Forum >> Szerelőműhely
Totti21-10-2010 19:18:14 // 31949
Eszi az olajat ! Egy motor genereál meg oldja ezt a problémát!
rémGtv21-10-2010 19:01:20 // 31948
Üdv mindenkinek ! Mitévő legyek ha odalépek egy morcosabb gázt (menet közben) és elkezd egy kicsi kék füstöt nyomni a kipu ? mondjuk ezt nem én láttam hanem az egyik ismerősöm . Tippek ? Válaszotokat előre is köszönöm !
csaszar33819-10-2010 19:11:11 // 31947
köszönöm a vszokat, majd beszámolok
Liquid19-10-2010 16:05:12 // 31946
igen kialszik a lámpa,
nemtom mennyiben befolyásolja a légszűrő hiánya, de sztem attól még fel kéne pörögjön
nemtom mennyiben befolyásolja a légszűrő hiánya, de sztem attól még fel kéne pörögjön
csaszar33819-10-2010 15:15:08 // 31945
azt elfelejtettem írni, hogy nincs levegőszűrő, nem tom mennyiben befojásolja
a hibalámpa kialszik ha visszadugod?
a hibalámpa kialszik ha visszadugod?
Liquid19-10-2010 15:04:39 // 31944
igen, húzd le a csatiját, világítani fog a hibalámpa a műszerfalon, és lehet hogy nem lesz alapjárat, nálam legalábbis állandóan lefulladt, de észrevehetően megjavul, ha valóban ez a baja
Kau19-10-2010 14:24:32 // 31943
Igen, megy csak szét kell húzni a csatiját. Nem tartom kizártnak, hogy megkéne takarítani a pillangószelep körüli részt is. LMM után az alapjárati motor előtt van.
csaszar33819-10-2010 14:07:08 // 31942
ha kikötöm mennie kellene(ki tudom-e így szűrni?)
Liquid19-10-2010 12:27:16 // 31941
LMM megdöglött valszeg
csaszar33819-10-2010 11:47:30 // 31940
szegasztok cartársak!
a kérdés a köv lenne:
mitöl lehet az, hogy 3000 fordulatnál leszabályoz az autó(147 88 KW), kurva nehezen indul, amig be nem melegszik ingadozik az alapjárat?
a eobd lámpa világít, a.... szívószelep nyitva hibaüzenetet adja(talán)
a kérdés a köv lenne:
mitöl lehet az, hogy 3000 fordulatnál leszabályoz az autó(147 88 KW), kurva nehezen indul, amig be nem melegszik ingadozik az alapjárat?
a eobd lámpa világít, a.... szívószelep nyitva hibaüzenetet adja(talán)
kond119-10-2010 10:02:20 // 31939
Sziasztok, a 155-ös kincsemben (nem klímás) vacakol a fűtés és így tél közeledtével égető lenne a problémát orvosolni. Röviden ha bekapcsolom - mindegy milyen fokozatba vagy épp hová fújatom - véletlenszerűen elkezd sípolni és az intenzitása is hol jó hol nem. A legzavaróbb, hogy a szélvédőt sem tudja párátlanítani. Aztán gondol egyet és kályha-effekt, hirtelen pokoli meleg nagy intenzitással de legalább utána már kilátok :)
Ha van ötletetek a probléma forrására vagy ismertek valakit aki megnézné az nagyszerű lenne.
Ha van ötletetek a probléma forrására vagy ismertek valakit aki megnézné az nagyszerű lenne.
Kareszka198419-10-2010 09:23:59 // 31938
egy kérdés maradt hátra: mi baj lehet ha nem ásványi szervóolajhoz ásványit öntök, vagy fordítva? pár deciról van szó szerintem...
