Forum >> Szerelőműhely

attika18-04-2010 11:23:02 // 29586
Sziasztok érdeklődnék 145 1,4ts 1999 év mennyinél kel vezérmű cserélést végrehajtani?
Hori18-04-2010 11:18:45 // 29585
Elképzelhető, hogy ekkora lógás miatt megnyalta a henger falát a dugattyú?
Hori18-04-2010 11:17:39 // 29584
Szia! Hogy érted az odapöttyözést?
Hori18-04-2010 11:16:43 // 29583
Köszi! 1-2 mm lóg! A főtengely a helyén marad, az azt jelenti, hogy a csapágyat ki lehet cserélni a karter felől?
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2010 20:45:02 // 29582
jah és érdemes oda pöttyözni belülről és többet nem fog mozogni :P
András bácsi17-04-2010 20:24:00 // 29581
Mennyit mozog? Azt hiszem 0.5 a tűrése. A támcsapágy viszonylag könnyen cserélhető úgy, hogy a főtengely a helyén van.
Hori17-04-2010 12:06:49 // 29580
Sziasztok!

Vezérlés cserénél leszedtük a hosszbordás szíj tárcsáját a főtengely végéről, és a szívem állt meg mikor kiderült, hogy a főtengelyem ki-be mozog. Azt mondta a szerelő hogy támcsapágy. Tudtok-e valami jó tanácsot adni, hogy mit lehet tenni, illetve hogyan orvosolható? A szerelőm nem Alfa specialista, ezért javasolta, hogy kérdezzem meg Tőletek, biztos tudtok jó tippet adni.
Segítségeteket előre is köszi!
[k i z z o]16-04-2010 23:21:32 // 29579
Hi, katalizátor érzékelő nincs, olvastasd ki mi baja pontosan, vszinű a diag. szonda jelez hibát, akkor pedig lehet katalizátor. Persze lehet maga a diag. szonda is, nem túl tartósak a gyáriak. DTC nélkül nem lehet analizálni. Azt látni, hogy az EODB lámpád ég, ami nem túl jó :)

Csodaszerek nincsenek :) Az árukat költsd diagnosztikára.
WarbiRunner (Gyuri)16-04-2010 23:11:29 // 29578
Ok, mindenképp köszi a tanácsot, jó tudni az ilyet :-)
Németh Laci16-04-2010 22:31:56 // 29577
Ciao,

- valaki probálta már ezeket a csodaszereket, mint injektor és katalizátor tisztitó folyadékok...
Ugyanis azon gondolkodtam el, hogy megprobálja-e bele tölteni a kisautóba, ugyanis jó ideje van jelen a katalizátor érzékelő hiba... Persze lehet, hogy csak a szenzor romlott el, csak éppen azt nem tudom melyik lehet a probléma, mert kettő is van belőle.

Ha valakinek van valami egyéb tapasztalata a szenzorokkal illetve a katalizátorral, legyen kedves ossza már meg velem !

