Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy22-09-2007 16:04:11 // 17536
A kispályás focibalynokságom után voltam tegnap este az autó.vill "szerelőmnél". Első körben azt mondta, hogy nincs olyan, hogy "rejtett" hiba, max ha repedt a blokk, meg ilyenek. De ez a hiba így első hallásra számára úgy tűnik, hogy a keverék aránnyal (levegő-benzin) lehet a hiba. Ha cserélted a lambdaszondát, akkor azt kéne beméretni, mivel álltalában 2-3 év garanci van rá.A szonda mért adatai alapján alakul ki a benzin-levegő keverék aránya. Oszt lehet ki kéne próbállni a régi LMM-el. Említettem továbbá, hogy kipucoltad a pillangó szelepet, ill. hogy szétkaptad az alapjárati mocit. Szerinte a tisztítással nem lehet ártani, de az alapjárati mocinál figyelni kell az illesztésre, ill. lehet, hogy szorulhat a benne lévő pici villanymotor, és nem tud időben visszalassulni. Lehet, hogy a pillangő szelep tisztítása után megkapja a megfelelő levegő mennyiséget, mivel elmondása szerint a pillangószelepet ha fény felé fordítjuk, akkor a ház és a szelep között át kell szürődni a fénynek, ami az alapjárathoz elég kell, hogy legyen. Azt mondta, hogy meg kéne nézni ugy az alapjáratot, hogy nincs rajta az a "széles" levegő cső,hogy hogyan nyit a pillangó szelep. De így nehéz bármit is mondani. Tanácsolná, hogy vidd el, egy rendes autó.vill. szerelőhöz, kinek van számítógépe motordiagnosztikához. Rádugná, nézné a keverési arányokat, miközben menne vele pár kört.
csocsi22-09-2007 14:43:16 // 17535
Igen, én sem hittem el először. Aztán próbára kaptam egyet és láss csodát a hidegen levő problémák megszüntek. Nekem a menetteljesítményel nem volt gondom.
Hari22-09-2007 14:12:43 // 17534
Grandonak se jelezte a diagnosztika az LMM -et hibásnak, még a lamdaszondát se! Nuku hibakód! De 5000-es fordulaton tartva a motort szépen belassult a szonda jele, na akkor az biztos csere! Kicseréltem ...... még mindíg nem vólt tökéletes. Ujabb viszgálodás ..... semmi! Proba, hátha LMM. Csere: Grando kiment kiprobální. Jön vissza és látom fülig és a szája. " ....hú bameg ez nagyon állat ! .......ez Q...va jó! " :-)))
Szóval ezek a fránya LMM -ek már csak ilyenek.
csocsi22-09-2007 05:16:20 // 17533
Nekem sem jelezte a diagnosztika a rossz LMM-t, mégis gondom volt hidegen amotorral. Csere után azonnal megszünt a problémám.
Sanya7622-09-2007 04:48:40 // 17532
Ha gondolod megkérdezheted, megköszönném.
Dzsozy21-09-2007 18:00:47 // 17531
Hát ez elég érdekes, mivel az alapjárati motornak nem szabadna felpörgetni a motort. Többen vagyunk itt, akik az ingadozó alapjáratot (alapjárati motor) kitisztításával oldja meg, mivel elég húzós ára van egy újnak. Én ezt a "cselekedetet" fél évente beiktatom,az olajpára kipucolásával együtt. Egy profi autó vill. szerelő ugyanezzel a problémával orvosolta a gépemet, az ő tanácsára pucolgatom. Próbálok józan paraszti ésszel gondolkozni: Ha az alapjáraton a vas felpörgeti magát, az alapjárati moci a nyitja a pillangó szelepet. Levegőt kap így a gép. Miért nyitja a pillangó szelepet? A pillangó szelepnek mi a lényege? Lehet, hogy hülyén gondolkozom vagy nem jó az okfejtésem, de szerintem azért nyit a a pill.szelep, mert kevés levegőt "érez" a gép, vagy az LMM rossz értéket közöl. Denekem az is érdekes, hogy a diagnosztikán a sz.gép nem mutat semmit, és vas sem jelez hibát. Tudomásom szerint akkor nem jelez hibát a kocsi, ha a lambdaszonda rossz,és csak egy szonda van benne. Az újabb kocsikban már két szonda van, mert az egyik figyeli a másikat. A diagnosztikáról csak annyit, hogy vannak gyári adatok. Ha járó motornál ezek az adatok nem stimmelnek a szerelőnek tudnia kellene, mi a bibi. Az enyémnél is igy derült ki a hiba, a monitor olyan volt, mint ha (kis túlzással) telemetriai adatok, diagrammok voltak rajta. Ránézett és tudta mi a hiba. Ha esetleg azzal segíthetek, hogy elugrok hozzá és felvázolom a problémádat, talán így is tud segíteni, akkor már megyek is, mert nem szeretném, hogy esetleg miattam kerülnél nagyobb sz.arba.
TIbor21-09-2007 11:47:08 // 17530
Szaiasztok!

