Forum >> Szerelőműhely

Bubi (147)25-05-2015 11:42:17 // 50286
valaki tudna segíteni?!
honnan tudnám megszerezni a rádió kódját mert levettem a sarut és kéri?!
Andrewxy25-05-2015 10:40:25 // 50285
Tehát a pirossal jelölt vezetéken járó motor mellett az ECU elveszi a 12V-t, akkor ott testnek kell lennie?

A másikon pedig menet közben a piroshoz képest kell mérni vezérlő jelet?

Tehát ha a gyújtást nem adom rá akkor a piros vezetéken folyamatosan 12V-nak kell lennie?

:)
[k i z z o]25-05-2015 07:21:59 // 50284
Az egyik vezetéken +12V van, amelyet a gyújtás ráadása után az ECU egy relén keresztül kapcsol ki.

A másik vezetéken keresztül az ECU kapcsolgatja az inkektorokat az alsó oldali meghajtóival. A 4 injektor teljesen szekvenciálisan van kapcsolva, azaz egymástól függetlenek.



Szkóppal hasonló jeleket tudsz mérni (A csatorna):

Andrewxy24-05-2015 20:27:40 // 50283
Megtaláltam az elearning anyagot 156-hoz, de két kérdésemre nem találtam benne választ.

Mindegyik injektorra két vezeték megy (szin/szincsik).
- Ezek közvetlenül az ECU-ra vannak kötve, vagy van közöttük más berendezés, esetleg egy relé stb..?
- Ezeken a két vezetékeken mit kell mérni? Egyik test, a másik a testhez képest vezérlőjel, vagy mindkettőn vezérlő jel van (és az injektorház maga a test)?

Köszönöm a segítséget.
Alien424-05-2015 16:19:07 // 50282
kezdő vagyok a témában sajnos, a gyári kábel mellé kaptam gyári CD-t is, azt raktam fel, de van egy olyan érzésem, hogy az ecuscan nem látja a kábelt, mert tesztelgetés közben sem látta, mindig fail-ra ment.
áttettem egyes portra is, ugyan az, vissza 9-re, állítottam a receive buffert 1-re, valamint a transmit-et is, com9-en. viszont lehet, hogy itt bukik ki a hiba, mert latency timer fület nem láttam... vagy vak vagyok, vagy nemtom :/ ha ez a kulcs, akkor ki kellene találni, miért nem lelem a latency timert

köszönöm az eddigieket és remélem köszönhetem a továbbiakat is!
Andrewxy24-05-2015 16:05:27 // 50281
köszi, közben találtam :)
GTPeti24-05-2015 15:55:57 // 50280
Próbáltad a Google-t? Végigbogarásztad a találatokat? Mert én sem tennék ám mást.
(Bocs, ez a gyengém.)
Andrewxy24-05-2015 15:47:35 // 50279
Egy linket tudnál adni? :)

Tehát az ECU-n keresztül az üzemanyagot "veszi el"? Köszi
GTPeti24-05-2015 15:31:51 // 50278
Google: 156 elearn (.zip v. .rar)

Minden esetben a motor ECU-jával van összekötve az immo-doboz.
Andrewxy24-05-2015 15:06:43 // 50277
Sziasztok! Valaki nem rendelkezik 156 workshop manuallal? Ha igen, átküldené nekem?
(elsősosrban az elektronika érdekelne)

Illetve az a kérdésem, hogy 156 2.4jtd esetén az immo mit tilt le?

