Forum >> Szerelőműhely

Pat18-03-2010 21:26:45 // 29236
Ja! még egy dolog, talán a relétábla belsején, vagy külsején, vagy a reléken lehet, hogy rajta van, melyik mit vezérel...
... és ezért nem írtam ki annak idején...
Pat18-03-2010 21:21:13 // 29235
Jó lenne tudni tényleg, melyik a megszakítórelé...
bilon18-03-2010 21:18:10 // 29234
igen.
ha vészvillógó, akkor minden világít.
ha jobbra akkor a jobb, ha balra, akkor a bal.
folyamatosan ég...de minden izzó jó
Pat18-03-2010 21:15:49 // 29233
Viszont van egy ötletem, márha van a közeledben olyan, akinek van ugyanilyen autója...
Ki kell hallgatni, hogy nála melyik kattog ;)

Egyébként az összes ezt csinálja? Jobb-bal oldal?
bilon18-03-2010 21:12:17 // 29232
ez van meg nekem is :)
de köszi :)
Pat18-03-2010 21:11:11 // 29231
Jóhír! megtaláltam a kiirt dolgokat, rosszhír a relék nincsenek benne, csak a biztik...

Vészvillogó 14 10 49.
Irányjelzők 9 7.5 51.
Amper ábra biztosíték száma

Sajna az ábra is kellene:
Utasítás 132-135 oldal

Bocsi
bilon18-03-2010 20:54:24 // 29230
köszi
mreni18-03-2010 20:51:01 // 29229
Hali vagy a 4 kissebb reléközül valamelyik lesz ami az utastérbe van vagy a motortérben az egyik 7 amperos bizti ment ki:)
Pat18-03-2010 20:44:45 // 29228
Nekem valahol le van archiválva, csak nekem az előző verdám 156 1.6 TS volt...
és pontosan nem emlékszem, hogy a relédoboz megegyezett-e... ha megtalálom majd felteszem ide...
bilon18-03-2010 20:30:14 // 29227
ugyan...honnan lenne :)
egy letöltött használatim van, de abban nem találtam ilyen relét
Kau18-03-2010 20:17:49 // 29226
Driver.
Műszerfal izzó cserénél a jobb és a bal oldalt lévő csatlakozókat lehúzhatod csak ne tedd rá a gyújtást! Különben szakadást észlel a légzsák visszajelző és világítani fog, amíg ki nem törölteted a hibakódot. Én olyankor a kulcsot se teszem be.
A műszerfal hátulján az az 5-6 "kiálló" rész az tartalmazza a rizsszem izzókat. El kell fordítani és ki tudod venni. Ha csak 1-2 van kiégve, akkor is cseréld ki mindet, mert gyorsan kiég utána a többi is és megúszol még egy szétszedést.
Pat18-03-2010 20:06:17 // 29225
Eredeti Szervízutasításod megvan?
Kau18-03-2010 20:02:41 // 29224
Ahhoz számítógépre kell tenni :(
bilon18-03-2010 20:00:51 // 29223
esetleg egy rajz? mert azt sem tudom melyiknek kéne kattogni :)
Pat18-03-2010 19:58:45 // 29222
Amelyik nem "kattog" ;P
bilon18-03-2010 19:56:07 // 29221
de melyiket? :P
Pat18-03-2010 19:52:06 // 29220
Relét nézted már?
Pat18-03-2010 19:50:09 // 29219
Tökéletlen égésnél nem ég el megfelelően az üzemanyag, azaz szürkésen füstöl, de akkor az már nagyon durva :OO
Persze nem húz, stb...
Amikor vetted nem csináltál rajta egy nagyszervízt (olajak, szűrők, szíjjak, gyertyák...)?
Kellene... szerintem... ;)
mizooo18-03-2010 19:26:45 // 29218
Légzsákot nem töröl csak géppel ugye?
Bilux18-03-2010 19:18:54 // 29217
Talán relét?
Bilux18-03-2010 19:18:02 // 29216
De kell, akksisaru le fél, 1órát így törli a hibákat is.
cortx18-03-2010 18:57:29 // 29215
Lambdaszonda csere után nem kell kitörölni a hibakódokat?
Honnan tudom egyáltalán hogy van-e benne hibakód?
bagoly18-03-2010 17:53:19 // 29214
üdv! kéne 1 kis segítség! szeretnék légszűrőt és üzemanyagszűrőt cserélni! hol vannak hogy kell cserélni? és mik a kis trükkök ,hogy könnyebb legyen a csere?? Köszönöm! AR 156 1.9 JTD
bagoly18-03-2010 17:49:45 // 29213
érimtkezési hiba
bilon18-03-2010 17:47:24 // 29212
üdv

ha működik minden izzó az irányjelzőkben, de nem villog, csak folyamatosan világít, akkor mit kell cserélni, hogy villogjon is?
156-osról van szó.

