Forum >> 159

RomeoOne28-06-2017 20:31:15 // 96365
A 3. meg egy Giulietta, nem? Ez valami Alfás cikk?
Haddel28-06-2017 20:05:00 // 96363
Ne is mondd,nekem is ,sőt a salzburgringi tesztvezetést is le kellett mondanom,mert ottalvós melóban voltam múlt héten:(
Laci8228-06-2017 19:54:37 // 96362
Egyszer volt már téma mert pár Cartársnál is jelentkezett a nyüszögő,nyekergő hang.Az van nálam is ha egyenletlen az útszakasz akkor a bal elejéből fura nyekergő hangot hallok.Nem emlékszem már,hogy mi is volt a probléma de írták sokan hogy hol lehet a gond.Azért szeretném én is tudni,hogy ha szerelőhöz kerül akkor talán tudnék neki valamit mondani,hogy hol keresse a hibát.Válaszokat előre is köszönöm. 😉
Chianti28-06-2017 19:23:33 // 96361
Sajnos az első Tiroli Alfatali meló miatt kimaradt...
Chianti28-06-2017 19:21:51 // 96360
Csak otthon, Budapesten...
ZoliNix28-06-2017 19:21:29 // 96359
Az első az jó, de a második szívás lehet ha sok eső éri.
A nedvszívó takaró bevezeti a vizet, barátom napokig szárítgatta egy esős ejjel után.
Persze én is ráraknám ha nem akad más. :)
Haddel28-06-2017 19:03:29 // 96358
Jégesős cikk,két db 159 is van benne😃
Haddel28-06-2017 18:38:33 // 96357
Merre jártál?😃
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2017 18:38:12 // 96356
Megsajnáltam... csináltam neki ideiglenesen napernyőt, ne égesse szét a nap. Aztán majd csak egyszer lesz rendes tető is fölötte.

SzJanos28-06-2017 17:42:25 // 96355
Feljöhetett volna ez a téma kicsit korábban, most lett bele Tutela töltve, asszem 3 liter körül.
Chianti28-06-2017 17:00:11 // 96354
Úgy alakult, hogy végre mentem egy hosszabb etapot és meg kell állapítsam, a fogyi még mindig a régi... :o)
ProdyG28-06-2017 13:09:42 // 96353
Csak beköszönök, mert kb egy hónapja nem jártam itt, pörög a nyár :)
Voltunk Szicíliában, a kocsi hibátlan, állandóan vezethetnékem van. A VTT király volt, legközelebb ottalvósra tervezzük, és megyünk AlfaCity-re is :)
További jó nyarat mindenkinek!
Zsirai28-06-2017 12:36:58 // 96352
Köszönöm a tippet , alászedve nekem is kattog.. Meg váltáskor is a hang.. Akkor átfeszegetem én is a kormányösszekötőket 😎
Macccy28-06-2017 12:32:39 // 96351
90-re gondoltál? Nem tudom, csak pár helyen olvastam meg egy normálisnak tűnő YT video is ezeket mondta, nem jó a cinkes olaj, elégtelen a hűtés és az olaj mennyisége.

https://youtu.be/MR8aV_0HuzA

Gondolom egy nem zúgó váltó élettartama még kitolható, ha így van cserélve, 2.8 literre töltve. Néztem a 3 liter olaj ~10e, ami tizede sem a váltó felújításnak. Én az enyémben le akarom majd cserélni valamikor.