Köszi. :)
hg6idn24-05-2015 13:55:57 // 50276
Csatlakoztam🙋!
Ferke24-05-2015 12:50:30 // 50275
A leállást meg holtbiztos, hogy nem a retkes egr okozta, ott más is lesz, de ha leállt, akkor kell legyen nyoma az ecuban...
Ferke24-05-2015 12:48:17 // 50274
Elég lett volna takarítani...most csekkold le FES-sel, az elvárt és a mért légtömeget...:)
Csabex24-05-2015 12:45:34 // 50273
Ciao... Problémám a következő volt. Egyenletlen járás , ici-pici torpanasok fix sebesség tartományban . Esetenként leálás ( menetközben ) ! Orvosoltam ; EGR takarítás , falazással egybekötve ! ;) hiba megszűnt , szebben jár ....
Ferke24-05-2015 11:29:29 // 50272
Az FTDI fel lett gondolom telepítve(?!). A válaszidőt is le kell venni 1-re, ha jól emlékszem...
Ferke24-05-2015 11:20:25 // 50271
Sziasztok, mivel mindenki ezen a remek fészbúkon éli már az életét, és mivel olyan szintű baromságok mennek ott fenn mindenféle fékek/ellensúlyok nélkül (lsd jó a váltóba a motorolaj is), hogy gondoltam csinálok egy Alfa Romeo Szerelőműhelyt oda is. Akinek van kedve, jöjjön...borzasztó olvasni, hogy az általános alfás csoportokban milyen tanácsadások mennek, és legtöbbször szerencsétlen delikvens még nyugtázza is...
A legjobb lenne persze, ha itt kérdezne mindenki, mert a marhák itt általában leoltásra kerültek mindig, de ugye a fészbúk és a hülyék világa erősödik csak..:(
Fészbukos Alfa szerelőműhely
csokagm24-05-2015 11:06:29 // 50270
Kedden tudok csak szerelőhöz begurulni.
Addig csak az a kérdésem hogy tudok-e menni vele pár km-ert.
A hiba: Elkezdett hangosodni a turbo, hangosan tölt magas fordulaton.
Semmilyen torpanás, erővesztés nincs, se füst vagy olajfogyás.
viszont a motorháztetőt kinyitva azt vettem észre hogy olajszerű valami van a légszűrő házon. Nem látom honnan jöhet. Mi lehet ez?
mreni24-05-2015 10:09:10 // 50269
A 9600 jo lesz,a com portot próbáld atallitani 2 vagy 3ra
Alien424-05-2015 09:53:56 // 50268
Sziasztok! Elektronikai kérdés: kiolvasás
Kocsi adatlapomon, laptop, VAG KKL usb, 3 pin adapter.
VAG KKL installálva, COM9 portra dobta be.

Kocsihoz ki, géptető fel, gyújtás ráad, akksira ráköt, anyós oldali csatira ráköt.
Fiat ecuscan 3.6.2, beállítások,
interface 1: K-line/vagcom
port: 9

aztán a csoda érthető módon ne jött meg, eljutottam addig, azért, hogy szólt a program, hogy nincs ECU válasz. teszt gombra azt a tippet adta, hogy nem jó a BPS értékem, 9600 volt az alap, 4800on sem ment, mindet meg nem fogom végig bogarászni, úgy érzem nem itt van a gondom. remélem mindent leírtam, aki tud segíteni és rutinosabb mint én, megköszönném ha adna tippet. köszönöm.
Ferke23-05-2015 16:26:48 // 50267
Turbocső? diagnosztika lenne az első, amit meg kéne ejteni...
kawics22-05-2015 14:34:05 // 50266
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy véleményetek szerint mi lehet annak a jelenségnek az oka amit ma reggel óta művel velem a szeretett 156 1.9JTD SW-m.
Gyönyörűen gond nélkül indul, jár...50-100 méter megtétele után mielőtt még fel tudnék váltani, a motor-kontroll lámpa pirosra "érik", a teljesítmény megszűnik. A motor ugyan alapjáraton jár, de erő zéró. Nagyon lassan emelhető a fordulat. A piros diagnosztika lámpám viszont ég rendíthetetlenül. Ötlet?
Piritu - 1.000.00022-05-2015 13:29:27 // 50265
Gyanúm, hogy az elektronikus kapcsolgatás miatt van. A minimális terhelésen a kapcsoló tranzisztor nem tud teljesen lezárni és így marad némi delej a LED-en. Attól meg parázslik.
Forsberg22-05-2015 13:06:32 // 50264
Köszönöm!
Liquid22-05-2015 08:06:17 // 50263
sajna nem értek hozzá ennyire, de csak a 159-ben parázslik, és csak leállítás után 1-2 percig, a 156-ban nem csinálta.
Kau22-05-2015 07:55:23 // 50262
Igen.
Forsberg22-05-2015 07:51:41 // 50261
Sziasztok!
Nekem is jött, hogy egy boltba beszaladás után nem indul melegen, csak forgat.
Kis hűlés, szerencsére közel a "hazához" indult, majd otthon keretben leállt megint.
Kiolvastam a hibát, p0335 fordulatszám érzékelő.
Gondolom akkor a főtengely holtponti jeladót kell cserélnem. Ugye?
Köszönöm!
pedrobaa21-05-2015 23:43:17 // 50260
Nekem úgy is jó! :) De szerintem pont az ellenállás miatt hívják így, hiszen a célja, hogy átverje az ellenőrző protokoll-t. Mivel ez átvágja a CAN buszt, ezért CANbuszos. :) Na mind1 sokkal fontosabb, hogy világít akkor is amikor nem kéne neki.

