Forum >> Szerelőműhely

Ferke27-09-2007 16:02:36 // 17592
Na ja. Mondom én, hogy Giovanniéknál bármi lehetséges!:))
Cgo27-09-2007 11:10:46 // 17591
hmmm, akkor megis nekem lett igazam, es a 146-ban (105 lovas JTD) kettos tomegu van :)
pb_26-09-2007 22:44:03 // 17590
Jogos! Igazad, valamiért vezműszíjra asszociáltam.
Mind1 akkor sem indítgatnám, mert ki tudja, hogy a szíj dbok hova kerültek, netán vezérlés környékére is jutott belőle, és az nem túl egészséges.
zappali26-09-2007 22:34:23 // 17589
A hosszbordászíjról beszélünk!
Szerintem az nem feltétlenül okoz ilyen súlyos
dolgokat. Vagy rosszul tudom?
A motor nem állt le, csak a szakodozó szíj miatt
furcsa hangok jöttek belöle, ezután lett leállítva.
pb_26-09-2007 22:28:09 // 17588
Szépen elkezd csattogni, és leáll magától. Elindítani nagy valószínűséggel nem is fogod tudni. Ha indítgatjátok és egész véletlenül beröffen 1-2 fordulat erejéig, akkor ilyenek következhetnek be, hogy beszakad a dugó/k teteje, vagy valamelyik hajtókar +nézi, milyen a motortér kívülről, és efféle nyalánkságok.) Ha szerencséje van a haverodnak, akkor "csak" néhány szelep, és szelepvezető köszönt L.
Bálesz26-09-2007 22:25:18 // 17587
Lassan gurultam egy jobbra kanyarodó sávban kinyomott kuplunggal és váltottam kettesbe. Aztán kuplung ki és finom gázadásra nem akart gyorsulni többé csak gurult... műszerfalon minden világított, gondoltam lefulladt és még gurulás közben újra indítottam volna 2x, de nem indult. egy nyikk nélkül állt le. Se füst, se csattogás, se lángcsóva, se durranás, se felcsapódó motorháztető semmi csak leállt szépen csendeben. Amíg balra elnéztem addig jobbra elszaladt a ménes ;)
Hozzáteszem reggel 7:30 körül volt a Hungária és a Kerepsi út sarkán a BS-vel szemben (Arena Cornenren dolgoztam még akkor) és nem szólt se rádió, se beépíttett jobb egy se semmicsak az autónak kellett volna duruzsolnia... De nem tette.
Bálesz26-09-2007 22:19:45 // 17586
Bezony. Szóval türelemmel várom, hogy elkészüljön a gép és ismét szólid sofőrként haladás sz ország útjain! Kicsit már kezd hosszúváv válni a kényszer szünet, de ez van.
zappali26-09-2007 22:19:20 // 17585
És milyen hangja volt, mikor leállt?
Gondolom a hengerek és a szelepek találkája
ad valami jellegzetes hangot.
És magátol megállt vagy Te állítottad le?
Ferke26-09-2007 22:14:21 // 17584
Na igen, 170 ezer...az már tényleg hálás!:))
Bálesz26-09-2007 22:01:25 // 17583
Előszőr arra gondoltam hálátlan! És Eladom így ahogy van minél messzebre legyen.

Aztán!

Szerelő megmutatja a szíjat és felvilágosíjuk egymást: az autóban óra szerint 170500 Km van a szíj, pedig gyári... Szóval még is csak hálás volt a gép, mert út közben hagyott, hanem 150 m-re a garázstól és aszíj is addig kitartott! Nem gagyi csak több gondoskodást igényelt volna. Ezért rendbehozatom és Hajtani fogom a ménest!
Ferke26-09-2007 21:56:05 // 17582
Ismerős:)) Én is csak pár napot kértem a vastól...de nem kaptam.:(
Bálesz26-09-2007 21:53:04 // 17581
Bár nem vagyok szerelő sem, DE be nem indítanám az biztos! Még akkor is ha "OFF". Nehogy nagyobb kárt csináljon egy ilyen egyszerű mozdulat, mint a kulcs elfordítása. Olcsóbb egy új vonztatókötél ;)

Ha ilyen apró figyelmetlenségről kívánsz tapasztalatot olvasni nézz be a blogomba.... Én is mondtam a járágnynak, hogy még egy út munkába aztán a műhelybe (durván 500 Km) aztán csak pislogtam mikor szétszaladt a ménes... Én nem kockáztatok többet ilyennel asszem.