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/hajtomuolaj-valtoolaj/fuchs-manualis-valtoolaj/fuchs-titan-sintofluid-75w-80-1l-valtoolaj.htm
Shadin28-06-2017 11:52:43 // 96350
Akkor nem érdemes 80-asra menni?
_Ata_28-06-2017 10:45:20 // 96349
Ilyet próbált már valaki? :-)
http://online.lotuscleaning.hu/angelwax
Liquid28-06-2017 10:39:39 // 96348
Alapvetően ráérek :) Mit értesz a hétvége alatt?
Macccy28-06-2017 10:28:29 // 96347
Fuchs Sintofluid 75W-80 at mondják, hogy az kell bele nem a gyári Tutela, mert állítólag a benne levő cink adalék miatt vizesedik az az olaj. Ja és azt is mondják, hogy 2.3 Liter helyett 2.7-2.8 Litert kellene beletölteni, mert a gyári szint kevés néhány csapágynak.
Zsolt_15928-06-2017 10:11:29 // 96346
Én hétvégén Tatabányán leszek, onnan már csak egy hajítás. Átugorhatok esetleg?! :)
Szeretnék megnézni egy másik Q4-et, mert van egy olyan "hibajelenség" -lehet nem is az, csak ilyen a Q4 -hogy induláskor a legszembetűnőbb, de magasabb fokozatokban is, a kuplung ráengedésekor, elég erősen üt vmi a hajtásban. Olyan mint mikor leugrasz a kuplungról. Először a hátsó osztómű tartószilentjeire gondoltam, vagy a kardánfelfogatásra de a futóműves nem talált semmit. -máshova kell vinnem. De gondoltam már motor vagy váltótartó bakra is, esetleg kuplung alkatrész.
Ez a keresésem oka. Lehet nincs is hiba, de nekem ez így nem egy kultúrált 4x4. :)
-Egyébként ha nagyon lassan, óvatosan engedem rá, akkor nem érzékelhető a dolog mindig.
Liquid28-06-2017 10:04:04 // 96345
Vészprogramnál nincs semmi. Minimális üzemanyagbefecskendezés, max. 2200-as fordulat, nagyon kevés erő. Turbonyomás gyakorlatilag nincs.
A kérdés az, mitől váltott vászprogramra, illetve miért nem volt check-engine. Mert kellene lennie.
Olvastasd ki, ha van hiba akkor kiindulásnak jó lesz, ha nincs akkor még érdekesebb a kérdes.
Shadin28-06-2017 10:01:06 // 96344
Lehet h P0240-ed van,mint nekem is.
RomeoOne28-06-2017 10:01:03 // 96343
Ki kell olvastatni, de check engine nélkül azért érdekes. Vészmódban nem nagyon tölt a turbó, szóval ez nem meglepő. De ez olyan hibának tűnik, ami szerelőt kíván. Amúgy a turbó beszarások erős füstöléssel szoktak járni, nem?
Shadin28-06-2017 09:58:01 // 96342
Ez jó 5let.
Shadin28-06-2017 09:57:29 // 96341
Hmmm. Ott nekem is kattog valami :-(
Shadin28-06-2017 09:55:43 // 96340
Nálam jó a lendkerék és kuplung, frissen zsírozva a féltengelycsuklók és cserélve az alsó támasztóbak. Így a klattyogás 80%-a megszűnt, a többi már csak a difi/sebváltó felől jöhet. Hidegen nem annyira hallható, melegen inkább. Tolok bele 75w-90-es olajat és ki kell derüljön a turpisság :-)
csokagm28-06-2017 09:55:32 // 96339
Olvasom a használati útmutatót de nem találom.

A menüben találtam egy olyan lehetőséget hogy ,, privacy function enabled" Vagy valami ilyesmit. Ez mit takar?
Szabister28-06-2017 09:01:40 // 96338
Szerintem gyári program van rajta. Németből van az autó 1 gazdás volt. De attól hallani kellene hogy fütyül a turbó nem? Egy autót előztem meg 2-ben 3500as fordulat környékén jött elő.
Liquid28-06-2017 08:58:12 // 96337
Nekem ez inkább vészprogramnak tűnik. Jó lenne tudni mi váltotta ki.
Sárga tengeralattjáró se feltétlenül van. Milyen programmal megy a gép?
A múlt hétvégén láttam ugyanilyet egy ismerősömnél. Semmi hiba, csak vészprogram. Aztán kiderült, hogy a motorvezérlő programja valahogy elnyomja a hibákat. Valamit furán csináltak benne. A gyári programmal jött a check-engine.
Szabister28-06-2017 08:39:05 // 96336
Tegnap munkába menet elég kellemetlen dolog ért. 50km-h sebességnél való kigyorsításkor egyszer csak elment a turbónyomás. Teljesen nullán állt a mutató. 2000-es fordulatig még úgy ahogy felgyorsított de felette semmi nem történt már. Check engine-t vagy semmi egyéb hibalámpát nem dobott fel. Elképzelhető hogy tönkrement a turbóm? 248 000 km van a kocsiban tudom nem mérvadó függ attól is hogy hogyan használjuk, de nem régóta van nálam. Reggel miután hazajöttem a szívó oldalról lehúztam a csövet és egy kevés olajat láttam benne. Meg gondolom a kipufogó gáznak nem igazán lehetne megjelennie a turbina oldalon? Segítségeteket előre is köszönöm.
Scaniamen28-06-2017 06:52:46 // 96335
Köszönöm a válaszokat bocsi csak dolgom volt,kérdésetekre a válasz 145e km gép szerint 9-dik olaj csere.9 éve nálam van szeretem nagyon.
bondi28-06-2017 00:19:58 // 96334
Igen, számomra meglepő volt, de a kopott kormányösszekötő-gömbfej adta váltáskor is ezt a hangot, a kettőstömegűnek és a motortartó-bakoknak kutya bajuk. Szóval hasonló jelenség esetén érdemes megnézni, hogy nem-e lóg, vagy kopott valami a futóműben.
Macccy27-06-2017 23:42:00 // 96333
" a váltáskori / gázelvételkori kattanásnak is ez volt az oka " ... hmm :)
bondi27-06-2017 23:11:46 // 96332
Így két hónap múltán végre újra csendben teszi a dolgát a futómű, ennyi idő után jutottam el a szerelőhöz. Tévedtem, nem a féltengelycsukló volt a ludas, bár az is ki lett cserélve, valójában a jobb oldali kormányösszekötő gömbfej kopogott. A csere után megszűnt a korábbi a kormány alászedésekor hallható ropogó hang, ami a kerék felől jött. Érdekes módon a váltáskori / gázelvételkori kattanásnak is ez volt az oka, amire megesküdtem, hogy a kettőstömegű produkálja, igaz a szerelő is ezt mondta mikor először meghallotta, a lényeg, hogy ez a zaj is teljesen eltűnt. Mindenképp érdemes ránézni a gömbfejekre is még a komolyabb dolgok cseréje előtt.
Liquid27-06-2017 22:33:49 // 96331
Győr nem annyira vonzáskörzet, de nekem van:) Szombaton jártam arrafelé...
Macccy27-06-2017 22:28:04 // 96330
Csapágyhang az nincs. Bár lehet amúgy se hallanám (vagy igen?), mert a jobb első gumi ~2 millisre kopott és 50-60 felett már szinte csak a gördülési zajt hallom. De üresben vagy kuplung kinyomva gurulva is kábé ugyanannyi hangot hallok, mint sebességben, erre füleltem.
Zsirai27-06-2017 21:57:17 // 96329
Ugyanezt produkálja nekem is. 🤔
Meg persze 5.-6. Fokozatban kellemes csapágyhang a váltóból 😋😏
Haddel27-06-2017 21:52:47 // 96328
Liquid kollegának Győrben😃
Macccy27-06-2017 21:03:24 // 96327
Tegnap láttam a "PAZart" az eBatta előtt húztál el vele szerintem, de csak épp odafordultam. Majd leugrok valamikor és közelebbről is megcsodálom, ha lehet :)