Mile Grazie !
Ferke16-04-2010 21:52:24 // 29576
Pedig inkább akkor jár jól az emberfia, ha maga viszi:) Kivéve, ha a szerelő is onnan, és annyiért szerzi be a cuccot:))
Milán16-04-2010 20:12:39 // 29575
Csak annyit mondtam jótanácsként, hogy vigyázz. Nem tudhattam, hogy régi kapcsolat.... Csak többször belefutok problémás helyzetbe került emberekbe.
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2010 22:54:27 // 29574
Miért? Jó szerelő, korrekt ember. Gondolom tudna ő is szerezni alkatrészt, nem tudom miért mondta, hogy én vegyem meg. Tömszelencét és tömítés készletet mondott nekem, fluoreszkáló jelölőfesték alapján találta meg, hogy hol ereszt.
Majd beszélek vele újra, hogy rendelje meg nekem a cuccot. Egy biztos, arra nincs időm, hogy leadjam a kocsit, várjam míg érkezik az alkatrész. nekem mindíg boxkiállás jellegűek a szervízeim :-), már amikor összejön. Ilyen szempontból totál szívás a 146 jtd, ha szétbontva derül ki, hogy valami még kell bele, az 1 hét állás. Semmi az égvilágon nincs hozzá, a világ különböző pontjairól kell összehalászni a cuccokat. Kb mint valami veterán ritkasághoz (bár már nem sok van, hogy tényleg az legyen :-))
A szerelőm már úgy fogad, hogy előre egy szemlét is tartunk, hogy mi kell bele, és ami alkatrészeim vannak, biztosan belevalók lesznek e :-D Utánna ad időpontot..:-)
KGBMAN15-04-2010 22:36:07 // 29573
nekem is gyengus. Tud valaki pesten egy jó klímaszerelőt?
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:25:06 // 29572
Nekem tuti nincs benne gáz nem kell lefejteni, tavaly töltöttem és két hónap alatt elment. A kompresszor mindenhol enged :-(
Milán15-04-2010 22:14:35 // 29571
Azzal a szerelővel - és most itt csak a klímásra gondolok - vigyázz, aki Veled viteti az alkatrészt....
Milán15-04-2010 22:12:21 // 29570
Mi megtudjuk csinálni, de kicsit messze vagyunk... :(
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2010 22:08:04 // 29569
Igen, ők nem válaszoltak nekem...
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2010 22:06:31 // 29568
Nekem is megmakkant, annyira kis helyen ereszt, hogy kb 1 hóbap alatt gyengül le a klíma ereje. Tavaly töltettem, még most is hűt, szárítja az ablakot, de gyengus. Én sem tudom hogy javíttassam, anno kértem árajánlatot egy ezzel foglalkozó cégtől, válaszra sem méltattak..
Most nem merem használni, nehogy hazavágjam a kompresszort.
Itthon tuti nem szedném szét, le kell fejteni a maradék gázt/olajat, csinálja inkább olyan, akinek szerszámozottsága van ehhez. Főleg, hogy összerakás után is vákuumpróbázni kell.
Szóval akinek van tippje, hogy honnan lehet tömítéskészletet szerezni plz ossza meg velem is! :-) Szerelő az volna, de azt mondta vigyek alkatrészt.
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:06:24 // 29567
Akkor csörgök majd :-)
Piritu - 1.000.00015-04-2010 22:05:46 // 29566
A kompresszor típusa kell, a hátuljára van írva. A alapján már lehet keresni az oldalon.
KGBMAN15-04-2010 22:01:05 // 29565
Megtaláltad a miénkhez valót?
Milán15-04-2010 21:59:54 // 29564
Látom, nem laksz messze.Holnap, ha felhívsz, esetleg segíthetek.... Ezzel is foglalkozik a cégem.
Piritu - 1.000.00015-04-2010 21:55:54 // 29563
Árat tudsz náluk nézni vagy csak lekérdezésre árulják el? Nekem a 16126033-as készlet kellene.
Milán15-04-2010 21:53:13 // 29562
ismerem, tőlük vásárolok....
Piritu - 1.000.00015-04-2010 21:42:34 // 29561
már találtam is, itt van minden, kár hogy árakat nem írnak semmire :-(
Milán15-04-2010 21:42:27 // 29560
Ebben igazad van, ezért elnézést. De, a reagáció mégis csak ezzel a problémakörrel volt kapcsolatos. És ha már ez a VALÓS probléma felmerült, és a rend őrei így járnak el, ráadásul sajnos jogalapjuk is van erre - ami ugye nekünk nem biztos hogy, tetszik, vagy igazságtalannak is tartjuk - mégis csak ez a helyzet. Márpedig ezek szerint minden utólagosan beépített xenonos A L F Á - s is kerülhet ilyen helyzetbe,emellett Te úgy gondolod, hogy korrekt a CARTÁRSAKNAK is ezt itt reklámozni, belevinni egy kellemetlen szituba, ami konkrétan büntetéssel jár ? ELGONDOLKODTATÓ !..............
Milán15-04-2010 21:29:54 // 29559
Létezik, de ne vágj bele ! Bontottat ne vegyél, ha a tömszelencénél, v esetleg máshol minimálisat enged azt nem fogod észrevenni, lehet, h heteket, hónapokat elmegy, de utána megint töltés-javítás a vége , ha vki garanciával felújítja az a biztosabb...
DrB15-04-2010 17:27:10 // 29558
Cartársak, itt is megkérdezem. Valakinek tapasztalata EBC-től a Greenstuff betét + Premium Disc tárcsa kombóval? Kérdés, jobb-e, mint a gyári Brembo? Lehetőleg holnapig meg kell rendelnem ezt vagy maradok a gyárinál.
Piritu - 1.000.00014-04-2010 18:32:32 // 29557
Létezik klímakompresszorhoz felújító tömítéskészlet? Mármint ki tudom-e otthon cserélni a benne lévő tömítéseket? Orrán-száján jön ki a gáz...(Sajna az előző gazdája 3 évig be se kapcsolta)
Kb 20-25-ért megcsinálnák, kb ugyanennyiért lenne bontott is, de az is lutri hogy nem enged-e.
Ha házilag kivitelezhető inkább megcsinálnám, akkor tudom milyen. Csinált már valaki ilyesmit?
pb_14-04-2010 14:01:03 // 29556
Sajnos nem filléres xarok.( A bontott jó állapotú cuccokal, pedig semmi baj nincs.
TDI7514-04-2010 13:42:38 // 29555
Köszi este utánanézek.
Alfaman14-04-2010 13:08:07 // 29554
Sziasztok! Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy 156-os Alfa csomagtér zárját tudja e valaki, hogy lehet kivenni, mert semmi ötletem!

