Forum >> Szerelőműhely
Buksi10-07-2009 18:52:55 // 26222
Én úgy vagyok vele, hogy az a biztos, amit én csinálok! ;-)
Cs.Alfa10-07-2009 18:16:24 // 26221
Keresek 156 2.0Ts-hez hátsó kipuff dobot és benzin beöntő csövet!
admirális10-07-2009 15:36:35 // 26220
Ja és persze azt elfelejtettem írni, hogy én 7-et kicseréltem, és 1-et hagytam benne. Azt is azért, mert nagyon bele volt szorulva és ha csak törve is jön ki, legalább műhelyben történjen hogy rögtön meg tudják csinálni. Erre kitekeri rendesen, majd pedig egy pillanatra nem néztem oda, utána meg csak azt közölte hogy betette, ráhúzta, mehetek. A többit már leírtam. Jó hogy volt nálam szerszámkészlet, mert így legalább én tekerhettem bele. Úgy látszik az a biztos.
admirális10-07-2009 10:59:28 // 26219
Ezt nekem is mondta valaki kb 2 hete. Úgy volt, hogy elvittem gyertyacserére az autót, ahol beletörtek egyet, de nem köpte ki teljesen, ezért 2 sarkot még tudtam menni vele. Akkor álltam meg, mert éreztem hogy valami nem kóser. Erre szétkapom a történetet saját szerszámokkal és konstatálom, hogy egy kis gyertya beletört. Visszamentem a régiekért, mert véletlenül ott hagytam, és mondom a csávónak, mi történt, erre azt mondja: sok baj van ezekkel az olaszokkal... nem érdemes vele ennyit szívni, cseréljem le.
Hát én inkább őt cserélem le. Szerintem ugyanis ő a gyenge láncszem a rendszerben. De ebben nem fogunk egyet érteni, úgyhogy erre magától kell rájönnie:).
Hát én inkább őt cserélem le. Szerintem ugyanis ő a gyenge láncszem a rendszerben. De ebben nem fogunk egyet érteni, úgyhogy erre magától kell rájönnie:).
Vili10-07-2009 10:20:33 // 26218
A múlt héten szerelem az alfát,megérkezik a górém és azt mondja:Vilikém,ha az enyém lenne már meggyújtottam volna ezt a verdát,mindig van valami baja!
Igaz ha belegondolok az enyémből meg folyik az olaj!(3hónapos 30millás merga:-))))))))
Igaz ha belegondolok az enyémből meg folyik az olaj!(3hónapos 30millás merga:-))))))))
Szilárd09-07-2009 22:29:58 // 26217
Én is bent jártam ma a GTV-vel egy hibakódkiolvasáson és alapbeállításon.
Hiba nincsen,de félmelegen ingadozik az alapjáratom...:((
Fogalmuk sincsen mi lehet a probléma...
Hiba nincsen,de félmelegen ingadozik az alapjáratom...:((
Fogalmuk sincsen mi lehet a probléma...
EngineCoffeeTables09-07-2009 22:14:00 // 26216
Van direktszürős topic, ott hamarabb segítenek:))))
motyo09-07-2009 22:07:18 // 26215
Üdv. Nekem a 156-on is tiszta korom a kipuf vége... Nekem is ingadozik az alapjáratom és januárban alig kapott zöldkártyát... hidegen rosszabb értékeket produkált mint egy zsiguli...pedig novemberbe cseréltek rajt lambdát... Múltkor voltam szerelőnél hibakódolvasáson... következő hibákat írta: Lambda katalizátor előtti..., vezérlésmódosító, Túl dús/szerény keverék... Majd vmikor megyek megint hogy csak benntmaradt a lambda kódja vagy megint csere lesz... esetleg akkor másik lambdát cseréltek... Jólenne már tökéletes állapotban tudni a vasat :)
motyo09-07-2009 22:00:13 // 26214
Direktszűrőnél mire figyeljek? van - e bennt vkinek? tapasztalatok?
