Forum >> Szerelőműhely

GTPeti16-01-2010 12:50:12 // 28386
Én már kérdeztem rá járó motorú 156 mellett állva, hogy ugye dízel? (Biztos voltam a válaszban.)

Erre mondta a tulaj: Nem, TS. (Egyből átjött, hogy a vezmód már régen kilehellte a lelkét...)
osee_selespeed16-01-2010 12:43:33 // 28385
Köszi! Csak, hogy tudjam megéri-e lemennem a garázsba :))
"Száguldosrác"16-01-2010 12:41:36 // 28384
Ha azok mind jók akkor lehet a vez mod,de akkora mértékben nem tolja el hogy te azt észre vedd max műszerrel de akkor is határértéken belül marad!!!!! ha meg nagyon szar a vez.mod.akkor már olyan hangja van a benzines mocinak mintha egy zetor kipuf nélkül állna melletted. :D
"Száguldosrác"16-01-2010 12:38:45 // 28383
igen le lehet szedni mégpedig két csavar fogja ami a ködlámpa felett helyezkedik el kívülről.
zsola7516-01-2010 12:30:16 // 28382
Igen elvileg.
Gyakorlatilag meg a rossz vez.mód eltolja a vez.tengelyt és máris megváltozik a nyitási és zárási idő...
Hm?
A lambda, légtömegmérő és a katalysatro vadi új és a Katyt. kivéve minden gyári is..
osee_selespeed16-01-2010 12:28:28 // 28381
Hello! valaki meg tudná mondani, hogy 2003 előtti 156osnak a ködlámpa körüli műanyag részt le lehet szerelni anélkül, hogy a lökhárítót is le kelljen vegyem?
"Száguldosrác"16-01-2010 12:21:45 // 28380
a vez.módosító csak csattogó hangot eredményez alapjáraton fordulaton már nem annyira hallani mivel ott már van rendesen olaj nyomás ami lecsillapítja.
"Száguldosrác"16-01-2010 12:19:57 // 28379
Magas emisszió értéket a lambdaszonda és a légtömegmérő okozhat esetleg a katalizátor.
zsola7516-01-2010 12:14:53 // 28378
Kicsit Bővebben nem tudnád, mert minden gyanú arra mutat, hogy igen.
Tehát egy jó indok kellene amiért nem....
kando.16-01-2010 11:45:41 // 28377
Jól emlékszem, hogy motoron szelepfedél-tömítés cserénél a szelepfedelet nem kell nyomatékra meghúzni ?
(Igaz, ez off motor és sor4, de mintha úgy rémlett volna a 33 TD-jénél is)
Kriszta bébi15-01-2010 19:09:55 // 28375
Na nem kiröhögni ám!!! Ez így nem ér........ :D
zsola7515-01-2010 18:14:18 // 28374
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. :)
tulajdonképpen egy kérdésem lenne....
146-os ról van szó.
Vezérlés módosító okozhat-e magas emisszió értékeket?


Köszi.
Ferke15-01-2010 14:15:35 // 28373
Jó szerelőd van!:))))
Átok79146TD15-01-2010 00:11:47 // 28372
:)))))

Szija:)))
Kriszta bébi14-01-2010 21:14:34 // 28371
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek az üdvözlést de basszus én a saját üzifalamon hálálkodtam, oszt most derült ki, h nem is ott kell!! Ne hari még egyszer! Tényleg nem vagyok bunkó csak egyszerűen elszúrtam!!!! :( :(
Kriszta bébi14-01-2010 17:19:21 // 28370
Szerencsére újra indul, ezzel nincs is baj!! De hogy tíz méterenként hisztizzen az már azért túlzás! A minap tök jó idő volt, kb plus 10, és egy jó darabig nem is állt le! Egész sokat tudtam vele furikázni az első stop-ig!! De ma már szinte semmit! 1 km-en belül háromszor pihizett!!! Az első jele mindig az alapjárat ingadozása, de nem is kicsit! Szinte már érzem h mikor fog leállni! Ha sikerül vele elindulni( és muszáj, h sikerüljön, mert mennem kell) általában alacsony fordulaton vagyok, szinte alig ezer fölött, mikor megadja magát!
WarbiRunner (Gyuri)14-01-2010 10:59:30 // 28369
Főtengely jeladóra gondolsz? Arra nem 191-es hibakódot ír, hanem "vezérműtengely hibás szinkron" és "hibás fordulasztszám jel" hibákat tárol. A hibajelenség persze ugyanez, annyi specialitása van, hogy hidegen jó, ahogy melegszik megáll. Kicsit hagyod hülni, megint jó. Ahogy romlik a jeladó állapota, egyre sűrűbben áll meg és egyre többet kell várni, hogy újrainduljon.
Kriszta esetében nem valószínű, hogy ez lesz.
pettinke14-01-2010 10:50:29 // 28368
esetleg nézz be
ebbe
a fórumba, itt van nem kevés osztrák Alfás is, lehet, hogy tudnak neked jobb szervizt ajánlani!
BeczA14-01-2010 00:24:25 // 28367
A külső hőméréklet kiírása lehet a baltükörben lévő kis kiálló műanyag szenzor hibája... régóta nekem is 8 fokkal mindíg hidegebbet mutat, de ez a hiba nem befolyásolja az I.C.S és egyben a Klíma működését...
BeczA14-01-2010 00:20:36 // 28366
Motor leálláshoz csak annyit tudnék hozzászólni, hogy nekem 2 hete szintén ezt kezdte el... eddig semmi előjel és hiba nem volt a menetteljasítménnyel , és egyszer csak a lámpához gurúlva "check engine" logó és leállt a moci...

