Forum >> Szerelőműhely
granturismo04-11-2006 16:32:39 // 13255
Erre csak szétszedés után lehet pontos választ adni. Elvileg előforduhat hogy csak a kuplungtárcsádat kell megferodoloztatni ami 5-10eft-os munka.
Dehát a váltó levétele nagyon nagy munka így a kuplungjavítás költségében jelentős a munkadíj. Ha esetleg csak a tácsa lesz javítva és a jav. után teszem azt 5ekm-el a szerkezet döglik meg annál nincsen nagyobb méreg!
Úgyhogy általában az a javallt, hogy ilyenkor a komplett kuplungot érdemes kicserélni. Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy. Ha ez megvan a kuplungot 80-100-150ekm-re nyugodtan el lehet felejteni. A gyártók is ezt javallják ezért árulják javítószettben ezt a 3 alkatrészt amely így olcsóbb mintha külön-külön vennéd meg a hármat. No persze így sem olcsó dolog, de érdemes egyszer beruházni a gondtalan autózás érdekében.
gerrard2904-11-2006 16:23:06 // 13254
Sziasztok.
Csúszik a kuplung de nagyon.javítvató vagy csere? ha tudja valaki akkor írjon.
köszi előre is
Face04-11-2006 14:23:39 // 13253
Beírom ide is, hátha tud valaki mondani valamit! :))
Olyan műhelyt-céget keresek Budapesten, ahol végeznek ultrahangos tisztítást! A tél folyamán felújítok két Dell'Ort karbit és ezeket szeretném majd tökéletesen átpucoltatni.Külföldön, tudom h ez bevett technika és ez nyújtja a legtökéletesebb végeredményt, de nem ismerem a magyar viszonylatokat, hol kéne ilyen céget keresni...
Előre köszi mindenkinek aki esteleg tud vmi címet mondani! :))
URBAN03-11-2006 23:18:26 // 13252
Helló kartársak!
Kérdésem, hogy mióta bejött a hideg nyikorgást hallok minden futómű felől a 147-esemen,ez gond, vagy csak a gumialkatrészek nyöszörögnek! Remélem semmi komoly! Most vinném szervízbe nézessem meg??? üdv
Fighter03-11-2006 17:16:15 // 13251
Sziasztok! Szerintetek nagy gond, hogy a nívópálca mellett a hengerfejtömítésnél olajnedves egy kicsit? Olajcsepp nincs a kocsi alatt soha. Elképzelhető, hogy csak a tömítés adta meg magát? Jó lenne ha kibírná tavaszig. Köszi.
Balage03-11-2006 16:54:14 // 13250
Az biztos, hogy nem. Garázsban áll az autó, és tegnap is üzemmelegen jelentkezett a rüki-hiány....
Na mind1. Jövő héten ránéz a szerelő.
Köszi még 1× mindenkinek!
András bácsi03-11-2006 16:01:42 // 13248
Szarabb motor, egyetértek.
Balage03-11-2006 15:59:24 // 13247
Köszi mindkettőtöknek!
Viszont a viszonylagos jó hír, hogy most hazafelé minden rendben volt! Na erre kössetek csomót! :-D
granturismo03-11-2006 15:57:51 // 13246
Hát az igaz, ha nincs olaj akkor az életbe nem fordul át.:-)
:-)
Azért a régi ts motor ha valami miatt (kopás, olajpumpa hiba stb) nem volt megfelelő olajnyomás akkor nem váltott át a variátor nem hagyta gyilkolni a motort. A Fiat TS az nem törődik ezzel...
András bácsi03-11-2006 15:46:25 // 13245
Igaz. Vagy van olaj, vagy nincs olaj.
granturismo03-11-2006 15:41:42 // 13244
Hát ez igaz, de a Fiat TS-en az olajnyomás és a variátor átkapcsolása között nincsen összefüggés ezt elfogadod ugye?:-)
Ami a variátorban van rugó az annyira gyenge, hogy ha a mágnesszelepet külön villannyal meghúzatod alapjárati olajnyomáson is át tudná fordítani a tengelyt.
granturismo03-11-2006 15:29:17 // 13243
Azért onnan messze vagyunk, hogy ilyen előjelek után egyből váltócserére kell gyúrni! Először a működtetést (bowdenek) beállítását kellene megnézni, utána a váltó külső kart. Ha ezek rendben vannak csak akkor a váltót, de azt sem egyből cserélni hanem ellenőrizni a kapcsolóvillák rögzítéseit nem-e lazult le esetleg.