előre is köszi
Bilux18-03-2010 16:18:23 // 29211
Nincs senkinek számítógépe amit rátudna dugni a kocsira?! Hát akkor telefonköny cégrgiszter kiskáté aztán körbetelefonálni. Sajnos azon a környéken én nem tudok neked ebben tanácsot adni. Esetleg majd lesz egy cartárs aki tud neked ebben segíteni.
Liquid18-03-2010 15:06:35 // 29210
nemtudom milyen hatása van pontosan a nem megfelelő gyertyáknak, én cseréltem még mielőtt megtudhattam volna :)
viszont mit értesz az alatt, hogy erőtlen?
2800-3000 alatt elég gyengus alapból, onnantól viszont illene határozottan húznia
Az erőtlenséget inkább az LMM vagy a kirepedt szívócső okozhatja szerintem
Szocsó18-03-2010 14:42:49 // 29209
Kiskunfélegyházán már senkinek nincs ehhez a típushoz programja, körbejártam mindenkit akiről tudtam/hallottam, hogy foglalkozik ilyesmivel. Esetleg Kecskeméten vagy a közelben ismertek valakit aki meg rendelkezhet hozzá software-el?
Bilux18-03-2010 12:58:00 // 29208
Bármi mástól is lehet az hogy nem úgy gyorsul ahogy kéne. Bár lehet csak a nyomatékps dízel után nem érzed a lovakat. Mert a TS mocik igencsak nyomatékszegények... a max lovakat is kb 6300fordulatnál adják le...
Surcy17-03-2010 20:44:50 // 29207
Holnap megyek a gyertyákért csak szeretném tudni segítek e vele a mostani jelenségeken,hogy szerintem nem úgy gyorsul mint ahogy kéne?!(nem ismerem a TS mocikat ez előt TD volt de úgy érzem valahogy nem az igazi!Nem érzem a 155 pacit:-})Vagy csak úgy belerakok 30000-pénzt:-{
Bilux17-03-2010 20:22:29 // 29206
Vagy cseréled és biztosra mész vagy megvárod míg erőtlen lesz az autó...
Surcy17-03-2010 19:51:25 // 29205
Az oké,hogy tökéletlen égés:-}De a motor hogy reagál?Nem húz úgy ahogy kéne,nem gyorsúl?Érted miböl veszem észre lényegében mi a tünet?Pontosan nem tudom menyi van bennük tavaj vettem a gépet:-}
Pat17-03-2010 18:31:37 // 29204
Ez aztán kihívás, lehetne okosakat mondani, mint hogy gyújtásvezérlésnél lehet gond, panelen hajszálrepedés ami okozhat pillanatnyi zárlatot, vagy szakadást, de ide tényleg komolyabb diagnosztika kell...
Dunaújváros környékén van egy "Alfamágus" megszerzem a telefonszámát és majd küldöm...
Üdv
Pat17-03-2010 18:10:38 // 29203
Tökéletlen égés, ha a gyergyád már nem tudja prudukálni a kellő szikrát, de ezt ne várd meg!
Az előírt minőségüt használd és az ajánlott km futás elteltével cseréld ki.
Ez a magánvéleményem, aztán tégy belátásod szerint.
Üdv.
Surcy17-03-2010 17:19:21 // 29202
Üdv úrak!Meg tudja valaki velem osztani a tutit:-}Mik lehetnek az elő jelei a gyertyacseréne?Az az mi útal arra hogy itt az ideje a zsé költésnek:-{98" 2.0 16v Ts
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-03-2010 13:33:03 // 29201
Hőérzékelö jeladó,igy első körben.
Kareszka198417-03-2010 13:26:55 // 29200
ez nem rossz ötlet szerintem se...
Bilux17-03-2010 13:09:12 // 29199
számítógépre kötöttétek már a vasat?
Wickey17-03-2010 12:42:09 // 29198
nade az benzines. Egész más egy kicsövezett túró bengás, meg egy kicsövezett túró dejzel. De még a 8-10V és a 16-20V párosok között is sok különbség van ebből a szempontból.
Szocsó17-03-2010 11:05:32 // 29197
Sziasztok!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:

1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.

2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Bilux17-03-2010 09:11:14 // 29196
Hát izgalmas lenne ha ez működne mert nincs az a szervomotor vagy akármi más ami követné Magyarhonban a huplikat elég hamar csapágyasra hajtaná a lámpa billentő mechanikáját :)
dundun17-03-2010 09:03:20 // 29195
Cartársak.

Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
TDI7517-03-2010 08:39:04 // 29194
Hát igen. Az a baj hogy a nagyon okos emberek mindig kitalálnak valamit, hogy nekünk
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
Xixo17-03-2010 02:21:30 // 29193
a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító

Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...
bagoly16-03-2010 20:59:46 // 29192
hát igen jómunkához idő kell
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)16-03-2010 20:58:07 // 29191
Az az igazság,hogy pesten kívül azért még találni,megbízható,hozzáértő szakembereket.
Én csak egy gumishoz járok,nem kapkodós fajta viszont nagyon jól dolgozik.
GTPeti16-03-2010 20:57:45 // 29190
Volt szerencsém olyan Uno Turbo-hoz, amin egy egyenes cső ment hátra. (Nemtom mekkora átmérővel, de bazi vastag volt.) Na annak volt hangja rendesen...
GTPeti16-03-2010 20:55:50 // 29189
A fenét nem...

A régi - üvegből készült lámpák - még csak-csak elviselik, az újak viszont nem nagyon tolerálják. A 100W-nál már relézni illik a tápot.
bagoly16-03-2010 20:55:02 // 29188
és profin meghegesztette az öreg, le a kalappal előtte.. egy kicsit el is beszélgettünk felajánlotta a segítségét máskorra is(csak ne keljen) :-)
bőregér16-03-2010 20:54:11 // 29187
sziasztok!
újfent a segítségeteket kérem.
156 2.4 jtd-hez karter védő(alsó motorvédő)műanyagot keresek,ha valaki tud ilyet légyszi írjon az oldalamra.
köszi előre is
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.