Légszűrőházam tetejének lefogatócsavarjai szétvannak menve... ezért gondolkodok azon hogy kivetetem és direktszűrőt rakatok bele.
Közvetlen a légtömegmérő elé kell bilincselni?
Kössz az infókat!
Légszűrőházam tetejének lefogatócsavarjai szétvannak menve... ezért gondolkodok azon hogy kivetetem és direktszűrőt rakatok bele.
Közvetlen a légtömegmérő elé kell bilincselni?
Kössz az infókat!
Dzsozy09-07-2009 20:21:41 // 26213
Szép estét Mkinek. 4 lufis ótóban hol keressem a légzsákcsatikat? Hazajárok a composhoz, mindíg törlik a hibaüzit, hogy érintkezési probléma van. Mivel álltalában a csatlakozóknál van a gubanc az itt elhangzottak szerint, hát megpucolnám őket. Ha minden igaz akkor narancssárgák de ez sem bizti. Első és oldallégzsákokról lenne szó.
Longman09-07-2009 15:39:05 // 26212
Sziasztok,
164 3.0 V6, hidegindításkor nincs emelt fordulatszám. Igazából régóta megvan a hiba, télen és nyáron is. Magyarul hidegen sima 750-800 alapjáratom van, az ilyenkor elvárt 1100 helyett.
Érdekes, hogy ha kb. fél percig tartom 1000 környékén "lábbal", akkor utána megtartja, vagy ha rögtön elindulok, 1 perc után(tehát ha már picit melegedett, vagy fogalmazhatnék úgy is hogy mozgott a pill. szelep) szintén megvan az emelt alapjárat.
Ehhez a jelenséghez tartozik szerintem az is, hogy amíg nem melegszik be kb. 60 fokra a motor, addig kuplung kinyomásakor - pl. váltások között - nagyon-nagyon nem normálisan, hirtelen gyak. azonnal ejti vissza a fordulatszámot, 1-es 2000RPM ről gyakorlatilag azonnal alapjáratra ejti vissza, mire húzom a 2-est. Nem tudom ez mennyire érthető így.. :)
Sőt, mostanában 10-ből 1 hidegindításból nemhogy sima alapjáratot, hanem 600-700 as alapjáratot produkál.
Alapjárati jeladó már a 3. van benne, más tippem viszont már nincs, hogy mitő lehet ez.
164 3.0 V6, hidegindításkor nincs emelt fordulatszám. Igazából régóta megvan a hiba, télen és nyáron is. Magyarul hidegen sima 750-800 alapjáratom van, az ilyenkor elvárt 1100 helyett.
Érdekes, hogy ha kb. fél percig tartom 1000 környékén "lábbal", akkor utána megtartja, vagy ha rögtön elindulok, 1 perc után(tehát ha már picit melegedett, vagy fogalmazhatnék úgy is hogy mozgott a pill. szelep) szintén megvan az emelt alapjárat.
Ehhez a jelenséghez tartozik szerintem az is, hogy amíg nem melegszik be kb. 60 fokra a motor, addig kuplung kinyomásakor - pl. váltások között - nagyon-nagyon nem normálisan, hirtelen gyak. azonnal ejti vissza a fordulatszámot, 1-es 2000RPM ről gyakorlatilag azonnal alapjáratra ejti vissza, mire húzom a 2-est. Nem tudom ez mennyire érthető így.. :)
Sőt, mostanában 10-ből 1 hidegindításból nemhogy sima alapjáratot, hanem 600-700 as alapjáratot produkál.