De lehet más mást ír. Én pórul jártam már. Üdv!
zappali26-09-2007 21:46:42 // 17580
Vigyázat OFF-os verda! :)

Hali!

Egyik haverom F-Astma 1.4-es 16 szelepes gépében szíjjelszakadt a hosszbordásszíj, vékonyabb darabokat be is gyűrt a feszítőgörgő mellé.
Valakinek valami tapasztalata ilyen motorral?
Vajon be lehet indítani a motort, nem lesz baja?
Megpróbáltam elvontatni a szerelőig, de egy frankó
keresztirányú nyomvályúban úgy megfeneklett, hogy elszakadt
a vontatókötelem...Hiába no, az Alfa.nyomaték! Hihi
Szóval most betoltuk egy parkolóba, amíg el nem tudja valakivel húzatni,
de ha saját lábon el tudna gurulni kb. 2 kilométert, az lenne a legeccerűbb.
A legszebb az egészben, hogy ma rakták fel neki a szíjat, mert hétfőn ledobta...
Köszi!
András bácsi26-09-2007 09:20:47 // 17579
Ez kettős tömegű.
Ferke26-09-2007 09:20:18 // 17578
És ez a 146-os?? Mert akkor tényleg kettős tömegű van benne...
Ferke26-09-2007 09:17:33 // 17577
Ez nem szimpla, ez az a bizonyos kettős tömegű. A főtengely csavarok felett látszik a szimmering, ami körül elforog a külső rész.
Ferke26-09-2007 09:16:13 // 17576
Bandival utánajártunk, és nemigen találtunk sehol 1tömegűt a kettős tömegű kiváltására. Ráadásul ez eléggé lutri, senkinek nincs tapasztalata, hogy a tárcsa rugóinak elhajlása tényleg elégséges-e ahhoz, hogy kiváltsa a kettős tömegű funkcióját sajnos. Tehát én biztos nem kockáztatnék.
Azért lehet más megoldás is: most próbáljuk megfejteni a kettőstömegű titkát. Ha fel lehet újítani, rájövünk, és felújítjuk!:)
Selmak26-09-2007 08:16:27 // 17575
Hát ez eléggé szimplának néz ki. Kuplungtárcsa közepén ha van kiegyenlítő rugó, akkor szimpla lendkerék van benne.
Cgo25-09-2007 20:01:39 // 17574
nagyon rangatott es zorgott, ezert elmentem a Szamosiekhoz, akik csereltek a lendkereket es ha mar lenn volt a valto, a kuplungot is. MIvel nem tudom megmondani, tenyleg ezt kellett-e csinalni, ezert jarok 220 km-t a Szamosihoz, akinek elhiszem amit mond. Az auto OK lett es az a fontos... tehat kuplung biztosan volt cserelve es mellette meg a lendkerek is...

talaltam egy kepet, igy nez ki:

