Forum >> Szerelőműhely

Paco21-06-2005 10:45:44 // 6236
Ehhez képest a gyári szerelési manualban benne van, hogy a tension mennyi Nm, illetve a retension mennyi Nm :))
pb_21-06-2005 10:45:40 // 6235
Sztem +valósítható az összejelöléses módszer, bár még soha nem volt TS-em, így még én nem tapasztaltam testközelből a vez.mód hibáját. A boxernél ilyen gond nincs ott minden + van jelölve.
a21-06-2005 10:44:57 // 6234
Akkor legközelebb te csinálsz ilyet, mi meg nézzük :) Viszek camping széket, meg sok sört is, hogy igazán kényelmesen szórakozzak, amikor köpködsz és káromkodsz :) Mi már próbáltuk :)
a21-06-2005 10:43:37 // 6233
De, csak elvileg igen, csakhát itt most sufniműhelyről van szó :) Amúgy tényleg nem tudod úgy levenni és felrakni, hogy egy picit ne forogjanak el. Mi próbáltuk anno a 156-on, hogy cserélünk vezérlésszettet, minden ment is faszán, bejelöltük, levettük, vissza is raktuk, de nem lett jó. A végén elkunyeráltuk fű alatt az egyik márkaszervízből a szerszámot, úgy raktuk vissza. Kiderült, hogy a kipuff tengelyt 1 fokkal sikerült arrébb tenni. Pedig nagyon próbáltunk figyelni, elhiheted :) De msotmár megoldódott a gond :) V6TB rulez :)
Wickey21-06-2005 10:43:04 // 6232
na ezaz, hogy minek? ez az egész célszerszám mizéria azért van hogy jól lehúzzák a t. usert. Kérd meg Robit, mutassa meg a gömbfej lehúzó célszerszámát. :-DD
Wickey21-06-2005 10:41:14 // 6231
az nemjó, mert az izé... az túl sufnis :-) gyere, IC, vezmódosítót cserélni a piros gtv-n. Utána nyilatkozunk. :-D
21-06-2005 10:37:09 // 6230
Bocs, hogy belepoff de ez esetben minek a célszerszám?
Inner Circle21-06-2005 10:32:46 // 6229
Lehet hogy nagy hülyeséget kérdezek, de... OK hogy jelölés nélkül nem lehet ilyet csinálni, és a jelölést direkt ezért nem tették rá. De... A motort te készen, működőképesen látod a műtét előtt. Nem jelölheted össze te magad a fogaskerekeket? A motort nem bontod meg, úgyhogy nem kell egy adott helyzetbe forgatni őket (ha meg megbontod, akkor még ellenőrizheted is hogy hogyan állnak). Szíj levesz, ugyanolyan helyzetben felrak és a motor ugyanabból a helyzetből megy tovább?
a21-06-2005 10:32:36 // 6228
Szerintem ugyanaz lehet, az enyém zacsiban jött.
a21-06-2005 10:32:11 // 6227
Szerencsés ember :)
a21-06-2005 10:29:18 // 6226
teljes szettet nem kell cserélni, ha nincs itt az ideje, és nem morog, kotyog, lötyög. Akkor felesleges. Szíjat azonban tényleg érdemes. Pláne, hogy a szíj elvileg egyszer feszíthető...
21-06-2005 10:28:02 // 6225
Ez nagyon igaz.
21-06-2005 10:26:39 // 6224
Ami sárga dobozba jön Bosch felirattal az milyen?
a21-06-2005 10:26:08 // 6223
Íme egy élő példa...
a21-06-2005 10:25:30 // 6222
Úgy, hogy a gyári az Bosch. Ez is Bosch, csak nem AR dobozban jön, hanem Bosch nylon zacskóban.
a21-06-2005 10:24:47 // 6221
Nem akarok gonosznak tűnni, ezért nem kívánom neked, hogy vezmódot cseréljenek a 16 TS-eden egy sufni műhelyben... A vezmód cseréjéhez le kell venni a szíjat is. A tengelyeken és a kerekeken SEMMILYEN jelzés nincs, és nem tudod úgy levenni, hogy a tengelyek el ne forogjanak. Utána a szíjat felrakni gyak. lehetetlen vállalkozás. Létezik direkt erre a célra egy célszerszám, amit rá kell tenni a tengelyekre, és az összeforgatja azokat a megfelelő állásba, hogy akkor fel lehessen tenni a szíjat. No ez a célszerzsám csak az igen felkészült műhelyekben van meg. Enélkül halott vállalkozás...
