Forum >> Szerelőműhely

Grando18-09-2007 20:57:01 // 17486
Ha nincs gond a motoroddal, ne baxtasd ilyen izékkel inkább!
Ahogy Wickey is írja, az sárkányfű. Esetleg ideig-óráig javít vmit. De ami szét akar esni, azt nem tartja össze... Olyankor csak egy ügyeskezű Maestro lehet a megoldás! :DDDDD
Wickey18-09-2007 20:51:44 // 17485
a motorfelújítót úgy hívják, hogy Kók Ányos, és ő fűzi össze az új hüvelyt, dugót, gyűrűszettet, csapágysort, csapszegeket, hajtókarokat, főtengelyt, ő viszi el hengerfejeshez a hengerfejet síkoltatni, becsiszoltatni, szelepszárszimmeringeket és szeleprugókat cseréltetni, majd új vízpumpával és olajpumpával összetolja az egészet. Kihagytam valamit? :-)
Dzsozy18-09-2007 20:40:24 // 17484
Köszi Mindkettőtöknek a segítséget! Mivel a világot sajna nem sikerült megváltanom, ezért rátok hallgatok, és maradok az adalék anyagoknál, bízva a kémikusokban, no meg persze bennetek!
Más: mi a véleményetek e Restore motorfelújítóról? A szerelőm ódákat mesél róla (nem forgalmazó) és mutatott e dísel 15 éves Mercit, ami kapott belőle egy "kupicával,és mint a "sejem" úgy ment, a hangjáról nem is beszélve.
Selmak18-09-2007 20:05:52 // 17483
Tesco olajokban nincs ami a koszt feloldaná, akkor meg minek vele átöblíteni? Jóféle motorolaj kell bele, lehetőleg ACEA B4-t is tudó, ami igaz hogy diesel minőségi mérőszám, de nagyfokú szennyoldó és lebegtető képességet takar.
Grando18-09-2007 19:50:08 // 17482
Amúgy én 6 literhez használtam egy adalékot. ;))
Grando18-09-2007 19:48:46 // 17481
Teljesen fölösleges. Hányadékot ne tölts be a motorba. Az elérhető tisztítást az adalékkal meg tudod oldani. Az intervallumot tartsd be, a szűrőt cseréld, és a gyári ajánlásnak megfelelő (vagy jobb) olajat használj. Más okosság nincs.
Amúgy meg ha korábban túl sokáig használtak benne egy olajat, vagy vmi xart töltöttek bele, és emiatt komoly lerakódások vannak: motor szétszed, azt getva levakar...
Dzsozy18-09-2007 19:40:04 // 17480
Ok, csak engem az aggaszt, hogy kb 4.4 l olajhoz hozzáöntök valami öblítő adalékot ami max 1 deci, hát nem tom milyen lehet a hatásfoka. Ezért óckodom ettől, bár valószínű ez marad. Igaz az én eredeti elképzelésem olyasvalami, hogy leengedem az oljat, aztán felöntöm valami csodaszerrel, ami kitisztítaná a motort, majd azt is lengedem, és mehet a cucc a "pociba".
Grando18-09-2007 19:29:24 // 17479
Azzal semmit nem érsz. Vannak erre külön öblítőadalékok. Azt beletöltöd, megjáratod vele a motort, aztán olaj leereszt, és jöhet az új cucc. De ha van a motorodban vmi korábban brutálisan lerakódott getva, azon ezek sem nagyon segítenek sztem.
Sanya7618-09-2007 19:24:26 // 17478
Mindenkinek köszi a segítséget! Ja és termosztátos is nemrég cseréltem.
Dzsozy18-09-2007 19:21:19 // 17477
Hali Mkinek! Olajcsere előtt áll a vas. Érdeklődnék, hogy mielőtt megkapná az új "vért", mivel öblítsem át a motort, hogy a lerakódásokat, megy az egyéb trutyit kipucoljam. Egyéb forrásból "Tesco"-s olajat ajánlottak. ?
Dekka18-09-2007 10:11:15 // 17476