Selmak25-09-2007 14:56:45 // 17573
A Unix honlapján 146 JTD hez a kettős tömegű Valeo-t hozza. Valeo úgy tudom gyárt 156hoz szimpla lendkerekes készletet.
Ferke25-09-2007 14:51:48 // 17572
Hol van utángyártott a kettős tömegűből??
És ki cserélte le a kettőstömegűt szimplára? A 156-osban nem lehet variálni, mert más a főtengelynél a felfogatása is a kettőstömegűnek, illetve a simának.
Ferke25-09-2007 14:49:26 // 17571
Na most itt valami kavarodás van. A 146-on, ha nem kettős tömegű lendkerék van, akkor minek kellett cserélni??? Merthogy akkor az egy darab vas, kb annyira megy tönkre, mint egy vasgolyó. Max a fogaskoszorú tud kikopni, az meg párszázas tétel.
Szerintem Nekd a kulpungszerkezetet/szettet cserélték a 46-on, nem??
Mogyoró25-09-2007 11:18:28 // 17570
Szevasztok cartársak!
156 JTD-ben van egy olyan jelenség, hogy lassú városi éles kanyarokban (körforgalom) kigyullad az UDC hibakód (ASR egyben). Teljesen rendszertelenül de mindíg lassú kanyarban. A számítógépes tesztelés nem mutatott semmi valós meghibásodást. Újraindítás után elalszik. Írjatok ha van valami jó tippetek!
Köszi!
Selmak24-09-2007 21:29:19 // 17569
Röhely hogy utángyártotban VAN kettős tömegű lendekerék csak tudnám minek? Inkább a kettős tömegüt cseréli a jónép szimplára.
Cgo24-09-2007 21:21:15 // 17568


igazatok van, abban csak sima lendkerek van!
Cgo24-09-2007 21:09:13 // 17567
huha, en azt nem tudom, milyen van benne, csak azt tudom, hogy a Szamosi cserelte es a gyarira 300000-es javitast mondott a markaszerviz. konnyen lehet, hogy nem kettos....
Ferke24-09-2007 17:28:56 // 17566
Én is csodálkozom ezen. Úgy tudtam, hogy a 105le-s 156-osban is sima lendkerék van. De Giovanniéknál ki tudja?!:))
Selmak24-09-2007 17:11:27 // 17565
Kizárt dolog.
Cgo24-09-2007 16:20:00 // 17564
igen, az is JTD...
Ferke24-09-2007 16:17:56 // 17563
A 146-on is kettőstömegű van???
Cgo24-09-2007 16:15:57 // 17562
az duhit leginkabb, hogy nemreg ezt csereltuk a 146-on, most meg ezen is kell :/
Ferke24-09-2007 16:07:21 // 17561
Nem vagyok benne már egyáltalán annyira biztos, hogy megéri ez a dízelmánia.:(
Ha rövidül a táv a melóhely-otthon között, akkor biztos, hogy benyás lesz a köveetkező.
Ferke24-09-2007 16:03:49 // 17560
Az, hogy nem olcsó, nem kifejezés..:(((
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:59:21 // 17559
őszintén...nem örülök neki...mert nem olcsó játék :(
Ferke24-09-2007 15:57:07 // 17558
Bakker, ez mindenkinél beindult, mint klímaváltozásnál a szülés...:)
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:56:27 // 17557
elküldtem a mailt...
Ferke24-09-2007 15:53:33 // 17556
Jaja, ez az. A gyári valeo.
Ferke24-09-2007 15:53:08 // 17555
A képen az 1-es (kuplungszerkezet) van rácsavarozva a lendkerékre (ami nincs a képen), tehát a lendkerék és a kplgszerkezet között van a kuplungtárcsa (2-es)
Cgo24-09-2007 15:52:36 // 17554


megvan, ez az... 250000 Ft a gyari...
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:48:34 // 17553
mailban elküldöm neked...
Cgo24-09-2007 15:47:09 // 17551
milyet ajanlasz?
Cgo24-09-2007 15:46:39 // 17550
akkor hol ez a lendkerek?
Cgo24-09-2007 15:46:05 // 17549
most nezem, hogy a tiedbe 135.000 Ft + munkadij, ez nem keves :(((
ugy nez ki, 1 honapos pihenesre megy a 156 es megint marad a jo oreg Punto.
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:45:39 // 17548
nem kell gyárit venni az horror áron van...
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:45:12 // 17547
az 1es a szerkezet...
Cgo24-09-2007 15:42:56 // 17546


az 1-es szamu lenne az?
Cgo24-09-2007 15:39:19 // 17545
mennyi penz ez a lendkerek? gyarit kell venni vagy van utangyartott is? koszi
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:38:24 // 17544
sajnos a kettős tömegűeknek ez a sorsa..:(
Ferke24-09-2007 15:27:06 // 17543
Ez sajnos 1000%, hogy lendkerék, és nem csak simán a kuplung. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.