Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy27-06-2011 20:14:43 // 34986
Hát a légzsákhibára én is azt mondanám, hogy elsőre nézd át a csatikat, ülés alatt, kormányban, ahol van. Ha lehetőség van rá, forraszd össze. alapból nagyon kicsi fesz megy benne, és ha van valami oxid réteg, akkor kaphatsz hibaüzit. A motortérben lévő vezérlő elektronika is lehet a hiba oka, ha van bontott ami nem kapott ütést, abból jó az is.
A légtömegmérőre azt mondanám, hogy denszesszel próbáld megpucolni, csak ne indítás után, mert forrófilmes,jó pár szász fokra felhevül egy pillanatra, és ha odabaszol neki denszeszt, aehetsz ebből is bontottat, de csak gyárit, valakinek bevált ez is. De csak úgy hozd el, ha előtte megengedik, hogy kipróbáld. Ki és beszereléssel együtt 5-10 perc. A légszűrőház után van közvetlenül, el se lehet nézni. Hogy jó e bele a 2.0-é? Van a Boschnak egy oldala ahol ezt meg lehet nézni,de sajna pontosan nem tudom.Valaki jó rég belinkelte. Amúgy ilyen-olyan után gyártottal LMM-nél (se) próbálkozz,mert max két hónap és megveszed a gyárit,és téped a hajad az ablakba rakott pénz miatt.
Cs.Alfa27-06-2011 20:11:41 // 34985
Nekem az indítás után az első gázadáskor kigyullad az injektor lámpám....tipp???
Szabi627-06-2011 18:09:24 // 34984
Letisztítottam féktisztítóval és mikor bepöccentem a motort az első hurka alatt elkezd gyűlni az olajcsepp. Szóval tuti ott van megtörve. Most letisztítottam megcsiszkáztam és Epoxy Fémragasztóval körbekentem (eltömítettem) az első hurkát. Jobban szemügyrevéve (aknából) inkább valami saválló mint alu. Remélem jó lesz. Ha nem akkor forrasztás/hegesztés vagy csere, csak egyszerűen sehol nem találok ilyet :(.
Buksi27-06-2011 17:47:35 // 34983
Ejjejj... :-D
Dévid27-06-2011 17:12:47 // 34982
A bontott nekem felejtős, ezt is az idő ölte meg. :D A következő tulaj meg mejd jön fél év múlva reklamálni, hogy szétfolyt... Legalább a levegőcső ne folyjon szét, ha már minden más megteszi. Amúgy ahogy néztem valami gumi volt már ráhúzva, hogy ne szívjon falsot. A többi csőből vettem újat, de ezt most vettem észre a bontásnál. Nekem nem sürgős, márciusban megy csak műszakira, meg most úgyis épp motorhibás a vas. :D
Buksi27-06-2011 17:08:02 // 34981
Esetleg bontóból? :-))
Dévid27-06-2011 17:03:59 // 34980
Talán majd a tapasztaltabb felhasználók tudnak valami okosat mondani. :)
mizooo27-06-2011 17:00:14 // 34979
Az nekem is kellene :D
Dévid27-06-2011 16:37:29 // 34978
Később teszek fel képeket is róla. :)
Dévid27-06-2011 16:15:49 // 34977
Ciao! Akadt egy olyan gondom, hogy a levegőcsöveimet elkezdtem kicserélgetni, mert repedtek, és találtam egy olyan gumi csődarabot, amit ePER nem ír sehol. A légszűrőház és a kemény műanyag cső közt van (1). No, olyat honnan tudok szerezni? :D
Ferke27-06-2011 15:30:52 // 34976
Jah, így már vágási:) Biztos, hogy az ott meg van törve? Ezek nemigen szoktak csak úgy megrepedni, eléggé rugalmasak...Az. hogy ott jobban meg van rogyva, még nem jelent semmit...vagy látni, hogy onnan szivárog?
Szabi627-06-2011 15:28:27 // 34975


A sárgával jelölt flexi csövecskéről van szó. A pirossal jelölt hurka közt van megtörve egy picit.
Ferke27-06-2011 08:57:45 // 34974
Az nem alucső, az egy flexi acélhálós gumicső.:)
Czetka27-06-2011 06:58:49 // 34973
Sziszatok!

