Forum >> Szerelőműhely
Dévid18-04-2008 20:56:14 // 20342
Szervusztok! Akadt egy olyan problémám, hogy ha jobbra tekerem a kormányt, bevillanik az ABS hibajelző lámpa a műszerfalon. Ha Egyenesbe szedem a kormányt, és újraindítom, akkor nem világít. Mit lehetne itt tenni?
Poló18-04-2008 16:53:00 // 20341
Valószínűleg a lambdaszondát. Egy kiolvasás nem ártana neki és akkor kiderül, hogy pontosan mi a rossz.
Ricsike8218-04-2008 10:35:26 // 20340
Sziasztok!
Tud valaki segiteni? az autóm eddig 9-14L- ig fogyasztott. most olyan 20L az alap:(alapjáratom ingadozik és elég benzinszag jön ki a kipufogóból:(mit kellene kicserélnem? előre is köszönöm!
Tud valaki segiteni? az autóm eddig 9-14L- ig fogyasztott. most olyan 20L az alap:(alapjáratom ingadozik és elég benzinszag jön ki a kipufogóból:(mit kellene kicserélnem? előre is köszönöm!
Naudee17-04-2008 19:08:19 // 20339
Hali mindenkinek!!!!
Van nekem egy Alfa 33 Permanent 4 Komplett összkerékhajtásom
(Váltó, kardán,Difi, komplett hátsó híd!)
Na most meg szeretnék válni töle anyagi okok miatt!
Mit lehetne kérni ezért a komplett cuccért???
Hali!
Van nekem egy Alfa 33 Permanent 4 Komplett összkerékhajtásom
(Váltó, kardán,Difi, komplett hátsó híd!)
Na most meg szeretnék válni töle anyagi okok miatt!
Mit lehetne kérni ezért a komplett cuccért???
Hali!
147Smz17-04-2008 18:57:10 // 20338
A két órás csereidő teljesen oké. Csöri nekem is ennyi idő alatt cserélte vezműszíjat, pedig közben még beszélgettünk is, szóval nem próbálta megdönteni a szintidejét :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2008 18:49:51 // 20337
adj egy alvázszámot aztán megnézem mi való belé!
GTVili17-04-2008 18:33:39 // 20336
Hello hozzáértők! ;-D Tud valaki olyan oldalt ahol meg tudnám nézni az Alfák váltóáttételeit?
Gróf17-04-2008 15:15:34 // 20335
CIao!
Egy ismerősöm intézte hozzám ezt a kérdést, de én Ts ben nem vagyok otthon. Megköszönném ha esetleg tudnátok segíteni benne, a kérdés ennyi volt:
"Alfa 156 1,6 32104 mot kód, a baloldali (2 sor 1)szonda 3honapon belül (kb 700 km) 3x ment tönkre. méréspontokon az ellenállás és a feszültség jó, tehát nem kap a vezérlőszál ellenoldalrol feszültséget. A szívósor tömítés ép, tehát nem kell állandóan dúsítania, ezáltal nincs megégve a szonda, csak 0258006388 Bosch gyári értékűt kapott. A komputer más hibás értéket nem közvetít..."
Sajna csak ennyi infót tudok szerezni, nem tudom mire elég...
Egy ismerősöm intézte hozzám ezt a kérdést, de én Ts ben nem vagyok otthon. Megköszönném ha esetleg tudnátok segíteni benne, a kérdés ennyi volt:
"Alfa 156 1,6 32104 mot kód, a baloldali (2 sor 1)szonda 3honapon belül (kb 700 km) 3x ment tönkre. méréspontokon az ellenállás és a feszültség jó, tehát nem kap a vezérlőszál ellenoldalrol feszültséget. A szívósor tömítés ép, tehát nem kell állandóan dúsítania, ezáltal nincs megégve a szonda, csak 0258006388 Bosch gyári értékűt kapott. A komputer más hibás értéket nem közvetít..."
Sajna csak ennyi infót tudok szerezni, nem tudom mire elég...
kertecs17-04-2008 10:43:48 // 20334
De örülök, h ezt beírtad... én is így gondolom. És kezdtem kicsit kellemetlenül érezni magam, mindenki ilyen "alapos" csak én nem : )
Azért ne kelljen már kicserélni 60E-ként a fél motort, "csak nehogy baj legyen" felkiáltással. Persze lehet mondani, h csak plusz ennyi, meg annyi a csere...