Kicsit utána olvasva arra jutottam, hogy ez ilyen. Valami induktív feszültség lehet, megnézem majd a lámpatestet, nem kizárt, hogy olyan rövid az útja a kapcsolónak, hogy áthúz rajta valami minimális nafta és az bevillantja a ledet.
Bpali21-05-2015 15:58:57 // 50259
Sziasztok!
Nagy problémám van!
Harmadikba kapcsoltam, érdekes fémes hang majd az autó leállt. Nem indult csak nehezen és csatogott, azonnal leállitottam. Vezérműszíj nem szakadt.
Aki akar és tud, vagy járt így írjon. Főtengely csapágy törésre gyanakszom.
Liquid21-05-2015 14:17:21 // 50258
nem tudom mi a pontos magyarázata, de valszeg nagyon kicsi áramra/feszültségre is aktiválódik, míg a sima izzón nem látszik. De továbbra se CAN-buszos, csak műterheléses :)
Kócosw21-05-2015 12:49:12 // 50257
tudom ezert is irtam
:D
nagyferi8121-05-2015 12:17:03 // 50256
9619 hsz. GT coupé topic ;-)
.......................21-05-2015 11:24:04 // 50255
szerintem meg nagyon gagyi hogy tovább parázslik
pedrobaa21-05-2015 10:41:07 // 50254
Nekem a belső világítás ledes és az is parázslik, de ez inkább idegesítő. Beindítom a kocsit, kialszik a világítás és parázslik tovább, sokszor nem is alszik el teljesen. Canbus-os pedig. Nem tudom mit kellene csinálni vele, de este zavaró.
Ami érdekes, hogy ha bezárom a kocsit és nem jár a motor, akkor nem parázslik, simán elalszik.
Liquid21-05-2015 10:01:12 // 50253
már nem is kell, mert a ledek nagy részében benne van az ellenállás :)
A 156-nál megcsináltam.
Liquid21-05-2015 10:00:33 // 50252
azt nem tudom, de nagyon tetszik :) Leállítás után parázslik 1-2 percig
Kócosw21-05-2015 09:31:16 // 50251
jo de azert azt ismerd el nem mindenki all neki a kertvegeben minifluxuskondenzatort összeforrasztani mint te :)
.......................21-05-2015 08:06:01 // 50250
Miért parázslik a Led a helyzejelzőben?
Liquid21-05-2015 07:31:17 // 50249
Divatosan can-busonak nevezik, de mindössze műterhelés van benne, hogy meg legyen az ecu által elvárt áramfelvétel. Sima ledessel is megoldható, csak be kell iktatni egy megfelelő ellenállást.
Kócosw21-05-2015 07:20:08 // 50248
Nekem canbusos a ket oldalso iranyjelzö, es a 2 elsö helyzetjelzö.Mar berendeltem a rendszamtablavilagitsba is a canbusosokat, meg egy rakat sofitat a belterhez.
Ledesitek :)
Kócosw21-05-2015 07:18:24 // 50247
Cartársak megtudná nekem vki mondani hogy a 2.4 JTD nél a kartergáz cső belső átmérője mekkora?
Köszi előre is!
Tamás8920-05-2015 23:28:24 // 50246
Hello, van valakinek tapasztalata can bus s ledes égővel, sima ledest nem ismeri fel a computer azt irja nincs bent izzó , nem szeretnem feleslegesen megvenni.
Bati20-05-2015 22:50:49 // 50245
köszi az aprólékos leírást addig jutottam hogy a gáz megvan és a kis relé kattog mikor kapcsolgatom ki/be a klímát a kompresszornál nincs feszültség
még megpróbálom kiolvastatni hátha ir nyomás szelep hibát ha nem akkor kedden megy a villamoságis specialistához
még 1x köszi a leirást
Buksi20-05-2015 19:52:13 // 50244
De nem biztos, hogy mindenkinek rendelkezésére áll a Multiecuscan. :) De mindegy is, a lényeg, hogy meglegyen a hiba. :)
Csabo2220-05-2015 16:58:50 // 50243
Üdv

