Hali!
Jó lenne hallani a zakatolás ütemét, így nehéz következtetni a hibára!
Én így "hallatlanban" inkább belső féltengelycsuklóra tippelnék!
Forum >> Szerelőműhely
Buddha30-01-2010 12:55:14 // 28572
Gonosztevő30-01-2010 12:18:45 // 28571
Srácok!
Valami elkezdett nagyon zakatoni a 166-osomban!
Pár barátommal beszéltem,szerintük a difi a váltóban!
Leállítot motornál,üresben gurulva is kattog,de menet közben van nagyobb hangja,pláne,ha ráengedem a motorféket! Most cseréltünk váltóolajat Tutela Matryx-ot kapott,de semmi változás! :(
Valakinek ötlete?
Mibe fájhat egy váltófelújítás,vagy bontottba gondolkodjak inkább?
Valami elkezdett nagyon zakatoni a 166-osomban!
Pár barátommal beszéltem,szerintük a difi a váltóban!
Leállítot motornál,üresben gurulva is kattog,de menet közben van nagyobb hangja,pláne,ha ráengedem a motorféket! Most cseréltünk váltóolajat Tutela Matryx-ot kapott,de semmi változás! :(
Valakinek ötlete?
Mibe fájhat egy váltófelújítás,vagy bontottba gondolkodjak inkább?
Marklar15530-01-2010 00:33:26 // 28570
Motor ki...
Gyorsba:)
Gyorsba:)
VMate28-01-2010 16:18:20 // 28569
minek ? jó már az autó
Selmak28-01-2010 16:08:56 // 28568
Meg kellene próbálni gyári szoftvert visszatöltve.
VMate28-01-2010 15:44:35 // 28567
de meg van turkálva a szoftverje, de attól nem csinál ilyet, egr szelep ragadt le, le lett falazva most perfekt :)
Ferke28-01-2010 14:10:00 // 28566
Pedig az lmm is csiná ilyet....vagy nem volt megturkálva a szoftver? Akkor szokott ilyet csinálni még, ha az agyát macerálják:)
VMate28-01-2010 14:04:40 // 28565
nem, ez ha 3000nél, vagy 3500nél lépsz rá akkor is ezt csinálja, de nem mindig, üresbe padlót nyomsz neki, akkor kurva sokára pörög csak fel, most kicseréltem benne az lmm-t de rosszabb lett mint volt :(
Ferke28-01-2010 10:54:44 // 28564
Alacsony fordulaton ez sztem tök normális
Selmak28-01-2010 10:27:35 // 28563
Kérdés milyen fordulatról és milyen körülményke között csinálja, mert ha pl 5.ben gurulva odalépsz akkor turbólyuk miatt normális is lehet.
VMate28-01-2010 09:40:30 // 28562
Sziasztok!
érdeklődök hátha valakinek volt hasonló tapasztalata, 147es alfa 1.9 jtd 115 lovas, azt csinálja, hogy ha odalépsz neki nem indul meg egyből hanem eltelik 2-3 mp és aztán kezd el menni, ha valaki tudd vmit mitől lehet ne tartsa magába, köszi:)
érdeklődök hátha valakinek volt hasonló tapasztalata, 147es alfa 1.9 jtd 115 lovas, azt csinálja, hogy ha odalépsz neki nem indul meg egyből hanem eltelik 2-3 mp és aztán kezd el menni, ha valaki tudd vmit mitől lehet ne tartsa magába, köszi:)
Cs.Alfa28-01-2010 08:44:09 // 28561
Nekem is csinálta,kimérték,szálszakadás.Hol ég,hol nem....
zsola7527-01-2010 22:04:55 // 28560
Mondjuk igen...ebben van igazság.