A köv. probléma akadt:

(156 1.6TS 200e km gy.év 2001) autópályán elment a töltésem, sorba villantak fel a hibaüzenetek (töltés,légzsák, abs.. leállt a km óra, ford. számmérő majd leállt a motor is) amíg volt fesz az akkisan addig ment a vas... hogy haza tudjak menni kaptam egy feltöltött akksit, amivel pöc-röf idult a gép.
Otthon generátor fesz.szab csere, oké minden újra, kivéve a a légzsák hibaüzenet! Voltam kiüttetni sokért:-( az modták tönkre ment a vezérlő elektronika! Ki is gyuladt újra a LED mikor eljöttem a szervizből. Még az ülés alatti csatik ell. hátra van, de mivel eddi nem volt ilyen gondom nem hinném h kontakt hiba... vagy?
ötlet?
A másik gondom a légtömegmérő. a sárga motor ikon is már jó ideje világít. kiütéskor a LMM.-t írja. ez hol van? nagy meló a csere? bontott cucc?
van a közelben egy '98-as 2.0TS bontott 156.
Ennek a légzsák vez elektronikája (és ezt hol találom?) + LMM jó lehet az enyémbe?

Thx előre is a válaszokért! Sürgős lenne mert műszakira viszem a vasat!
Cs.Alfa26-06-2011 18:46:27 // 34972
Nekem az indítás után az első gázadáskor kigyullad az injektor lámpám....tipp???
Szabi626-06-2011 11:46:57 // 34971
Sajnos megint ide kell irnom :-S. Következő a probléma tárgya. A turbóm olaj visszafolyó csöve (a turbó aljából megy a blokkba egy flexibilis fém cső) ereszti az olajat az egyik hurka között. Nem folyik csak szépen csöpörészik. Valakinek valami tipp ennek a csőnek a beszerzése javítására (szerintem alumínium cső). S.O.S.
Gabesz0125-06-2011 14:46:25 // 34970
Nekem volt egy vezmódom, szétszedtem de az istenért nem raktam össze....na mindegy, nem erőltettem, ezért bízom azt a részét szakira. Be is szart a vezmódom kb 15 km után. Az előző 145-be volt 2x is cserélve, tény,h nem bírja addig, de hibátlan volt mindig. És az ismerősömnek is,aki eddig cserélt javító készlettel,kb 1.5 évig ment kerregés nélkül.

Na a lényeg,h egy vadi új van benne, és piszok jó.
Coyote24-06-2011 19:34:44 // 34969
Az injektor lámpa nem világít. A daqdogás csak addig van amig be nem melegszik utánna rendesen indul ha meleg. Nem csattognak a hidrotőkék azt biztosan kiszurnám. Azért elviszem majd megnézetni,de az ultrahangos tisztítással még várnék. Esetleg még LMM-re tippelnék, de a szaki majd megmondja. Ha eljutok egyszer oda(1 sarokra lakik :-)

Köszönöm a tanácsokat és az ötleteket urak.
Cs.Alfa24-06-2011 15:04:28 // 34968
Az injektor lámpa nem világít ilyenkor?
Ferke24-06-2011 11:33:40 // 34967
A dadogósdi lehet a levegőhőm.jeladó, és az hülyíti az alapjáratot is...a dízeles hang viszont nem normális...nem a hidrotőkék csattognak??
Mert az megintcsak nem jó, de nincs köze az 1. parához, a hidegen járáshoz viszont igen.
Dzsozy24-06-2011 09:24:22 // 34966
Nem tudom, hogy a boxinak mekkora ford, az alapjárata, de 1200 nem túl sok? Nekem is volt ilyen problémám, hogy hidegindításnál össze vissza ment a moci, mintha egy henger nem ment volna. Alapjárati léptetőt én kilőném, ha csak nem elektromos a gáz. Szerintem az csak egy potméter, ami a pill.szelep állását méri. Az enyémben így van legalább is. De ami az én problémámat megoldotta, az egy ultrahangos befecskendező tisztítás oldotta meg. Azóta pöc-röf, és egyenletes az alapjárat hidegindításnál is! Van bennük valami mágnesszelep, ami lezár, hogy ha leállítja az ember a kocsit, ne csepegjen feleslegesen a maradék benya a hengerbe, ez volt teljesen elkoszolódva. Legalább is ezt magyarázta a szaki!
mc24-06-2011 08:52:24 // 34965
Üdv. Tudna valaki tanácsot adni?Vettem egy alfa 145-öst . Mólt héten a nagy esőben vettem észre reggel hogy beázik. Az anyós ülésnél a műszerfal alól szivárog a víz be.Nem az az ajtó felől hanem a műszerfal közepe felől éreztem. Hol lehet itt olyan rész ahol beázhat? Nem szeretném az egész műszerfalat lebontani! A másik gond Tegnap elkezdem slagcsővel locsolni hátha megtalálom. Elég intenzíven nyomattam,de aztán jól megszívtam a dolgot!!!! Gyujtást rátettem ,de utána semmi nem indul. Olyan mintha lemerült volna az akkumulátor. Tippp ? Beázott az elektronika? Az aksi száraz!
Ferke23-06-2011 21:42:28 // 34964
Azért így magunk közt, a vezmód diagnosztizálása már a fiamnak is megy, szóval nem nagy kunszt, viszont ha a szerviz felújító szettel próbálkozott, az egyrészt nagyon gány meló, másrészt nem is lesz jó, vagy azonnal xar, vagy kis idő múlva...erre van 1-2 ellenpélda, ezek a kivételek, akik erősítik a szabályt:))
Viszont egyetlen jóérzésű szerelő sem dolgozik már a javítószettel....
Coyote23-06-2011 21:37:49 // 34963
Üdv indenki.
Mostanság vettem észre a következő jelenséget:
reggel beülök az autóba indítok beindul, majd elég dadogosan már már dizeles hangot hallat az autó. fordulat szám 1100-1200 körül van szépen jár csak a hangja idegesít.
Olyan mint, ha le akarna fulladni, néha felpörög. Ezt leszámítva azért egyenletes a járása. Meleg motornál, ha indítok már nincs ez a hang.
Mi lehet a baj? Én alapjárati motorra tippelnék, esetleg a kipuffogoval lehetne baj? Valakinek más ötlete?