András bácsi03-11-2006 15:24:55 // 13242
Így nézve a dolgot igazad van. Bár az olajnak van nyomása. :)
granturismo03-11-2006 15:19:52 // 13241
Bandikám.
Én az nem mondtam, hogy nem az olaj működteti.
Én azt mondtam, hogy nem az OLAJNYOMÁS működteti.
És ezt fenn is tartom.
András bácsi03-11-2006 15:18:55 // 13240
Látatlanban nem tudok válaszolni. Küld alá a Viktort. :))
András bácsi03-11-2006 15:18:20 // 13239
Kétezrest igen.
Balage03-11-2006 15:14:01 // 13238
Bandi, GT!
Az én gondomra tudtok megoldást? Esetleg váltót, ha ne adj isten úgy alakul?
előre is köszi
Ferke03-11-2006 15:12:07 // 13237
Akkor onnan volt olyan ismerős nekem az a váltó! :))
András bácsi03-11-2006 15:04:18 // 13236
Lehetséges elméletileg.
Longman03-11-2006 15:02:54 // 13235
Magyarul tehát elképzelhető hogy -x fok alatt a hideg, ezáltal sűrűbb olaj miatt bekussol. :)
András bácsi03-11-2006 14:59:06 // 13234
Áttételesen lehet, de ténylegesen az olaj működteti.
granturismo03-11-2006 14:54:18 // 13233
Kertecs
Amit beilleszettél az egy boxer váltó, nem a TS-é.
Selmak
A Fiat-alapú TS motoroknál a variátort a vezérlő számítógép állítja.
A régi Nord motorokon viszont valóban az olajnyomás állítja a variátort.
Ferke03-11-2006 14:51:13 // 13232
Köszi! Írtam az oldaladra!
Selmak03-11-2006 14:39:44 // 13231
Lehet, mert ha nem tévedek az vezmodot az olajnyomás működteti.
theo03-11-2006 14:27:08 // 13230
Most olvasom jobb alsórol van szó abbol természetesen csak egy:)
theo03-11-2006 14:25:04 // 13229
Hy.
Nekem egy-két hét múlva lesz 3db ha minden igaz.
Ferke03-11-2006 14:23:01 // 13228
Fiúk (lányok)! 156/147 jobb alsó lengőkart keresek, kukásat! Esetleg ha valaki cserélt, és nem dobta ki, érdekelne nagyon!
Ferke03-11-2006 14:16:45 // 13227
Áh, igazad van! Hülle vagyok, elfelejtettem, hogy ez már bowdenes! Bocsi!:)
kertecs03-11-2006 12:14:34 // 13226
Kicsit beleugatok, hátha valakinek ettől jön meg az ihlet : )
A szóban forgó 146-ban, ha jól láttam bowdenes a váltó, ez van a manualban egyébként:

Esetleg a bowdwnt biztosító "clip"-ek adták volna fel a poziciójukat?
Megvan a hátramenet (este épp ott voltam Balage autójánál), csak nem a megszokott helyén, hanem valahol a 4 felé... szar berakni
A szóban forgó 146-ban, ha jól láttam bowdenes a váltó, ez van a manualban egyébként:

Esetleg a bowdwnt biztosító "clip"-ek adták volna fel a poziciójukat?
Megvan a hátramenet (este épp ott voltam Balage autójánál), csak nem a megszokott helyén, hanem valahol a 4 felé... szar berakni
Ferke03-11-2006 10:45:05 // 13225
Szerintem a váltórudazat perselyei csinálják, de alá kéne menni megnézni.
Longman03-11-2006 09:00:55 // 13224
Sziasztok!
Vezérlésmódosító guruk!
