Tisztítani lehet féktisztító sprével, mert magas az alkoholtartalma és elpárolog. Jól be kell fújkálni kis ecsettel, vagy fülpucolóval "megsimogatni", de lehet venni a neten kimondott Lmm tisztító sprét, valahol láttam, de most nem tudom hol.De az Lmm betétje egy hülye csavarral van befogatva,azt egyszerűen egy vasfűrész lappal fűrészeld be, hogy hagyományos csavarhúzóval ki tudd szedni a házból.
A pillangószeleház, kövesd a "levegő" útját! :) Biztos, hogy találsz valakinek a blogjában pillangószelep házat. Pl: nálam 2 "oldal" legalsó kép. El kell fordítanod a pillangószelepet, és ki kell takarítanod a lerakódott olajpárát. Kb 40-50 perc az egész! :)
Forum >> Szerelőműhely
Dzsozy22-04-2010 18:42:08 // 29642
Kau22-04-2010 18:36:13 // 29641
Ha még nem takarítottad egyiket sem, akkor tanácsolom, hogy egy szakitól nézd el, hogy kell csinálni. Nem bonyolult, de, ha még nem látta az ember...
3 ezer körül kitakarítják. Az első képen az LMM van kiszedve. Ha oldalt a rácsos résznél benézel, fémszínű pici "görgőket" kéne látnod. Ez általában már fekete :)Kitekered azt a két lyukas torx csavart ami a képen van és kijön a lényeg. Arról sajna nincs képem, de lehet, hogy valaki tesz fel. befújod féktisztító sprayvel vársz vele, majd kifújatod levegővel és kész, mehet vissza. 5-10 perc. Arra kell vigyázni, ha szerelőhöz viszi az ember, hogy ne egyből a felforrósodott LMM-re fújják rá a hideg féktisztítót, mert általában ezzel nyírják ki őket. Sokan nem tudják. A hőmérséklet különbségből adódóan elpattan benne valami...
A másik képen a bilincs mögött van a pillangószelep, az alapjárati motor előtt. Ezt féktisztítós ronggyal "szoktuk" takarítani. Ez a leggyakoribb eset az alapjárat ingadozásra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00286/00286505t.jpg)
3 ezer körül kitakarítják. Az első képen az LMM van kiszedve. Ha oldalt a rácsos résznél benézel, fémszínű pici "görgőket" kéne látnod. Ez általában már fekete :)Kitekered azt a két lyukas torx csavart ami a képen van és kijön a lényeg. Arról sajna nincs képem, de lehet, hogy valaki tesz fel. befújod féktisztító sprayvel vársz vele, majd kifújatod levegővel és kész, mehet vissza. 5-10 perc. Arra kell vigyázni, ha szerelőhöz viszi az ember, hogy ne egyből a felforrósodott LMM-re fújják rá a hideg féktisztítót, mert általában ezzel nyírják ki őket. Sokan nem tudják. A hőmérséklet különbségből adódóan elpattan benne valami...
A másik képen a bilincs mögött van a pillangószelep, az alapjárati motor előtt. Ezt féktisztítós ronggyal "szoktuk" takarítani. Ez a leggyakoribb eset az alapjárat ingadozásra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00286/00286504t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00286/00286505t.jpg)
[k i z z o]22-04-2010 18:34:26 // 29640
Pierburgot nyugodtan rakhatsz bele. Az LMM egy elég konkrétan specifikált alkatrész, persze a 12e Ft -os daraboktól nem kell tartósságot várni, de a Qm/V karaktrisztikájuk hibátlan.
Riki22-04-2010 18:20:40 // 29639
köszi a tapasztalataid leírását akkor inkább nem kísérletezek utángyártott darabbal , de mivel érdemes tisztítani ? , valamint ezen mit tudok tisztítani? mert ha lehúzom a csatit azt hiába , vagy szét lehet szedni? , a pillangó szelepet meg nem tudom hol helyezekdik el benne.