Alapjárati jeladó már a 3. van benne, más tippem viszont már nincs, hogy mitő lehet ez.
kertecs09-07-2009 11:21:30 // 26211
Miért ne tudná? Sztem minden rendes autósboltban tudják... Amúgy pedig elég nehéz meghatátozni egy fékbetét méretét számokban. Rajzold körbe! : )
admirális07-07-2009 21:12:14 // 26210
Ja azt kifelejtettem, hogy inkább megjavítanám a régit, amivel az a bajom, hogy nem azonnal spriccel az ablakra vizet, hanem várakozni kell, miután meghúztam a bajuszkapcsolót.
admirális07-07-2009 21:01:02 // 26209
Tudja valaki, hogy visszafolyó szelepen mi tud elromlani (az ablakmosó rendszerben)? Vettem egyet, de nem jó átmérőjűt adtak, és már nincs kedvem még egyszer visszamenni kicseréltetni. Úgysem tudják, milyen kell a 156-ba, hiszen ha tudnák, már bent lenne a kocsimban.
attika07-07-2009 20:32:51 // 26208
Kőszi Azért kérdezem mert van aki azdtmondja kell de ahol vettem az alkatrész azdt mondja nem.
Liquid07-07-2009 20:28:27 // 26207
tudtommal csak a fehér műanyagot kell cserélni
szasza(SW)07-07-2009 20:18:48 // 26206
Bazze ezt nem hiszem el.Senki nem tudja mekkora fék betét kell a TI/QV-ba előre:((((
Ma sikeresen vettük a zöld kártyát:)Az autó nem, volt:)))
Ma sikeresen vettük a zöld kártyát:)Az autó nem, volt:)))
attika07-07-2009 20:15:34 // 26205
szia a váltokart nemkel cserélni ugye jó a régi?
Liquid07-07-2009 20:13:01 // 26204
párezer ft-os alkatrész, annyi a gáz, hogy tudtommal, csak alulról lehet szerelni, és a kat.-ot le kell venni. Nekem is volt már ez cserélve
attika07-07-2009 20:09:58 // 26203
Fighter07-07-2009 17:44:24 // 26202
Hát ha meglenne annak örülnék :-)
Hunor07-07-2009 14:59:38 // 26201
Hirdette vmi magánszemély magát itt,fölírtam a telefon számát csak elkeveredett!
Surcy06-07-2009 17:39:10 // 26199
Az oké de lehet valamit csinálni vele?Olyan bután néz ki hogy el áll a két széle egy kicsit!
bilon06-07-2009 16:24:52 // 26198
asszem ez típushiba....a hő hatására ilyen...
Surcy06-07-2009 16:13:56 // 26197
Urak szerintetek ha 156 ba anyós oldali légzsák takaró (müszerfalon)el áll a két széle valószinü valami rögzítö pöcök nem tart!Lehet vele valamit csinálni????????
Fighter06-07-2009 07:52:46 // 26196
Sziasztok!
164-es klíma kijelzôt lehet javítani? Funkcionálisan jó, de hiányosak a karakterek. Ha tud valaki konkrét címet vagy telszámot, ahol csinálnak ilyet annak megköszönöm ha megosztja velem :-)
164-es klíma kijelzôt lehet javítani? Funkcionálisan jó, de hiányosak a karakterek. Ha tud valaki konkrét címet vagy telszámot, ahol csinálnak ilyet annak megköszönöm ha megosztja velem :-)
Fighter06-07-2009 07:52:33 // 26195
Sziasztok!
164-es klíma kijelzôt lehet javítani? Funkcionálisan jó, de hiányosak a karakterek. Ha tud valaki konkrét címet vagy telszámot, ahol csinálnak ilyet annak megköszönöm ha megosztja velem :-)
164-es klíma kijelzôt lehet javítani? Funkcionálisan jó, de hiányosak a karakterek. Ha tud valaki konkrét címet vagy telszámot, ahol csinálnak ilyet annak megköszönöm ha megosztja velem :-)
szasza(SW)05-07-2009 09:57:23 // 26194
Én kétszer cseréltem veztengely holtponti jeladót.Biztos,hogy nem megy úgy az autó ahogy kéne,ha rossz.A melegen indítási gondot csinált nekem is.Másodszor mikor meghalt előzés közben.Csúnyán elment az erő az autóból ,csak csordogálni lehetett vele.
