Forum >> Szerelőműhely

alfaromeo3315-05-2011 17:20:51 // 34736
33-as alfában gyújtástoronnyal llennne gondom... összeraktuk, felújítva a motort, főtengely köszörülés, új cspagysor, tömítések, szimmeringek, stb... na most a gyújtással nicns gond...az ac pumpa is jó... de az a kis bütyök, ami a tornyon van, nem mozog ki-be....valszín egy távtartó maradhatottt le az olajszivattyúnál? mert kicsit srégont is áll...
Kareszka198415-05-2011 16:03:19 // 34735
na akkor csak lehet valami a dologban...pár helyen még utánnaolvasok :) köszi szépen a válaszokat :)
Kareszka198415-05-2011 16:02:30 // 34734
fokozzam? pótkerék helyén gáztartály van, a pótkerék maga meg a csomagtartóban :D igy még kevesebb a hely :D node nem is nagyon szoktam pakolászni :)
Simon2315-05-2011 15:13:54 // 34733
én is beszállok :D
majd max kiugrik belöle nem az én dolgom szerelő bácsié
GTPeti15-05-2011 14:59:37 // 34732
Alapítsunk! ;)
Liquid15-05-2011 14:57:09 // 34731
elg valószínűtlen az utángyártott kompatible lámpa...
egyébként tényleg érdekes dolog, hogy nem ugrottak erre rá:) alapítsunk céget? :D
GTPeti15-05-2011 13:46:15 // 34730
Ha nem létezett belőle gyárilag xenonos, akkor SZVSZ nincs DC jelzéssel ellátott búra sem. :( (Nem úgy, mint a 156-nál.)
Csodálom, hogy kínai barátaink még nem fedezték fel ezt a piaci rést. :)

Persze mindenre, így erre is van több megoldás...

...ha más nem, hát a vizsga idejére kiszed, de ez 1értelmű. :)
Liquid15-05-2011 13:40:52 // 34729
eléggé kizárt, tudtommal nem volt gyári xenonos belőle. Bár ha a lámpatested xenon compatible akkor nem lesz gond
MikeTheDevil15-05-2011 13:14:12 // 34728
Hali!
Haveromnak van egy 45-öse aminek ugye el törött a vezérmüszily kereke.Miután fel lett újitva a hengerfely és össze raktuk nem indul el,jobban mondva ha le húzzuk az LMM csatit be indul, ki is pörög de viszont nincs alapjárata.Cseréltünk rajta alapjárati motort akkor se lett jobb.Ha rá dugjuk akkor az LMM-et akkor viszont padlógázon se indul vagy max csak durrog.Vajon mi lehet a gond.A gép állandó befecskendezési hibát ír meg LMM hibát.Mit cseréljünk még hogy jó legyen?Már tanácstalanok vagyunk. Üdv!
Mike
GTPeti15-05-2011 12:12:09 // 34727
Hivatalosan nem...
Simon2315-05-2011 11:41:32 // 34726
holnap telozok van e nekik köszi az infot mert az oldal még fejlesztés alatt
146 99 1.6 ts autó xenonnal átmegy a müszakin ??
GTPeti15-05-2011 11:03:53 // 34725
Épp most akartam írni, hogy egy resetet próbálj ki. :)

