Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)09-04-2007 18:07:09 // 15036
eh meg van honnan jön furcsa hang hátulról az autómból :(((( ugyi fennt vannak a 215/45r17-es gumák s most 4en ültünk az autóba + 3 kutya, s a hátsó kerék a szar úton beleér a kasztniba!!!! van a gumi cserén kívül valami megoldás?
Wickey09-04-2007 18:05:48 // 15035
szilenteket is nézzétek át hátul.
Bazsa7209-04-2007 16:09:07 // 15034
Szép napot! Kérdésem lenne: Kanyarodáskor, valamint erős fékezéskor beremeg a kicsike hátsója, mi lehet a problem? A kerekek rendben vannak, csavarok rendesen meghúzva, gummák jó állapotúak. Én a lengéscsillapításra gondolok, de nem igazán értek hozzá. Valakinek tippje, vagy hasonló esete? Köszi előre is.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)08-04-2007 18:18:56 // 15033
Help! Tudja valaki, hogy 155-ös generátorába milyen számú csapágyak kellenek ? Igazából az első kellene. a hátsót kaptam hozzá, de az elsőre nem találtunk adatot. Thanx !
pb_06-04-2007 12:51:18 // 15032
Ez kis jelmagyarázat az ábrához: A1 akkumulátor B1 gyújtáskapcsoló I12 el. ablakemlő reléje B21 el. ablakemlő kapcsolója jobb P14 el. ablakemlő motor jobb B71 el. ablakemlő kapcsolója bal P15 el. ablakemlő motor bal G95 központi biztosíték doboz vezeték színek: G sárga GN sárga/fekete N fekete RN piros/fekete AN világoskék/fekete A világoskék VN zöld/fekete V zöld
szasza(SW)06-04-2007 11:01:37 // 15031
köszi a infot!Akkor meg probálom mégegyszer!:)
Kata14706-04-2007 10:44:27 // 15030
Nem volt olajam, ezért öntöttünk bele! :-)
Tibe06-04-2007 10:38:32 // 15029
Köszi ez az ábra sokat segít!
Wickey06-04-2007 09:44:50 // 15028
Namost ezt mégegyszer. "útban volt a szervónál pár cső": melyik szervónál, fék vagy kormány? És melyik csövet bontottad le? Kormányszervó, vagy fékfolyadék? Ha fékfolyadék, akkor azt minek, egy 3mm-es fékcső annyira csak nem lehet útban... "Légtelenítettem a fékeket": ha úgy van ahogy gyanítom, és a kormányszervót bontottad meg, minek légtelenítesz féket? A két rendszernek köze sincs egymáshoz. "A pedál kemény lett, de kormánytekergetéstől visszapuhult": Tessék? Tényleg nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz. A kormányszervó és a fékszervó két teljesen külön rendszer, még másképp is működnek, a kormányszervó túlnyomásos, egy olajszivattyút hajt meg az ékszíj, a fékszervó meg vákuumos, ott a szívócsonk vákuuma állítja elő a rásegítést. Ékszíjtárcsa forgatás, és vákuum meg csak akkor van, ha jár a motor, ebben hasonlítanak: egyik se megy álló motornál (illetve de, a fékszervó egy rövid ideig, amíg tartja a szervódob a vákuumot). Ja, és mégvalami: az normális, hogy az álló motornál kőkemény fékpedál felpuhuljon amint beindul a motor. Akkor jön meg a rásegítés. De ettől még fognia kéne a féknek. A féklégtelenítést csináltad rosszul, kezdd előről.
pb_06-04-2007 09:34:43 // 15027
Milyen vezérlőelektronikára gondolsz? Vannak a kapcsolók, motorok, relé, aztán slussz.) Ezenkívül a mechanika ami az ablakot mozgatja.

Liquid05-04-2007 20:47:42 // 15026
Király!!! Nemrég nekem is volt hasonló gondom. Sajna nem tudtam kicsrélni, cska felfrissíteni az olajat. De majd egy megfelelő alkalommal kicserélem. Milyen volt az olajad? Ha sötétbarna, akkor lassan csereérett.
