Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2007 15:39:53 // 18236
146-hoz a lengőkar 11900ft...szilent 2500Ft plusz a berakatása...gömbfej tönkremegy akkor kuka a szilentnek...
szasza(SW)10-11-2007 15:19:03 // 18235
Mindig adodnak új gondok,ha lehet elötte érdeklödök utána cselekszem.Bár volt már rá példa,hogy neki ugrottam valaminek mert nem volt válasz,mikor végeztem utána meg már mindenki tudott válaszolni:(Nem gond egyszer mindent meg kell tanulni:)
Cgo10-11-2007 15:09:04 // 18234
mostanaban tobb a kerdes, mint a valasz :)
szasza(SW)08-11-2007 19:15:06 // 18233
Sziasztok újabb kérdésem volna:)
Első lengökaron a külső szilentet kell cserélnem,mert mióta csinálták a váltom kopog.A szerelő meg is mutatta a hibás szilentet.A kérdés az volna milyet vegyek,illetve ki birom én cserélni,vagy van valami konprikáció vele.Ja és elég ha kicserélem az külsőt vagy a belsőket is cseréljem.Minnél olcsoban szeretnék kijöni,le vagyok égve ,mindent nem tudok cserélni,olcsó megoldásokat írjatok:)
Köszi előre is!
imi15607-11-2007 20:56:59 // 18232
Vmi kép nincs kéznél,amin be tudnád jelölni hol keressem pontosan?
imi15607-11-2007 20:54:28 // 18231
Majd felteszem a nívópálcanéző kukkeremet:))))!
Ferke07-11-2007 20:53:02 // 18230
Az eléggé furán tudja rángatni a szíjat. 1.9-hez kb 20 körül van, talán picifel felette. Sztem ugyanaz van a 2.4-esen is.
Ferke07-11-2007 20:51:47 // 18229
Elég picike pálca, nem könnyű megtalálni. :)
imi15607-11-2007 20:47:39 // 18228
Már sokat nézegettem a váltót minden felől,de nívópálcát nem láttam sehol.Ezek szerint nem voltam elég figyelmes:(!
De most majd megpróbálom,megkeresem!
Köszönöm a segítséget!
Don Vittorio07-11-2007 20:42:51 // 18227
Üdv!
Cserélt már valaki 2.4 JTD főtengely hosszbordásszíj tárcsát? Nem tudjátok mennyibe kerül? Az előbb vettem észre, hogy szét van repedezve a gumiágy benne :(
hajzi07-11-2007 20:26:12 // 18226
A váltó vezető oldali részének a tetején van egy nívó pálca,és ott lehet beönteni.Elég rossz helyen van.
imi15607-11-2007 20:18:25 // 18225
Hali:)!
Vki meg tudná mondani,hogy a 156 váltóján hol van az olajbetöltő nyílás?
A leeresztőket már megtaláltam,de a betöltőt nem sikerült:(!
Ha valaki tud ezügyben segíteni,kérem írjon ide,vagy az oldalamra!
Köszi,előre is!
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2007 20:09:08 // 18224
olyan 30-40e körül lehet..
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2007 20:04:42 // 18223
Menj el kompjuteres kiolvasásra, lehet LMM, lambdaszonda stb..hiba.
frank15607-11-2007 19:53:22 // 18222
S:O:S!
Ki tudja mit jelent ez a hibaüzenet: Motor Controll System Failure/ Go To Dealer?
(motor vezérlő/ellenőrző rendszer meghibásodás??? menj a szervizbe).
Ma este egy szimbólum kíséretében ez jelent meg a műszerfalon+egy sárga jel világít a kilométerórában. cirka 800méter után megálltam, majd harmadik újraindításnál eltűnt minden normális, azóta nem jelzett. Egyéb furcsa dolog(hang, stb) nem történt. Kinek volt már ilyen és mit jelent?
2002-es 156-os új műszerfalas.
Alfateso (Pucu)07-11-2007 18:01:31 // 18221
Sziasztok!
1996, QV főtengely mennyibe fáj?
Fighter07-11-2007 17:31:30 // 18220
Nem igazán tudom mit hol lehet állítgatni, meg nem is nagyon piszkálnám a gépet, direkt kérdeztem a meleg üzemet is, de azt mondta a srác, hogy annyi levegô átmegy amennyi kell nem lesz probléma melegen sem.Szerinted sok a majd 1500-as hidegindítás utáni alapjárat 0 fok körüli hômérsékleten?
Fighter07-11-2007 17:27:15 // 18219
Amúgy ezt autószerelô javasolta, ô is csinált már ilyet.
Selmak07-11-2007 16:06:27 // 18218
Ha melegen visszaveszi a gyári értékre akkor nem, hidegüzemen toszveresen nem lehet állítani?
András bácsi07-11-2007 15:05:03 // 18217
Hát elég kókány megoldásnak tűnik.