Nem tudjátok vletlenül,hogy milyen elven működik a vízhőmérséklet mérő óra ?
Addig ok, hogy kap egy 12V-ot gyújtás esetén meg egy testet a jeladó egyik lábáról !
Az órának azonban három lába van és nem tom mi a harmadik. A nyákon az bekavar a beültetések meg az IC-k közé !
Két tekercs dolgozik az órában, s szerintem az egyik felfelé mozdítja a mutatót, a másik meg ellentétesen hat csak kisebb erővel, és így beáll a muti a megfelelő helyre !
Ha csak egy 12V-ot, meg egy testet kap az óra lassan megy vissza a mutató, míg ha a helyén van a műszerfalban, sokkal gyorsabban! (ebből gondolom, hogy van egy visszafelé ható erő )
Nem tom ,hogy maga az óra rossz, vagy az egész áramköre annak a résznek !

Segítsssséééééég !
Sanya7620-09-2007 22:35:43 // 17529
De mikor összenyomtam a motorfedél alá bemenő véknyabb gumicsövet akkor leált a gép, úgyhogy nem szív farsot.
Hari20-09-2007 22:33:32 // 17528
Valoszínű valamit nemjól raktál össze! Szerintem! (Egy kis farslevegő tud ilyen gebaszt csinálni.)
Sanya7620-09-2007 18:38:51 // 17527
Hello!

Ismét itt vagyok. Dzsozy tanácsára szétszedtem a pillangószelepet, és a rajta lévő alapjárati motort. Az alapjárati motor olyan mintha új lenne azt vissza is pattintottam a házába, de a szelepház elég rendesen olajlerakódásos volt, azon volt mit pucolni, de a Brigéciol faszán levitte. Összeraktam de még szarabb lett. Most hidegen alig indul be, kb csak 6-8-adszorra, utánna is össze-vissza jár. Az alapjárat meg egyre feljebb megy ahogy melegszik. Meleg motornál már 2800!!! Előtte csak 800 körül volt. Elvittem motordiagnosztikára a gyerek nem talált semmi hibát, amit a gép kijelez, azt mondta, hogy, valami rejtett hiba.
Tudna valaki segíteni nekem??????
pb_20-09-2007 12:13:37 // 17526
A lyukas kipuf nagyon + tudja vadítani a mért értékeket. A HC érték, hogy alakult?
Mondjuk, ha sűrgősen kell az autó, akkor jobb levelező tagozaton csináltatni.)
Jata20-09-2007 12:02:33 // 17525
Halo Cartársak! A héten javítottam egy 1,6 TS-t ,vagyis javitottak csak ma engem keresett meg a csávo.Az a lényeg ha 1-esbe és 2-esbe eléri a 3000-3500 fordszámot elkezd rángatni a vas de kegyetlenül.Benyomom a kuplungot és abbahagyja. De ha üresen felpörgetem 5000ig akor meg semmi. Találkozott már vmelyikötök ijennel?
iAntenna20-09-2007 10:51:09 // 17524
minden megoldás érdekel :D
Ferke20-09-2007 10:49:31 // 17523
Mármint ZK-t csináltatni akarsz, vagy a magas lambda értékre akarsz megoldást? Mert előbbire van ötletem, másikra nem nagyon.:)
Ferke20-09-2007 10:48:25 // 17522
Tudunk.:) Írtam az oldaladra.
iAntenna20-09-2007 10:42:49 // 17521
sziasztok!