Kau22-04-2010 18:04:07 // 29638
Kau22-04-2010 18:02:10 // 29637
Próbáltad már takarítani? Az ingyen van és szokott segíteni ;)
Egyébként nem csak a koszos LMM miatt ingadozik az alapjárat. 60-70%-ban a pillangószelep környékét kell kitisztítani. Nekem 3x volt 7 év alatt. Mindig megoldotta az ingadozás problémát.
Egyébként nem csak a koszos LMM miatt ingadozik az alapjárat. 60-70%-ban a pillangószelep környékét kell kitisztítani. Nekem 3x volt 7 év alatt. Mindig megoldotta az ingadozás problémát.
Kau22-04-2010 17:59:22 // 29636
Tévedsz ;)
Nekem, mikor tönkre ment az LMM, világított az injektor visszajelző. Ofiék előtt parkoltam az Elaforgnál. Betettünk egy utángyártottat, amitől fel se pörgött a motor 3000 fölé. Tettünk be egy másik típust, de szintén utángyártottat. Attól már felpörgött 6000-ig, de az injektor lámpa világított. Nem akartam Boscht venni, ezért próbálgattuk. Végül nem maradt más, nézzük meg a Boscht. Kipörgött tiltásig és a lámpa se világított. Ez volt 3 vagy 4 éve.
Nekem, mikor tönkre ment az LMM, világított az injektor visszajelző. Ofiék előtt parkoltam az Elaforgnál. Betettünk egy utángyártottat, amitől fel se pörgött a motor 3000 fölé. Tettünk be egy másik típust, de szintén utángyártottat. Attól már felpörgött 6000-ig, de az injektor lámpa világított. Nem akartam Boscht venni, ezért próbálgattuk. Végül nem maradt más, nézzük meg a Boscht. Kipörgött tiltásig és a lámpa se világított. Ez volt 3 vagy 4 éve.
Dzsozy22-04-2010 17:46:54 // 29635
Hát szerintem tévedsz, azért mert dobsz bele egy Lmm-nem kell alapbeállítás a motornak. Én annak idején dobtam bele egy Chájná Lmm-t, nem volt vele semmi gond, már mint az alapjárattal,teljesítménnyel, az más kérdés, hogy 2 hónap után tönkrement. Nem ért annyit az egész, hogy reklamáljak. De azt már megtanultam pl: Lmm, lambda szonda, hogy az utángyártott vagy univerzális az mind-mind kidobott pénz!!!!! Lmm: Meat&Dorina vagy Bosch, Lambda sz: Bosch!
Van egy profi autóvill. "szerelőm", full műhellyel. Egyszer beszélgettem vele erről a hibatörlésről, resetelésről, (lehet, hogy a pénzének nem ellensége!!!!!) de azt mondta,azért mert az aksi kábelt lekapod, attól még semmi nem tüník el a sz.gépből: Ha a házi pc-t áramtalanítom, és utána bekapcsolom ugyan olyan lesz mint előtte! Ha xar a Windows akkor azt újra kell telepíteni.
Van egy profi autóvill. "szerelőm", full műhellyel. Egyszer beszélgettem vele erről a hibatörlésről, resetelésről, (lehet, hogy a pénzének nem ellensége!!!!!) de azt mondta,azért mert az aksi kábelt lekapod, attól még semmi nem tüník el a sz.gépből: Ha a házi pc-t áramtalanítom, és utána bekapcsolom ugyan olyan lesz mint előtte! Ha xar a Windows akkor azt újra kell telepíteni.
Zollkow22-04-2010 17:42:52 // 29634
Szia!
Ajánlottak nekem Pesten egy szerelőt az üllői és a lakatos utca sarkán. Első körben Szolnok érdekelne, mert nem szívesen autókázom fel Pestre minden egyes alkalommal.
Egyébként Dunakeszin ki lenne?
Ajánlottak nekem Pesten egy szerelőt az üllői és a lakatos utca sarkán. Első körben Szolnok érdekelne, mert nem szívesen autókázom fel Pestre minden egyes alkalommal.
Egyébként Dunakeszin ki lenne?
Riki22-04-2010 16:43:29 // 29633
akkor vegyem le róla a test kábelt egy időre ?