Kata14705-04-2007 20:26:57 // 15025
Mindenkinek köszönöm a segítséget! Liquid igazad volt, csak szervo olaj kellett bele! Így megúsztam 500-ból. :)))
szasza(SW)05-04-2007 19:29:41 // 15024
Sziasztok! Itt is érdeklödnék! Gázbovden lett cserélve az auton utban volt a szervonál pár cső meg lett bontva.Öszerakás után légtelenitettem a fékeket a kerekeknél a pedál kemény lett mikor az autót beinditotam a kormány tekergetéstöl viszapuhult. Hogy kell lékteleniteni hogy jó maradjon a fék??A szervonál kell elöször?? Hozáértő segitsen mert alig van fékem! Elöre is köszi!
Tibe05-04-2007 16:54:46 // 15023
Sziasztok! Kérdésem lenne, a 33-asban hol található az ablakemelő kapcsoló vezérlőelektronikája?
Ferke05-04-2007 13:21:07 // 15022
Egy ennyi idős autónál a 3-assal sem nagyon kéne, hogy gond legyen. Ha nagja van, igaza van Mesa-nak, a diffi is szólhat, és akkor azt most még a fokozatoon nem érzékeled.
mesa05-04-2007 13:19:41 // 15021
Aztán lehet, hogy tévedünk és valami apróság, de jobb az óvatosság!
mesa05-04-2007 13:19:13 // 15020
A differenciálmű csinálhat ilyet, sajnos ... :( Minél előbb vitesd olyan helyre, ahol ezt meg tudják állapítani !!! Ha csak a lábán tudod elvinni, akkor figyelj rá, hogy nagyon óvatosan közlekedj : magyarán lassan, és használd a fokozatokat !
Kata14705-04-2007 12:27:18 // 15019
Megpróbálom délután megnézetni, de nem biztos, hogy oda érek. Így pláne. Volt már váltócserés kocsim, hasonlít rá a hangja de indulásnál az csinál ilyeneket? A váltóval a hármason kívül nincs baj, attól még lehet az?
Kata14705-04-2007 12:24:08 // 15018
Köszi, megnézem azt is!
Ferke05-04-2007 12:22:34 // 15017
Ha alapjáraton, álló helyzetben semmi, csak menet közben csinálja, akkor a motor (vízpumpa, görgők, ilyesmik), és a szervó kilőve. Marad a kerékagycsapágy, de azt meg nem induláskor csinálja legerősebben, hanem ha minél gyorsabban mész (egyébként van, hogy nem lehet ledönteni, melyik oldalról jön). Gyorsan kéne lássa egy hozzáértő, nehogy nagyobb baj legyen belőle. Lehet, hogy tééleg váltó..:(
Liquid05-04-2007 12:16:32 // 15016
Sztem nem szervó lesz, mert az jobb oldalról jön. De azért csekkold le a szervó tartályában az olajat.
Kata14705-04-2007 12:13:24 // 15015
Azt sajnos nem tudom a szervó honnan jön, de a hang elölről. A kerekek és a motor körül. Ahogy nyomom, úgy búg erősebben, kanyarban egyik oldalról se hangosabb. Alapjáraton nem zúg, de indulásnál a legerősebb! Ha megyek haza meghallgatom jobban!
András bácsi05-04-2007 12:10:18 // 15014
Stabilizátor kar vagy kutyacsont. Kinek hogy tetszik.
beco05-04-2007 11:52:55 // 15013
Sziasztok! Volna egy kis problémám. Hátha valaki már átesett ezen. A kocsi bal eleje felül kopogó hangot hallok. Ez főleg reggel, még csonthideg alkatrészekkel lehet igazán hallani. Ami az igazi probléma, hogy nem találjuk az okát. Az autó már volt padon, meg lett rendesen rángatva, de sehol nem látszik, hallatzik hogy gond volna. Talán a stabilizátor rúd szilentje mintha egy kicsit lazább lenne, de az sem vészesen. A lengéscsillapító sem mutatott fáradást. Most ezt kicseréljük majd. Még a felső lengőkar csuklójára gyanakszunk még, de annál is minden okénak tűnik. (az alsó lengőkar már nemrég cserélve volt) Egyszerűen elakadtunk. Ha valaki tud okosat, azt nagyon megköszönném!