Tudom mikori az enyémben a vízpumpa, normális gyártmány, el kell annak még forogni egy darabig.
Mielőtt cseréltem a vízpumpát már olyan morgós hang jött a vez.oldal felől, h azért feltűnt. Nekem.
Azért ne kelljen már kicserélni 60E-ként a fél motort, "csak nehogy baj legyen" felkiáltással. Persze lehet mondani, h csak plusz ennyi, meg annyi a csere...
Tudom mikori az enyémben a vízpumpa, normális gyártmány, el kell annak még forogni egy darabig.
Mielőtt cseréltem a vízpumpát már olyan morgós hang jött a vez.oldal felől, h azért feltűnt. Nekem.
Wickey17-04-2008 09:02:35 // 20333
nem. Ha elfossa az összes vizet, és csak 2 km-re van a következő kút, na, akkor LEHET, hogy lesz károsodás. Ámbár a gtv még ezt is kibírta. :-))) utána mondjuk hűtőt és ventillátort azt cseréltem rajta, mert egyik sem volt a helyzet magaslatán. Annak a buzi labancnak meg a kurva anyját, hogy miért nem tudott vezetni és miért kellett megdöglenie az M7-esen a szalagkorláton, leterelték az egész brigádot, és a nagy versenysorbaállásban forrt meg a víz. Onnan még bő negyed órát araszoltunk szinte lépésben a kútig.
Wickey17-04-2008 08:57:53 // 20332
A ventillátorod bekapcsolt, és elkezdte hűteni a rendszert.
Az zabál áramot rendesen, megrántja az akksit, az akksi megrántja a generátort, a generátor meg a motort. Ettől mocoroghat picit az alapjárat. Nekem is fűrészel pöppet, majd beáll egy stabil kábé ötvennel alacsonyabb értékre. Ugyanez van ha klímázok.
Az zabál áramot rendesen, megrántja az akksit, az akksi megrántja a generátort, a generátor meg a motort. Ettől mocoroghat picit az alapjárat. Nekem is fűrészel pöppet, majd beáll egy stabil kábé ötvennel alacsonyabb értékre. Ugyanez van ha klímázok.
pb_17-04-2008 08:46:10 // 20331
Leginkább sehogy sem.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 21:04:34 // 20330
feletted a munkafolyamat :)
Dzsozy16-04-2008 21:03:45 // 20329
Látom a "vízpumpám" a téma? :))) Nem tudom, hogy hogyan állapította meg a srác, hogy jó, de mondta, hogy nem bontja meg,ha csak nem kérem külön,neki végül is mindegy. Tudjátok így végignézve a vezérlés cseréjét,és hogy minden szerszám a keze ügyében van, és van, őszintén szólva nem nagy mutatvány. Ez persze nem jelenti azt, hogy én neki mernék állni,ezt inkáb szakemberre bízom, de tényleg pikk-pakk volt a srác,szerelés közben magyarázott, 8:15kor állt neki és 10:30 körül végzett is! A legnagyobb gondja az volt,hogy a vezérműékszíjnál a bordás kereket, vagy mi a sz@rt nehezebben vett le. Ezt a melót egy ember csinálja, a ha ketten csinálnák, akkor az egyik csak néző lenne! Sokszor én is úgy éreztem mellette, hogy kolonc vagyok. Ja,és még valami: azt az olajnyomásra működő elektromos(?) kütyüt is kipucolta,ott a befecskendezőknél van. Az, hogy ennyit fizettem? Ennyi, nem reklomáltam. Ha 4 órán keresztül melőzott volna, akkor is ennyi, mivel a munkafelvevő elmondása szerint, ennek a "beavatkozásnak" 2-2.5 óra a norma ideje,ezt kell kifizetni,még akkor is ha 10 perc alatt végzett volna.
Csöri16-04-2008 21:02:06 // 20328
Lásd:20326
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 21:00:40 // 20327
módosítóval? :)
Csöri16-04-2008 20:59:55 // 20326
Ki lehet, ezt nekem hidd el.:)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 20:56:14 // 20325
nah jah :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 20:54:25 // 20324
Már megint van egy gyorskezű szerelő :)) Két óra alatt egy ember nem cseréli ki még vízpumpa nélkül sem...