GabCsi05-07-2009 09:33:15 // 26193
Ha nincs hangja akkor elméletileg jó.
vftsárpi05-07-2009 09:26:50 // 26192
Ja,és mégegy kérdés:a vezérlésmódositom nemtudom,h működik e.diesel hangja az nincsen viszont nem érzem mint az 1.6 ts embe anno,h 5 ezernél megindult a kocsi.Most akkor jó a vezérlésmódositom vagy sem???
vftsárpi05-07-2009 09:24:23 // 26191
Erröl már hallottam,h melegen nem indul a kocsi de azt a főtengely jeladóval kapcsolatban.nekem a vezérmütengely holtpont jeladóm a rossz de kb fél éve igy járok vele és igazából semmi gond csak világit a müszefalon a hibakód jelzőm,ráduktuk leolvasni és egyértelműen a vez.tengely holtpont jeladót irta ki hibának.Viszont ha rossz de mégis megy a kocsi akkor minek rakták bele az olaszok??:))
GabCsi05-07-2009 09:19:54 // 26190
Szia!
Anno nekem is rossz volt, mondjuk nekem rosszabb volt a helyzet, mert ha felmelegedett zárlatos lett és nem indult be az autó mig ki nem hült a motortér...
Anno nekem is rossz volt, mondjuk nekem rosszabb volt a helyzet, mert ha felmelegedett zárlatos lett és nem indult be az autó mig ki nem hült a motortér...
vftsárpi05-07-2009 09:10:29 // 26189
Sziasztok!
Azzal kapcs érdeklődnék,h rossz a vezérmütengely holtpontjeladó a QV-mba és az érdekelne engem,h ez mennyire vagy,hogyan befolyásolja ez az autó teljesitményét?Hibakód világit de ugy igazából változást nem érzek az autón,igaz azóta rossz mióta megvettem:)Ha valaki tud rá választ kérem az oldalamra irjon pár sort.Előre is köszönöm.Árpi.
Azzal kapcs érdeklődnék,h rossz a vezérmütengely holtpontjeladó a QV-mba és az érdekelne engem,h ez mennyire vagy,hogyan befolyásolja ez az autó teljesitményét?Hibakód világit de ugy igazából változást nem érzek az autón,igaz azóta rossz mióta megvettem:)Ha valaki tud rá választ kérem az oldalamra irjon pár sort.Előre is köszönöm.Árpi.
ZOI04-07-2009 22:34:11 // 26188
Köszönöm! :) Mit tegyek? Építsek be egy visszacsapószelepet a benzincsőbe?
Laca04-07-2009 21:15:31 // 26187
Köszönöm szépen sokat segitettél./59-cm volt nálam./
hajzi04-07-2009 20:30:15 // 26185
Nézd meg a reléket a motortérben,lehet hogy el van oxidálódva és nem érintkezik rendesen a lába,és emiatt nem kapcsolja a ventilátort!
Ha jól tudom,az akksi mellett vannak a relék!
Ha jól tudom,az akksi mellett vannak a relék!
Laca04-07-2009 20:13:33 // 26184
Tomasman04-07-2009 19:16:12 // 26183
Hello!
Nem vagyok egy nagy szerelő, de:
A kiegyenlítő tartály teteje nem csak egy sima sapka!
Egy biztonsági szelep is egyben! Túlnyomás esetén elméletileg kiengedi a vizet!
Érdekes a jelenség mert a vízhőfok attól mehetett fel mert a bent marad víz mennyiség már nem volt elég a hütéshez! De akkor mikor ment el a minusz 4 liter?
Az baj hogy 4 liter nagyon sok!
Esetleg nem lehet hogy a termosztát valamiért nem nyított ki?
Mert ha sehol nem ereszt akkor mint laikus csak a kiegyenlőtartály tetejére gondolnék!
Hát majd ha rájössz mi volt a bibi írd meg!:)
Nem vagyok egy nagy szerelő, de:
A kiegyenlítő tartály teteje nem csak egy sima sapka!
Egy biztonsági szelep is egyben! Túlnyomás esetén elméletileg kiengedi a vizet!