Buksi19-10-2010 09:22:23 // 31937
Semmi gond! :-))
Szóval akkor azt mondod, hogy addig cserélgessem, amíg egyszer csak nem feketedik be és szép színe marad? :-)
Egyébként ott, ahol mondtad, hogy az egyik cső összeeresztésénél kell szétkötni a csövet és úgy leengedni az olajat, az nálam nem megy, mert olyan helyen van, hogy sehonnét nem érni el! Én a tartályról szoktam lekötni és úgy űríteni a rendszert! :-)
Szóval akkor azt mondod, hogy addig cserélgessem, amíg egyszer csak nem feketedik be és szép színe marad? :-)
Egyébként ott, ahol mondtad, hogy az egyik cső összeeresztésénél kell szétkötni a csövet és úgy leengedni az olajat, az nálam nem megy, mert olyan helyen van, hogy sehonnét nem érni el! Én a tartályról szoktam lekötni és úgy űríteni a rendszert! :-)
Dévid18-10-2010 23:34:41 // 31936
No igen, az első 4 szerelőt kihagytam volna szívem szerint, így utólag. :) Lehet akkor a motorcserét is megúszom. No mindegy, legalább most már van remény, hogy jó lesz. Átnézetem, kicsit sokkot kapok, és vagy meg lesz rendesen csinálva, vagy így adom tovább valakinek...
Hari18-10-2010 23:08:52 // 31935
Buksikám nem rád gondoltam!!! (bocs! )... csak úgy általánosságból. ... de sajnos más magyarázatot nem tudok mondaní!
( 7 deci majdnem jó! ... de csak majdnem. :-) 1 literből nem szabad hogy maradjon 1dl - nél több. )
( 7 deci majdnem jó! ... de csak majdnem. :-) 1 literből nem szabad hogy maradjon 1dl - nél több. )
Buksi18-10-2010 21:40:34 // 31934
Mindenhol ott vagyok! :-DD
RoliQ418-10-2010 21:24:33 // 31933
itt is beszólogatsz?:D
Liquid18-10-2010 21:22:27 // 31932
attól hogy pezsóhoz ért még nem ért az Alfákhoz, ahogy te is írod,. Hát közel sem egy Fiat, ennyi erővel autó az összes :)
ennyi szopás és pénz után már illik összeállnia, de kicsit kevesebb ősz szál lenne a fejeden, ha okosabban kezdesz neki
ennyi szopás és pénz után már illik összeállnia, de kicsit kevesebb ősz szál lenne a fejeden, ha okosabban kezdesz neki
Buksi18-10-2010 20:40:14 // 31931
kb. háromszor cseréltem már! Mondjuk én nem sz@rom le, ezért is idegesít egy kicsit! Ha leengedem, utána kb. 7 deci megy bele! Pontosan nem tudom!
Dévid18-10-2010 20:36:19 // 31930
A mostanit pl. a főnököm. A 146-ját is szervizelte, aztán az Xsarát, a 2 db 406-ot, meg a Saxoját. Több barátom is hozzájár, ügyes, korrekt, olcsó, de lassan áll neki. Alfában nem specialista, de azért egy lengőkart még ki tud cserélni. Igaz a motoromat is Ők cserélték, azzal az akcióval nem voltam 100%-ig megelégedve, de már összeállt. Amúgy együtt táncolok a sráccal, és a csoportbeli Fiatokat is Ő javítja. A 156-on meg csak az embléma más, az adattáblán rajt áll, hogy FIAT. :D
GTPeti18-10-2010 20:28:12 // 31929
Na. A mostanit pl. ki ajánlotta?
RoliQ418-10-2010 20:26:32 // 31928
rohadjak meg autószerelő leszek:D
Dévid18-10-2010 20:24:08 // 31927
Már mondtam, hogy váltok, de ez a srác végre amihez úgy érzi nem ért, ahhoz nem nyúl. (szerintem szervoolajat azért nem cserélt, mert lusta volt rá) Amúgy már ráuntam, hogy a sokadik szerelőt koptatom, és eddig még mindegyiket dicsérte valaki, azért vittem hozzájuk. Remélem a következővel már nem lesz gond. :D
Kareszka198418-10-2010 20:15:55 // 31926
amúgy merre keressem a szervószivattyút? 147, 1.6TS
...tudom...az lesz az, amibe belemegy a tartály csője...vagy? :)
...tudom...az lesz az, amibe belemegy a tartály csője...vagy? :)
GTPeti18-10-2010 20:15:31 // 31925
Már mondtuk: válts szerelőt. Egy érv emellett: a kormányszervó-folyadékot SZVSZ szinte minden autón így kell lecserélni...