Köszönettel.
szasza(SW)23-06-2011 20:09:19 // 34962
Szerintem le kell venni.Nekem kétszer is cserélték a 2.0Ts-be.Nekem előzés közbe hörgőt le.Utána vészüzemmel ment,nem lehetett pörgetni.Elég durva volt:(
pepel23-06-2011 16:19:55 // 34961
és akkor mi lehet?
RoliQ423-06-2011 15:48:51 // 34960
Tudtommal nem kell levenni...! És szerintem könnyen lehet az a hibás...!
Peti V6 TB23-06-2011 15:44:46 // 34959
Sziasztok!

Hát egy rejtélyes problémám van. 2001-es 1.4-es T.spark Alfa rángat, de annyira, hogy menet közben meg megáll a motor, nem olyan mint amikor trafó gond, vagy pillangószelep gond van, hanem nagyon durván "lebök" a kocsi. Kiolvastuk ma a hibakódokat. Volt benne legalább 8 db. Ebből a legfontosabbak: - vezérműtengely 1 H sor jeladó; - alapjáratszabályzó; - fázisváltó; - levegőmennyiségmérő hiba. Szóval ebből így elég ködös nekem, hogy valójában mi lehet a gond. Egyöntetűen a vezérműtengely jeladóra gondolunk, de ahhoz ugyebár le kell venni a vezérmű kereket? Jellemző, hogy az elromlik, mert már sokféle alfával volt dolgom, de ilyen jeladó gond soha nem volt még?

Segítsetek, mert megőrülök ettől, néha megy rendesen, néha használhatatlan.