Ha mégis visszajön a hibaüzenet, akkor a lambdát le kéne mérni szkóppal is. A reakcióideje a kérdés.
Piritu - 1.000.00015-05-2011 10:58:40 // 34724
"66-Selbstanpassungsparameter FRA" és " 66-Self-adaptive FRA parameter"
Egy lengyel fórum ötlete alapján az előbb reseteltem az ECU-t (az áramtalanító főkapcsolóval könnyű) és azóta nincs hibaüzenet. Stabilan 0-án áll a korábbi 25,6 helyett. Az LRA önbeállási pataméter is mozog, eddig az se mozgott, hanem -6-on állt.
Mindössze egy lambda integrátor üzit dobott, de törlés után az se jött többet elő.
GTPeti15-05-2011 10:29:44 // 34722
Hogy hangzik a FES hibaüzenete angolul ill. németül?
Piritu - 1.000.00015-05-2011 10:12:08 // 34721
Ezt csinálom ár két hete :-(
Simon2315-05-2011 10:03:42 // 34720
léccy valaki klimacsövet köszi
Simon2315-05-2011 09:51:38 // 34719
Kareszka te hogy férsz el abba a csomagtartoba? nekem bejön nagyon az autód de a csomi az ami miatt nem kéne, az enyémnek jó nagy abba elférek 156 az szervizköltség miatt kizárva szal marad ez ::D
amugy nekem most 06.25. a müszaki szal bele kell huzni hogy minden meglegyen. szakszervizbe meg megy a tököm lehuzzák rolam az utsó bőrt is
Krisz15615-05-2011 09:43:06 // 34718
Szia! Nálam igaz az állitás nekem is el van szálva a hátsó szondám kb fél éve igy járok a lámpa vissza jelez, de ezen kivül nem tapasztaltam semmit.
Kareszka198415-05-2011 09:31:10 // 34717
na ezaz...mertha ez az állitás igaz, akkor egyenlőre csak az első lambdát cserélném ki...másodikkal+katalizátprral meg majd foglalkozom műszaki előtt
Simon2315-05-2011 00:19:04 // 34716
hát elméletileg igaz. nekem mióta szarakodik nem jelez hibát az autó pedig nekem a kat elötti szar. utánival mi van az passz nekem alap kat om nincs
de az én cpu m nem jelez semmit a müszerfalon pedig vmi nagyon szar
GTPeti14-05-2011 23:59:57 // 34715
A 4,7 vs. 3 számomra azt jelenti, hogy később éri el az üzemi hőmérsékletet. Ettől még ugyanúgy működhet, ha tényleg kompatibilis típus került bele. (Ha az 1V-os szonda és megfelelően gyors, akkor rendben van.)

(Ha átkapcsolod a SW-t és bemásolod Google-be az angol és/vagy német nyelvű hibaüzenetet, akkor SZVSZ lesz több találat is.)
pb_14-05-2011 23:52:54 // 34714
Kevés lesz a tárcsa.
Kareszka198414-05-2011 20:07:57 // 34713
lambda témához nekem is van egy kérdésem :)

nálam egy van a katalizátor előtt, egy pedig utánna. olyant hallottam, hogy ha a második kifingik, azt csak jelzi a check engine, de a cpu nem áll vészüzembe...ez mennyire életképes űllitás???
Piritu - 1.000.00014-05-2011 20:00:39 // 34712
Viszont egyes fórumokon/oldalakon olvastam, hogy 3-nak kéne lenni. Más oldalakon meg azt, hogy az ECU figyeli, hogy mennyi áram folyik és ha nem annyi hibát jelez. 4,7 kontra 3 ohm, az majd 40%-al kevesebb áram.
(Most már tuti, hogy az előző gazdája valami univerziálist tett be.)
Ha nem ez, akkor mi lehet az "FRA önbeállítási paraméter" hiba kód mögött?
[k i z z o]14-05-2011 19:55:04 // 34711
Mi az, hogy 10 feletti ? 14, az jó...
[k i z z o]14-05-2011 19:53:53 // 34710
4.7 körül jó, legalábbis biztosan nem szakadt. Ellenállás értékre nem tud diagnosztizálni, csak szakadást, +12V zárlatot lát ha van.
Svéd14-05-2011 19:26:54 // 34709
Mi lehet a baj akkor,ha ötödikben nyomom a gázt,és nem akar menni,kb 2500 nál megáll a fordulat,és olyan hörgös lesz a hangja,de nem mindig csinálja, föleg hegymenetben.155 1.8 ts.
Coyote14-05-2011 18:34:25 // 34708
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek. Mindenféleképpen elviszem szerelőhöz. Remélem elég a tárcsát cserélni, mivel kevés a km-benne és én elég ovatos vezető vagyok, tehát feleslegesen nem rugdosom a kuplungot. De majd a szaki megmondja mi legyen.

Köszönöm szépen.
LoneWolf3314-05-2011 17:39:09 // 34707
Üdv !