Előre is köszi!
Buddha14-04-2010 12:25:20 // 29553
Ajtókédert lehet kapni méterben, rengeteg profil van, szinte az összes gyártott típushoz! Keresgélj a neten, sokan forgalmazzák! ;-)
TDI7514-04-2010 11:04:24 // 29552
Erre már gondoltam én is, de a bontott az szintén nem fiatal cucc, és ugye az már valahogy nem az igazi. Nem mintha nem szeretném a jó állapotú bontott cuccokat, de ezekből újat akartam. (Gondoltam én hogy valami filléres szarok lehetnek) Mindazonáltal valószínű hogy te nyertél és a büdös életbe nem fogok már ezekből újat találni. De azért nyitott szemmel járok. Tudod a remény hal meg a legkésőbb.
pb_14-04-2010 10:16:24 // 29551
Bontózol.
TDI7514-04-2010 10:11:07 // 29550
ziasztok! Szerintetek hol tudok kédergumit venni a 33-ashoz? Illetve az ablakokhoz tömítőgumit. Külsőt.
Somez14-04-2010 09:26:07 // 29549
Sziasztok!

Sikerült ma egy kátyutól defektet kapnom majd az esőben berántott a kocsi a járdára, két demszky karó közé. 145-e a küszöb műanyag mennyibe fájhat szerintetek? Sajna lakatolni is kell, behorpadt a küszöb is a műanyag alatt :-(
Bilux13-04-2010 23:21:19 // 29548
Ha jóltudom NEM hozzád írtam a nagy SEMMIT MILÁN!
Milán13-04-2010 21:37:34 // 29547
Tényleg nem tud senki használható tippet adni?
T.a.m.a.s.13-04-2010 19:35:54 // 29546
Megnéztem, találtam is! Majd holnap utána járok a helyi autósboltokba! Kösz ;)
Pat13-04-2010 19:34:25 // 29545
a 2. oldal egyharmadánál a tv.-i szabályzás.
Gyakorlatilag, amit írtál...


http://totalcar.hu/magazin/technika/hid/1/#szoveg
Buddha13-04-2010 19:27:30 // 29544
Lehet kapni ezer méretben! ;-) Nézz fel valami autóalkatrészes webáruházba és válogass kedvedre!
Buddha13-04-2010 19:24:24 // 29543
...mert a szennyezett üvegfelületen megtört fény vakíthatja a szembejövő közlekedőt...
Ezt komolyan mondják! :-D
Zoszko13-04-2010 19:21:05 // 29542
Valaki megtudja mondani miért kötelező a xenonhoz a mosó? (gyárim van.. csak hajt a kíváncsiság)
T.a.m.a.s.13-04-2010 19:17:05 // 29541
Szevasztok!
Kifúj a rezonátor csőnél a kipuf-rendszerem. Kapok ilyen méretű rezonátor csövet (d=55; l=75)? Nem szeretném az egész első csövet lecserélni, főleg nem, hogy 60 ezerért találtam csak :( Kérlek segítsetek!
Milán13-04-2010 19:15:43 // 29540
Egy cikk az Autó 2 újságból , kiegészítve a saját infóimat : És még egyszer köszi a semmit BILUX !

