Ha emlékeim nem csalnak, nem a pótféklámpát üldözték, hanem a hátsó ablakba tett piros lámpákat, azokat aminek a fénye fincsin visszatükröződik a hátsó üvegen és királyul vakított a tükörben este.
Tipikus user vett két ködlámpát a lengyelpiacon és betette a kalaptartóra és azt mondta pótféklámpa. No ezeket keresték, az önveszélyeseket a normálisakat nem.
Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00021-12-2009 20:46:07 // 28172
GTPeti21-12-2009 20:12:19 // 28171
Nem szívesen mondok neked ellent, de azért annyira nem gáz egy 156 lámpa utólagos xenonnal. A beállításon múlik sokminden. És ha kifogsz egy normális xe-izzót, akkor rendben van a fókuszpont is. (A többség ilyen, amit kapni lehet.) Nekem senki sem szokott villogni és 1000x jobban látok vele, mint halogénnel. (Amúgy lassan 4 éve van bent.)
linzenbold21-12-2009 19:55:35 // 28170
Sziasztok!!
Bekövetkezett a dolog amitöl féltem!!! a turbóm megadta magát!! eddig gyári turbóm volt 1.8-2 baron ment!!! sajnos chip-et nem tudom hogy milyen van bene!!Egy kis segítséget szeretnék kérni, vagyis leginkább tanácsot, hogy milyen turbót rakjak fel hellyette??
maradjak a gyári turbónál, vagy esetleg lenne valami másfajta, ami jobban bírná a dolgokat és árba se lenne túl nagy eltérés??? nagyobb beruházás most nem igazán megoldható, szóval valami olyasmi kellene ami majdhogynem átalakítás nélkül felmenne rá!!! És egy fontos dolog hogy iratni nem tudnék most hírtelen rá valami jó chip-et, így a mostani elektronikával kellene üzemelnie!!! Ha nem is örökre de egy darabig biztosan!!! Tudtok nekem valami tanácsot adni??? Ja és 1.9jtd 8V (115Le)
előre is köszönöm!!!
Bekövetkezett a dolog amitöl féltem!!! a turbóm megadta magát!! eddig gyári turbóm volt 1.8-2 baron ment!!! sajnos chip-et nem tudom hogy milyen van bene!!Egy kis segítséget szeretnék kérni, vagyis leginkább tanácsot, hogy milyen turbót rakjak fel hellyette??
maradjak a gyári turbónál, vagy esetleg lenne valami másfajta, ami jobban bírná a dolgokat és árba se lenne túl nagy eltérés??? nagyobb beruházás most nem igazán megoldható, szóval valami olyasmi kellene ami majdhogynem átalakítás nélkül felmenne rá!!! És egy fontos dolog hogy iratni nem tudnék most hírtelen rá valami jó chip-et, így a mostani elektronikával kellene üzemelnie!!! Ha nem is örökre de egy darabig biztosan!!! Tudtok nekem valami tanácsot adni??? Ja és 1.9jtd 8V (115Le)
előre is köszönöm!!!
Wickey21-12-2009 19:22:34 // 28169
Elvileg nem szarabb. Sőt, alapvetően bődületes fényerejük van.
A probléma az az, hogy
a.) az occsó szarok nyers erővel leplepzik azt a tényt, hogy a vetített képüknek köze sincs az igazihoz
b.) az occsó szaroknak nem állítható a fókuszpontjuk
c.) túl buta a júzer adott esetben ahhoz, hogy erre rájöjjön és
d.) túl önérzetes ahhoz, hogy kivegye belőle, ha már ennyi pízt fizetett érte, meg különbenis, így kúlabb a verda, gecc, nehogymá' a féltengej halycsa a kardántengejt! :D
Ez egészen addig működik így, amíg szerencsétlen esetben egyszer hunyorogva pofán nem veri a háemcsét valamelyik idegesebb szembejövő, akit épp elvakított a hibátlan fotonágyúja.