Kareszka198422-04-2010 12:52:57 // 29632
esetleg valaki megtudja nekem súgni 2001-es 147-es katalizátorja mivel van töltve? Fém vagy kerámia? Közvetlen a leömlő után van, szonda, majd kanyar hátra, ismét soznda, felxicső, stb-stb...
mesa22-04-2010 12:00:54 // 29631
Ha bármilyen LMM-et beteszel ECU reset nélkül az rögtön össze-vissza fogja járatni az alapjáratot SZVSZ ... De lehet tévedek! :)
Don Gombóc22-04-2010 11:22:22 // 29630
Biztos ?
Figyellek ám ! :)
Figyellek ám ! :)
Wickey21-04-2010 21:05:17 // 29629
nabazeg... Szarolasz. :-)))
Nekem is 2002-es SW, és nekem is most ment tönkre. Motor jó, rajta az a ződ kis koceka fosta össze magát...
Elaforg, 20ezer alatt van a cucc, szokott nekik polcon is lenni. Vagy Erhard. Nála se hiszem, hogy drágább, én Elaforgtól hoztam mert épp arrajártam. :)
Nekem is 2002-es SW, és nekem is most ment tönkre. Motor jó, rajta az a ződ kis koceka fosta össze magát...
Elaforg, 20ezer alatt van a cucc, szokott nekik polcon is lenni. Vagy Erhard. Nála se hiszem, hogy drágább, én Elaforgtól hoztam mert épp arrajártam. :)
Riki21-04-2010 20:45:20 // 29628
Ciao!
igen, de már régebb óta csinálja sajnos néha majdnem úgy leesik hogy szinte lefullad , majd gyorsan visszaugrik .
igen, de már régebb óta csinálja sajnos néha majdnem úgy leesik hogy szinte lefullad , majd gyorsan visszaugrik .
Németh Laci21-04-2010 20:13:58 // 29627
Ciao,
- csak informálodni szeretnék, miböl gondolod hogy a légtömegmérővel van gond ?
Ingadozik a fordulatszám ?
Kösz a választ !
- csak informálodni szeretnék, miböl gondolod hogy a légtömegmérővel van gond ?
Ingadozik a fordulatszám ?
Kösz a választ !
Pinochet21-04-2010 20:12:26 // 29626
Azt elfelejtettem hogy 156sw 2002-es
Pinochet21-04-2010 20:10:23 // 29625
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, besz*rt a hátsó ablaktörlő motorom. Pontosabban a vezérlése, mert a motor az jó...Mennyibe kerül egy új, vagy hol lehet találni egyáltalán?
Előre is köszi!!
Lenne egy kis problémám, besz*rt a hátsó ablaktörlő motorom. Pontosabban a vezérlése, mert a motor az jó...Mennyibe kerül egy új, vagy hol lehet találni egyáltalán?
Előre is köszi!!
Riki21-04-2010 19:16:19 // 29624
köszi srácok, de igazából azt nem értem ha a bosch kód alapján megegyezik és tényleg ilyen kuka akkor hogy gyárthatják le ezeket? teljesen más a karakterisztikája is?
Erhard 242 (Pure Energy)21-04-2010 18:58:34 // 29623
pontosítok 99%-kal van gond :P
Liquid21-04-2010 18:57:01 // 29622
sajnos ez még csak az első teszt, nem egyszer hallottam, hogy az utángyártott csak rövid ideig bírta, mondjuk ha van rá gar. akkor próba-cseresznye, mindenesetre asszem én is maradnék a drága Foschnál
Kau21-04-2010 17:45:00 // 29621
Amúgy, ha beteszed és jó, akkor jó. Ha nem jó, akkor azonnal látod, hogy pl. nem pörög fel a motor x fordulatszám fölé, fulladozik, kigyullad az injektor lámpa, stb. (Én ezeket végig jártam) :(
Kau21-04-2010 17:43:00 // 29620
Ha van lehetőséged kipróbálni, akkor az a biztos, mert az esetek 80%-ában csak szívás volt az utángyártott LMM-el. Szinte mindenki a Boschnál köt ki a végén. :(
Riki21-04-2010 17:30:03 // 29619
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalat utángyártott LMM kapcsolatban BOSCH: 0 280 218 019 számú van az enyémben , valószínűleg cserélnem kellene, milyen más eredményt tud produkálni az utángyártott mert Blogokban se lehet konkrét eseteket olvasni.