Átok79146TD07-11-2007 15:01:11 // 18216
Helló Hari. Köszi a tájékoztatást.teljesen igazad van abban amit írsz,de
tudod ahol én dolgozom ott a gépek napi 16 órát mennek,van ami 3-4 ezres fordulaton üzemel.a mechanikusok szinte minden csapágyat (már amelyiket lehet)kalapáccsal kocogtatják a helyére pesze valami puhább anyaggal pl alu.általában az adott gép kibírja az előírt üzemórát...ezt csak azért írtam hogy szvsz nem feltétlen kontár megoldás ez..
Üdv:Sanyi.
Fighter07-11-2007 13:32:10 // 18215
Sziasztok! Szerintetek az nem gond hogy hidegben majd 1500 az alapjáratom? Csak most hogy lehült az idô kicsit. Hallottam egy olyan javaslatot, hogy az alapjárati motor elött lévô vékony csôbe tegyek egy 13-as krova fejet, vagy amin egy szükebb nyílás van és nem fog ennyire pörögni hidegen.Ez mennyire gáz? Nem okozhat ez bármilyen gondot?
Hari06-11-2007 22:19:33 // 18214
Szevasztok!
Ha megengeditek, beleszolnék ebbe a csapágyszerelösdibe. Azthiszem nem a legjobb modszer ütni a csapágyat. Ugyan is a csapágyak igen kemény, (szinte üvegszerű) anyagból vannak, anik nem igazán kedvelik a ütéseket - tulajdonképpen azárt megy tönkre, mert az uton ahogy rázkodík, pattog ezek mind "kicsi" apró ütések - a gördülő felületen fémlevállások keletkezhetnek!
Sajnos nagyon sok olyan csapágyat cseréltem amit othon kalapáccsal cserélték, és pesze " .......az a szar csapágy......csak ennyit bírt ki, biztos valami szar utángyártott."
" Csináljuk othon, magunk! " Nem ellenzem, csak könyörgöm!!! Az alapvető szerelési szabájokat azért tartsuk be.
Egy készlet ami erre a célra van .:
Átok79146TD06-11-2007 20:06:14 // 18213
Ha nem lenne igen jó barátom a szerelőm is egyben akkor kényszerűségből én is magam csinálnám.
De úgy gondolom hogy inkább olyasmit csinálok amihez jobban értek.első kerékcsapágyat már cseréltem egyszer egy korábbi offos autómon..)
na ott ugráltam a hosszabbítócsövön:)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)06-11-2007 19:58:43 // 18212
szivesen,megjegyzem ezeket magam csinálom,kár szerelőhőz adni.szerintem.
Átok79146TD06-11-2007 19:57:07 // 18211
nos, ez is oké..legalábbis azt gondolom hogy így kell minden csapágyat leszedni illetve visszatenni.
azt gondoltam van valami speciális dolog esetleg szerszám,amire fel kellene hívnom a szerelőm figyelmét.
De akkor hál istennek nincsen. köszönöm szépen a válaszodat.
helló:)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)06-11-2007 19:51:09 // 18210
nos akkor gondolom az is tiszta hogy csak csapágylehuzoval szedd le,visszafelé,megzsiroz,ésa a csapágy belmérettel egyező csöátkulcsot ráhejezve,körkörösen üsd rá.ennyi.
Átok79146TD06-11-2007 19:45:10 // 18209
Hali..:)))
okké:)
ez tiszta volt hogy ugrálni kell majd:)))
köszi..)))
szóval akor semmi különleges nincs benne,??
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)06-11-2007 19:41:16 // 18208
hogy ne törd el a béta kulcsodat,mikor ugrálsz a csöhosszabitón,hogy le tudd lazitani az anyáttttt.-)))de tényleg.kicsit fujkodd meg előtte pár nappal csavarlazival,rendszeresen,ugy könyebb lesz leszedni.
Átok79146TD06-11-2007 19:23:42 // 18207
sziasztok. 146os hátsókerékcsapágy cserének vannak buktatói?mire kell odafigyelni??

köszi a válaszokat.
süsnye05-11-2007 21:57:51 // 18206
abból kettő a "fűtőbetété" kettő pedig a szondajelé, a jel pedig tudomásom szerint uaz, minden szondánál (0,1-0,9V)
szasza(SW)05-11-2007 19:29:02 // 18205
Köszi Viktor!:)
Most már nekem is leeset a vezetékek száma mind a kettőnél 4.Remélem az adatok is egyformák amiket küldenek:)
Gibi15605-11-2007 16:37:16 // 18204
hali
A sgítségeteket kérem!!!Az a bajom hogy nem nyija az autómat a távirányitó de a másik kulcs se!! Az elem jó mind a kettőbe!!Mi tévő legyek?Bármien megoldás érdekel csak olcsó legyen!! Előer is köszi!!!
kertecs05-11-2007 09:33:00 // 18202
A csatlakozót át lehet forrasztani a régiről, az talán nem romlik el : ) Nekem pl így cserélték.

