Forum >> Szerelőműhely

Poló01-10-2007 12:28:33 // 17636
Csöri csinálta, én csak ott álltam mellette :)
Vezérlést cserélt és akkor nézte, hogy van a gyertyáknál egy kevés olaj. Aztán mikor rakta össze, akkor megkente a tömítést és úgy tette vissza. Új tömítést nem volt lehetőségem abban a pillanatban venni.
Ferke01-10-2007 12:27:44 // 17635
Nah, ezt szinte egyszerre írtuk.:))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:27:15 // 17634
nagyon fontos a szelepfedél tömitésnél,hogy jól le legyen tisztitva mikor cseréled,olajmentesen,féktisztitóval lefujtam,áttöröltem,fbs+tömités+fbs,és a fedél.legalább 3 órán át nem szabad inditani.
Ferke01-10-2007 12:26:14 // 17633
Jó ötlet a paszta, mert sajnos alfa/fiat betegség a szelepfedél lefogatási megoldás.
Azért nem árt lecserélni a tömítést, mert kb 1500ft, és jobb egy új tömtést pasztázni, mint egy retkesebbet-használtabbat takarítgatni és azt pasztázni+nem árt kitakarítani akkor már rendesen az egész szelepfedelet, főként a tömítés vájatában.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:21:43 // 17630
a tubusnak?vagy a pasztanak?piros nem rémlik.
Poló01-10-2007 12:19:15 // 17629
Ha jól emlékszem, akkor piros színe volt.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:18:14 // 17628
A valami paszta az fbs lehetett,legalább is én azt használom,tömitésre.)))
Poló01-10-2007 12:16:02 // 17627
Szia!

Nekem is volt a gyertyáknál egy pici olaj. Nem kell tömítést cserélni, nekem Csöri körbekente a szelepfedéltömítést valami pasztával és úgy tette vissza.
Adrián01-10-2007 12:15:58 // 17626
Nem az olaj betöltő nyiláshoz közelebbiek?A Ts motoroknál mivel elég mélyen vannk a gyertyák előferdülhet hogy olaj betölt. kor félre ment és az ott sokáig megmarad!Van rendszers olaj fogyásod?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)01-10-2007 12:13:52 // 17625
nem zaklatás mindenki ugy okosodik,hogy emgkérdezi ha nem tud valamit.szerintem valahol beverödik az olaj oda,kivülröl,máshogy nem kerülhet oda.
Ferke01-10-2007 12:04:22 // 17624
Nincs egy fotód róla? Nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, hogy oda nemigen mehet be az olaj a szelepfedél tömítés felől.
Ferke01-10-2007 12:03:07 // 17623
Bakker.:( Na ezért nem árt, ha hozzáértő csinálja, az alfa TS vezérlése elég spec.
Dévid01-10-2007 00:26:45 // 17622
Ma kiderült a szerelőmnél, hogy el volt cseszve a vezérlésem, és agyonkókányolták a légmennyiségmérőm... azért egy szeleptisztító-injektortisztító nem fog ártani :DDD
Bazsa7230-09-2007 22:40:40 // 17621
Köszi:)
falcokc30-09-2007 22:32:43 // 17620
valószinű!
Bazsa7230-09-2007 22:31:28 // 17619
Szép estét!
Remélem nem veszitek zaklatásnak, de feltenném mégegyzer a kérdésem, hát ha van valakinek egy jó ötlete:
Tegnap, mikor gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GEORGE30-09-2007 18:18:46 // 17618
Fiat 1,9 TD vez. tengely eladó!
160D1000 motorkódú motorból.
5000 Ft írjatok az oldalamra ha valakinek kell.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:58:28 // 17617
Lehet hogy igazad van,de mig nem csináltam ezt addig folyamatosan beporosodott,és többször gondjaim voltak emiatt.Azóta semmi bajom.
