Forum >> Szerelőműhely

Cs.Alfa11-05-2009 11:46:49 // 25786
Lyukasra van rothadva...(((((((((((((((((((((((((((((
GTPeti10-05-2009 21:32:19 // 25785
Én inkább ePER kód alapján rendelnék. Vagy elmennék Tatára a bontóba, ők szívesen leflexelnek neked egyet. Amúgy ez típushiba a 156-nál, mert nem galvanizált az az oszlop. (Takarékosságból...) Érdemes vmi jó szerrel lekezelni. És azt tanácsolom neked, hogy ha már ilyen előrehaladott stádiumban van nálad a dolog, vakargasd meg egy kicsit a PVC alvázvédelmet - ne legyen igazam - lehet, meg fogsz lepődni.
Sly14710-05-2009 21:29:26 // 25784
Szerintetek a Selénia Td 10w 40 olaj helyett jo a Castrol Magnatec 10w 40 A3/B3?
Szita 6610-05-2009 12:25:13 // 25783
Köszi megpróbálam.aztán ha nem megy szerviz.
Norc10-05-2009 12:01:00 // 25782
Nem tudom mi volt akkor pontosan, mert Blackdewilnél is kipróbáltuk a sima levételt, és az olajszintet utánna még mindig tévesen jelezte, majd kipróbáltuk a gyujtásra tételes változatot, és neki is észhez tért utánna a olajszint jelző. Kérdeztem egy villamosságist, és ő is igazolta hogy létezik, igaz ő azt is hozzátette hogy nagyobb szervizeknek van is prog amivel ezt kábelen keresztül lehet végezni, meg léteznek kulcs elforgatós kombinációk is. Ez utóbbi az tuti létezik, mert muterom escortjának a hsználatiban benne is van hogy a resethez illetve az immós kulcs felprogramozásához hányszor kell gyujtásra tenni, majd be a mesterkulcs, és utánna be a programozandó kulcs.
Cs.Alfa10-05-2009 11:55:36 // 25781
Sziasztok!
Mi a neve annak a tartókonzolnak,ami a lököst tartja az alvázhoz?????
Sehol nem találom a nevét.....
A 156-nál elrothadt,cserélni kéne,de nem tudom mit keressek!
Köszi!
Stevke10-05-2009 11:43:18 // 25780
Ezt nagyon szépen leirtad kizzo!
Gratula hozzá!
Stevke10-05-2009 11:40:49 // 25779
Hello szita!
Én azzal kezdeném hogy ablakemelő vezérlő kapcsolója kiszed aztán egy multiméterrel megnézném hogy megkapja a 12 v-ot, és persze ha ott megvan akkor kapcsolj rajta és nézd meg hogy van e kimenő áram a másik kábelon a motor felé,ez persze némi keresgélés jelent ott a kapcsoló kábel csatlakozóján!
Szita 6610-05-2009 08:55:27 // 25778
Sziasztok!Ha valaki tud segítsen.Egyik napról a másikra nem működik az elektromos ablakemelő biztosíték jó.Forduljak szakemberhez?Köszi a segítséget!
[k i z z o]09-05-2009 23:36:02 // 25776
Az imbusz nyilás alatt van a láncfeszitő mechanika. Oldalról egy 14-es kulcsnylású csavar kontrolálja. -- képen 20-as

Csavart meglazitod, kb 2 fordulatot, majd a motort forditod ELORE 2 fordulatot. A fellazitott feszitő ezalatt nyomja a láncot a 18-as rugó miatt.

A láncot a 14-es lánckerék fesziti.

Csak elore forgasd, mert visszalazul. Ha elore forgatad, visszaforditás nélkül huzd meg a feszitő csavarját.

Sok motornál, a 17 feszitő tag nem mozdul meg amikor kilazitod a csavart, azért jobb, ha leveszed a szelepdeknit - mindjárt jobban is érted, hogyan működik - és lazitás után pl.10x20-as zártszelvény darabbal feszitesz a láncon - nyomod manuálisan a 17-est, és miközben feszes, meghuzod a csavart.

20-as csavart nehogy kihatsd teljesen, mert beesik a feszitőt vezető ék, csak 2-3 fordulatot hajtsd max.

Ha nem tiszta, irj.

kizzo
[k i z z o]09-05-2009 23:25:31 // 25775
Ez nem hard reset volt, hanem az egyes áramkörökben lévő tárolt energiát sütötted ki végleg:)

Hard reset nincs:)

A motorvezérlö minden egyes gyújtásciklusban inicializál, nem kell hozzá akku saru levétel. Egyes dolgok, pl. folytószelep szóg v. alapjárati motor újakalibráció történhet akkor, amikor az akku saru le van véve és fel, azaz a motorvezérlő érzi, hogy master power off volt.

De ehhez ekég 5-10sec.