21-06-2005 10:22:43 // 6220
"Utánygártott, gyári Bosch lambdák " Ezt, hogy érted? Kicsarod a lambdat (miután kihült) őzbarnának kell lennie a végén pedig fehérnek akkor működik rendesen. Szal ha kormos akkor dús a keverék.
a21-06-2005 10:21:19 // 6219
Nem komolyan gondoltam, csak irónikus akartam lenni, hogy a túlfogyasztás nem a vezmód miatt van :)))) Bocsi, ha nem jött át rendesen :)))
a21-06-2005 10:19:21 // 6218
Utánygártott, gyári Bosch lambdák 10-15 körül mennek. A lambdát nézd meg, a vezmód miatt nem lesz túlfogyasztásod. Ha megnő a fogyi, és a kipuff nem ég ki akkor sem, ha pályán autózol hosszabbat, akkor tuti túl dús keverékkel jársz. Akkor a lambda a beteg. Ha kiég a kipuff, akkor még lehet a lambda a ludas, de akkor a CO beállítást is érdemes megnézni. Rossz lambda + rosszul belőtt CO egy 2,0 szívómotornál 3-4 litert is jelenthet, egy V6TB-nél 5-6-ot is.
21-06-2005 10:16:42 // 6217
Hát az enyém 100-at bírt. :) Igaz, mindig volt benne friss olaj. :)
a21-06-2005 10:16:36 // 6216
Az nem azért lett. Az biztos. A vezmódtól nem fogyaszt többet, és ha kicseréled, attól nem esik le a fogyi. A computer a vezmódtól függetlenül ugyanannyi benyát nyom a motorba, csak a teljesítményleadáson módosít kicsit.
a21-06-2005 10:14:55 // 6215
Ja... A Lancia is max 60-at bír... De akkor meg úgyis vezérlésszett csere ajánlott :)))
a21-06-2005 10:13:17 // 6214
Nem tudom :) Én csak azt tudom, hogy nem egészen egy teljes fokot "fokol el", inkább egy felet, mint egy egészet :)
Gordon21-06-2005 08:06:36 // 6213
Ehhez csak annyit fűzék hozzá, hogy Szamosi mester tippje bejött! A tipp lényege, hogy a 20-i időszakos szervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő) után is hallgassam meg a motort! ÉS KIRÁLY!!!!! Oda a dízeles hang, eltűnt!!!! Ha egy két napig nem jön elő, akkor remélem meg is oldódott a probléma és semmi baja a vez.mód-nak!
Paco20-06-2005 22:34:12 // 6212
Huhh... Úgy nehéz lesz, valami alapnak azért kellene lennie. De megpróbálom. Nos a lényege az, hogy a generátor nem olyan, hogy mindig és minden körülmények között azt adja le ami rá van írva, hanem terhelésfüggő. Tehát magasabb fordulaton pl nagyobb feszültséget adna le, de ennek a megakadályozására van a fesszabályzó, hogy ne füstöljenek el a dolgaid. Mivel a feszültség nagyjából állandó, ahogy sorban kapcsolod be a fogyasztókat egyre nő az áramfelvétel. A generátor ezt úgy követi le, hogy a nagybb áramerősség nagyobb mágneses teret gerjeszt, és az állómágnesekkel szemben egyre nehezebb forgatni. Így a motort egyre jobban terheli, a motor teljesítményének nagyobb része megy el a generátor forgatására. Persze ha nem kapcsolsz be egy fogyasztót sem akkor is van a generátornak egy adott áramtermelése, hiszen forog. Általában ez a helyzet, tehát ha csak nincs felkapcsolva mindened akkor a generátorod több áramot termel mint amire szükséged van. Na ezzel az üresjárati terheléssel tölti az akkumulátorodat. Maga az akksi szinte mindig feltöltött állapotban van elvileg a szerepe csak az indításra illetve arra korlátozódna, hogy ha hirtelen felkapcsolsz sok mindent akkor kiszolgálja a hirtelen áramlökést. Itt jön be ha túl sok a fogyasztó (nagy zene, +400 vatt ködfényszóró, stb) Egyrészt a generátor nem tud elég energiát leadni az üzemelésükhöz, így az akksitól kapják meg és amikor nem mennek a generátor újra feltölti az akksit. Ezek nem telefonakksik, akkor működnek jól ha mindig maxon vannak, így persze hamar tönkremennek: A diagnózis rossz ak aksi, biztos nem bírta, nagyobb kell bele. Pedig a generátort is cserélni kellene. De csak a nagyobb akksit teszik bele. Mit tudunk róla? Azt hogy a feszültsége ugyanaz, az áramleadása nagyobb, ergo a belső ellenállása kisebb mint a régié. Tehát már a töltése is nagyobb árammal (és ezzel járó nagyobb terheléssel) jár. Ha megy a fogyasztó akkor maximális a terhelés a generátoron, ha nem megy akkor az akksi töltése miatt szintén, így a generátor előbb utóbb kifexik. Na ez jó hosszú lett, de te kérted úgy, hogy még egy szőke is megértse......