Van valakinek tapasztalat utángyártott LMM kapcsolatban BOSCH: 0 280 218 019 számú van az enyémben , valószínűleg cserélnem kellene, milyen más eredményt tud produkálni az utángyártott mert Blogokban se lehet konkrét eseteket olvasni.
pb_21-04-2010 00:04:18 // 29618
Jaja, már a 16v TSnél is így van, ha jól tudom. A hagyományos, vagy DISes változatokra gondoltam.
KGBMAN20-04-2010 23:43:01 // 29617
Az újakban már olyan, pl a 3.2 V6 esetében is, ahol a trafók a gyertyákon csücsülnek közvetlen.
pb_20-04-2010 23:39:00 // 29616
Nálunk a pipákban van benne.
KGBMAN20-04-2010 22:15:55 // 29615
sok gyertya is van (NGK R PFR 6B) amiben van zavarszűrő beépítve.
KGBMAN20-04-2010 22:00:09 // 29614
nekem pl réz a gyári kábel. A japó szarokban szokás a szénszálas nagy ellenállású kábelek használata.
[k i z z o]20-04-2010 20:57:38 // 29613
Áram folyik, csak nem kapsz EMI forrást. 5k standard.
Zsolt15520-04-2010 20:53:29 // 29612
Tisztelt Cartársak!
Egy OFF-os autóhoz - Iveco Classic Daily-hez - keresünk alkatrészeket. Aki ismer ilyen üzletet, vagy bontót Budapesten, vagy a körzetében kérem irja meg az oldalamra.
Köszönöm.
Egy OFF-os autóhoz - Iveco Classic Daily-hez - keresünk alkatrészeket. Aki ismer ilyen üzletet, vagy bontót Budapesten, vagy a körzetében kérem irja meg az oldalamra.
Köszönöm.
Andy20-04-2010 20:43:32 // 29611
Látod! De majd megismerik! :))
Karyka20-04-2010 20:35:42 // 29610
Sziasztok! kérdés : valaki ért a 156-os villamoságához ?? vettem kettő hátsó elektromos ablakemelőt ,be akarom szerelni ....bent van gyárilag a relé vagy vezetékelni kell ?? az ajtóknál a kötegben 9 vezeték van ,a nem elektromos ablakemelős nem használ csak 6-ot ....megtaláltam a relét is ,vagy a helyét a kesztyütartóban...HELP ME ha valaki már csinált ilyet...Köszi
Ferke20-04-2010 20:32:25 // 29609
Jéé, fura...van még, aki nem ismeri?!:)))
Andy20-04-2010 20:25:20 // 29608
Még mindig Zé, Kispesten! :)))
J-Imi20-04-2010 20:09:11 // 29607
Ha Dunakeszi belefér akkor tudok ajánlani egyet
Zollkow20-04-2010 19:45:04 // 29606
Sziasztok!
Szolnok környékén tudnátok nekem ajánlani egy jó ár/érték aránnyal rendelkező szerelőt, aki ért is az Alfákhoz? :)
(Ha Szolnokon nincs, akkor Budapesten.)
Köszi
Szolnok környékén tudnátok nekem ajánlani egy jó ár/érték aránnyal rendelkező szerelőt, aki ért is az Alfákhoz? :)
(Ha Szolnokon nincs, akkor Budapesten.)
Köszi
Andy20-04-2010 12:12:27 // 29605
Zé Car-társ Kispesten! Csakis! :)))
Laca20-04-2010 12:10:47 // 29604
Szép napot mindenkinek! Nem tudná valaki,hogy a fojtószelepnél nyugalmi állapotban van-e hézag/vagy nincs/ .2.0 TS.Előre is köszönöm.