Félreértés ne essék, be lehet szerelni egyrészt olyan autóba, aminek a lámpateste erre lehetőséget ad, és/vagy be lehet szerelni olyan cuccot is, ami némileg igényesebb kivitelű, és nem csak a foglalata hasonlít a H1 / H7es izzóra. Elég sokan mászkálnak kultúráltan beszerelt cuccokkal. De rettentően sok (főleg a 700-1200e huf forgalmi értékű) csodaverda van, amibe csak hólapáttal beleborították, oszt haddszóljon. Na, ez egyrészt vakít, másrészt esős időben megvakul a csávó mert annyira nem lát vele szart se, leszámítva ha kresztábla van előtte, na azt NAGYON. :-)
A probléma az az, hogy
a.) az occsó szarok nyers erővel leplepzik azt a tényt, hogy a vetített képüknek köze sincs az igazihoz
b.) az occsó szaroknak nem állítható a fókuszpontjuk
c.) túl buta a júzer adott esetben ahhoz, hogy erre rájöjjön és
d.) túl önérzetes ahhoz, hogy kivegye belőle, ha már ennyi pízt fizetett érte, meg különbenis, így kúlabb a verda, gecc, nehogymá' a féltengej halycsa a kardántengejt! :D
Ez egészen addig működik így, amíg szerencsétlen esetben egyszer hunyorogva pofán nem veri a háemcsét valamelyik idegesebb szembejövő, akit épp elvakított a hibátlan fotonágyúja.
Félreértés ne essék, be lehet szerelni egyrészt olyan autóba, aminek a lámpateste erre lehetőséget ad, és/vagy be lehet szerelni olyan cuccot is, ami némileg igényesebb kivitelű, és nem csak a foglalata hasonlít a H1 / H7es izzóra. Elég sokan mászkálnak kultúráltan beszerelt cuccokkal. De rettentően sok (főleg a 700-1200e huf forgalmi értékű) csodaverda van, amibe csak hólapáttal beleborították, oszt haddszóljon. Na, ez egyrészt vakít, másrészt esős időben megvakul a csávó mert annyira nem lát vele szart se, leszámítva ha kresztábla van előtte, na azt NAGYON. :-)
admirális21-12-2009 18:58:26 // 28168
Gyakorlati tapasztalatom nincs, de gondolom nem azért van ennyi gagyi xenon az utakon, mert szarabb mint a halogén. :)
Wickey21-12-2009 18:19:35 // 28167
A pótféklámpa hasznos, a gagyixenon meg sokminden, csak nem hasznos. Ha legalább közelítőleg pontosan imitálná a halogén fókuszpontját, és ugyanaz a vetített képe lenne mint a halogénnel, akkor elfogadom. De a 156 amúgy is eleve szar lámpáját xenonnal tovább súlyosbítani...
Én inkább az opel, bmw, merci meg kitudja még kik által fejlesztett intelligens lámpáktól féltem a rugalmas és nagyszerű magyar törvényhozást. Egy ilyen sebességfüggő vetítési képű, kanyarba bevilágító, GPS alapján jobb-baloldali asszimetriát váltó, automatikus távolsági fényű (ezt mondjuk nem tartom jó ötletnek) LED-es lámpát tegyen helyre a megfelelő KöHÉM rendelet. :)
Én inkább az opel, bmw, merci meg kitudja még kik által fejlesztett intelligens lámpáktól féltem a rugalmas és nagyszerű magyar törvényhozást. Egy ilyen sebességfüggő vetítési képű, kanyarba bevilágító, GPS alapján jobb-baloldali asszimetriát váltó, automatikus távolsági fényű (ezt mondjuk nem tartom jó ötletnek) LED-es lámpát tegyen helyre a megfelelő KöHÉM rendelet. :)
Poló21-12-2009 18:09:32 // 28166
Elgondolkodnék, hogy miért adta meg magát.
Vagy szart vettetek elsőre, de akkor lehet másodikra is azt fogtok.
Vagy a szerelő volt trehány.
Egy tömítésen mi tud meghalni? Vagy eleve szar anyagból van, tehát 1. pont. Vagy a szerelő szarul húzta le a csavarokat, vagy valami hibát nem vett észre a blokkon vagy a hengerfejen, esetleg a tömítésen. Vagy valami piszok maradt rajta. Más egyébre nem tudok gondolni.
Vagy szart vettetek elsőre, de akkor lehet másodikra is azt fogtok.
Vagy a szerelő volt trehány.
Egy tömítésen mi tud meghalni? Vagy eleve szar anyagból van, tehát 1. pont. Vagy a szerelő szarul húzta le a csavarokat, vagy valami hibát nem vett észre a blokkon vagy a hengerfejen, esetleg a tömítésen. Vagy valami piszok maradt rajta. Más egyébre nem tudok gondolni.