Csöri16-04-2008 20:50:41 // 20323
A TS motoroknál nem egyforma a két gumi.
Dzsozy16-04-2008 20:49:51 // 20322
Én már vettem külön a pipára való gumit, csak sokáig tartott elmagyarázni! Ja és nekem egyik ilyen a másik olyan! Amúgy csak szakszervízban volt!
Csöri16-04-2008 20:49:14 // 20321
Ha nincs vízpumpa csere se vez. modósító, akkor 2 óra alatt meg van.
Csöri16-04-2008 20:48:17 // 20320
Az esetek többségében inkább először folyat a vízpumpa. Én minden 2. szíjcserekor szoktam kidobatni az ügyfelekkel a vízpumpát.
Poló16-04-2008 20:48:07 // 20319
Akkor mi is ketten csináltuk az enyémet tavaly. Te csináltad, én néztem :)))
Poló16-04-2008 20:47:27 // 20318
És ha ketten csinálják, akkor mennyi idő alatt jön össze? Vagy ketten úgysem férnek oda és akkor is kell neki legalább 2,5 óra?
Csöri16-04-2008 20:47:14 // 20317
Hát egy vezérlés cserét nem tudom, hogy csinál meg 2 ember...:)))))
Max ha az egyik nézi.:)))
Max ha az egyik nézi.:)))
Csöri16-04-2008 20:46:28 // 20316
A normaideje is 3 óra körül van.
Ferke16-04-2008 20:40:05 // 20315
Na ez az. És ilyenkor szedheted szét megint az egészet. És ez a jobbik eset, mert nem állt meg a vízpumpa tengelye.
Ferke16-04-2008 20:38:20 // 20314
Nekem csak az a fura, hogy hogy lehet megmondani egy vízpumpáról, hogy jó-e vagy sem? Az, hogy a tengelynek nincs hangja, nem sokat jelent.:(
Poló16-04-2008 20:34:44 // 20313
Nem órában számolják ám a dolgokat. 156 2.0 TS-nél ha jól tudom, akkor 3 óra valamennyi van megadva. 2 óra alatt úgy tudták megcsinálni, ha 2 ember csinálta. Múltkor ez volt a téma a 156 topicban.
András bácsi16-04-2008 20:33:12 // 20312
Nekem a két óra a gyanús az egészben. Oké, én szoktam molyolni az alkatrészek tisztogatásával, ezt-azt bekenek stb., de egyedül min. 3-3ésfél óra szokott lenne egy 2.0TS így kompletten. (illetve vízpumpával)
Kau16-04-2008 20:32:15 // 20311
Nekem is jónak tűnt vezérléscserénél. 10 ezer km-el később nem ezt akartam cserélni, de kibukott, hogy alattomosan minden tiszta vízkő volt a vezérlés oldalán. A szerelő azt mondta, hogy szerencsém volt, hogy nem lett gond belőle.
Kau16-04-2008 20:29:51 // 20310
Két órai munkadíjra nettó 23500Ft nem sok?????
Youri16-04-2008 17:35:07 // 20309
Vagy engem 2X az off-al:-DDD Bár ez már csak most vicces...
NGAR14616-04-2008 16:53:56 // 20308
sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy a gyertyákon lévő pipa már nagyon elért és áthuzott a gyertya emiatt. az lenne a kérdésem, hogy azt a pipán lévő gumit lehet e külön venni, vagy a trafóval eggyütt csak???
Lenne egy olyan problémám, hogy a gyertyákon lévő pipa már nagyon elért és áthuzott a gyertya emiatt. az lenne a kérdésem, hogy azt a pipán lévő gumit lehet e külön venni, vagy a trafóval eggyütt csak???
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 16:39:57 // 20307
jah vagy engem az offal az M1-en :((
Ferke16-04-2008 16:39:23 // 20306
Van ilyen is. És van olyan is, mint én, akit utolért ez a baj. :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 16:37:33 // 20305
Egy cég aki hozzám jár van egy lexus ls400 van benne 300e km ja s most rendelték meg hozzá a vezérlésszettet vízpumpával...eddig még nem cserélték...
Poló16-04-2008 16:34:37 // 20304
Bg. autójában 240.000 km körül mutatott az óra, mikor itt írta neki valaki, hogy vezérlés cserekor illik cserélni a vízpumpát is.