Kareszka198418-10-2010 20:13:38 // 31924
mondjátok...mondjátok...gyüjtöm az infókat :) annyi infóm már van, hogy "ásványos" kell bele :) kezdetnek töltök a mostani olajhoz...de ha ne adj ég nem ásványos olaj van benne, akkor lehet nagy gond?
Dévid18-10-2010 20:11:09 // 31923
Azt mondta a szerelőm, nem tudja lecserélni, mert Alfán nem tudja hogy kell. Most legalább én már tudom. Szóval ráérő hulladék időmben megcsinálom magamnak, szervoolajam már van egy jó ideje.
Hari18-10-2010 20:05:12 // 31922
Ahha! Hány alkalommal cserélted már le?! Amikor feltöltöd mennyí szokot belemenní?! Általában akkor szokot elfeketední amikor a hanyag tulaj le se sza..ja "minek az cserélní? ... hisz múúkodík!!!" aztán annyira tele van a rendzser trutyival, hogy az simán nem jön le. ... vagy esetleg beleöntenek valami hajtóműolajat stb.
A szervószivatyú és a kormánymű összekötő csövön van egy gyári toldás, és ott kel szétoldadí, aztán lehet csurgatní!
(Volt már nálam is olyan Alfa amiben 4x kellet kicserélní a sz.olajat, hogy tiszta legyen!)
A szervószivatyú és a kormánymű összekötő csövön van egy gyári toldás, és ott kel szétoldadí, aztán lehet csurgatní!
(Volt már nálam is olyan Alfa amiben 4x kellet kicserélní a sz.olajat, hogy tiszta legyen!)
Buksi18-10-2010 19:13:07 // 31921
Igazán nincs mit! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:55:15 // 31920
hát nemis tudom, napokban áttanulmányozom ezt a témát és meglátom mihez kezdek :) köszi szépen :)
Buksi18-10-2010 18:47:36 // 31919
Annyi az egész, hogy a szervótartályról lehúzod az egyik csövet és szépen kifolyatod a rendszerből az olajat! Persze előtte a tartályból is kiszivattyúzod, mert különben mindent össze fogsz kenni! :-)) Aztán megemeled az autót annyira, hogy könnyen tudd forgatni a kormányt és így az összes olajat ki tudod folyatni a rendszerből! Aztán betöltöd az új olajat és beindítod a gépet és fokozatosan felöntöd szintig a rendszert! Eleinte nagyon fog nyekeregni, de ahogy feltöltöd, elhallgat! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:36:40 // 31918
lod, ha tudnám hogy kell, egyből lecserélném :) motorolajat is magam szoktam cserélni, de szerintem ez nem ilyen egyszerü müvelet :S
deha találnék valami útmutatót, mint anno a közpkonzol világítás cseréjéhez, akkor sima út lenne szerintem...megvan mindenem (szerszámok, racsnik, akna, stb)
deha találnék valami útmutatót, mint anno a közpkonzol világítás cseréjéhez, akkor sima út lenne szerintem...megvan mindenem (szerszámok, racsnik, akna, stb)
Buksi18-10-2010 18:33:30 // 31917
Hát akkor cseréld le! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:28:52 // 31916
no de talán nem :) enyém picit nyüszít amikor csavarom a kormányt, ami picit aggodalommal tölt el :( utánna szeretnék önteni olajat, de halvány lilám sincs mien van benne :S
Buksi18-10-2010 18:23:02 // 31915
Hát nem tudom!
Alfa GT-Csaba18-10-2010 17:57:59 // 31914
Jó az a sötét oldal,és furcsa lesz hogy nem nagyon érvényesül a gravitáció az üzemanyag jelzőnél!Én is így tettem lassan 2 éve és nem bántam meg!
Kareszka198418-10-2010 17:50:41 // 31913
szerintem akkor valahonnan kopás miatt törmelék kerül bele és az színezi el...