147 1.9 16v mjtd-be milyen olajat javasoltok?
Könyv szerint Selénia turbo diesel (10w40), ha nagyon hidegben használom, akkor Selénia WR (5w40).
Régebbi a könyv, asszem azóta megjelent ez az olaj is.
Javaslatok?
Köszönöm
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 13:37:30 // 50242
Multiecuscan-ból is lehet kapcsolni a relét és ezáltal a tekercset, kinek mi az egyszerűbb :-) Persze, lehet nyomáskapcsoló is, igazad van.
Buksi20-05-2015 13:16:09 // 50241
Aztán lehet még valamelyik nyomásszabályozó is. Ha nem működik, akkor sem kapcsol be a klíma. Nekem ez volt a gond a 155-nél. Van egy teszt, amivel méricskélés nélkül meg tudod állapítani, hogy működik-e a behúzótekercs. A klímavezérlő panelen kell bűvészkedni és közben hallod, ha behúz a tekercs. De a manual-ban le van írva, tuti, hogy a 156-hoz is van valami ilyesmi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 09:15:32 // 50240
Keresd meg a reléjét, kezdd ott a hibakeresést! 2.4-nél nem tudom hol van, a manual megmondja, vagy ha kapcsolgatod a klímát, ki tudod fülelni ha működik. Nekem az 1.9-nél a motortérben a tűzfalon van:



Ha a relé kattog, akkor az már egy információ, hogy behúz, a klíma vezérlés ok.
Ellenőrizheted a relét is, kaphat egy kis kontakt sprayt, de méginkább mássz be a gép alá. Húzd le a kopresszorról a csatlakozót.
Bekapcsolt klímánál a vezeték két pólusán (amit lehúztál) 13.5V körül kell mérned. Ha ez nincs meg, akkor vissza a reléhez :-)
Ha megvan a feszültség, akkor leállíthatod a gépet, mert büdös :-) A multiméterrel mérj rá a kompresszor csatlakozó pólusaira. Ez a behúzótekercs csatija. Pár Ohm-ot kellene mérned rajta. (6-8Ohm ?) Ha ez is rendben, akkor kontakt hiba, ha itt szakadást mérsz akkor behúzó tekercs hiba.
Ennyi ötlet így elsőre.
Bati20-05-2015 09:00:09 // 50239
Van benne gáz
valami elektromos baj van biztosíték OK
????
Bati18-05-2015 15:50:04 // 50238
nem indul a klima 156 2,4
van ennek valahol biztosítéka ami kimehetett ?
vagy egyéb ötlet mielőtt esetleg hülyét csinálok magamból a klímásnál
Barni14718-05-2015 09:39:10 // 50237
Hi,
Akadt egy kis elektronikai problémám.
Álló helyben lemerült az akkumulátorom + egy kis savat is köpött a két oldalára.
5,8 V maradt benne. Valami csumára zárlatos a vasban.
Ötletek hogy merre induljak el ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.