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 16:25:57 // 20303
nekem volt új autóm (sajnos) ez a garancia dolog érdekes, mikor baj van mindig a nem szakszerű használatra hivatkoznak... persze nem álatalánosítok :)
Érdekes, hogy a vízpumpát nem sorolták pedig az is a gyenge pontja a rendszernek...
Érdekes, hogy a vízpumpát nem sorolták pedig az is a gyenge pontja a rendszernek...
Dzsozy16-04-2008 16:11:56 // 20302
Ja igen, ezen én is csodálkoztam, hogy az előzetes egyeztetés során ezt nem sorolták fel. A szerelővel történt (mai) beszélgetésem során, azt az infót kaptam, hogy vezérlésbe nem játszik bele, vez.cseréjekor azt minden esetben ellenőrzik, hogy van e szükség cserére. Voltak "pillanatok" mikor egyéb más dolgaim voltak, kénytelen vagyok bízni benne, (tehetek mást) szóval egy kellemes megkönnyebbülés után azt mondta, hogy annak az árát az asszonyra költhetem, mert nem kell cserélnem, jó állapotban van. Kérdeztem: De ha.... és belém folytotta a szót, mondván: garancia.
Igaz, ezzel nem vagyok kisegítve, de jön majd még kutyára teherautó!
Igaz, ezzel nem vagyok kisegítve, de jön majd még kutyára teherautó!
Ferke16-04-2008 15:58:03 // 20301
Remélem csak Ő hagyta ki, és nem a szervíz!:)))
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 15:55:34 // 20300
vízpunyeszt kihagytad :)
Dzsozy16-04-2008 15:54:16 // 20299
A riegler szerint, (meg hát szerintem is, mivel kopó alkatrészekről van szó) a gyári technológia szerint a következő cuccokat kel cserélni vezérlés cserekor: vez.módosító,vezm.ékszíj hozzá feszítő és vezető görgő, szelepfed.tömítés, hosszbordás ékszíj, ballanszt szíj, meg hozzá a feszítő. Mint említettem van benne gy tétel, ami nem a ballanszt szíj, hanem a hozzá tartozó feszítő kerék, így az anyag ára 95.000,- körül mozog. :(((((
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 15:50:41 // 20298
ez is igaz :)
Dzsozy16-04-2008 15:39:12 // 20297
Lehet, hogy spóroltam volna vele,de a közelemben nincs olyan aki maszek és rábíznám, ha meg rábízom, gondom van a géppal, off-os lesz a motor, max azt mondja perelj be, oszt kiröhög! 10e ide 10e oda, a garancia miatt azért nyugodtabban alszom.
Dzsozy16-04-2008 15:36:53 // 20296
Az "anyagot" azért vittem, mivel előzőleg arról is kérdezgettem őket! Helyi Olasz autós boltba cuccoltam össze, sőt még a bolta alkudtam is, mert egy-két dolgot drágállottam. (már teljesen belekeveredtem az anyagi dolgokba, de asszem a vez.modosítót akarta 46.000,- rámsózni, mire én, hivatkoztam az albaalkatrészre :) és megkaptam 37.500,- ) Csak egy dolgot voltam kénytelen venni a szervízbe, ballanszt szíjjat, ha jól írom, az volt 12.000,- mínisz a kedvezmény. Sajna erre nem terjedt ki a figyelmem,hogy ez is kellene, de hát ezt max elkárolom! De mint a sejem az autó hangja! Fehívta a szerelő a figyelmem az olaj rendszeres csréjére, ill. a minőségére, mert elmondása szerint ez a vez.módosító gyengéje! A javíttó kittet meg felejtsem el, mert az a tengej fogazatán nem segít! Szét kaptam a régi vez.módosítót, és a benne lévő rugó erősebb, mint a javító kittben lévő, csak mert maradt rajtam egy.
Ferke16-04-2008 15:19:35 // 20295
Ráéreztél, pont ezért kérdeztem,h ogy mennyi volt az anyagktg!:))))
Ferke16-04-2008 15:19:01 // 20294
Ha nem vagyok szemtelen, megkérdezhetem, hogy mennyi volt az anyag?:)
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2008 15:16:48 // 20293
ahoz képest, hogy márkaszervíz nem is volt olyan sok a munkadíj persze maszekban sporoltál volna egy tizest minimum...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
521
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?