Csodák nincsenek:)
Norc09-05-2009 21:25:42 // 25774
Egy tipp, a gondodra, és lehet másnak is segít. Nekem is ez volt a baj (lamda) majd kicseréltem, és jobb lett, igaz hidegen xarakodott, de melegen rendbe jött. Ma ráérésemben nekiestem a további hiba okáit megkeresni, de semmi. Azt hozzáteszem hogy a lamda csere után akssi sarut levettem majd később vissza, így lett melegen alapjárat. A meglepetés ma ért! Levettem az akksi sarut megint, és puszta kíváncsiságból akksi saru nélkül gyujtásra tettem, és legnagyobb meglepetésemre, kigyuladdtak a műszerfalon a szokásos ellenőrző lámpák, majd a kilóméteróra mutató felment, majd lassan vissza, és kialudt minden lámpa. Ezek után saru vissza és azóta hibátlanul jár a motor, hidegen is melegen is! Tippem szerint létezik a hard reset. Ezt próbáld ki. Ja és azóta az olajszint lámpa se riogat feleslegesen!
Erhard09-05-2009 14:25:15 // 25773
az de megtörtént és ha nem vagyok észnél valamelyik horvát szervíz biztos egy vagyont gombolt volna le rólam. Hála istennek beszélni tudok horvátúl és azért az autókhoz is értek valamelyest :)
Youri09-05-2009 14:23:10 // 25772
Jó story!!:-D
Erhard09-05-2009 14:22:02 // 25770
Érdekesség tötént velem a minap és a kedvenc 156sw - mel. A horvát tengerparton voltam két napig semmi probléma nem volt az autóval nagyon jól bírta az utat.Mindaddig míg hazafelé +25 fokban klimával 160-170-es tempónál egyszercsak leállt a klíma,a fűtőventilátor, és a vízhűtő ventilátor. Ezekből csak az első kettőt érzékeltük. Akkor lepődtem meg amikor észre vettem hogy 130fokos lett a hűtővíz és világított a piros lámpa. Hirtelen felismerésemnek köszönhetően a fűtést a maximumra tekertem, ekkor visszament a víz 90 fokra. majd visszatekertem a hideg állásba és megint felmelegedett a víz.Lejöttem a pájáról és belebújtam a motortérbe.
Az ok és az okozat: Horvátországban ugyebár a tenger miatt magasabb a levegő pára és sótartalma, most kb 60%-os volt eggy helyi barométer szerint.Namost ez annyira elősegítette a biztosítékok korrodálódását hogy meg szünt létezni az elektromos áramunk útja. Kivettem egyenként az összeset és egy csavarvégen ott a motortérben megkarcóltam őket. És láss csodát elindúlt a klíma és az összes ventilátór. De azért hogy ne végezzek fél munkát miután hazaértem vele szerencsésen az összes biztosítékot és az aljzatokat kontakt javító aerosollal át tisztítottam. Tehát ha ilyesmi történik veletek is ne gondoljatok mindjárt a legrosszabbra.
Erhard09-05-2009 14:21:50 // 25769
no problemo
Youri09-05-2009 14:04:24 // 25768
Bocsika,az összetévesztés tipikus esete forgott fenn!!!!:-D
Youri09-05-2009 14:01:21 // 25767
Ja,és h segítsek is: A RELÉ BOLTBAN!! :-D
Youri09-05-2009 14:00:46 // 25766
Ezt TE kérdezed???? :-DDDD
Erhard09-05-2009 13:57:06 // 25765
helló fiatalok tudja valaki hogy hol kaphatnék hátsó ablakemelő relét ? mert mintha hiányozna a helyéről és nem működnek a hátsó ablakok (156 sw 2.4 jtd)
Youri09-05-2009 13:53:20 // 25764
vagy cserélni......
HátvédRomeo09-05-2009 13:05:19 // 25763
Ja ki kéne pucoválni.
HátvédRomeo09-05-2009 12:29:42 // 25761
Gyertyák mikoriak?? 100.000 km birnak a gyáriak asszem.
attika09-05-2009 12:23:50 // 25760
Sziasztok Ingadozik az alapjáratom márkicseréltem az LM-et mert az volt a baj azután csak nem volt jó a lambda szondátis de még mindig nem az igazi.Milehet még a gond?
cac08-05-2009 18:33:09 // 25759
Sziasztok!