Face30-09-2007 15:46:32 // 17616
A csatik és a relék havonta szét illetve ki huzogatásával csak azt éred el hogy előbb utóbb 100% h kontaktosak lesznek!.... Totál felesleges.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:20:51 // 17615
Leirom én mit csinálok.Havonta átnézem a kábeleket,gyergyákat,kitisztitom kontaktsprayvel átfujogatom,szilikonnal átkenem,a reléket kiveszem ugyan csak átfujom mindet,ellenörzöm a féltengelyeket,silenteket,áthuzom az összes csavart amit elérek,leveszem a légtömegméröt,kipucolom a pillangoszelepet,brigécioval a rugot megtisztitom ami a pillangoszelepet mozgatja,a bowdent zsirsprayvel befujom,ajtozsanérokat átfujom,gumikat szilikonozom(hetente),igyekszem havonta aknára állni,alánézni átturni mindent,silenteket ugyancsak átfujkálom silikonnal.Röviden ennyi,megvan egy óra alatt.Otthon mosom,takaritom,mert senki sem törli ki az ajtogumikbol a piszkot+silikont bele.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:11:08 // 17614
én injektor tisztitó folyadékot használok,kombinálva szeleptisztitóval,az egyik sárga a másik piros flaskonban,a nevét passzolom.
Dévid30-09-2007 14:58:09 // 17613
Amúgy elég erőtlen a motor szerelőm szerint, mint egy gyengébb 1.6os, pedíg 2.0 T.Spark van ráírva. Mivel tudnám kipucoltatni az injektorokat, szelepeket? Véleményem szerint nem tett jót a kocsinak, hogy 2 hengerrel jártak vele hosszú időn át, mivel 4 gyertya be volt halva.
Dévid30-09-2007 14:52:31 // 17612
Most vettem a kocsit, pár alkatrészt cserélnem kellett már. Olaj, vezérműszíjak alapból cserélendőek, plusz 140000nél még eredeti gyertyák voltak benn, kuplungtárcsám széttört az első utamon miután megvettem. 2 lengőkart is cserélni kellett. Most várom hogy hívjon a szerelő, mehetek a kocsiért.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:46:08 // 17611
elfelejtettem.ne járj vele sokat,nekem utközben ment haza,mikor kiszedte a szerelö szét volt törve a tárcsa.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:44:23 // 17610
igy mar nagyon valoszinü hogy a kuplung a bünös,ha hirtelen felpörög,akkor megszünik a kapcsolat,a motor és a futomü között,a kuplung kiold ugye és mivel felszabadul a terhelés,hirtelen felpörög a motor,nekem is csinálta mikor szétment a kuplungom.
MIFI30-09-2007 14:33:12 // 17609
A gázbovdent néztem az sértetlen! A kuplungot cserélni kell mert eléggé fent fog a kinyomócsapágynak is sistergő hangja van ha kinyomom a kuplongot. :( Lehet egyszerűen a kuplung csere az megoldaná a gonodot?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:21:53 // 17608
nézd meg a gázbovdet nincs -e kiszörösödve és néha felakad,kupkung fog rendesen?ha a pillangoszelep rugoja beragad az csinalhat ilyesmit,de keveset irtál,ha kinyomod a kuplungot akkor mit csinál,stb.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:19:20 // 17607
fejböl meg nem mondom neked a tipusat mert mindig egy hejen veszem es tudjak mit kell adni,amugy palotan lehet kapni a pozsony uton van egy alfa lancia alkatreszbolt.
MIFI30-09-2007 14:17:11 // 17606
jah ezt elfeletettem 2.0 ts motor
MIFI30-09-2007 14:14:04 // 17605
Üdv!
Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy van amikor húz rendesen van amikor + majdnem csak pörög a motor? Mitől lehet ez??
Selmak30-09-2007 11:29:32 // 17604
Arab olajt? Az melyik?
Georgee30-09-2007 11:11:10 // 17603
Köszi,azt hittem nem kell m.szervízbe mennem.
Csöri30-09-2007 11:09:11 // 17602
Gyári kulcsot márkaszervízben tudsz rendelni. Utána a kodkártyán lévő számokkal lövik be a kulcsokat.
Georgee30-09-2007 11:05:08 // 17601
Hi Csöri,
Az lenne a kérdésem,hogy 147 hez gyári kulcsokat tudsz szerezni,mert az enyémek már kezdenek kontaktosak lenni,elemcsere ellenére is hol műkönek a gombok hol nem.