Wickey21-12-2009 18:04:26 // 28165
hallod, lehet mókásan hangzik, de nálunk van olyan debil az utcában, aki inkább minden reggel kihozza a seprűt a tök üres garázsából és letakarítja vele az utcán álló autót, ahelyett hogy leállna vele a garázsba. Oké, tényleg, akkor el kéne lapátolni a lejárót, vagy ilyesmi, de akkoris... Csak fogtam a fejem hogy úú bazzeg, ilyet... :) Én mindenesetre jobban szeretek a plusz hat fokos autóba beülni reggelente, van bajom amúgy is, nemkell nekem a mínusz 15. :D
admirális21-12-2009 17:43:54 // 28164
Ja, meg olyan is volt, amikor a pótféklámpát üldözték, aztán belátták hogy nagyon is hasznos. Talán ugyanez lesz a xenonnal is pár év múlva.
Buksi21-12-2009 15:29:40 // 28163
Ahogy mondod! ;-))) NA így már tényleg "bombabiztos" lenne! :-))
Kau21-12-2009 14:48:46 // 28162
Majd csinálok a hideg előtt 1 nappal :))
Wickey21-12-2009 14:46:24 // 28161
vagy nem leszel lusta betolni a garázsba. :-)
Kau21-12-2009 14:45:18 // 28160
Majd legközelebb, ha ilyen hideg lesz, járatom éjjel, mint a BKV a buszokat :))
Wickey21-12-2009 14:45:02 // 28159
akkor most az jön amit az oroszok nyomattak 65 éve a harcképesség megőrzésére. Óránként negyedóráig járatni a munkagépeket. :-D
Piritu - 1.000.00021-12-2009 14:25:13 // 28158
Egy olasz Vassal azt kell tenni, amire teremtették: menni! Nem -25 fokban tárolni :-)
Piritu - 1.000.00021-12-2009 14:24:08 // 28157
Volt ugye az izzókészlet/elsősegélycsomag korszak, aztán a sötétítőfólia korszak, most a xenon korszak van soron :-))
Kau21-12-2009 13:53:24 // 28156
Mentem egy kicsit a géppel. Már meleget fúj és stabilizálódott a vízhőfok is :)
Valamelyik vékony csőben megfagyhatott a folyadék a -25-ben.
Valamelyik vékony csőben megfagyhatott a folyadék a -25-ben.
Joker 15621-12-2009 13:33:48 // 28155
Uh...Enyire komolyan veszik ezt mostanában???
No akkor lehet,h.egy pillanat alatt el is felejtem a xenon vásárlást...:S
No akkor lehet,h.egy pillanat alatt el is felejtem a xenon vásárlást...:S
Piritu - 1.000.00021-12-2009 13:06:28 // 28154
2x ezerért lehet xenonizzót venni, némi ügyességgel otthon is be lehet tenni - a Cartársak leírásai alapján csak ott szokott lenni a buktató, ha hosszú az izzó be nem fér be a tükörtől. - ja és a polisz most kezdett komolyan vadászni az ilyen utólagos xenonokra, komoly csekkeket állítanak ki
Az igazi beépítés lámpacserével jár, olyanra amit xenonhoz készítettek, lámpamosó és automata magasságállító is kell hozzá, no ez már a jardnak is megfelel. Itt az ár a csillagos ég ...
Az igazi beépítés lámpacserével jár, olyanra amit xenonhoz készítettek, lámpamosó és automata magasságállító is kell hozzá, no ez már a jardnak is megfelel. Itt az ár a csillagos ég ...
Kau21-12-2009 13:04:11 // 28153
Mostanában kezdik többen kiszerelni, mert a rendőrök büntetnek érte és azonnali forgalmi bevonás és új műszaki a büntetés a 60 ezres bírság mellett. Azt hiszem az Alfa Tuning topikban beszéltük kb. 2 hete a témát. Gondold meg 2x is, hogy érdemes-e. Inkább egy Xenon fényű vagy emelt fényerejű hagyományos izzót tegyél bele. Ha ott visszaolvasol, találsz mindenféle hasznos linket is.
Persze a büntetés se mindenhol van, de amit elkezdenek az egyik megyében, azt később átveszik a másikban is. Olyan hisztéria ez, mint az EÜ doboz lejárati ideje...
Persze a büntetés se mindenhol van, de amit elkezdenek az egyik megyében, azt később átveszik a másikban is. Olyan hisztéria ez, mint az EÜ doboz lejárati ideje...
Kau21-12-2009 12:59:30 // 28152
Hasonlóra gondoltam én is. Egyedül csak attól félek, hogy nehogy szétmenjen valamelyik cső. Most néha beindítom 90 fokig. Remélem kiolvad és megjavul.
