Forum >> Szerelőműhely

Ferke23-12-2010 19:37:47 // 33086
Szalagon talán kizárt, de kicsit szakmaibb melóknál simán, és ez még nem a szellemi/mérnüki kategória.
Most kellett 5 embert szereznem hegesztésre (védőgázas) és esztergapadhoz, 2500€ nettó alap+túlóra+havi 1200km üzemanyag.
Csöri23-12-2010 19:16:52 // 33085
Akkor be sem indulna, ha lelőné a szívósort.:)
Ha nagyon el van téve egy TS vezérlés akkor nnehez indul és erőtlen. HA lelövi a műanyag szívósort ott már komoly gondok vannak.
Poló23-12-2010 19:14:32 // 33084
Nekünk ezt mondják, ha valaki kint van és megkérdezi, hogy mennyit keresnek. 3000 eurókról beszélnek. Meg hogy kint a sör élelmiszernek számít, úgyhogy nyugodtan megihatnak 1-2 dobozzal, persze nem részegedésig.

Nálunk is vannak olyan emberek, akik ezelőtt 5 évvel soron megkeresték a 200.000 Ft-ot.
Csöri23-12-2010 19:14:14 // 33083
Khm. A mérnökök max.:)
GTPeti23-12-2010 19:09:45 // 33082
Nettó, vagy bruttó? SZVSZ kizárt, hogy egy szalagon dolgozó ember 3000 nettót kapjon.
Poló23-12-2010 18:44:43 // 33080
A törökök keresik a felét (meg a magyarok és a hasonló segédmunkások). A hozzám hasonló autó- vagy motorgyári (kint inkább autógyár van, az itthoni meg jelenleg motorgyár) emberkék 3000 körül kapnak.
Erhard 242 (Pure Energy)23-12-2010 18:35:39 // 33079
3000 eurót? az jó lenne ha annyit keresnének kint átlagban...nyugodtan felezd meg
Poló23-12-2010 17:12:00 // 33078
És aki itthon keres 100.000 Ft-ot? Elviszi maszek szerelőhöz, beszerez egy bontott lököst (gondolom a szakszervizben nem játszanak bontott holmikkal, berendelik az újat), fényezőhöz futkosik stb... 50K-ban bent van neki is, csak ő még rohangált pár kört és akkor még mindig csak egy bontott lököse van, amit a Józsi bácsi szerelt fel neki. Havi fizetésének a fele ráment.
GTPeti23-12-2010 16:59:50 // 33077
Akkor is qva vészes...
Poló23-12-2010 16:55:32 // 33076
Ha azt nézed, hogy a kinti kollégák az anyacégnél 3000 €-t keresnek, akkor nem olyan vészes az az 1200 €.
GTPeti23-12-2010 16:50:51 // 33075
Srácok, szerintetek mennyire kerül egy 10éves Honda Jazz hátsó lökhárítójának a kicserélése No-ban, suckszervízben?

(Elárulom: 1200€. Elég "baráti"...)
Ferke23-12-2010 16:14:48 // 33074
Nem a sablon a fontos, hanem a jó szerelő, akiben megbízol:))
Liquid23-12-2010 16:00:05 // 33073
hááát, ha a hangja rendben van, nem erőtlen, akkor nehezen észrevehető.
1 módszer van, elmész pl. Csörihez, leveszi a szíjat összerakja újra :)
Dévid23-12-2010 12:34:29 // 33072
Szervusztok!

Egy ideje már egy gondolat jár a fejemben. Az, hogy lerobbant a szívósor a blokkról, lehet attól, hogy a vezérlés el van rakva egy foggal? 2.0 TS blokkról beszélünk.
Honnan veszem észre, hogy nincs pont a helyén a vezérlés? A szerelő azt állítja sablonnal rakták össze, de egyre kevésbé bízom a szavában.
Cs.Alfa23-12-2010 12:27:35 // 33071
Kiütötték,eltűnt és visszajött kis idő múlva...
Cs.Alfa23-12-2010 12:25:55 // 33070
Itt egy ismerős szerelőműhelyben,ingyen....
Cs.Alfa23-12-2010 12:24:20 // 33069
Pontosan ez történt.A hibajelentés szerint a légzsák azért világít,mert abban a kábelkötegben ami a légtömegmérőhöh fut be,szálszakadás vab.A sárga gyerekzárra,meg túlfeszültséget ír ki....
admirális23-12-2010 11:39:39 // 33068
Szerintem ha a zár csatlakozójának tisztítása után sem jó, akkor a vezeték vezérlő oldali végét is be kell fújni, de ezt tényleg hagyd meg utolsó lehetőségnek. Ki kell pattintani a zárat, és úgy rendesen lehúzott vezetékkel elintézni. Aztán összerakod és kiszeded a hibát. Valószínűleg ennyivel megoldódik majd.
mreni23-12-2010 11:37:55 // 33067
Nem azt mondtam hogy nem kontakthiba,én is arra gondolok,csak érdekesen jött ki a dolog:D
admirális23-12-2010 11:29:35 // 33066
Igen, amikor a sárga valami hiba miatt ég akkor a pirossal együtt jön, és azzal együtt is tűnik el.
admirális23-12-2010 11:29:01 // 33065
A kolléga laikus (akárcsak én), ezért valószínűleg nem pontosan írta le a hibajelentést, sőt biztos hogy hiányosan írta, mert a légzsákrendszer megmondja hogy merre kell keresni a hibát.
A másik pedig hogy ha kitörlik a hibát és visszajön akkor az majdnem biztos hogy kontakthiba.
Wickey23-12-2010 10:42:40 // 33064
beázott. Típushiba a hámló kasztnis csillaggarázsos példányoknál, főleg, ha el van dugulva a szellőzők lefolyója.
mreni23-12-2010 10:35:52 // 33063
De ha nagy feszt. érzékel akkor hiába fújkálod WD40el a csatit nem?
mreni23-12-2010 10:32:55 // 33062
Kivel üttetted ki a hibát és mennyiért csinálta ha szabad tudni?:)
Cs.Alfa23-12-2010 10:24:22 // 33061
Mindkettő viláít....megpróbálom a gyerekzár csatiját lefújni....és ha nem ér semmit,hogy tovább?
admirális23-12-2010 10:19:21 // 33060
Az a kérdés hogy melyik irányba érzékeli a nagyobb feszültséget. Szerintem ha a gyerekzár lámpa is világít, akkor inkább a gyerekzár csatlakozóját fújd be wd40-el.
Az anyósülés alatti csati inkább az oldallégzsáké vagy a súlyérzékelőé. Ezek nem villantják ki a sárga lámpát.
Cs.Alfa23-12-2010 10:15:13 // 33059
Állandóan kigyullad a légzyák és a gyerekzár lámpa.
Az anyósülés alatti csatit szétszedtem,kitisztítottam,számítógéppel kiüttettem a hibakódot,mely az alábbi volt: Nagyobb a feszültség.....
Oszt újra kigyulladtak a lámpák...mit tegyek????
Tippem sincs.....
GTPeti23-12-2010 00:08:08 // 33058
"mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit"
:))