de alapból azért nagy szerepe van:
A szonda a kipufogógázok oxigéntartalmának függvényében változtatja a feszültségét, pontosabban feszültséget generál. Szegény keveréknél 0-0,2V, dúsnál 0,7-0,9V körüli ez az érték. (Ez a hagyományos, ún. Nernst szondára, és a planár szondára igaz). Az ideális, sztöchiometrikus, lambda=1 értékű keverékösszetételhez közelítésre, illetve ebből a tartományból történő kilépésre - nagyon szűk mezőn, az ún. lambda ablakon belül - nagy feszültségváltozással válaszol. Ez teszi alkalmassá a motorvezérlő rendszerben betöltött kiemelt szerepére. A keverék változására rendkívül gyorsan reagál: a szakirodalom a szonda reakcióidejét 100ms alatti értékben határozza meg. A vezérlőegység ennek alapján ha dús a keverék, szegényíti, ha szegény, akkor dúsítja azt, a befecskendező szelepek nyitási idejét változtatva. A szokásos szabályozási sáv lambda értéke 0,97-1,03, ezt a tartományt nevezzük lambda ablaknak. Ilyenkor a szabályozás visszacsatolásos (closed-loop). Vannak a motornak olyan működési körülményei, amikor a keverékképzés - átmenetileg - eltér az ideálistól, a keverékképzés elhagyja a lambda ablakot. Ilyen a hidegindítás, a motor ilyenkor dúsabb keveréket igényel (és még a szonda sem érte el a megszólalási hőmérsékletet), ilyen a teljes terhelés állapota és a tolóüzem (motorfék). Ilyenkor nincs lambda szabályzás (open-loop).
de alapból azért nagy szerepe van:
A szonda a kipufogógázok oxigéntartalmának függvényében változtatja a feszültségét, pontosabban feszültséget generál. Szegény keveréknél 0-0,2V, dúsnál 0,7-0,9V körüli ez az érték. (Ez a hagyományos, ún. Nernst szondára, és a planár szondára igaz). Az ideális, sztöchiometrikus, lambda=1 értékű keverékösszetételhez közelítésre, illetve ebből a tartományból történő kilépésre - nagyon szűk mezőn, az ún. lambda ablakon belül - nagy feszültségváltozással válaszol. Ez teszi alkalmassá a motorvezérlő rendszerben betöltött kiemelt szerepére. A keverék változására rendkívül gyorsan reagál: a szakirodalom a szonda reakcióidejét 100ms alatti értékben határozza meg. A vezérlőegység ennek alapján ha dús a keverék, szegényíti, ha szegény, akkor dúsítja azt, a befecskendező szelepek nyitási idejét változtatva. A szokásos szabályozási sáv lambda értéke 0,97-1,03, ezt a tartományt nevezzük lambda ablaknak. Ilyenkor a szabályozás visszacsatolásos (closed-loop). Vannak a motornak olyan működési körülményei, amikor a keverékképzés - átmenetileg - eltér az ideálistól, a keverékképzés elhagyja a lambda ablakot. Ilyen a hidegindítás, a motor ilyenkor dúsabb keveréket igényel (és még a szonda sem érte el a megszólalási hőmérsékletet), ilyen a teljes terhelés állapota és a tolóüzem (motorfék). Ilyenkor nincs lambda szabályzás (open-loop).
Jak27-01-2010 21:38:31 // 28559
A gyertya Golden Lodge!Nehéz keríteni de lehet!
Bilux27-01-2010 21:37:32 // 28558
a reggeli indításba a lambda nem szól bele mivel annak is kell egy "üzemi hőmérséklet" hogy tudjon szabályozni.
Grando27-01-2010 21:29:37 // 28557
A boxeres topicban is próbáld meg, ott nagyobb eséllyel kapsz választ. Talán még többet is, mint kéne... :DDD ;)))
Norci27-01-2010 21:24:03 // 28556
Sziasztok! A problémám első induláskor jelentkezik. Kicsit nehezen akar menni,mintha nemmenne az 1ik henger. Pár 100m után elmúlik,és húz rendesen. Míg ez tart nemszoktam tolni neki,mert csak erölködik. Gyertya,vagy injektor? Milyen gyertya a tökéletes bele?(csík33)
zsola7527-01-2010 21:22:51 // 28555
Szerintem a gyertya nem rossz ötlet, sőtt....
Lambda is beleszól elég rendesen... én az ényémbe most cseréltem gyertyákat és ég és föld a különbség. (gyáriakat vedd med)
Drága de megérte :):):)
Lambda is beleszól elég rendesen... én az ényémbe most cseréltem gyertyákat és ég és föld a különbség. (gyáriakat vedd med)
Drága de megérte :):):)
kristof27-01-2010 21:08:13 // 28554
Tiszteletem a szakértőknek!:) Az mitől lehet, hogy a kuplung normálisan működött, most pedig 3 hét állás után csak az 1/4-énél fog? A tárcsa nem lehet elkopva az tuti. Gondoltam már arra is, hogy meglazult a bowden. 164-esről van szó.