Más, ... Említetted múltkor, hogy lehet a váltó/motortartó vagy bukásgátló vagy mi is az végülis, hogy lehet az kattan kicsiket, amikor nem kinyomott kuplungnál üresben leállítom. Nos ha a fülem nem csal, ma este kocsikázva észrevettem, hogy minden váltás után, amikor ráengedem a kuplungot és közben persze kis gázzal "kisimítom", hiába csinálom finoman, valami ott elöl (bal elöl?) kottyan. Váltó tartó így esélyesebb, mi? Tud még más kattanni ott? Lendkerék farkast még nem kiáltok, amúgy se rázza. Más egyebet nem hallottam ...
Smith27-06-2017 20:16:43 // 96326
Azon meglepődnék...
Revitox27-06-2017 20:10:24 // 96325
Sd-n bevallom nem próbáltam még.
Iso-t töltöttem le és cd-re kinyomtam, mert nekem nincs a fejegységemen sd lehetőség.
btsabi27-06-2017 19:53:04 // 96324
ezek közül bármelyik jó az SD kártyás navihoz?
Revitox27-06-2017 18:44:40 // 96323
Aki valamelyik nap kereste a térkép frissítést!!!!
Itt mazsolázhat belőlük.
:)
Jani721227-06-2017 17:45:08 // 96322
Nem hiszem, hogy sok lenne, nem egy nèpszerü hajtàs 😕
Zsolt_15927-06-2017 16:51:01 // 96321
159 Q4 -e van valakinek Budapesten vagy vonzáskörzetében?
Hardy27-06-2017 15:14:43 // 96320
Igen. Eltűnt aztán visszajött mikor újra nulláztam a MES el.
Szabister27-06-2017 14:30:31 // 96319
Sziasztok! ATE féktárcsához (305mm) TRW vagy Zimmermann betét lenne jobb kombó? Gondolom nagyon egyikkel sem lövök mellé.
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2017 14:18:29 // 96318
Igen, sőt, az a jó, ha sziszeg még egy kicsit hidegen. A TD-n pont most cseréltem nemrég kupakot a kiegyenlítőn, pont ezért, mert nem tartott megfelelő nyomást, kicsit jobban hajtva nyomta ki a vizet, aztán meg persze kevés vízzel melegedett. És nem is szisszent mire kihűlt a motor, innen gondoltam, hogy rá kéne nézni.
Kupakcsere után meg jó, elég jól meg lett tesztelve a hétvégén. 1500m-re mászott fel az öreg vas, kicsit már izzadt, de vizet, olajat nem fogyasztott.
Shadin27-06-2017 11:58:18 // 96317
Asszem 9 token a max. de lehet hozzáadni :-)
Shadin27-06-2017 11:56:53 // 96316
volt egy megszakított szerintem. ~375Km volt az átlag
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.