Dévid18-10-2010 16:20:32 // 31912
Nem gond, mindenki tévedhet. :)
Én egyenlőre maradok a "jól bevált" 2.0 TS-nél, aztán ha sikerül egymástól megszabadulnunk, akkor benzinesből csak V6, vagy átállok a sötét oldalra. Azért jó eséllyel hiányozni fog néha a pörgős benzines, mivel már eddig is sok mindent átéltünk együtt. :D
Én egyenlőre maradok a "jól bevált" 2.0 TS-nél, aztán ha sikerül egymástól megszabadulnunk, akkor benzinesből csak V6, vagy átállok a sötét oldalra. Azért jó eséllyel hiányozni fog néha a pörgős benzines, mivel már eddig is sok mindent átéltünk együtt. :D
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:13:55 // 31911
Utána néztem!Én is rosszul tudtam,mert a legkisebb jts motor 1.9-es.
Dévid18-10-2010 16:11:37 // 31910
Mindegy, attól még az 1.8 TS az arany középút a régi benzinesek közt sokak szerint. A következő autóm lehet diesel lesz, ha nem lesz sokkal drágább, mint ugyanaz a teljesítmény benzinesben, és nem lesz betegebb konstrukció a benzines. Amennyit én autózom, 10 év alatt sem hozza vissza a különbözetet ha mondjuk 3-400.000 pénz a differencia a két motortípus közt, és ugyanolyan megbízhatóak.
Liquid18-10-2010 16:10:42 // 31909
Liquid18-10-2010 16:08:30 // 31908
az nem JTS, csak TS
Liquid18-10-2010 16:08:07 // 31907
Így van, nincs 1.8-as JTS
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:06:43 // 31906
a gt ben van 1.8-as
gyml18-10-2010 16:05:39 // 31905
Én is ilyet vettem a Spiderbe a szervóba. Nekem a motorháztető belsejére fel van ragasztva egy gyári matrica, ami leírja, hogy mibe milyen olaj való. Nekem a szervóba ez kellett. Egyébként az unixban azt sem tudták, hogy létezik, de meghozattam velük. 2200 HUF volt egy liter ha jól emlékszem.
GTPeti18-10-2010 16:01:06 // 31904
Tudtommal semmibe. JTS-ből 2.0-ás (ex-TS) és 1.9-es (GM-blokk) létezett.
Buksi18-10-2010 15:48:57 // 31903
És ha állandóan befeketedik, akkor mi lehet a gebasz?
Dévid18-10-2010 15:27:11 // 31902
1.8 JTS-t mibe raktak? Mert kerestem, de nem sikerült rálelnem. Vagy valamit félreértettem ismét.
Kareszka198418-10-2010 14:54:11 // 31901
köszi szépen :) színével nincs gond, szép pirossas-rózsaszín, csak gyanús, hogy kevéske, mert nyöszörög kormányzáskor :-/
Egyenlőre utánna akarok önteni, de halvány lilám sincs mien van most benne :( Szerintem az előző tulaj követte a gyári előírást...szóval mient kérjek az üzletben?
Egyenlőre utánna akarok önteni, de halvány lilám sincs mien van most benne :( Szerintem az előző tulaj követte a gyári előírást...szóval mient kérjek az üzletben?
Hari18-10-2010 14:51:46 // 31900
A kormányműbe ua. kell mint a hagyományos automata váltokba! (ATF-II; vagy esetleg ATF-III; a "II"-es ásványi, a "III" szintetikus. Nagyon elég a 2-es is! A lényeg, hogy 60 e km -ként v. 2 évente le legyen cserélve. De ha nagyon sötét szinű az olaj akkor érdemes 2 x lecserélní egymás után - 2-3 nap elteltével! )
Az "ATF" olaj bármilyen gyártmányú és kategoriájú, lehet keverní! Nem okozhat semmiféle problémát, károsodást!!!
Az "ATF" olaj bármilyen gyártmányú és kategoriájú, lehet keverní! Nem okozhat semmiféle problémát, károsodást!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
644
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?