nekik garanciában cserélgetni, mert különben már áthidalták volna...
Egyébként meg azon gondolkoztam, hogy ha rossz a vez.mód akkor abszolut nem is tudja ellátni a funkcióját, és úgy viselkedik, mintha nem is lenne benne alkatrész?
Robi06-04-2005 15:54:27 // 4133
És ha esetleg legyártatsz egy egyedi rugót, ami rugalmasabb, és nehezebben fárad el?
Paco06-04-2005 15:45:12 // 4132
Komolyan gondoltam :)
A vezmod azért megy tönkre mert a 16V-ben nem megfelelő a tervezése. Egy idő múlva elfárad minél többet használod magas fordulaton annál hamarabb. A 8V-ben pl örök életű darab soha sem kell cserélni.
Így ha használod az autót akkor előbb utóbb meg fogja magát adni olajtól és adaléktól függetlenül.....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
472
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8