Tavaly ősz óta több levelet is kaptunk xenon témában. A levélírók arra keresték a választ, hogy vajon beszereltethetik-e hagyományos halogénlámpás autóikba azokat a xenonszetteket, amelyeket ma már lépten-nyomon kínálnak az autósboltok és az internetes oldalak. Lapunkban is szerepel ilyen rendszereket reklámozó hirdetés, de arról csak mendemondákat hallottunk, hogy milyen feltételekkel lehet beépíteni ezeket. Az első körben két budapesti vizsgaállomást, a Vas Gereben utcait és a Mozaik utcait hívtuk fel. Két állítás hangzott el a telefonban: csak automatikus magasságállítóval és fényszórómosóval együtt használhatjuk, illetve, hogy ha van bennük „E” jel, akkor beszerelhetők úgy, ahogy vannak, nem lesz velük gond. Szöget ütött a fejünkbe a két ellentétes válasz, s állásfoglalást kértünk a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). Kiderült, mindkét vizsgaállomás mellébeszélt, illetve tévedett. Az NKH-tól kaptunk egy sor jogszabályt, ezek közül a témához legszorosabban kapcsolódó részletek így szólnak: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.” E két mondat mellett egy táblázat is szerepelt a levélben, amelyből kiderült, hogy az ENSZ–EGB-előírások értelmében a xenon fényszórók működtetéséhez elvárt kiegészítő az automatikus, terhelésfüggő fényszórómagasság-állító és a szintén automatikus fényszórómosó. Ezek után bárkiben felmerülhet, hogy miért ne lenne jóváhagyási jel az izzóban (több reklámban kiemelik, hogy a megfelelőséget tanúsító „E” betű rajta van az izzón), és miért ne lehetne bebarkácsolni egy mosót meg egy állítót? Nos, bármilyen „E” betűt találunk is az izzón, az biztosan nem felel meg a szabályoknak. Akárki akármit mond, a H4-es és H7-es vagy más halogénizzós foglalatokba, lámpatestekbe csak hagyományos halogénizzó szerelhető, mivel ezek jóváhagyása csak ilyenekre érvényes. Ebből következik, hogy a halogénfoglalatokba építhető xenonizzókon biztosan nincs jóváhagyási jel. Felesleges is tovább elmélkedni, a szabályozás egyértelmű. Persze nem igaz, hogy minden utólagos szett szabálytalan. Olyan autókba, amelyeket eredetileg is xenonnal szereltek, építhetünk utólag xenonizzót, például ha egy karambol után nem akarjuk a gyári alkatrész több százezres árát kifizetni, vagy az eredeti izzó már a végét járja (a xenon is tönkremehet 5-6 év alatt, igaz, a fáradás fokozatos: egyre kékebb a fény, mind kevesebbet lát az autós). És arra is van lehetőség, hogy ha az adott modellt eredetileg gyártották xenonnal is, akkor mi végezzük el az átalakítást. Ehhez viszont kell a xenonhoz tervezett különleges lámpatest, ami újonnan nagyon drága, bontottan meg nehézkes beszerezni, s a már említett további kiegészítőket sem egyszerű szakszerűen beépíteni. Ha az utóbbi két eset áll fenn, akkor is fontos, hogy a szett, illetve az izzó maga jóváhagyott legyen.

Mindezek után kérdés: vajon kinek akarják eladni a cégek az általuk forgalmazott xenonszetteket? Inkognitótesztünkben négy internetes boltot hívtunk fel, mit ajánlanak 1999-es évjáratú Ford Focusunkhoz. Mindenütt kaptunk ajánlatot, 30 000 és 80 000 forint közötti áron. Kérdésünkre az egyik helyen azt mondták: ma nincs olyan jogszabály, ami tiltaná ezeket a lámpákat, de a „lehetséges nehézségek és problémák elkerülése érdekében” vizsgára menet cseréljük vissza az eredeti izzókat. A másik három helyen már visszafogottabban fogalmaztak: mondanivalójuk lényege az volt, hogy csak saját felelősségünkre építsünk be xenont. Egyik eladó sem hallott még olyan esetről, hogy a rendőr megbüntette volna a xenonozó tulajdonost. Körbenéztünk néhány netes fórumon, hogy mi a tapasztalatuk az ilyen szetteket használóknak, szankcionál-e a hatóság. A hozzászólók többsége nem találkozott rendőri intézkedéssel, pedig erre volna lehetőség: az autót a rendőrség feljelentésére az NKH soron kívüli vizsgára hívja be. Persze ha oda már hagyományos izzóval megyünk, az autó megfelel majd, viszont a vizsgadíjat nem tudjuk elkerülni. Nyugat-Európában a rendőrség komolyan veszi a xenonkérdést, ellenőrzik, hogy az autóban van-e automata magasságállító és mosó, mert ha nincs, több tízezer forintos büntetés lehet a vége. Még egy lényeges érv a xenon ellen: mivel az utólagos xenon nem engedélyezett, frontális baleset esetén megvizsgálhatják, vajon

Xenonrendszer H4-es foglalattal? Ilyen biztosan nem kapott jóváhagyást
játszott-e szerepet az ütközésben a nem szabályos izzó. Így akár a biztosítási fedezettől is el lehet búcsúzni.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal nem találkozott eleddig xenonos ügyekkel, így a megtévesztő cégek ellen sem léptek még fel. Az NKH-nál azt mondták, nekik se hatáskörük, se erőforrásuk nincs a beavatkozásokhoz. A szabályozás tehát egyértelmű, kiskapu nincs. A forgalmazóktól önmérsékletet, az autósoktól józan ítélőképességet várhatunk és kérhetünk.
Joker 15613-04-2010 18:54:00 // 29539
Persze, de az lenne az utsó megoldás...Hátha vki tud vmi használhatóbbat...
Joker 15613-04-2010 18:53:32 // 29538
:)
kristof13-04-2010 18:53:24 // 29537
Na megnéztük szerelőhaverral, a gyertyák haltak meg de egyszerre 4.... Úgyhogy gyertyákat kell vennem, de akkor már 8db lesz belőle...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.