Tyler27-01-2010 20:20:40 // 28553
Sziasztok/!egy olyan kérdésem volna hogy reggel indításnál nem szokott összejönni elsőre a dolog...másodszorra gáz és akkor már jó...szerintetek mi lehet a gond?esetleg a gyertyákat nézzem? vagy mire tippeltek?( a lambdám tudom h cserés..folyamatban van -nem tudom hogy lehet e köze hozzá..köszi szépen
zsola7527-01-2010 19:18:22 // 28552
Hali!
Egy hibakód olvasás?
Lehet LMM így látatlanba....
A hidegtől amúgy nem maradhat égve semmi.
Egy hibakód olvasás?
Lehet LMM így látatlanba....
A hidegtől amúgy nem maradhat égve semmi.
pepel27-01-2010 18:50:23 // 28551
Helló mindenki,olyan kérdésem lenne,hogy amikor indítom a gépet égve marad a befecskendező lámpa,de el is alszik,ez mitől van?a hidegtől?
roli15627-01-2010 17:58:04 // 28550
Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől.
Vásároltam egy bontott alapjárati motort a 156 ba. Tudom, hogy nem a lagjobb megoldás a bontott cucc de a gyári ára horror.
Ma beszereltem az alapjárati motort. Kérdésem az volna, hogy hogyan lehet tesztelni, hogy jó-e? Sokkal jobb mint az előző volt de szerintem ez sem az igazi :(
A fordulat elég lassan esik vissza, váltáskor nem mindíg esik vissza azonnal, hanem néha egy kicsit felfelé megy. Az alapjárat álló helyzetben beáll 1000 környékére és stabil (ez nem volot így a másikkal) , azonban gurulás közben kb 1500-on áll. Ha üresben egy fordulaton próbálom tartani 2000-3000 körül akkor ingadozik le-fel.
Szerintem ez a moci is gázos. A kérdésem az volna, hogy várhatom ,hogy "betanul" ? Tudom, hogy van egy bizonyos "tavítás" de azt nem tudom, hogy hogyan kell csinálni. Van valami spéci technika, vagy egyszerűen magától beáll a megfelelő értékekre.
Nagyon megköszönném, hogyha segítenétek mert 1 hét garancia van a mocira és az szombaton lejár!!
Üdv. Előre is köszi .: Roland
Ismét segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől.
Vásároltam egy bontott alapjárati motort a 156 ba. Tudom, hogy nem a lagjobb megoldás a bontott cucc de a gyári ára horror.
Ma beszereltem az alapjárati motort. Kérdésem az volna, hogy hogyan lehet tesztelni, hogy jó-e? Sokkal jobb mint az előző volt de szerintem ez sem az igazi :(
A fordulat elég lassan esik vissza, váltáskor nem mindíg esik vissza azonnal, hanem néha egy kicsit felfelé megy. Az alapjárat álló helyzetben beáll 1000 környékére és stabil (ez nem volot így a másikkal) , azonban gurulás közben kb 1500-on áll. Ha üresben egy fordulaton próbálom tartani 2000-3000 körül akkor ingadozik le-fel.
Szerintem ez a moci is gázos. A kérdésem az volna, hogy várhatom ,hogy "betanul" ? Tudom, hogy van egy bizonyos "tavítás" de azt nem tudom, hogy hogyan kell csinálni. Van valami spéci technika, vagy egyszerűen magától beáll a megfelelő értékekre.
Nagyon megköszönném, hogyha segítenétek mert 1 hét garancia van a mocira és az szombaton lejár!!
Üdv. Előre is köszi .: Roland
eli27-01-2010 17:54:08 // 28549
ide is beírom.
Sziasztok.
low battery voltage.fan setting not possible.a kérdésem az lenne,hogy volt-e valakinek ilyen jelegű gondja?
ez zárlat lehet vagy egyszerűen bexart a ventilátor és ha igen akkor melyik a hűtő ventilátor vagy ami a klímát ventilátor ?
voltam kiolvastatni de ott nem jelzet hibát ..csak annyi volt,vagy van,hogy valahol eltűnik 1 amper ami állítólag nagyon sok.
előre is köszönöm a segítséget
Sziasztok.
low battery voltage.fan setting not possible.a kérdésem az lenne,hogy volt-e valakinek ilyen jelegű gondja?
ez zárlat lehet vagy egyszerűen bexart a ventilátor és ha igen akkor melyik a hűtő ventilátor vagy ami a klímát ventilátor ?
voltam kiolvastatni de ott nem jelzet hibát ..csak annyi volt,vagy van,hogy valahol eltűnik 1 amper ami állítólag nagyon sok.
előre is köszönöm a segítséget
Poló26-01-2010 19:40:14 // 28548
Volt egy srác, aki náluk dolgozott, egyik nap mesélt érdekes dolgokat, hogy mennyire odafigyel az öreg is meg a srác is a dolgokra. Ez a legtöbb gumisnál alap, hogy nem kívülre teszi a súlyt, de ők még arra is odafigyelnek, hogy két küllő közé se essen, mert az se mutat jól. Sokküllős felni esetén is eldarabolják többfelé a súlyt.