Anna20-06-2005 21:19:28 // 6211
Sziasztok! Kipuffogó leömlő kellene nagyon sürgősen a Gtv-be (2.0 TS)!!! Aki tud, hívjon vagy üzenjen: 06-70-318-5141 Kösziii! Anna
MMVI20-06-2005 21:00:08 // 6210
Sziasztok! Nagyon szükségem lenne egy olajteknőre a 145-ösömhöz (1998, 1.6 T.Spark), mert már 3 napja nem tudom emiatt használni, és már szinte elvonási tüneteim vannak! Valaki segítsen!Tomi
Balage20-06-2005 20:03:23 // 6209
Csak egy tanács, ahogy engem is tanítottak: ha már úgyis szét kell szedni a motort, legyen teljes vezérműszíj, fesz.görgő, vezetőgörgő csere, meg olaj stb. Igaz, nem kevés pénz, kb. 60-65K, de illik használautó vásárlása után megejteni. És a motor is meghálálja. Természetesen az olaj Selénia 20K for AR :-))))
zee20-06-2005 19:45:55 // 6208
Meg fogom ha lesz rá gubám! :(
zee20-06-2005 19:43:39 // 6207
Fogyasztásnövekedést okozhat ha rossz a vezérlésmódosító?
Stee14620-06-2005 19:41:56 // 6206
Vegulis, akkor nalad is 100e alatt kettot kell belerakni! :))))) Persze 90% palya az tenyleg jot tesz neki.
Balage20-06-2005 19:39:03 // 6205
Én 60e km-mel vettem az autót, és természesen cserélni kellett. Tehát az csak álom, hogy 100e km. Sajnos... Luigi elba****!!!
explosive20-06-2005 19:31:54 // 6204
Ez attól függ hogy mennyit jársz pályán és mennyit városban. Nekem 118000km-él cserélték ki, az autót 169000km-el adtam el Szamosi mester szerelőjének, ők átnézték az autót és elmondásuk szerint még legalább 30000km-rt elmegy csere nélkül. De én abból a sok km-ből minimum a 90%-át autópályán mentem.
Balage20-06-2005 19:25:45 // 6203
Admirálisnak igaza van: Célszerszám nélkül felesleges nekiállni! Tehát, ha egy "sufniszerelő" azt mondja, hogy OCSSÓÓért megcsinálja, lehet, hogy nagyobb kárt okoz, mint gondolnád.
Stee14620-06-2005 19:24:24 // 6202
Ha neked meg az eredeti van benne az mazli! Eddigi olvasatom szerint itt meg senkinek nem birt 100e-t. Ennyi km alatt tobbnyire 2-3-at elhasznal mindenki. Az ujbol, nem pedig a javitokeszletbol. En kb. 20e km-el ezelott csereltettem ujra(asszem lancia), egy kicsit mar kezd megjonni a hangja. Legkozelebb tuti felujito keszlet lesz.
Vega20-06-2005 19:23:32 // 6201
Nekem esku 15 e mondtak munkadijra....de mind1...neked legyen igazad :)))
Vega20-06-2005 19:21:08 // 6200
Ebben az esetben igazad van! Ha specko szerszam kell hozza ok...nem tudtam...