Joker 15621-12-2009 12:57:19 // 28151
sziasztok!
Tudja vki,h. nagyon gáz beszerelni egy xenont egy 156osba?
Elég drágáért szerelné be a tag ahol venném, igy gondoltam megkérdem hátha nem is olyan bonyolult...
előre is köszi mindenkinek! :)
Tudja vki,h. nagyon gáz beszerelni egy xenont egy 156osba?
Elég drágáért szerelné be a tag ahol venném, igy gondoltam megkérdem hátha nem is olyan bonyolult...
előre is köszi mindenkinek! :)
Wickey21-12-2009 12:51:15 // 28150
hmm. Ha be is fagyott, a meleg motortérben annyira ki kéne engednie, hogy meginduljon az áramlás. Indítsd be és hagyd alapjáraton röcögni. Elvileg érezned kéne a hűtőcsöveket tapogatva, hogy mikor kezd a termosztát kinyitni, majd a vízhőfokot nézegetve, mikor kezd a ventillátor kapcsolgatni. Ha rendellenességet észlelsz (hideg hűtő, de forró víz) állítsd le, és hagyd úgy pár percre, annyi idő alatt átadja a hőt a környezetnek, majd újra. Lehet megragadt zárva a termosztátod, noha belső fűtésnek akkor is lennie kell. Továbbá: a belső fűtőköröd is elfagyhatott az utastérben, az mókásabb, mert mire azt átmelegíti a motor hője lemegy a nap.
Szabeee21-12-2009 12:29:27 // 28149
nah ez nagyon gáz...... nekünk most a HF pakolás adta meg magát, szerncsére mostanában alig volt szétszedve a motor.... max 10szer 2 hónap alatt... de azért még egyszer nekiugrunk... remélem ezután már nyugodtan lehet használni a kocsit
pb_21-12-2009 12:18:46 // 28148
Vagyis az egész alját?)
pb_21-12-2009 12:18:15 // 28147
Nyomkodd végig a csöveket hátha +javul.
Kau21-12-2009 12:02:17 // 28146
Buksi21-12-2009 11:53:55 // 28145
Meg körülötte amit lehet! ;-)
Buksi21-12-2009 11:53:26 // 28144
Persze, hogy nem gond! Csak annyi, hogy nem mutatja az olajnyomást! Én 1-2 évig jártam így, de aztán kicseréltem a gombát, mert idegesített, hogy nem mutat semmit a műszer! :-))
Kau21-12-2009 11:02:03 // 28143
Hátha ti jártatok már így...
Délelőtt mentem boltba, nem volt fűtés és gyorsan melegedett a hőfok is. Úgy gondolom sok volt a -19 fok tegnap, amit felénk mértek. (Szabad ég alatt áll a kocsi). A hűtővíz tartályban viszont mozgott a fagyálló. Befagyhatott valamelyik csőben? Ha igen, mikor olvad ki? Már 3x elérte a 90 fokot, de még mindig ugyanaz. Nemsoká meg kéne mennem kicsit messzebbre is :)
Délelőtt mentem boltba, nem volt fűtés és gyorsan melegedett a hőfok is. Úgy gondolom sok volt a -19 fok tegnap, amit felénk mértek. (Szabad ég alatt áll a kocsi). A hűtővíz tartályban viszont mozgott a fagyálló. Befagyhatott valamelyik csőben? Ha igen, mikor olvad ki? Már 3x elérte a 90 fokot, de még mindig ugyanaz. Nemsoká meg kéne mennem kicsit messzebbre is :)
pb_20-12-2009 21:20:54 // 28142
Vagy nem.) Önmagában a kerékjárat igen kevés.
Fighter20-12-2009 20:03:36 // 28141
Köszi, remélem csak az lesz, mert az nem vészes anyagilag:-)
Ha így járok vele pár napot az nem gond?
Ha így járok vele pár napot az nem gond?
Buksi20-12-2009 19:39:38 // 28140
Az olajnyomásmérő gomba lesz a lúdas! :-)
Fighter20-12-2009 17:33:47 // 28139
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy az olajnyomás mutatója ha nullán van mi lehet a gond? Indításkor egy rövid időre 2 bárra felmegy, majd lefekszik nullára magas fordulaton is. Olajszint maximumon van, a lámpa beindításkor egyből kialszik ahogy kell.