Liquid05-04-2007 11:33:36 // 15012
Nézd meg a szervót is! Vagy abszolút nem onnan jön?
Liquid05-04-2007 11:33:33 // 15011
Nézd meg a szervót is! Vagy abszolút nem onnan jön?
Kata14705-04-2007 11:12:29 // 15010
Nem hiszem, hogy kerékagy csapágy, középről hallom.. vagyis a keréktől, de az volt már másik kocsimnál és megismerném. A váltóban még nem néztünk olajat soha, de az se tökéletes, a hármast nem szereti, viszont azt már megszoktam! Köszönöm szépen, az olajat megnézem délután!
András bácsi05-04-2007 10:47:16 // 15009
Valami komputeres helyen.
mesa05-04-2007 10:45:43 // 15008
Konkrétabban, honnan jön a búgó hang ? Mert lehet kerékagy csapágy (akkor valamelyik oldalról hallod erősebben) vagy lehet végét járja a differenciálműved (esetleg nincs a váltóban elég olaj ?)
Kata14705-04-2007 10:15:22 // 15007
Sziasztok! Tegnap kicsit búgott a kocsim, de reggelre olyan hangja lett, mintha egy elektromos autó lenne, vagy tolatnék, vagy fogna végig a fék (az nem túl jó, de nem az, mert nem füstöl, nincs szaga és nem fékezi le menet közben), vagy valami beleérne a kerékbe (azt is megnéztem).. A motorral nincs gond, úgy húz mint eddig. Vezérműszíjat görgőkkel egy hónapja cseréltem. Tudom.. vigyem el szervízbe, de az nem fog menni a héten és használnom kell addig is. Volt valakinek hasonló, vagy tudjátok mitől lehet ez? Dízel.
süsnye04-04-2007 20:54:30 // 15006
Bár kicsit belekeveredtem, mert tenem is pontosan ezt a jelenséget írtad.. :D No mind1... :D Egyébként nem teljesen értem a logikát abban pl. h a 155be (nemtom melyikbe lehet még így) a vízhőmérő óra tképpen a motorból közveltenül kilépő vizet méri, viszont a venti hőkapcsolója meg a radiátorba van beépítve... Nem értem miért nem lehetett ezeket egy mérési pontra helyezni??
süsnye04-04-2007 20:49:35 // 15005
Sztem ez teljesen normális. Ahogy a mesa által beilesztett írásban is van. Hideg indításnál termosztát zárva. Motor jár, majd bizonys vízhőmérsékletnél (nálam pl. 87C) kinyit a termo, amikor is a majd 90 C-s víz összekeveredik a jóval hűvösebb nedvvel, ezért értelemszerűen visszahűl a vized. Akor aggódjál, ha nem így történik! :DD Egyébként érdekes ez a kis írás, hogy több autónál nem direkt módon mutatja a vízhőmérsékletet, hanem átlagolja. Meg az indoklás is jó, az alfába miért nem átlagot mutat... az a legjobb!!! :DDD
jandibandi04-04-2007 20:04:30 // 15004
Üdv! Jééé van ilyen topic. Jó ez, amikor én vettem a gépem, 2006 febr., elötte az amorén olvastam ezt a dízelhangot, na mikor megnéztem a vasat tényleg úgy tünt mintha dízel motor lenne benne. DE még volt pont 1 hónap gari rajta, így kicsrélték a szijjal együtt. 2004.februári gyártás, márciusi forg.hely., 29.000km volt benne, csak városban használták. Szóval ha itt nem olvasom tuti nem veszem meg ilyen hanggal, hiába garis, de ha tudja az ember miért is van és, hogy lehet megoldani az csak jó. Tehát semmit nem javult a helyzet 2004-ben. EZ MARHÁRA NAGY ÉGÉS MÉGIS MEGVETTEM.........
fapaci04-04-2007 17:22:34 // 15003
Ez fog történni, de a hibakód törlését hogy tudom megtenni?