Köszönöm!
Gabesz0123-06-2011 15:24:01 // 34958
Hidd el,h ez lesz a baja , nekem 20km-t bírt. A 145-be volt cserélve 2x,soha nem volt ilyen problémám. Az tény,h nem bírja addig,mint egy zsír új, de ,....ha jól össze van rakva,nem lehet gond. Nekem se villant semmi lámpa,nem melegedett a motor...
Gabesz0123-06-2011 15:22:08 // 34957
sajna tényleg ő rakta el....
TDI7523-06-2011 15:05:24 // 34956
Jaja. Amit nem hallasz csattanást, az a mágneskuplung a kompresszoron.
innen tudsz letölteni manuálokat. Megvan a 145-146-osé is.
zee23-06-2011 14:46:21 // 34955
Akkor mi a jobb ha hibát ír vagy ha nincs ledigózva?
pepel23-06-2011 13:35:20 // 34954
Helló mindenki,kérdésem lenne,hogy tud-e nekem segíteni valaki autóklíma ügyben,esetleg valami kapcsolási rajz?145 klíma.
A probléma az,hogy bekapcsolom,és nem indúl el,elmarad az a "csattanás"ami szokott lenni klíma induláskor,gondolom valami mágneskapcsoló,gondolom!
zee23-06-2011 12:52:27 // 34953
Csaba volt a tettes?!
Cs.Alfa23-06-2011 09:02:37 // 34952
Ugyanúgy jártam mint Gabesz01...csak engem trailer hozott haza 30K-ért.A sárga angyal + 1600 és semmit nem csinált. Szerelőtől hoztam el és 120 km után lehörgött...semmi előjel,lámpák nem gyulladtak ki,víz sem forrt fel. Kíváncsi vagyok,ugyanaz lesz-e a baja...A szerelő azt mondta,örök garit nem vállal,nade 120 km örök gari????????
Dzsozy23-06-2011 08:48:54 // 34951
Mindannyian Örülünk, hogy rendbe a vas! Beigazolódott talán az is, hogy vez.mód felújító sz@rt se ér? Csak mert a készletben lévő rugónál egy pax toll rugója is erősebb?! Lehet, hogy ez volt a baj, nem a mester kókányolása?! Már bocs,hogy számomra ismeretlen szakit védem,de a vez.módot egy zégergyűrű tartja össze. Ha azt kiveszed,magától, a benne lévő rugó miatt szétugrik. A gyári rugó olyan erős, hogy mikor én is szétkaptam, majdnem pofán vágott. A felújító készletben lévő rugót a másfél éves lányom összenyomja. Leegyszerűsítve három részből áll:rugó,ház,tengely. Bocs négy zégergyűrű.
Ha viszont ezt a szaki szarul rakta össze, akkor tényleg jobb, ha visszaadja a bizonyítványát! :)
GTPeti23-06-2011 00:47:41 // 34950
Aszondják ki lehet.... Bár megjavítani vszínüleg sokkal egyszerűbb lenne.
Selmak22-06-2011 22:39:28 // 34949
A szíj önmagában elenyésző tétel, a görgők + vízpumpa csere már húzósabb.
t22-06-2011 22:00:40 // 34948
Hali Társak! 156 1.9 JéTáDé ból azt a fránya immot nem lehet kib..ni? Már nagyon idegesít! Néha letilt, néha nem. Inkább letilt. Kérlek segítsetek...............
Pat22-06-2011 21:37:17 // 34947
csak úgy oldalra ki... lángnyelvekkel... :P
Pat22-06-2011 21:35:51 // 34946
Nagggyon jóóóó "most mék mék..." :)))
Wickey22-06-2011 21:32:36 // 34945
ha meg leveszed a leömlőtől hátrafelé a komplett rendszer még annál is kisebb. :-P
Pat22-06-2011 21:29:58 // 34944
ha nincs katalizátor kisebb a fojtás a kipuff rsz-ben... vágod...
Gabesz0122-06-2011 21:23:22 // 34943
Sziasztok!

Kész az alfám. Nos a hiba,ami annyi ember fejtörését okozta pofon egyszerű. Nincs hiba :)
Egyszerűen a szemétláda márkaszerviz balfaszul rakta össze a vezmódom. Édesapám is autószerelő, plusz 2 haverja is. És már mindent kipróbáltunk átnéztünk, nem maradt más,csak a vezmód.
Ma megjött a vadi új. Beraktuk mi a megfelelő szerszámmal, nem gányolás!!! Érdekes, hibátlan, csendes, megy mint állat, kutya baja.
A tulok márkaszervíz direkt ratyin rakta össze a vezmódot, hogy vigyem oda a kocsit, hogy jól lehúzzanak. Pont az az ember rakta össze,aki a pöpec az alfákban,aki betanítja a melósokat.... vicc!
Tehát aki nem akarja,h lehúzzák,az kerülje a pécsi NS autóházat, inkább mennyen a Pistihez. Ő is egyből rávágta,h a vezmód rotty.
Hát ennyi a történet :)
Piritu - 1.000.00022-06-2011 20:44:37 // 34942
Olvasni való vezérműszíj témában. Érdekes. klatty
rémGtv .22-06-2011 13:28:21 // 34941
Ha nincs katalizátor akkor többet fogyaszt az autó ? Választ előre is köszi !
NaTo20-06-2011 16:54:42 // 34940
Ha Mesterrel összekerülünk, mindig okoskodunk :)
Ferke20-06-2011 16:40:11 // 34939
Ez jóó!:)) "Ha nincs üzemanyag, nem megy, az nem jó.."
Ferke20-06-2011 16:39:25 // 34938
Jaja!:)
EngineCoffeeTables20-06-2011 12:16:00 // 34937
Zsír kis "kókányolás", de a Giulietta mindent visz a 24V-el.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.