Szerencsémre pár saroknyira volt a szerelőm, 10 perc után újra indúlt majd pár perc után leállt megint.... Sikerűlt azért a szerelőhöz is eljutni.... tanakodtunk , de nem jutott olyan indok az eszünkbe , hogy mitől jár a motor tökéletesen majd egyszer csak hirtelen ,stop... Én már aggódtam hogy ki kéne olvastatni a computert és oda vajon hogy jutok el... mire a szerelőm egyszer csak előállt azzal, hogy van egy feles alsó holtponti jeladója és cseréljük ki... kicseréltük... láss csodát azóta minden pöpec, és 15 perc után a "check engine" logó is eltűnt róla...

Szóval nem biztos hogy ez a baja ,mert ugye dízel, de tapasztalatnak hasznos lehet másnak későbiekben.
BeczA14-01-2010 00:11:57 // 28365
Michael-t nek volt ez a problémája... valami hülyesgé volt az I.C.S háta mögött... A Szamosiban meg tudták oldani neki... bővebb infót tölle kéne kérdezni...
Kriszta bébi13-01-2010 21:40:17 // 28364
Ááááááá végem van!!! Itt aztán se ismerős se normális szerelő!! Úgy érzem kiba.....ott nagy bajban vagyok! A legnagyobb probléma meg az, h az autóm nélkül halott vagyok, egyszerűen szólva nem létezem! Akkor úgy látom marad a tréler(ezt így kell írni???) és a gyerek megy szépen haza az "apjához", remélhetőleg ő azért meg tudja majd csinálni, mert itt csak a pénzt fogják leszedni rólam!!! Ezt nem is hiszem el, hát miért mindig én szívom meg??????? Ettől jobban már nem tudok rá vigyázni!
Kriszta bébi13-01-2010 21:31:02 // 28363
Ja, ja.....pont ez!!! Hi-hi :D
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2010 21:29:39 // 28362
Huhh. Rail-nyomásszenzor. Ugyanezzel a problémával küzdünk Imi barátom 156 JTD-jénél. A szenzort kicseréltük, és nem az okozza. Odáig jutottunk, hogy a gyújtás ráadásakor bugyborékol a tankszivattyú, mintha levegőt szívna a rendszer. 2-3 perc után egyszer csak beindul, aztán elmegy 30-70km-t és újra megáll. Pénteken megy tankmosásra.
A tiedben is halgassátok meg a tank környékét gyújtás ráadásakor. Ha zizeg szépen, majd abbahagyja, az a jó. Ha zizeg, nem egyenletesen, és közben bugyborékol, az nem jó.
Ha van ismerős szerelőd, a gázolajszűrőt nézesd meg vele, hogy mennyi víz van az aljában, hátha "csak" vizeset tankoltál.
MÉg mi is nyomozzuk a hibát, ha valamire rájövünk, megírom, eléggé ugyanannak hangzik..
Grando13-01-2010 20:56:10 // 28361
Dieselkraftstoffdruck = dízel-üzemanyagnyomás. Ez vót benne gondolom. ;)))
Kriszta bébi13-01-2010 18:55:28 // 28360
Az a baj, h amikor computerre tették csak a szokásos szarságot írta ki nekik, amit majdnem minden dísel-nél kidob! PO191 valami dízelerőanyagnyomás.......huhhhh ezt most csak így tudtam hirtelen lefordítani! A légkondi nálam még soha nem volt bütykölve és nem is volt vele soha baj! Most viszont mínusz 15 fokban kiír nekem plusz 5-öt meg hasonló őrültségek! És a baj az h sztem a hangsúly az első üzin lenne, amit még nem sikerült leírnom! Plusz ha elkezdek szórakozni a fűtés erősségével, vagy pl váltogatom full auto és econ között akkor is leáll! Ha jó idő van, 8-10 fok körül, akkor kein Problema!! Na ezt tényleg nem vágom! Jah és az alapjárat is behullámzik ha készül leállni!!!