Nem tudom a teljes megfejtést, de az elvezetések (vezetékek) számában lehet különbség pl.
szasza(SW)04-11-2007 20:31:52 // 18201
Sziasztok!
Tudja valaki a 96-os és 98-as lambda csatija egyforma,vagy külömbözik?Az 1,6 és a 2,0-es között van külömbség a lambdánál?146 os ról van szó:)
Don Vittorio04-11-2007 19:58:05 // 18200
Általában, miután kicserélted az egyiket, egy hét múlva tönkre megy a másik, főleg így, hogy a nyomó munkahenger lessz az új, nagyobb nyomást fog produkálni mint a régi ezáltal lehet, hogy elfolyik az "alsó" munkahenger is.
tgy04-11-2007 16:45:09 // 18199
Üdv Cartársak!
A gépemben(156,2.5v6) kuplung csere van folyamatban, de közben kiderült, hogy a "pedál felöli" kuplung munkahengerem is galyra ment. Tájékozódtam a témakörben és az volna a kérdésem, érdemes-e a munkahengert párban kicserélni, vagy elég azt ami tönkre ment? Válaszokat előre is köszönöm.
Kari=15903-11-2007 22:54:42 // 18198
Szewasztok!!
Volna egy olyan kérdésem a számotokra,hogy 147esbe manuális klímát digitálisra cserélni kivitelezhető-e??A héten szétkaptam a konzol és a kis elektrós tudásommal szerintem a klíma panelje végzi az összes utásítás sort.....így azon gondolkoztam h a manuális panelt kidobva működne-e a digitális verzió....Ha vkinek van erről egy kis isformációja az legyen szives adja át a tudásást......
Nagyon megköszönném.
Szewasztok...
Cgo03-11-2007 20:28:31 // 18197
sziasztok,
vilagit a 156on a lakat jel - alfa code. be akarnam inditani a gaztaposos modszerrel, de az ugy mukodik, hogy vilagitania kell a befecskendezes visszajelzonek, aztan kialszik, villog, meg ilyesmi, nalam viszont ez a visszajelzo se inditozasnal, se maskor, egyaltalan soha nem vilagit....
Alfás 156 "hupikék"03-11-2007 16:54:32 // 18196
akkor az villágitásnál a csatiban nézd meg van e áram, nekem a 155-ben a gumi gége csöben volt el törve a vezeték
Dévid03-11-2007 16:43:41 // 18195
Szerintem az működik, mivel a műszerfal jelzi ha nyitva van a csomagtértető... Vagy nincs köze a kettőnek egymáshoz?
Alfás 156 "hupikék"03-11-2007 16:15:27 // 18194
akkor nézd meg a csomag tarto zárnál a mikro kapcsolot
someday03-11-2007 14:23:24 // 18193
Számoltam mind a két eremdény ~ 60 literre lett számolva kilóméteróraállásból
Dévid03-11-2007 13:11:11 // 18192
Most legalább látom hol van a lyuk a kipufogódobomon, mert mellette vastagon kormos körben. Valamelyik nap elviszem csőszerelő haveromhoz, és behegesztjük. Kicsit zavar az 1200-es Lada hang, amit adok menet közben... Bár kicsit nosztalgikus élményeket hoz elő. :DDD Voltam én is fiatal, nekem pl. lyukas kipufogós Skoda 120L-em volt. Vicces, hogy még mindíg hiányzik az a rohadt dög. :DDD
Liquid03-11-2007 12:55:54 // 18191
helyes! kormoljad jól ki :)
Dévid03-11-2007 11:07:31 // 18190
Hogy is mondta egy Alfás kolléga? "A te kocsidhoz nem lehet viszonyítani, mert már csak vészprogramon működik..." Én ezt cáfolnám, csak még van pár cserélendő alkatrészem, és még a motorban is sok a lerakódás az előélete miatt, de mióta nálam van már sokat fejlődött. :D
Liquid03-11-2007 11:04:39 // 18189
14? az nemrossz, na annyit még nekem sem sikerült megetetnem. 12.3 már volt. Mondjuk sosem volt még tisztán város.
Dévid03-11-2007 11:03:00 // 18188
Ez így igaz, én is néha csak 10,5, néha meg 14 litert etetek meg a kicsikével 100km-en átlagban. :DDDDD De nekem ki van vágva a gázpedál alatt a karosszéria, hogy mélyebbre lehessen nyomni...
Liquid03-11-2007 10:58:37 // 18187
Ezt a comp. mondja, vagy számítottad? Mert a számolásnál ennyi eltérés simán beleférhet (más kútfej, nem töltötted annyira tele,stb.) meg 1000 más dolog is bejátszik. Pl. kicsit gyorsabban mentél, több személlyel, stb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.