155-ös '93-as TS-nél van mód a vezérműlánc külső feszítésére, vagy mindenképp le kell venni a hengerfedelet?
Low flyer kartárs azt mondta, hogy olvasta egy olasz fórumon, de tegnap nemigen láttunk a blokk oldalán kívül semmilyen gyanús imbuszkulcsnyílású csavart. Az utastér felé ugyan van egy böszöm nagy imbusznyílás, de csak nem az a láncfeszítő.
Bella08-05-2009 17:28:20 // 25758
Vagy lehet, hogy nem pontosan a helyére tette és azért nem fekszik rá?
Most erre gyanakszunk....
Mert belülről a felső kárpit és az üveg közé befér az ujjam.
Lali7507-05-2009 21:15:47 // 25757
Lehet,hogy a szélvédő nem méretpontos,és azért áll úgy a gumi.Én lennék a helyedben,nem fogadnám el így a dolgot.....Nem volt törve korábban az autó?Csakmert írtad,hogy magától elrepedt....Ez akkor szokott lenni,ha feszül valamiért,és elég akkor,ha megsüti erősebben a nap....
cseri07-05-2009 20:51:47 // 25756
Üdv! Ki tud valamit a vaterán árult 156-os lengőkarokról? Vett már koléga vagy valami infó.
pb_07-05-2009 20:04:25 // 25755
Írtam a Boxer topikba, Rre vonatkozólag. Ha a 33assal kapcsolatban bármilyen kérdésed van, nyugodtan írd + a Boxer topikba, sokkal Lőbb fogsz választ kapni.
vmk07-05-2009 19:36:32 // 25754
Sziasztok. Itt is megkérdezem, ide jobban való a gondom.:) Kb 4200-as fordulatnál szabályoz le az Alfám. (33, 1.4). Nemtudom, hogy gyárilag ilyen lenne, vagy csak a fordulatszámmérő óra csal, esetleg valami más miatt mutat/tud ennyit a gép. Gondoltam, hogy kipróbálom másik autóból való fordulatszámmérővel és akkor kiderülne, hogy a műszer a baja vagy sem, de még nem volt rá alkalmam. Valami ötletetek van, hogy mi lehet az oka ennek a "csalás"nak?:) Nem mintha szabályon akarnék közlekedni, csak arra gondolok, ha ott csal az óra, akkor sehol sem reális amit mutat.
Köszi
Bella07-05-2009 18:56:37 // 25753
ui: alul balhés a dolog
Bella07-05-2009 18:50:55 // 25752
Sziasztok!

Szélvédőt cseréltettem a kocsimon, mert sajnos teljesen magától megrepedt. A mai napon mentünk érte, viszont a hozzá értő férfi ember apukám szerint nem stimmel vmi, mert a gumi szigetelés valahogy egy csöppet se simul az ablakhoz. A szerelő próbálja bemagyarázni, hogy minden oké.

145-ös tulaj nézze már meg legyen szíves, hogyha megnyomja a gumi szigetelést, annak szabad-e mozognia (nem fekszik rá az ablakra.)

Hálásan köszönöm a segítséget!
Sly14706-05-2009 21:53:44 // 25751
arra gondolsz ami a pedálnál van
Sly14706-05-2009 21:52:22 // 25750
és mitől levegősődik,vagy van egy légtelenitő csavar
Tom1206-05-2009 21:40:36 // 25749
Főhenger, de, ha már, akkor komplett kuplung...
Sly14706-05-2009 21:38:21 // 25748
és mit kellet cserélned
Tom1206-05-2009 21:35:43 // 25747
Közeledik a csere. Nekem is ezt csinálta, volt, hogy 4-5 napig semmi gond, aztán 2 napig szinte használhatatlan volt és természetesen kereszteződésben, stb. kapta el a "dili"... Ha "pumpáltam", vagy lenyomva tartottam egy darabig, hamarabb észhez tért, de azt nem lehet sokáig bírni idegekkel.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 21:29:15 // 25746
valamiért levegősödik...
Sly14706-05-2009 21:26:49 // 25745
van hogy elmegyek vele több száz km-t de van hogy indulásnál ilyen
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 21:21:05 // 25744
munkahenger vagy hidrocsapágy vagy főhenger hiba...
Sly14706-05-2009 21:18:00 // 25742
147-be néha de nem mindig a kuplung pedál benyomásakor csak kb az utolso 5-10 centin keménykedik fel,de ezen a ponton pedig nem tudom a sebváltot semelyik fokozatba tenni,a kuplung munkahengernél nincs elfolyva az olaj,a fékolaly is ok.inkább olyan mintha levegős lenne,valaki valami bölcset tud erre mondani?
bilon06-05-2009 21:15:10 // 25741
erhard! amit ngc-nek ajánlottál gta lökös az milyen árban volt? a sima 56-ra felmegy?
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 20:57:07 // 25740
gyári első lökös? olyan 100e jah
Epy06-05-2009 20:50:30 // 25739
gyáriban sem sokkal több gondolom, viszont nem találok rácsot és hűtő rácsot sem illetve pajzsot, ezekről van valami infó esetleg?
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 20:47:02 // 25738
utángyártottban igen..
Epy06-05-2009 20:42:33 // 25737
értem és 9000 ft egy új első lökös csak?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.