szevasz, nemtudom megnyugtat-e,de nekem is bevoltak allva a fekek, 3-an nem birtuk eltolni... aztan szetszedtuk, kapott wd40-et meg kipucolast azota faszás
kertecs18-09-2007 08:57:07 // 17475
Gumifékcső is lehet, nekem az okozta ugyanezt, nem tudott visszafelé áramlani a fékfolyadék... mikor levettem, alig hittem el. Mondjuk elképzelhető, h gyári volt, és akkor 10éves.
Ati_QV ®18-09-2007 08:27:42 // 17474
első gondolatom nekem is ez volt ,megpróbálom azért a sprayvel ....hátha!
pb_18-09-2007 07:47:18 // 17473
Lehet berohadtak elől a munkahenegerek.
Ati_QV ®18-09-2007 06:59:49 // 17472
Szasztok! Volt már vkinek olyan ,hogy a fékbetét folyamatosan beleér a tárcsába és nyüszög menet közben!?Kb fél éve lettek cserélve a betétek és ezt most adta elő.
Már látszik a tárcsán is a nyoma! :-(
Próbáltam tologatni üresben ,azt hittem megszakadok ,úgy fogja mind2 oldalon elől!
Itt a XVII.-ben ,vagy esetleg a XVI.-ban kéne vmi profi fékes,tud vki?
Vagy fa éktisztító spray segíthet esteleg!?
Johnnyblo17-09-2007 21:40:25 // 17471
Hűűűűűűűű édes Eper!!! Köszi- :))
Youri17-09-2007 15:34:25 // 17470
Hát Téged is ver a sors...Ha ez nyugtat(tudom h nem),engem is...
Cs.Alfa17-09-2007 14:17:48 // 17469
Nekem is ezt csinálta.Kicseréltem az LMM-er is,de ugyanaz a helyzet.Kiderült,a moci vezérlő szelepe xart be,amit perce külön nem lehet kapni,csak komletten....most azt keresek,lehetőleg óccsón..:-)))
Youri17-09-2007 13:28:19 // 17468
Hát jó lenne ha "csak"a lambdaszonda lenne cserés.Azért inkább azt mint komplett vezérlő elektronikát...
iAntenna17-09-2007 11:36:13 // 17467
valahol a hátsó kerék alol jön a cucc... Ma megnézem a csomagtartó körül... de szerintem elölről kapja... majd megnézem.
Wickey17-09-2007 09:49:49 // 17466
Nézd meg honnan lett a tócsa. :-)
Csövezés, csatlakozások, satöbbisatöbbi.
A 146nak külön tartálya van hátul, vagy az is előről kapja a lónyálat?
iAntenna17-09-2007 08:51:03 // 17465
láttatok már olyat hogy a hátsó ablaktörlő folyadék kifecskendezőnek prosztata gondjai vannak? Azaz nem megy elég nagy sugárban neki a "vizelés"? Elcsodálkoztam hogy mi lehet. Erre mikor kiszállok hogy megtöröljem kézzel, látom hogy alattam hatalmas tócsa... szóval ott folyt ki. Tipp?
Kau17-09-2007 08:48:10 // 17464
Egyébként könnyen bizonyíthatja a szervízes, hogy az ő állítása a jó. Tegyen be egy új lambdát és nézze meg utána, hogy eltűnik-e a hibaüzenet. Ne vetessenek már meg 5x annyiba kerülő dolgot fölöslegesen! Van sok ilyen köcsög szerelő utánzat.
Kau17-09-2007 08:44:01 // 17463
Nekem másfél évet bírt ki a Bosch lambdaszonda, tehát a 11 hónap is elképzelhető. Utána Magneti Marelli került bele, ez azóta is jó. Ne hagyd magad! ;)
csocsi17-09-2007 07:47:18 // 17462
Akkor még a hőgomba lehet. Nekem annak idején azt mondták, ez a kettő befolyásolhatja ezt. Nekem előtte volt termosztát cserém így az LMM maradt és valóban az is volt a ludas.
Wickey16-09-2007 23:27:03 // 17461
Így van, a benzinmotor sokkal forróbbfejű, mint a dízel.
A benzineseknél az akár ezer fokot is meghaladó kipufogógáz hőmérséklet miatt nincs változógeometriás turbó. Nincs az a (megfizethető árú) anyag, ami azt kibírná :)