A kuplungmunkahenger automatikusan biztosítja a kiemelő szerkezet
hézagának utánállítását. Kézi korrekcióra nem nagyon van lehetőség.
A kuplungszerkezet sugárirányú rugólamelláin ellenőrizni kell a
kinyomócsapágy által okozott gyűrű alakú kopást. Ha ez meghaladja
a rugólamella vastagságának 1/3-át, akkor a szerkezetet is érdemes
cserélni, mert a lamellák nem biztos hogy kibírnak még egy menetet
az új tárcsával. Célszerú még ellenőrizni a lendkeréken kuplungszerkezet
felerősítésére szolgáló felület síkja és a súrlódófelület síkja közötti
távolságot. Ez nem lehet nagyobb mint 24.2 mm, ha mégis, akkor a
lendkereket fel kell szabályozni.
Simon2314-05-2011 14:39:14 // 34706
hát először próbáld meg hogy megmondod a szerelő bácsinak hogy állítson rajta, mert ugy hallottam hogy valamennyit lehet, ha nem és tévedek akkor még lehet hogy igazad lesz és csak a tárcsát kell, de mindenképpen egy tapasztalt szerelőtől érdeklődj, mert feleslegesen az egészet hülyeség főleg ha azér cseréled mert a szerelő azt se tudja mi fán terem a kuplung. én haveromtol hallottam neki 3 as golfja van hogy ugyanugy csuszott és állitottak rajta, és még máig használja nem kellett cserélni
Lujo14-05-2011 09:33:37 // 34705
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy nem kapcsol ki az utastér ventilátor akkor sem, ha leveszem a gyújtást. Alfa 156 1,6 TS automata klímás. van ötlete valakinek, hogy merre keressem a hibát? előre is köszönöm
Coyote13-05-2011 21:08:26 // 34704
De akkor elég csak a tárcsát cserélni, vagy az egész szerkezetet cseréljem ki?
Simon2313-05-2011 20:46:36 // 34703
csuszik a kuplung az pedig nem occsó :D
Coyote13-05-2011 20:24:27 // 34702
Üdv uraim.

Ma vettem észre a következő dolgot: menet közben indokolatlanul felpörög a motor, mint ha üresben lenne. Gázpedált hiába nyomom csak pörög a motor de nyomaték az nincs.
Megállok kiveszem üresbe elindulok és minden rendben van. Mitöl lehet ez az indokolatlan fordulatszám növekedés?
146, 1.6 boxer a kicsike.

Köszönettel
Piritu - 1.000.00013-05-2011 16:16:01 // 34701
Megmértem a csatiban, 4,7 ohmnak mértem a lambda fűtőszálat. Mennyinek kéne lennie? Valahonnan 3 rémlik...
Piritu - 1.000.00013-05-2011 16:09:19 // 34700
A két dolog két különböző hibakód. Az a kérdés, hogy mit olvasott ki.
Simon2313-05-2011 15:52:48 // 34699
12 éves tapasztalattal rendelkezik mielőtt félreértések lennének :D
Simon2313-05-2011 15:52:09 // 34698
a hibakód olvasásnál a csávó azt mondta lambdaszonda, másik szerelő meg hogy légtömegmérő. az első 12 éves tapasztalt szerelő, a másik nem tudom mennyi tapasztalattal szerelő de alfája van. mi legyen? :D
Kareszka198413-05-2011 11:04:37 // 34697
amúgy a 10 feletti kompresszió jónak mondható? :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2011 10:28:34 // 34696
semennyire oda más olaj kell :P
Kareszka198413-05-2011 10:14:27 // 34695
a gázrendszer léte mennyire lényeges? :)
Piritu - 1.000.00013-05-2011 09:32:20 // 34694
Milyen hibát/hibakódot tárol az ECU ha szakadt a lambda fűtővezetéke?
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2011 09:20:03 // 34693
bkur6etb meg a cr7ekc kell abba
Kareszka198413-05-2011 09:12:43 // 34691
megmondom mi van...egy helyi mester CR7EKC jelzésűeket ajánlott bele, alkatrészkereskedő rokon erre azt mondta még véletlenül se, mert azok motorbiciklibe mennek, nincs meg akellő hőérték...
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2011 09:04:29 // 34689
a 120 lovastól felfelé
Kareszka198413-05-2011 08:47:13 // 34688
mégegy kérdés:
1.6TS mociba ajánlottak a következő gyertyák?
BKR6EKPA:

PMR7A:
Kareszka198413-05-2011 07:47:18 // 34687
sziasztok. van valakinek tapasztalata az univerzális katalizátorokkal kapcsolatban? használ valaki ilyent? mik a tapasztalatok? teszi a dolgát?

más:
valahol olvastam, hogy 2 lambdás rendszernél ha a második lambda kifingik, annak ellenére, hogy kigyullad a check engine lámpa, nem lép a számítógép vészüzembe, csak jelzi, hogy ott bizony bibi van...ergo fogyasztás, meg minden marad, mint azelőtt, csak ég a lámpa...erről hallott már valaki valamit?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.