Érdekes a jelenség mert a vízhőfok attól mehetett fel mert a bent marad víz mennyiség már nem volt elég a hütéshez! De akkor mikor ment el a minusz 4 liter?
Az baj hogy 4 liter nagyon sok!
Esetleg nem lehet hogy a termosztát valamiért nem nyított ki?
Mert ha sehol nem ereszt akkor mint laikus csak a kiegyenlőtartály tetejére gondolnék!
Hát majd ha rájössz mi volt a bibi írd meg!:)
roberto3304-07-2009 15:13:27 // 26182
Sziasztok,
Tegnap délután hívott a feleségem, hogy félre kellett állnia a 156-ossal, mert 130 fokos lett pillanatok alatt a víz és a piros lámpa is világított a műszeren.
A motortérben az látszott, hogy minden csupa víz, a kiegyelnítőtartály sapkája rajta volt, a két vastag hűtőbemenő csőnél sem láttam repedést.
Kb. két óra múlva mentem oda vissza, mikor végeztem munkából
Az olaj ellenőrzése után letörölgettem a vizet a motortérből / az akksira és a légszőrőház fedelére jutott a legtöbb, ami nem tudott lefolyni /,
Az összes vízcsövet végigtapogattam, bilincseket ellenőríztem nem találtam hibát.
Alapjáraton ketyegő motor mellett pótoltam a kb. 4 liter "elveszett" vizet, közben figyeltem a hűtő tetejébe és az aljába futó vízcsöveket, langyosodtak, a hűtő is alul felül átmelegedett.
Kb. 95 foknál bekapcsolt a ventillátor és 20 perc járatás után sem melegedett a motor.
Ezekután elindultam haza, a vízhőfok felment 95 celsiusig, majd visszaesett 80 köré mikor nyitott a termosztát / Behr másfél éve 20 000 km-el ezelőtt cserélve / aztán beállt középre 90 -re ahogy eddig is.
A hűtő még egy kicsit gőzölgött a rájutott bőséges víztől, négy litert kellett utántöltenem.
Hol jött ki ez a víz a motortérbe????
A kiegyenlítőtartály kupakjánál vagy hol?
A kiegyenlítőtartályban a folyadlóékszintett kb. 3 hetente ellenőrízni szoktam min. és max. szint között volt hétvégén.
Hogyan tovább?
Köszi:
Roberto
Tegnap délután hívott a feleségem, hogy félre kellett állnia a 156-ossal, mert 130 fokos lett pillanatok alatt a víz és a piros lámpa is világított a műszeren.
A motortérben az látszott, hogy minden csupa víz, a kiegyelnítőtartály sapkája rajta volt, a két vastag hűtőbemenő csőnél sem láttam repedést.
Kb. két óra múlva mentem oda vissza, mikor végeztem munkából
Az olaj ellenőrzése után letörölgettem a vizet a motortérből / az akksira és a légszőrőház fedelére jutott a legtöbb, ami nem tudott lefolyni /,
Az összes vízcsövet végigtapogattam, bilincseket ellenőríztem nem találtam hibát.
Alapjáraton ketyegő motor mellett pótoltam a kb. 4 liter "elveszett" vizet, közben figyeltem a hűtő tetejébe és az aljába futó vízcsöveket, langyosodtak, a hűtő is alul felül átmelegedett.
Kb. 95 foknál bekapcsolt a ventillátor és 20 perc járatás után sem melegedett a motor.
Ezekután elindultam haza, a vízhőfok felment 95 celsiusig, majd visszaesett 80 köré mikor nyitott a termosztát / Behr másfél éve 20 000 km-el ezelőtt cserélve / aztán beállt középre 90 -re ahogy eddig is.
A hűtő még egy kicsit gőzölgött a rájutott bőséges víztől, négy litert kellett utántöltenem.
Hol jött ki ez a víz a motortérbe????
A kiegyenlítőtartály kupakjánál vagy hol?
A kiegyenlítőtartályban a folyadlóékszintett kb. 3 hetente ellenőrízni szoktam min. és max. szint között volt hétvégén.