Piritu - 1.000.00026-01-2010 19:37:49 // 28547
aha, gőzborotvázás után szépen leszedték az eredeti súlyokat a felni külső feléről és belülre rakták őket. Királyság hogy nem látni súlyt, megy hogy nem kellett görgőzni :-)
Poló26-01-2010 19:33:24 // 28546
Mester Tomiékhoz vitted őket?
Piritu - 1.000.00026-01-2010 19:25:38 // 28545
zsola7526-01-2010 18:42:48 // 28544
Sziasztok!
Kérdés: 166-oson OBD-s a csati?
Kérdés: 166-oson OBD-s a csati?
Wickey26-01-2010 17:20:22 // 28542
eleve nem úgy kell nekiállni, hogy le fog esni mert nem fog, másrészt a kocsi alatt kevésbé van útba szűk helyen a felni, harmadrészt ez még az acélfelnis korszakból maradt meg. :-)
Piritu - 1.000.00026-01-2010 16:52:32 // 28541
Hogyne, hogy összekarcolja a szép felnit! Bár ha kell a gumi is jó ég... :-))
Jak26-01-2010 16:49:08 // 28540
Én meg a levett kerekeket szoktam alátolni!Arra eshet,az nem billen ki!
Piritu - 1.000.00026-01-2010 16:45:00 // 28538
Jak26-01-2010 16:43:27 // 28537
Hali!Eggyik srác sajna így halt meg!!Reggel ment volna melózni és felekadt a kipuff a kapuban:Gyorsan megemelte a vasat,aláfeküdt a vas meg ráesett!Ha lett volna valaki ott túléli,mert nem sérült,de a súlytól nem kapott levegőt és megfulladt!Kár érte!
Ferke26-01-2010 13:51:35 // 28536
Ferke26-01-2010 13:50:24 // 28535
Hehe, ez így már érthető:)))))
Ferke26-01-2010 13:49:34 // 28534
Ha most másodjára el sem tűnt, akkor gépre kötve ki kéne dobja, hogy mi a konkrét baja szerintem...
FRC26-01-2010 13:48:07 // 28533
Ha okossat nem tudsz mondani, inkább halass :-))))
DrB26-01-2010 13:39:18 // 28532
Lenne valami ötletetek, tanácsotok a 28515. hsz-emhez?
Piritu - 1.000.00026-01-2010 13:25:54 // 28531
hát amikor először aláfeküdtem és a sárvédő alja a torkomnál volt átértékeltem a a bolti alátámasztó vasakat és a szomszédból hoztam pár gerendavéget. Elöl-hátul, jobbra-balra ott a máglya :-)
Buddha26-01-2010 12:35:13 // 28530
...vagy a nyelestengelycsapágy! Mikor halkul el? Ha kinyomod vagy ha nem nyomod?
Ferke26-01-2010 11:41:53 // 28529
Dejó a főképed!:) Látom, biztosra mentél az alátámasztással!:)))))
Ferke26-01-2010 11:40:53 // 28528
Megsasolom:)
Csöri26-01-2010 11:40:44 // 28527
Nem fékbetét az, hogy elkopjon.:)))
Ferke26-01-2010 11:39:29 // 28526
Vagy a kuplungszerkezet...
Piritu - 1.000.00026-01-2010 10:45:17 // 28525
Van a 156 blogomban mjet EGR témában két bejegyzés is..
FRC26-01-2010 10:44:05 // 28524
Kinyomócsapágy elkopott
Tibi8826-01-2010 10:41:59 // 28523
Üdv!
Sztetek az mitöl lehet h mostanában ha álló helyzetben kinyomom a kuplungot akkor más hangja lesz az autonak?
Köszi
Sztetek az mitöl lehet h mostanában ha álló helyzetben kinyomom a kuplungot akkor más hangja lesz az autonak?
Köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?