Tudja valaki, hogy az olajnyomás mutatója ha nullán van mi lehet a gond? Indításkor egy rövid időre 2 bárra felmegy, majd lefekszik nullára magas fordulaton is. Olajszint maximumon van, a lámpa beindításkor egyből kialszik ahogy kell.
Buksi19-12-2009 20:54:19 // 28138
Olyan ötletem már támadt, hogy fémtisztára lecsiszolni az egész kerékjáratot és üvegszállal beborítani! Na az egy örök életig tartana, meg egy napig! :-))
Longman19-12-2009 20:44:25 // 28137
nekem viszont ez még nem esett le... úgyhogy kitalálok majd vmit.. :)
Buksi19-12-2009 19:55:37 // 28136
Addigra biztos kész leszel vele! Meg is fogom nézni! ;-))
Piritu - 1.000.00019-12-2009 19:50:35 // 28135
Tiszta szerencse, hogy télen nem lehet vele járni, nem kell sietni. Egomba már szeretném ha kész lenne :-)
Buksi19-12-2009 19:45:38 // 28134
Utána viszont lesz egy nagyon patent pókod! ;-))
Piritu - 1.000.00019-12-2009 19:41:28 // 28133
Buksi19-12-2009 19:11:31 // 28132
Gondolkodtam már ezen én is, de egyenlőre sikertelenül! :-(
Longman19-12-2009 18:30:30 // 28131
Ki kellene már erre találni valamit.. :)
Buksi19-12-2009 16:51:33 // 28130
Én azért azokat a rozsdafoltokat megcsiszolnám és szépen lekenném! Csak aztán tenném vissza a műanyagot! ;-))
Buksi19-12-2009 16:50:21 // 28129
Na ebben egyetértünk! :-))
Kár, hogy a 155-ben hátul nincs! :-(
Kár, hogy a 155-ben hátul nincs! :-(
GTPeti19-12-2009 14:43:11 // 28128
Ezért is szeretnék 1x egyet. :)
Mondjuk még manapság sem sajnálják az anyagot Giovanniék, elég csak megnézni a kövér 8szeműeket. :)
Mondjuk még manapság sem sajnálják az anyagot Giovanniék, elég csak megnézni a kövér 8szeműeket. :)
Piritu - 1.000.00019-12-2009 14:40:25 // 28127
GTVili mesélte mikor nála jártam, hogy bontás közben szembesült azzal hogy legalább egy mázsát ki lehetne bányászni a GTV-ből anélkül hogy hiányozna. Akkoriban még nem sajnálták belőle az anyagot :-))
...és akkor ő még nem is szembesült a 20 kilós vasdarabbal a jobb hátulján a kocsinak :-)
...és akkor ő még nem is szembesült a 20 kilós vasdarabbal a jobb hátulján a kocsinak :-)
Piritu - 1.000.00019-12-2009 14:33:10 // 28126
Hari19-12-2009 14:22:08 // 28125
Szerintem is nagyon sok az a 120e ! ...egyébként meg pont erre találták ki az Immokiller nevezetű progit. Soha többé ne keljen az immoddal vacakolni! :-) .....igaz igy bármilyen másolt kulccsal indítható a vas! :-(
(A ECU - val megtanitható bármijen illesztő pin kodja, aztán a kulcsok illesztése. )
Én is most küzdöttem egy 147-essel. Állandóan vacakolt, ha úgy tetszett neki akkor nem indult. aztán meg pöcc! Két tárolt hiba : - 1. immo értelmezhetetlen jel. - 2. a főtengely forgásérzékelő.
A tulaj meguszta cakk-pakk 50 forintból. :-)
(A ECU - val megtanitható bármijen illesztő pin kodja, aztán a kulcsok illesztése. )
Én is most küzdöttem egy 147-essel. Állandóan vacakolt, ha úgy tetszett neki akkor nem indult. aztán meg pöcc! Két tárolt hiba : - 1. immo értelmezhetetlen jel. - 2. a főtengely forgásérzékelő.
A tulaj meguszta cakk-pakk 50 forintból. :-)
GTPeti19-12-2009 14:20:18 // 28124
Hatalmas piros pont az Alfának, hogy nem ezen spórolt. A dobbetét aranyat ér. (Még ha nehezen is jön ki. :)
Buksi19-12-2009 13:40:24 // 28123
A 155-ből is elég nehezen jön ki! Próbáld meg a belső felét húzni lefelé, vagy erőteljesebben rángasd meg! Nem fog eltörni! A peremnél tuti, hogy nem fog kijönni! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
442
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?