Hogyan tovább?
Köszi:
Roberto
ZOI04-07-2009 01:06:39 // 26180
Most csináltam egy olyat, hogy mielőtt elindítottam volna, párszor ráadtam a gyújtást. Minden gond nélkül indult.
András bácsi03-07-2009 07:52:38 // 26179
Üzemanyagnyomás?
András bácsi03-07-2009 07:51:35 // 26178
Adok egyet. :)
Otthon lemérem, ha még kell.
Otthon lemérem, ha még kell.
ZOI02-07-2009 22:22:18 // 26177
Üdv urak!
Nekem is kisebb alapjárat problémám lenne. :)
Egy nap pihi után első indításkor kb. 5 másodpercig alig van alapjáratom, mintha le akarna fulladni. 5 másodperc után teljesen elmúlik és minden rendben van. Legközelebbi indításoknál már nem csinálja. Egy nap múlva kezdődik elölről. Pillangószelepet kitakarítottam de semmi változás.
Valami tipp esetleg? :)
Nekem is kisebb alapjárat problémám lenne. :)
Egy nap pihi után első indításkor kb. 5 másodpercig alig van alapjáratom, mintha le akarna fulladni. 5 másodperc után teljesen elmúlik és minden rendben van. Legközelebbi indításoknál már nem csinálja. Egy nap múlva kezdődik elölről. Pillangószelepet kitakarítottam de semmi változás.
Valami tipp esetleg? :)
kings6702-07-2009 09:12:01 // 26176
16 szelep
Norc02-07-2009 06:53:07 // 26175
Nálam pedig ugyanekkora ingadozást csinált a szonda 500-1400-as fordulat között ingadozott, szonda ki, új be, saru le majd fel, így semmi, majd jött a gyujtásos módszer és rendbejött minden. Blackdevil cartársnál kipróbáltuk ugyanezt a gyujtásos módszert, és a hibajelzője kialudt. Tehát valami biztos történik olyankor az ecu-val. Ha nem tapasztaltuk volna ketten is hogy létezik a dolog akkor azt mondom hogy véletlen egybeesés. De két autón is kipróbáltuk és mindkettőnél történt valami. Azóta utánnakérdeztem, és lehet nem reset a neve, de van ahol resetnek mondták, volt ahol nullázásnak, és volt ahol ujratanításnak mondták. Kértem egy szakit hogy magyarázza el hogy most akkor hogy is van ez a reset dolog, és azt mondta, mivel alkalmazkodik az ecu a motor állapotához, így ha egy érzékelő meghibásodik, jön a vészmód, majd ha megvan az új érzékelő visszaáll a érzékelő figyelésére, de ahhoz hogy azt ujra tudja kalibrálni resetelni kell. Azt hozzátette hogy van olyan autó ahol szigorúan csak számítógéppel lehet resetelni.
Ha nem a motorvezérlővel történt valami, akkor mi történt? Ha nincs reset akkor mindkét autónál hogyhogy a totális áramtalanítás után jelentkezett a változás? Kezdek összezavarodni. Ha nincs ecu reset, akkor minek vállalnak a szervizek ecu resetelést, külön a hibatároló törlésén felül? :) Csak tisztán akarom látni hogy mi történt az autó(k) al az áramtalanítás után. :)
Ha nem a motorvezérlővel történt valami, akkor mi történt? Ha nincs reset akkor mindkét autónál hogyhogy a totális áramtalanítás után jelentkezett a változás? Kezdek összezavarodni. Ha nincs ecu reset, akkor minek vállalnak a szervizek ecu resetelést, külön a hibatároló törlésén felül? :) Csak tisztán akarom látni hogy mi történt az autó(k) al az áramtalanítás után. :)
Szilárd01-07-2009 22:51:36 // 26174
Az enyémbe most volt motor cserélve,de időnként nem jó az alapjáratom...
András bácsi01-07-2009 22:48:09 // 26173
8 szelep, 16 szelep?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?