Csöri30-09-2007 10:44:44 // 17600
Ki lehet.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 10:38:05 // 17599
A 10w40 tökéletes,ajánlott a selénia,de én személy szerint arab olajat használok a szeléniával megegyezö paraméterei vannak.
Dévid30-09-2007 10:27:56 // 17598
Üdvözletem a hölgyeknek és az uraknak!
Lenne egy fontos kérdésem, milyen típusú olajat ajánlotok egy 2.0 TS motorba? A gyári ajánlás 10W-40.
Bazsa7228-09-2007 23:05:48 // 17597
Szép estét!
Ma gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GTV_GAB28-09-2007 10:46:58 // 17595
üdv mindenkinek!

ki lehet mérni a lambda szondát h jó-e vagy sem?
elment az erő a vasból és meg-megtorpan 3000-5000rmp között
Mogyoró28-09-2007 09:43:57 // 17594
Szevasztok Cartársak!

Miután senkinek nem volt ötlete a városi forgalomban állandóan kigyulladó UDC hibakódra ezért nekiláttam a tesztelgetéseknek. Levettem a kerekeket mert mindíg kanyarban adta be a hibakódot. Az egyik hátsó keréknél megtaláltam a kipörgésgátló kidörzsölődött vezetékét ahol néha letestelt, és ugye beadta a hibakódot. Röviden ennyi.
Remélem valakinek hasznára lessz!
Selmak27-09-2007 16:58:19 // 17593
Maradék, tuning iránti vágyamat sikerült nullára redukálni a kettős tömegű lendkerékkel.
Ferke27-09-2007 16:02:36 // 17592
Na ja. Mondom én, hogy Giovanniéknál bármi lehetséges!:))
Cgo27-09-2007 11:10:46 // 17591
hmmm, akkor megis nekem lett igazam, es a 146-ban (105 lovas JTD) kettos tomegu van :)
pb_26-09-2007 22:44:03 // 17590
Jogos! Igazad, valamiért vezműszíjra asszociáltam.
Mind1 akkor sem indítgatnám, mert ki tudja, hogy a szíj dbok hova kerültek, netán vezérlés környékére is jutott belőle, és az nem túl egészséges.
zappali26-09-2007 22:34:23 // 17589
A hosszbordászíjról beszélünk!
Szerintem az nem feltétlenül okoz ilyen súlyos
dolgokat. Vagy rosszul tudom?
A motor nem állt le, csak a szakodozó szíj miatt
furcsa hangok jöttek belöle, ezután lett leállítva.
pb_26-09-2007 22:28:09 // 17588
Szépen elkezd csattogni, és leáll magától. Elindítani nagy valószínűséggel nem is fogod tudni. Ha indítgatjátok és egész véletlenül beröffen 1-2 fordulat erejéig, akkor ilyenek következhetnek be, hogy beszakad a dugó/k teteje, vagy valamelyik hajtókar +nézi, milyen a motortér kívülről, és efféle nyalánkságok.) Ha szerencséje van a haverodnak, akkor "csak" néhány szelep, és szelepvezető köszönt L.
Bálesz26-09-2007 22:25:18 // 17587
Lassan gurultam egy jobbra kanyarodó sávban kinyomott kuplunggal és váltottam kettesbe. Aztán kuplung ki és finom gázadásra nem akart gyorsulni többé csak gurult... műszerfalon minden világított, gondoltam lefulladt és még gurulás közben újra indítottam volna 2x, de nem indult. egy nyikk nélkül állt le. Se füst, se csattogás, se lángcsóva, se durranás, se felcsapódó motorháztető semmi csak leállt szépen csendeben. Amíg balra elnéztem addig jobbra elszaladt a ménes ;)
Hozzáteszem reggel 7:30 körül volt a Hungária és a Kerepsi út sarkán a BS-vel szemben (Arena Cornenren dolgoztam még akkor) és nem szólt se rádió, se beépíttett jobb egy se semmicsak az autónak kellett volna duruzsolnia... De nem tette.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.