S mitől került víz az agyba?
Wickey23-12-2010 00:04:12 // 33057
jahajj baze. Elromlott ECU témakörben:
Indítanám a gtv-t még anno öt éve, beindul pöccre, alapjáraton jár 10 másodpercet kábé majd leáll. Mondom ejha, beindítom, gázfröccsre helyből leáll. És ez állandóan: 10 mp alapjárat gáz nélkül, vagy gázra helyből leáll. Hívom a figurát, mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit, mondja vegyem ki az ECU-t a jobbegy lábtérből és öntsem ki belőle a vizet. Kiveszem az L-Jetronicot, írd és mondd: másfél deci víz borult ki belőle. Egy óra a radiátoron, utána meg mint a doxaóra úgy ketyegett. :-))))
Azért ütöttem egy lukat a doboz aljára, hogy legközelebb kifolyjon ami belekerül :DD
GTPeti22-12-2010 18:00:53 // 33056
Ez így van. Mármint, hogy nem 150ekm-ben szabhatták meg akkoriban a határt. Egy turbós Uno persze inkább elromlott, mint egy szívó, de az is inkább akkor, amikor felhúzták+hajtották. Elromlott ECU-ról, azonban soha nem hallottam... (Csak szenzorproblémákról és kontakthibákról.)
Ferke22-12-2010 08:53:40 // 33055
Azé akkoriban még nem volt tudatos elromlás-tervezés:) A turbo uno is egy agyonbonyolított jószág volt, és furcsa módon soha semmi nem szállt el benne. Egy mostani, ugyanilyen bonyolult technika 150e km felett sztem minden nap produkál valami meglepetést:)
GTPeti21-12-2010 22:33:26 // 33054
A Ketteskében ráadásul a gyújtáselektronika Marelli a befecskECU pedig Bosch. Erre varjatok gombot. :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:33:19 // 33053
régen más volt...ma max 150e-re kalibrálják
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:31:55 // 33052
pont ugyan olyan szar mint a Hella, Hitachi, Denso, Magnetti stb :)
GTPeti21-12-2010 22:31:06 // 33051
Azé' csak lenyomott 200+ ekm-et egy trafóval... B)
mreni21-12-2010 22:31:00 // 33050
akkor is szar a bosch:D:D
mreni21-12-2010 22:30:38 // 33049
erről nem hallottam még soha:)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:28:12 // 33048
jah meg áll 10 hónapot / év :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:27:10 // 33047
én mondok ...a tojó sosem megy tönkre ...egy pár éves corolla csak gyári lambda 60 rugesz :) Lexus IS 5 éves komplett kipuff rendszer katalizátorral + lambda 4 kiló :P
GTPeti21-12-2010 22:25:24 // 33046
Tudja fene a Fiat-omban 20+éve ugyanaz a trafó van... (Igaz az összesen 1db. :)
mreni21-12-2010 22:25:01 // 33045
nem mondok semmit inkább:P:D
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:23:40 // 33044
trafót minden autóban kell cserélni mondjuk a rönyókban a legsűrűbben :) a többi is evidens különben miből élnének az autósboltosok? :P
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:21:47 // 33043
aham akkor kérdezd meg az 1.2 bravosokat hánynak kellet már motorvezérlőt cserélni :D
egyébként a pugban van sok magnetti elektronika jól bírják...
mreni21-12-2010 22:20:51 // 33042
és ráadásul én állandóan a bosch cuccokkal szívtam a TS-be a trafótól a légtömegmérőn át lambdaszonda alapjárati motorig minden volt 1év alatt:D
mreni21-12-2010 22:19:44 // 33041
lehet...
nekem most az a furcsa hogy kb 2éve van jónéhány fiat bravo-s ismerősöm...
magnetti elektronikával még soha nem volt bajuk ellenben a bosch-al ami már szinte mindennapos:S
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:17:36 // 33040
én félek tőlük :D amibe azt gyártották abba azt kell rakni viszont helyettesítésre 2ft-ot nem ér sajnos tapasztalat
mreni21-12-2010 22:16:28 // 33039
Elektromos kütyükben:D
mreni21-12-2010 22:16:06 // 33038
1.4Ts trafóm van ha érdekel.
az nem jó 1.8hoz?:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.