A 900 fokos levegő meg igencsak hamar kitágul (miközben akár 2-300 fokosra is lehűl) amint elég benne egy pici gázolaj.
Selmak16-09-2007 22:32:48 // 17460
"Sorry! Úgy tudtam, dieselnél a sürítés ütem legvégén a levegő hőmérséklete eléri akár a 900 Cfokot is. Rosszul tudtam?"

Valóban így van, de azt nem vetted figyelembe hogy milyen pici térbe van az levegő összesűrítve. A kipufogógáz a dieselnél már jóval alacsonyabb hőmérsékletű mint benyásoknál, nem véletelnül nincs benyásnál VTG turbo.
Hari16-09-2007 22:11:04 // 17459
Szeva! Egy ugyanilyen1,8-as ugyanezeket a hibákat produkálta. 50-60 fokos mocinál meg tragédia volt az alapjárata is. Én már mindent kimértem, megmértem, diagnosztika, stb minden jónak tünt, vagyis majdnem. A lamda mintha egy kicsit le lenne lasssuuuulva, na akkor csere. LMM is kicsit gebasz - beszívott levegő hömérséklet szenzor - na az is csere. Mééég mindig csinálja a hülyeséget! A francba!!! Neki ültem. Mi lehet? Mégégyszer nekifutotam. Diag rákapcsol, na nézzük mitcsinál menetközben? Hőőőőő! Belassult. Benzin nyomás? ->Szürőcsere! Aha persze! Szívatyúcsere lett a vége!
Itt már sokkal jobb lett az ótó, de nem az igai. Szereztem egy másik computert. (Multi Di@g) Az ECU adatait kiolvasva kiderült a progiban hiba van. Program frisítés!
Mostmár nagyon JÓÓ!
Bazsa7216-09-2007 22:05:38 // 17458
gyertyák? vagy alapjárati? csak tipp.
Sanya7616-09-2007 21:44:44 // 17457
Azt már kicseréltem de a hiba megmaradt, ja és lambdaszondát is cseréltem már.
Most hallottam, hogy talán alapjárati motor (de vajon az hol van a motortérben és mi a szerepe?), nemtudom.
vgyurci (powered by boxer)16-09-2007 21:39:45 // 17456
Sorry! Úgy tudtam, dieselnél a sürítés ütem legvégén a levegő hőmérséklete eléri akár a 900 Cfokot is. Rosszul tudtam?
csocsi16-09-2007 19:29:38 // 17455
LMM :((
Nekem is hasonló volt a jelenségem, csere óta ez teljesen megszünt.
Németh Lajos16-09-2007 19:26:42 // 17454
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa 156 2.0TS-ben bedöglött a kormány szervópumpája.... lekötöttem a csöveket, kivettem az olajtartályát, levettem az ékszíjat, ékszíjtárcsát.... kivettem a pumpa három csavarját + a hátuljáról levettem a műanyag burkolatot.... kiszereltem a szívócső hosszúság állítót (?).... de sajnos a pumpa így sem fér ki!

Cseréltetek már szervópumpát? Mit kell még kiszerelni? Mi trükkje?