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2010 18:55:14 // 28359
Hali! A hiba kitalálásának helyes sorrendje:
Először ki kell olvastatni a hibatárolót (diagnosztika). Írd fel, hogy miket írt ki a kiovasó gép (kódok, hibamegnevezések), legjobb ha lefotózod a monitort!
Ezekből fog kiderülni, hogy mi okozta a leállást. Valószínűleg ahogy az előttem szóló is írta, fordulatszám jeladó. A veztengely jeladó, ha elszáll, nem áll le a motor.
Ha megvan a fotó, linkeld be ide, azalapján el lehet indulni.
Don Gombóc13-01-2010 18:42:37 // 28358
( air condition faulty, please contacte workshop ) Ezzel a kiírással ne törődj , mert ha már valamit piszkáltak a légkondin ezt mindig kiírja. De ha amikor kiírja akkor ismét megnyomod a légkondi gombot, akkor eltűnik és előjön a menüje a klímának. A középső panelen amit úgy hívunk hogy ICS azon a rádió telefon fogyasztás légkondi jelenik meg egyéb motorikus és elektromos műszaki hibát nem ír ki amúgy sem. Azt komputerrel lehet megnézni de az sem sokat ér. Bár nagy az esély hogy ezt a hibát kijelzi. A sok leállás valószínűleg főtengely jeladó hiba lesz, vagy vezérműtengely jeladó hiba. Vagy esetleg az immobiliser , azaz indításgátlóhibája aminek a csatlakozója nem érintkezik rendesen. Ez a gyujtáskulcs lyuk körül van belül aminek van egy csatlakozója azt kell megpucolni általában és annyi.
Kriszta bébi13-01-2010 18:27:58 // 28357
Sziasztok!!
Nagyon szükségem lenne egy kis segítségre, vagy legalább is ötletekre! Ausztriában élek és itt valóban sok Alfa van csak hozzá értő ember kevés! Kb. három hete játssza azt velem a "gyerek" hogy beindítom és megyek vele egy kicsit, majd leáll! Aztán megint, majd megint és kontyba csavarodik a hajam! A hibaüzi a következő: air condition faulty, please contacte workshop! Az ezt megelőző hibaüzit a kis mocsok pár másodperc alatt eltünteti, így csak néhány szó maradt meg bennem: Self adjustment failed..... Reactivate system.........aztán ismét valami a légkondi ki és bekapcsolással kapcsolatban! Elvittem a szervízbe ott meg csak bambultak rám okosan és kifizettettek velem 130 Eurot valami hülyeségre! Persze a gyerek azóta sem jó én meg tegnap kivertem a balhét, h mostmár aztán rendesen megcsinálni mert felgyújtom a műhelyt! Hát pénteken kell visszavinnem valami diagnosztikára, de lövésük sincs mi lehet a baj! Jézus....! Én valami hőmérséklet érzékelő kütyüre gondolnék, ami nem ok és a computer emiatt tiltja le a mocit! Létezhet ez????? Könyörgöm segítsetek, mert úgy tűnik nekem kell megmondani mit is javítsanak meg rajta pénteken!!!!
Előre is köszönöm!!!!
Átok79146TD12-01-2010 04:37:07 // 28356
értelek, és ha szerencséd van akkor a 10 másodperc végén nem posszanik el a túlmelegedés miatt(nem biztos hogy ütemenként ugyanannyit hűl mint melegszik.