Voltam ma zöldkártyáztatni a gépet erre kidobja hogy túl magas a lambda érték. Ötlet? Egyik szerelő rávágta hogy szerinte lyukas a kipuf. Esélyes? Vagy más gond lehet? Tudtok megbízható esetleg alfa amores helyet Pesten ahol megcsinálnák?
Ferke20-09-2007 09:30:01 // 17520
Vagy Erhardot.
boyci20-09-2007 09:20:37 // 17519
Ofit keresd meg! :DDD
misi20-09-2007 09:16:26 // 17518
Sziasztok!
Tud valaki infót, hogy hol érdemes most Selenia 20k-t venni?
hol van a legjobb áron:)))
előre is köszi
boyci20-09-2007 07:07:46 // 17517
Helllo MINDENKI!


Úgy néz ki megoldódik az alk.rész ügy!!

azért KÖSZI!! :)
boyci19-09-2007 19:32:10 // 17516
SZEVVVVVVVVVVVVVVA SKACCCOK!

BOCSI, RÉG NÉZTEM BE HOZZÁTOK, MOST IS CSAK EGY SZÖRNYŰ NAGY KÉRÉSEM LENNE:

JOBBOS LÁMPA KELLENE A KIS SZIDEMHEZ, HA TUDTOK ÉS MINÉL HAMARABB, AKKOR JELEZZETEK AZ OLDALAMRA, LÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉCCCCCIIIIIIIIII! :)))))))))))))))))