Előre is köszönöm a segítséget!
Janka 2.016-09-2007 17:22:35 // 17453
Ja, és persze Brembo , nem Bremo :))
Janka 2.016-09-2007 17:21:58 // 17452
Nem fogom feladni, Bremo lesz, ezt már eldöntöttem :)
Ha nem Unix, akkor máshonnan lesz....akkor nem náluk hagyom a zséét :)
Kell a jó fék, ez már párszor kiderült :)))
GTV_GAB16-09-2007 12:55:43 // 17451
felteszem a kérdést ide is mert szét vet az ideg
szerelőnél volt a vas, csak tömítéseket cseréltek a leömlőnél illetve heggesztették a leömlőt mert el volt repedve...nameg vizsgára ment a kicsike.
Mióta visszakaptam a vasat 10km -en belül 2-3x előfordult h hengerek kihagytak, dadogott alacsony fordulaton A szerelők tankoltak, csak nem tudom hol. Kijártam a szutykot majd tankoltam normálisat, de most a vas kb úgy megy mint egy 2.0 szívó. Olykor megtorpan 3000 - 5000 fordulat között, de végigviszi 7000-ig. Csak lomhán.
100-at kb 9 másodperc, a 200 meg elég hosszú idő az eredeti állapothoz képest
levegőszűrőt, olajat most cseréltem, de ezek természetesen nem orvosolnak ilyen problémát
tippek?
gyertyák ha halottak lennének akkor most is kihagyna az az 1-2 henger...nem?
benzinszűrő eldugult? injektortisztítóval próbálkozak?
irreális fogyasztást még nem tapasztaltam
imi15616-09-2007 12:22:28 // 17450
Ezt a jelenséget pár napja vettem észre először,azóta kb.5-ször csinálta 500 km alatt!
Előtte sosem csinált ilyent,pedig már mentem vele több mint 40.000-et!
Akkor tényleg vaalami más lesz,mert pár másodperc után mikor megindul,már úgy megy ahogy kell és akkor már füst sem jön belőle!
Beki 156 cartárs szerint a gázpedál állását érzékelő potméter is szarakodhat!Akkor viszont sztem nem eregetne fekete füstöket!
Wickey16-09-2007 12:15:09 // 17449
Akkor más lesz ott a bibi.
Ahogy elnézem, a tied is 115 lovas. Azaz változó geometriás. Na, az le szokott tapadni Piri szerint. Nekem mondjuk más hibajelenséget produkált: elment az ereje. Alacsony fordulaton még csak-csak ment az autó, de hiába próbáltam forgatni, nem ment az autó. Egy roppant kegyetlen megoldással orvosolható ez a kábé évente egyszer előbukkanó probléma: üres, padlógáz, hadd forogjon. Elkezd fölszenvedni 2500-ról nagy nehezen 3000-3500ig, majd hirtelen ötezer. Na akkor megjavult :-P
imi15616-09-2007 12:10:55 // 17448
Teljes mértékben egyetértek az előzőekben leírtakkal!
Viszont akkor lehet,hogy nekem mégis vmi más okozza a problémát,mert mostanában elég gyakran megyek városon kívül és ilyenkor pont azt az általad is írt 120-130-as tempót szoktam tartani!
Sanya7616-09-2007 12:09:09 // 17447
Hello!

Segítsen valaki!
Az van a gépemmel (156 1,8 TS), hogy mikor hidegen beindítom majd' le akar állni, semmi ereje. De kb. fél perc múlva hejrejön. Mi baja lehet?

Üdv.: Sanya
Wickey16-09-2007 12:03:28 // 17446
Aha, csak SOSINCS raktáron nekik, ha meg mégis, akkor "a brembo egyik leányvállalata, az AP na, annak a tárcsája, és hogy az milyen jó, és főleg olcsó" szöveggel rádmelegítik az AP tárcsát.
Amivel aztán tényleg semmi baj nincs, mert 10ezer/db áron hűtött első féktárcsát elég nehéz találni manapság :)
Én most koptatom be ezt a csudálatos AP-t a szintén új gyári fékbetétjeimmel, majd közlöm mire jutottam. Mostmár mintha kezdete fogni a fékem :)
Wickey16-09-2007 12:01:09 // 17445
Ez így DÍZEL autónál nem egészen így van.

1. Benzines autó:
A benzines autót kiégetjük, mivel részterhelés alatt (amikor nem padlógázt adsz nagy fordulaton, tehát szinte mindig) lerakódások keletkeznek a kipufogórendszerben. A nagyfordulaton padlógázas roham idején jól átmelegszik a kipufogó, és leégeti a szennyeződéseket, kitisztul a kipuff, kiégnek a szelepek, ráadásul nagy terhelés alatt az üzemanyagrendszer is sokkal több naftát szállít, ott is tisztulnak a járatok. (Gondold el, ha mész országúton 100-al, az autó fogyaszt 5-6 liter között. Így óránkánt 6 liter üzemanyag áramlik át a csöveken, szűrőkön, injektorokon, satöbbi. Ha 200-al vereted autópályán, ott bármelyik benzines is legalább 15 liter körül eszik 100km-en. Az egy óra alatt 2*15 azaz 30 liter benga. Ötször annyi, mint 100nál.)