Zsé20-04-2010 10:30:58 // 29603
Sziasztok! Szertnék vezérműszíjat cseréltetni az autón, tudna valaki ajánlani nekem egy szervízt Budapest környékén ahol elfogatható áron kicserélik?
Előre is köszi a segítséget.
Előre is köszi a segítséget.
pb_20-04-2010 08:12:26 // 29602
ARben is van.)
TDI7520-04-2010 05:50:10 // 29601
Aha így már más egy kicsit a dolog, csak egy kicsit furcsálltam az ötezer ohmot.
Piritu - 1.000.00019-04-2010 21:46:59 // 29600
Tekintettel arra hogy áram szinte semmi sem folyik nem gyengíti a szikrát számottevően viszont tudsz a kocsiban meg a körülötted lévőkben is rádiót hallgatni :-)
Piritu - 1.000.00019-04-2010 21:45:03 // 29599
tudtommal a zavarszűrő ellenállást építik be a kábelbe, így nem zavarja annyira a rádióadást. Anno a Trabiban a gyertyapipában volt benne.
pb_19-04-2010 21:40:17 // 29598
Ez hol van? Vagy mi ez pontosan?
TDI7519-04-2010 18:32:28 // 29597
Sziasztok! meg tudja mondani valaki hogy miért kell a gyújtókábeleknek annyira őrült nagy ellenállásúaknak lenni? 5 Kohm nem sok egy kicsit? Sőt miért nem jó az, ha egyszerű rézvezetéket használnak, mint a fűnyírók és áramfejlesztők, és csónakmotorok esetében? (Persze az is gyújtókábel, csak minimális a villamos ellenállása)
Tomasman18-04-2010 21:59:55 // 29595
Hali!
Érdeklődnék hogy az én kocsim (147 selespeed) MAR állásban írja a CHECK ACTIVE-ot. de a sem ha várok, sem akkor ha beindítom nem írja az OK- üzetet! Hibát nem ír! Én úgy emlékszem soha nem írta az OK-ot de a könyv szerint írnia kellene! Köszi a válszt! Üdv
Érdeklődnék hogy az én kocsim (147 selespeed) MAR állásban írja a CHECK ACTIVE-ot. de a sem ha várok, sem akkor ha beindítom nem írja az OK- üzetet! Hibát nem ír! Én úgy emlékszem soha nem írta az OK-ot de a könyv szerint írnia kellene! Köszi a válszt! Üdv
Süni18-04-2010 18:05:24 // 29594
Egy közönséges harapó fogóval vissza tudod pattintani a bilincseket! :)
roberto3318-04-2010 17:54:55 // 29593
Sziasztok,
Tegnap kipucoltam a fojtószelepházat, /156 '98 2.0 TS / háát rettentő dzsuvás volt.
Ami látszik az az, hogy a hidegen gázadásra történő torpanás megszűnt és szerintem a mostanában tapasztalt túlfogyasztásom is mérséklődni fog.
A légtömegmérő teljesen tiszta volt, viszont a fojtószelep és környéke iszonyatosan piszkos volt gondolom a becsatlakozó "kartergázcső" miatt.
Hogyan lehetne ezt értelmesen lekötni?
A gyárti bilincsek visszatételéhez, - amelyek a légszőrő és a pilangószelep között vannak a gumicsőhöz - milyen fogó szükséges?
Köszi előre is: Roberto
Tegnap kipucoltam a fojtószelepházat, /156 '98 2.0 TS / háát rettentő dzsuvás volt.
Ami látszik az az, hogy a hidegen gázadásra történő torpanás megszűnt és szerintem a mostanában tapasztalt túlfogyasztásom is mérséklődni fog.
A légtömegmérő teljesen tiszta volt, viszont a fojtószelep és környéke iszonyatosan piszkos volt gondolom a becsatlakozó "kartergázcső" miatt.
Hogyan lehetne ezt értelmesen lekötni?
A gyárti bilincsek visszatételéhez, - amelyek a légszőrő és a pilangószelep között vannak a gumicsőhöz - milyen fogó szükséges?
Köszi előre is: Roberto
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
690
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?