pUSSSSSSSSSSSSSSSZZZZZZZ ÉS KÖSZÖNÖM SZÉÉÉÉPEN! :)
Ferke19-09-2007 15:39:00 // 17515
Hú de furán írok ma.:))
Tehát azt akartam írni, hogy :
Ha a lengőkaron a szilent és a gömbfej is csendes,
Ferke19-09-2007 15:38:04 // 17514
Ha viszont nem a lengőkaron a szilent és a gömbfej is csendes, akkor valóban a stab. nyüszöghet. Nekem nyüszög és kopog is. A nyüszögéstől amikor már idegbajom volt, benyomtam fél deci wd40-et csak úgy saccra a bölcső fölé, akkor pár napig csend volt.:)
Ferke19-09-2007 15:35:21 // 17513
Nekem fent nem a szilent nykorgott, hanem a gömbfej!! TElenyomtam zsírral a gumi alatt, kicsit megjárattam, és most jó.
András bácsi19-09-2007 15:15:51 // 17512
De ugyanígy lehet alsó lengőkar is.
Alfás 156 "hupikék"19-09-2007 15:14:19 // 17511
Meleg idöben nyiszorog a drága azt mondták, hogy a felsö lengökar csinálja szét szed tem ki cseréltem a szilenteket össze pakoltam és csak nyiszorog valami azért gondolom hogy valahol ott van gond
András bácsi19-09-2007 15:03:26 // 17510
Onnan egyszerűbb, ha mást nem cserélsz. Én azért kötettem ki mindent, mert nem jött szét máshogy. :(
Ferke19-09-2007 15:01:53 // 17509
Te onnan egész fentről bontottad le? Nem elég az alsó lengőkarig bontani?
András bácsi19-09-2007 14:59:36 // 17508
Igen. Illetve részben. Elég lekötni a kormányművet, a stabkart, a féltegelyeket, meg a felső tornyokat. Bár minél kevésbé szeded szét, annál nehezebb visszarakni.
Ferke19-09-2007 14:58:26 // 17507
Gondolom a belső szilentre gondolsz. Ahhoz ahogy Bandi is írja, le kell dönteni a bölcsőt. A lengőkarokat nem kell leszedni a bölcsőről, de a kerékagyakról a gömbfejeket le kell kötni.
Alfás 156 "hupikék"19-09-2007 14:57:19 // 17506
Ahoz a futo müvet is szét kell kötni?
András bácsi19-09-2007 14:53:30 // 17505
Le kell ereszteni a bölcsőt hozzá.
Alfás 156 "hupikék"19-09-2007 14:51:22 // 17504
Üdv! Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy lehet 156-os jobb elsö stabilizáto szilentet ki cserélni?
GTV_GAB19-09-2007 13:50:20 // 17503
világosabb lettem egy fokkal :)
Selmak19-09-2007 13:43:20 // 17502
Dieselnél teljesen természetes hogy feketedik az olaj a koromfelvétel miatt. A motor koromtermelése alapvetően befolyásolja a csereperiódust dieseléknél. Örvénykamrások durva nagyszemű kormja miatt nem volt ritka az 5ezres csereperiódus aminek végén lekvár folyt ki a karterből, most CR kevés particle méretű mikrokoromja csak elszinezi de nem sűriti be az olajat ezért jóval hosszabb a csereperiódus.
GTV_GAB19-09-2007 13:39:29 // 17501
akkor én még örülök
a full szinti olaj 20000km -nél még teljesen átlátszó volt a nívópálcán
kiengedve már nem annyira, de szétkenve nagyon szép színe volt még mindig
szebb mint 1000km után az offos olajkályhábman
Ferke19-09-2007 11:50:23 // 17500
Pontosan, jól írtad. Azon kívül, hogy pl a darabos spéneket kiszedi (és ezt bármi kiszedi), semmi értelme.
Jó érzés látni pár 1000km után, hogy még nem fekete az olaj. Kb ennyi az értelme.:)
Selmak19-09-2007 11:27:33 // 17499
"Szerinted mennyire lenne látványos a különbség? Tehát mondjuk 200ezer km után, ha eléd raknék egy folyamatosan teszkós olajjal öblített motort, és egy motoröblítóvel öblített motort, szerined látnál különbséget?"

Passz, de a Tescos olaj valami nagyon gagyi alapolajat tartalmaz aminek maradéka rontja a friss motorolajat, összecsapódás, habzás, ráégés a forró fémfelületre stb előfodúlhat, mert esetleg a mixturából a gagyi részt nem tudja oldatban tartani, motoröblítők meg elpárolognak és max lenyeli a motor a kartergázzal együtt.

"Hidd el, semmit nem látnál. totál mindegy, hogy mivel öblíted a motort ilyen szempontból, mert egy 20 perces hidegen gyilkolászás 100x annyit árt pl a hajtókarcsapágyaidnak, mint ha sose öblítenéd a motort."