Már megrendeltem az új módosítót, mert produkálja a tüneteket. Legalábbis azt hiszem, kerregő hang a vezérlés felől (néha megszűnik), + motordiagnosztika jelzi a hibát a vezérlésben.
Viszont most csinált egy olyat ma reggel -7 fokban hogy beindítás után teljesen csendesen duruzsolt a motor. Bemelegedés után azonban már hallható volt a hang. 10W60-as olaj van most benne, Castrol RS. Lehetséges az hogy az olaj miatt ilyen hidegben amíg a motor nem melegszik be nem produkálja a hibát? Hallottatok már ilyenről, most úgy elbizonytalanodtam ezügyben...
Balage02-11-2006 20:13:04 // 13223
Szakértő segítségre lenne szükségem!
Gépsárkány: 1.6TS 146, 2000 évjárat.
Váltóproblémám újra kiújult. Ma délután melóból hazafelé megint rövid lett a 2,4 fokozat váltóútja, reccsenés, csúszás nincs, csak rövid úton mozog a kar.
Aztán egyszerűen eltünt a hátramenet. Ill. megvan az is de nagyon óvatosan és nehezen lehet beeröltetni a helyére.
Valaki ötlet?
Blacky02-11-2006 19:50:18 // 13222
A 156 topicba már feltettem eme kérdést.
Bocsi az ismétlésért kedves Moderátorok!
Volna egy lehet hülye kérdésem: a GT első ülései beépíthetők a 156SW-be, átalakítás nélkül?
Wickey31-10-2006 07:59:54 // 13221
hahhha
Hivatalosan AFM a neve. Air-Flow-Meter (Lég-Áramlás-Mérő).
Nade ez nem is érdekes.
Hány neve van pl. a "csaj" nevű alkatrésznek? A beugró szint húsz szinoníma, azalatt csak az NBII-be lehet nevezni... :DDD
Xixo31-10-2006 00:30:42 // 13220
És most vagyok jófej!! Látnál meló közben!!! :-))))))))))
Ferke31-10-2006 00:24:44 // 13219
Dr. genya vagy!:)))
Xixo31-10-2006 00:08:32 // 13218
Ok IC2, igazad van... :-)))))))))))))))))))))))))
Ferke31-10-2006 00:04:03 // 13217
Most kötekecc? Próbáltam elmondani addig is, amíg gt nincs itt, hogy mi az igazi neve.
Már az amore-n is barátozol?:-P
Én azért odaadom az infot, hogy okosodj!:))))
Xixo30-10-2006 23:59:17 // 13216
Ja ez??? Persze!!
Csak ez lemaradt: :-))))))))))))))
De azért egy picit igazam van, nem??? :-)))))))))
Xixo30-10-2006 23:55:21 // 13215
Látom tanultál a barátodtól magyarázkodni........
Ferke30-10-2006 23:54:27 // 13214
Ebből a MASS= tömeg. Tehát igazából légtömegmérő.
Ferke30-10-2006 23:52:47 // 13213
Magyarul tökmindegy hogy hivod!:))))
Ferke30-10-2006 23:52:17 // 13212
hivatalosan MAF a rövidítése. Mass-Air-Flow Sensor.:)
Csekő30-10-2006 23:48:29 // 13211
Nem LégMennyiségMérő (LMM) az a légtömeggmérő? :)))
Ferke30-10-2006 23:47:44 // 13210
Ne viccelj! Ha Te a szerelőműhelybe írsz, azt azonnal olvasnom kell!!!:))))))
Bazsa7230-10-2006 23:46:36 // 13209
Üdv mindenkinek:)
Xixo30-10-2006 23:46:09 // 13208
Akkor miért nem LTM a rövidítése?
Bazsa7230-10-2006 23:46:04 // 13207
Köce:) Olvastam, megyek az Elaforg-hoz:)
Xixo30-10-2006 23:44:57 // 13206
Te sose alszol, dolgozol, játszol a gyerekekkel... ?????????
Vagy van egy riasztód, ami jelez, ha bármit írok ide, hogy jöhess poénkodni????? :-)))))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
669
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?