András bácsi04-04-2007 17:11:02 // 15002
Kulcskód gázpedállal bepötyög, beindít, hibakód kitörlés.
fapaci04-04-2007 17:04:03 // 15001
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Ma fura módon nem indult az autóm (Alfa 156 2.0 Ti, 2000 évi). Önindító, gyújtás rendben, de világít a Code felirat és nem indul. Valamiért nem fogadja el a kulcsot, amit 6 éve mindig elfogadott, az eset előtt még 20 perccel is. Van valami tippetek, hogy mit tegyek? Egy szerelő javaslatára lehúztam az aksit 10 percre, de sajnos nem segített. Van tartalék kulcsom és biztonsági kódkártyám is, de ezek persze itthon voltak, így a kocsit egy áruház parkolójában kellett hagynom a város túlsó végén. Kérlek benneteket, segítsetek! Köszönöm előre is!
zee03-04-2007 16:10:43 // 15000
Köszi Gt.

Asszem akkor ez az, ugye?

granturismo03-04-2007 15:17:56 // 14999
Hát ezt tényleg nem ártana kicserélni. Van külön alsó felső pogácsa is vagy egyben a függőleges karocskával amibe benne van a felső szilent is.
zee02-04-2007 18:20:58 // 14998
Kimentem a kocsihoz,alánéztem és ezt találtam:



Gondolom ezt a szilentet kellene cserélni. Kicsit megnyugodtam, hogy ennyi az egész.
zee02-04-2007 17:47:52 // 14997
Kössz mindenkinek a tippeket! :) Jó itt!!
ronin02-04-2007 17:38:47 // 14996
hat engem az az egy deci olaj ami ott elmegy ket olajcsere kozott nagyon nem zavar. persze ha mar tobbet eszik az mar gond lehet de addig meg elmegyek a kocsival 100 ezer km ert.
Ferke02-04-2007 17:36:20 // 14995
Első körben nézd meg, hogy ugyanannyira van-e kopva mindkét oldalon a betét. Az már sokat elárulhat.+ nézd meg, hogy a tárcsáid felülete hullámos-e, esetleg nem-e túl vékonyak.
zee02-04-2007 17:22:38 // 14994
Köszike, meg fogom nézetni! :)
Ferke02-04-2007 17:01:37 // 14993
Hááát, ha már másodszor fékezed állóra, akkor a gumi is lehet a probléma okozója, mert kockásra kophatott.:( De ha nem ez a gond, akkor az egyik oldalon nem dolgozik ugyanúgy a fékmunkahengered, mint a másik oldalon. Lehet xar minőségű (vagy már végét járó) fékbetét, korábban hullámosra koptatott, vagy xar minőségű (vagy már nagyon elhasználódott) fékárcsa, öreg fékolaj..hirtelen ennyi jut eszembe.
zee02-04-2007 16:51:42 // 14992
Sziasztok! Állórafékezésnél elmegy jobbra az autóm és elkezdett kopogni is a futóművem. A félrehúzás jobban izgat,mi lehet a probléma, mit kellene megnézni? köszi
kru01-04-2007 22:26:37 // 14991
azert jon onnan az olaj mert nem tomit rendesen a turbo szimeringje de ez rohadtul nem zavar senkit sem mert nincs jelentosege. az olajszint 10 e km utan is ugyan ott lesz ettol meg. Miért nincs jelentősége? Most komolyan kérdem, nem kötözködésből...
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2007 11:46:15 // 14990
nah szóval visszatérve az olaj csöpögéshez, nincs semmi rendellenes hang, nagy gáznál úgy gyorsul a kicsike 200-ig, mint állat :))) ergo a cső nincs elrepedve, a bilincset majd megnézem meg az alső csövet is. A csepegésből ítélve kb olyan 10E km alatt olyan 1-2dl olaj csepeghetett ki... 13-14000km mentem olajcsere óta a nívópálcán félig van az olaj, a computer 3 kockát mutat... Ferke kerestelek tegnap, de nem találtalak... meg senki mást sem :)) qurva sz*r az arcmemóriám... is
ronin01-04-2007 11:02:24 // 14989
akkor azert nem alitja be az orat meg nem navigal? pedig kirajzolja austria terkepet is :(
ronin01-04-2007 11:00:57 // 14988
jaj, hat nekem is az van! azthittem az jo austriaban is
István01-04-2007 10:58:21 // 14987
Ja akinek van Ausztria navi CD-je :) Nekem csak benelux :) Igaz amikor ott voltam sem raktam be, inkább iGoztam
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.