Balage20-06-2005 19:18:45 // 6199
Akkor itt az én számításom saját tapasztalat alapján: 10.000 HUF anyaggal, szereléssel együtt. Pöcök, mondom, hogy keresd meg a S. Csabit!!! Na szóval: Ha a javítókészlet 20e km-t bír, akkor 5×10000 HUF = 50K HUF Mivel azonban az új sem bír ki többet, mint eddig, ezért 100e km alatt az is megeszik 2 darabot. Vagyis: 2× 50K HUF = 100K HUF Tehát megéri.... Nekem mindenképp!!!
admirális20-06-2005 19:14:42 // 6198
"sufni autoszerelo muhelyekben is siman kicserelik!" Hát nem tudom, ezt mire alapozod, de egy nagon spéci szerszám kell a vez.tengelyek behangolására. Én eddig kikérdeztem pár szerelőt, és csak csóválták a fejüket. Ráadásul az én kocsim napokig állt egy műhelyben, ahol csak akkor jöttek rá a turpisságra, miután szétszedték, és fingjuk nem volt róla, hogy hogy rakják össze. Szóval érdemes azért előtte kérdezősködni.
perdix15520-06-2005 19:14:37 // 6197
Bandi: Nagyon szépen köszönöm a segíTSégedet! Egyenlőre szétbontjuk, és majd meglátjuk mit lehet elkövetni vele. Ha ez megvan, akkor majd üzenek neked. Köszönöm még1 szer.
Vega20-06-2005 19:08:01 // 6196
emlekeim szerint 15e a munkadij....de lehet ,hogy az uj cserejere ertettek! de azt hiszem nincs jelentosege! 5*15 + 5*2 = 85 rugesz felujitva vagy 50+ 15 = 65 rugesz ujjal... de ha engem kerdeztek szerintem a felujito szett is tokeletes...es igenis el lehet vele menni nem is keveset...es a sufni autoszerelo muhelyekben is siman kicserelik! en tuti felujitani fogom...97 e ora szerint...ami szerintem joval tobb...5-10 mp-ig hallani inditas utan..aztan megszunik a hangja....tehat panaszra nem lehet okom...elmeletileg cserelve meg nem volt...szamosinal a srac mondta aki atnezte a kocsit!!!!! ezek szerint megiscsak elmegy 100e-t az a szar ha nagyon muszaj!!!
admirális20-06-2005 19:05:59 // 6195
Ez nem ilyen egyszerű! Számítsad a szerelés díját is, és máris közel azonos árra jön ki. Egyébként azt mondják, hogy vadi új vez.módból CSAK LAnciát szabad venni.
Wickey20-06-2005 19:01:59 // 6194
ésakkor mivan? 20ezrenként kétezer, vagy 100ezrenként ötvenezer? Nehogy már ne érje meg a módosító, még akkor is ha évente szét kell szedni.
zee20-06-2005 18:19:41 // 6193
Az biztos...
zee20-06-2005 18:19:05 // 6192
Ennek nem nagyon örülnék,mármint motor szétszedésnek.Ne ijesztgess!!Remélem nem így lesz!
András bácsi20-06-2005 18:17:45 // 6191
Mondjuk a munkadíj meg fordított...
zee20-06-2005 18:17:24 // 6190
ePER-t még nem láttam ezért fogalmam sincs.Asszem az a DVD-s verzió,gondolom több minden van benne.
zee20-06-2005 18:16:21 // 6189
Nekem az a bajom hogy hangja van a vezérlésmódosítómnak+kicsit nagy a fogyasztásom is.Azt mondták ettől még lehet lambdaszonda baja is.Na akkor melyik?Vezérlésmódosítóhoz felújító 1150HUF,lambdaszonda 25000HUF.Inkább legyen az első! :((
veteranviking20-06-2005 17:48:12 // 6188
Fordítva,amikor megcsinálták lejjebb ment. Pedig semmi máshoz nem lett nyúlva:)
Stee14620-06-2005 17:34:53 // 6187
Nem vagyok szaki de erosen ketlem, hogy egy uj vezmod 100e Km-t kibirna. Esetleg a felet! (vagy meg annyit se) :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.