2. Dízelverda:
A dízelt ki kell kormolni, ami teljesen más okból történik. A dízelt kisfordulaton használjuk főleg városban, akkor sokszor van gázadás gázelvétel, sokszor van az, hogy a turbó még nem pörgött fel, de az elektronika már befecskendez, ekkor pedig kevés levegőben sok gázolaj ég el --> korom. Ha padlógázt adsz, szinte mindig többet fecskendez be --> korom. Ez mind mind lerakódik valahol. Namost, mivel a dízelmotoron nincs folytószelep, mindig annyi levegőt szív be amennyit csak tud (légfelesleggel működik), ezért megszüntetése: irány az autópálya, és meg sem állunk Győrig. Az utazótempó viszont 120-130 maximum! Ekkor a dízelmotornak már van fordulatszáma (forog 2300-2500at), de állandó alacsony terhelés alatt van. Sok levegőhöz kap kevés gázolajat, ami tökéletesen elég, és rengeteg kipufogógáz keletkezik. Gyakorlatilag ez a huzat fogja kisöpörni a kormot. A dízel égése amúgy sem termel annyi hőt, hogy a kormot leégethesd vele, ellenben egy csomó másik kormot produkálsz miközben megpróbálod kiégetni.
vgyurci (powered by boxer)16-09-2007 10:30:15 // 17444
Néha, úgy 1000-km-enként érdemes meghajtani az autót úgy rendesen. Ez azt jelenti, hogy felpörgeted a fordulatot a szabályozási határig és így mész 8-10km-t. Természetesen nem a legmagasabb sebességfokozatban. Ekkor a motorból is és a kipufból is kiég a korom.
imi15616-09-2007 10:15:29 // 17443
Hello cartársak:)!
Talán tud nekem valaki segíteni!
1.9 jtd 8v motor,a hibajelenség a következő:ha huzamosabb ideig jár a motor viszonylag alacsony fordulaton,utána mikor a gázra lépek pár másodpercig nem történik semmi,aztán kiköp egy fekete füstöt és csak utána indul meg!
Lehetséges,hogy a turbina lapátjai ragadnak le a sok koromtól?Én első nekifutásra erre gyanakodnék.Ha valóban így van,ki lehet valahogy tisztítani?
Megköszönném ,ha valaki tudna ezügyben nekem segíteni!
Előre is köszi!
Janka 2.015-09-2007 15:12:31 // 17442
Szabad, persze :)))

Szóval az Unix-nál van Brembo tárcsa (meg gondolom máshol is lehet kapni), persze ár nincs fent, ma meg elfelejtettem felhívni őket. Hétfőn kiderítem az árát.
Nekem az Unix-nál "érdemes" vásárolnom :))
Surcy15-09-2007 11:26:03 // 17441
Ciao szakik!Segitségre lenne szükségem,föleg tanácsokra!!Most már kibirhatatlanul zörög elöl mind két féknyergem.:-{Kivannak kopva a csapok meg az álványba a furatok is.Eleinte jól megtömtem vastag grafitos zsirral ideig óráig jó is volt de már unom a szarakodást.Tanácsok??tud valaki mondjuk bontva 4db csapot + hozzá a balos & jobbos álványt amik még tuti nincs megkopva és NEM LÓG!Vagy más lehetöség??És hogy mi menyi pénz?Elöre is köszi ha valaki tud valami okosat!(146 2.0 TD 97")
Vasarelly14-09-2007 14:41:38 // 17440
Amúgy legutóbbi észerevételem szerint valami barbár látva , hogy úgysincs ködlámpa, a "felesleges" vezetékeket felhasználta máshova. (Mondjuk bólogatós kutya tápellátásához) Vagy nem tudom.....
Vasarelly14-09-2007 14:39:11 // 17439
Aha , másik lyukba működik.
ACM1899tz14-09-2007 14:18:05 // 17438
Sziasztok!

Küszöbböket keresnék az Alfámnak (1989 1.8TD régi kasztnis 33-as), ha valaki tudna Budapesten vagy Pest megyében egy kiváló szakembert az írjon bátran. Előre is köszi!
Liquid14-09-2007 14:02:11 // 17437
Nem tudom mi a gyári, de a Brembo-Ferrodo páros jó cucc.
Nekem Zimmermann-ATE páros van és bevált.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.