Akkor meg mi érteleme van, pszihikai hatáson kívül?
Ferke19-09-2007 11:16:13 // 17498
Azzal viszont már tényleg nem mennék rá az aluminiumra.:)
Ferke19-09-2007 11:10:33 // 17497
Szerinted mennyire lenne látványos a különbség? Tehát mondjuk 200ezer km után, ha eléd raknék egy folyamatosan teszkós olajjal öblített motort, és egy motoröblítóvel öblített motort, szerined látnál különbséget?
Hidd el, semmit nem látnál. totál mindegy, hogy mivel öblíted a motort ilyen szempontból, mert egy 20 perces hidegen gyilkolászás 100x annyit árt pl a hajtókarcsapágyaidnak, mint ha sose öblítenéd a motort.
Selmak19-09-2007 11:04:55 // 17496
Hideg zsíroldós kezelést lehet még tuningolni H2O2 hozzáadásával, nincs az az olajsár vagy olajgyanta mi ne adná meg magát tőle.
Ferke19-09-2007 11:01:31 // 17495
Évek óta hideg zsíroldóval tisztítunk mindent, a többit totál elfelejtettük, mert közel sem szedi le úgy. Az aluminiumnál tényleg vigyázni kell kicsit, nem szabad sokáig rajtahagyni.
A bigeciolt útálom, a hideg zsíroldóhoz képest alig van hatása.
Selmak19-09-2007 10:59:29 // 17494
Vagy a petroleum, csak ne lenne annyira büdös. Motoröblítők amit a csere előtt kell rakni motorba és járatni valamennyit szintén petroleumot vagy izopropil alkoholt tartalmaznak a szenyoldó adalékon kívül. Olajcsere után elpárolognak nem hagynak maguk után maradékot mint a teskos motorolaj, ami rontaná a friss valódi motorolaj képességeit.
Wickey19-09-2007 10:52:18 // 17493
A szennyoldó - lebegtető a jó motorolaj tulajdonsága, nem pedig a motortisztító adaléké, amit amúgy is csak 1 óráig vagy max. 100km-ig lehet bennefelejteni.

Motortisztító adalék = hideg zsíroldó = brigéciol = féktisztító spré = mosógázolaj.
Ezek mind lehozzák a dzsuvát. Csak kérdés, melyik hogy, és mennyi idő alatt.

Az adalék olajcsere előtt fellazítja a szmötyit, és a régi olaj kihozza.
Ha szétszeded a motort, akkor a fék vagy karbitisztító a legjobb, de a legdrágább is.
A brigéciol is elég korrekt, utána a hidegvíz is lehozza a retket. Literje majd' egy ezres.
A hideg zsíroldó megkezdi az aluminiumot, arra én nem használnám.
A legolcsóbb, de némi türelmet igényel a gázolaj. Azzal is faszán el lehet pucolni a dolgokat.
Selmak19-09-2007 10:44:00 // 17492
De ha nincs benne ganéoldó adalék akkor mivel mossa ki? Ennyi erővel lóhuggyal is átmoshatnád, talán kevesebb kárt okoz mint teszkós olaj.
András bácsi19-09-2007 10:40:39 // 17491
Kétféle ember van: az egyik olvasgat és írogat, a másik a tapasztalatot is figyelembe veszi, és netántán látott szétszedett motort. ;)
Ferke19-09-2007 10:33:57 // 17490
Nem mondod?! Mi az összeset teszkós gagyi olajjal öblítjük át, de ha megreformizálod a dolgot, akkor felhagyunk a dologgal, a sok éves tapasztalat ellenére is.:)
A tesztkós olaj pont jó arra, hogy a kimosható ganéjt kimossa.
A felégett olajat semmivel nem tudod leszedni, akármilyen szennyoldó-lebegtető marhaságot is töltesz bele. nézd meg a motorod belsejét, pont így fog kinézni:

És tudod mivel tudod leszedni? Hideg zsíroldóval, így:
Selmak19-09-2007 09:59:42 // 17489
Kolloid bronz van benne ami ideigelenesen kipótolja a hézagokat, de tényleg csak nepperalkalmazásnak jó.
Dzsozy18-09-2007 21:01:10 // 17488
Ez jó! Komolyan, régen nevettem ekkorát! Nem rajtad, hanem a megfogalmazásodon! Király vagy! A mocival nincs gond, csak gondolkodtam rajta, de hát akkor hagyjuk. Kösz Mkinek, további szép estét!
Ati_QV ®18-09-2007 20:59:55 // 17487
Hát pár ezer km-ig tényleg érezhetően jobb a vas ,nem füstől jobb a kompresszió is .Ezzel szokták átbaXni a jóhiszemüt! Én próbáltam az 1ik OFF fordomban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.