A linkedre:indexhez jó, de a teljesítményfelvételi problémát nem oldja meg.
amúgy 2500 ért olyan relét csinálok amilyen gyorsat akarsz:))))

(ja nem söntellenállással)
(szóval kicsit lehúzós...):))) )
zsola7511-01-2010 21:36:31 // 28355
Persze de 5 Co illetve 300 Hc az egy kicsit sok.
Műszer szerint a lambda rendesen dolgozik a megengedett tartományban...
Kau11-01-2010 20:16:13 // 28354
És megnéztétek, hogy az új lambda működik rendesen?
zsola7511-01-2010 19:45:15 // 28353
Sziasztok!

Várok pár ötletet mi lehet a hiba... :)
146-os tökéletes működéssel de rossz értékekkel a kipuffban.
Katalizátorra gondolok de n em vagyok benne biztos. :(
Ja és horror fogyasztás volt lambda csere és most már csak a sokkk kategóriába tartozik.
Wickey11-01-2010 11:25:28 // 28352
Igen, az a biztos ha 20W-os kerül bele, de sztem az indexrelé jele tekinthető az ellenállás szempontjából nagyfrekvenciásnak, így teljesítményt tekintve átlagolható. Egy tíz másodperces időszakot tekintve átlagolva sztem olyan 10W körüli teljesítmény juthat rá, úgy gondolom az index közelítőleg 1:1 arányban világít / nem világít.

Mellesleg a legjobb megoldás a LED-es izzóhoz való indexrelé beszerzése

Én a gtv6-ba fogok majd minden izzót LED-esíteni, főleg hátul, valahogy nem kívánom 100W-okkal terhelni a 30 éves kábelköteget csatlakozókat. A fényerőt viszont szeressük. :-)
Átok79146TD11-01-2010 07:07:27 // 28351
bár a telj miatt sztem kell a 20w-os.
(terhelésnek.)
Átok79146TD11-01-2010 07:06:51 // 28350
bocsi bocsi bocsi..közben leesett hogy mire gondolsz..:))))

igen elképzelhető.:)))
Átok79146TD10-01-2010 22:22:00 // 28349
nem biztos..elég ha áramkövető a kapcsolás és nem gerjeszti fel a terhelés és azé sípol..:))
Átok79146TD10-01-2010 22:20:37 // 28348
a teljesítmény az nem esik..:)
az a feszültség..:))
Liquid10-01-2010 22:00:40 // 28346
na kipróbáljuk úgy, hogy mit lép a comp, ha betolunk egy 5W-os izzót a 21W-os helyére...
a helyzetjelzőhöz 33Ohm-5W-ot barkácsoltam be, az műxik szépen
Wickey10-01-2010 21:51:44 // 28345
Eeejgen. Hiszen a LED-essel az a gond, hogy nem eszik semmit se, így ha vele párhuzamosan kötsz egy ellenállatot, akkor azon fog a kívánt 20W körüli teljesítmény esni. Mondjuk talán, mivel jó eséllyel egy 50-50%-os kitöltési tényezőjű négyszögjel hajtja, esetleg elég lehet a 8-9Ohmos 10-11W-os kerámia testű teljesítményellenállat is.
Liquid10-01-2010 20:51:43 // 28344
a 7 Ohm-ot én is kisakkoztam, kérdés hogy kell-e 20W-os belőle..
Csöri10-01-2010 20:35:26 // 28343
Generátor hiba.
Átok79146TD10-01-2010 19:16:33 // 28342
saccra 144/20=7,2 ohm
a telj pedig akkora amekkora :)))

20W min..:)
Átok79146TD10-01-2010 19:14:28 // 28341
merthogy figyeli a telj felvételt a comp...
a 12 ledes hány ampert vesz fel?(ebből kiszámolod hány wattot fogyaszt P=U*I)
azt kivonod a 21 wattból.

és innen: R=U2/P
☻SKULL☻10-01-2010 19:09:31 // 28340
a hátsó irányjelzőben van egy 12diodás égő, és az mellé kellene bekötni egy ellenállást, na oda kellene.
Átok79146TD10-01-2010 19:05:24 // 28339
mihez köll?
pettinke10-01-2010 18:48:10 // 28338
?????
hát nem te írtad, hogy 21 W-os izzó helyett szeretnéd?
Liquid10-01-2010 16:57:18 // 28337
villanyértő szakik! egy kis segítséget kérnék: 21W-os izzóhoz milyen ellenállást kellene bebarkácsolni, hogy ne nyerítsen a comp?
ha jól csalódom akkor 7 Ohm (6,85) körüli, teljesítményre mekkora kell?
Köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.